Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
23. okt 2017, 20:20
Hmm, spændende transfer og håber de har set noget godt.
Han skal ikke hentes medmindre man mener det er en førstekeeper. Har hele tiden været modstander af JH, og synes egentlig Falkesgaard er bedre end JH.
Dette må betyde, at Bill bliver førstekeeper pr. januar.
Jeg håber da i den grad manden skal spille sig på via præstationer på træningsbanen, og ikke bare vader ind og bliver 1. keeper. Alt andet ville da være håbløst.
Jeg aner intet om mandens niveau. Håber da han er en forstærkning. Men jeg vælger at nære en sund skepsis. De videoer jeg har set ligner han en sprællemand, der har rigtig mange fine TV-redninger. Men det er evnerne i feltet, hvor han skal slå Jesper. Jeg nægter at tro på han er bedre i fødderne. Så hvis ikke han er typen der med lethed plukker boldene ned, som smiders i feltet, så tror jeg ikke det bliver let at slå Jesper af

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

THenry skrev:
23. okt 2017, 19:41
Ja. Velkommen til Hamid https://www.instagram.com/p/Bak4oVsAYi8/

Han virker som en meget spændende spiller, selvom jeg egentlig er godt tilfreds med de nuværende målmænd. Spørgsmålet er om denne signing kan ses som, at Benham vælger at satse i et år, hvor vi selv er startet stærkt, og hvor FCK ikke er kommet godt fra start?

Sidst det skete blev bl.a. Dahlin og Pusic hentet i et vintervindue.

Jeg synes egentlig Jesper har spillet stærkt(og ikke altid fået kredit for de væsentlige redninger, som han har præsteret i sin korte FCM-tid), og leveret kampafgørende redninger (han har naturligvis også kostet mål som et dumt straffe i Gdynia), som Dahlin i øvrigt sjældent præsterede. Frisk i hukommelsen er bl.a.:

- En kæmpe redning på et skud fra Greco i Haderslev ved stillingen 0-0
- Amini får en stor chance alene igennem ved stillingen 0-0 mod AGF
- Han leverede en vanvigtig redning ved venstre stolpe i de sidste minutter mod Ferencvaros ude ved stillingen 3-2. Paul scorer til 4-2 kort efter, og hjemmekampen blev en overkommelig opgave.
- En vigtig redning på et afrettet spark (tror det er NK, der snitter et langskud) i anden halvleg mod Arka hjemme.
- Stor redning af straffespark mod Apollon med 10 minutter igen. Vi havde i den grad snakket om den redning, hvis vi havde scoret i kampens døende minutter.

Rinne ligner da et spændende køb i Aab, men jeg vil nu ikke bytte ham for Jesper, som i øvrigt passer godt ind i vores system, og har en god boldomgang og coolness med bolden, som jeg godt kan lide. Husker særligt Mikkel, der altid virkede febrilsk, når bolden blev spillet tilbage til ham. Det kan blive en meget spændende og ligeværdig kamp mellem Jesper og Bill, og jeg håber bestemt Jesper bliver og kæmper for sin plads i det, der kan blive en spændende sæson, selvom han sikkert ikke har bedt om denne signing af Bill.
De redninger du nævner ville andre målmænd også kunne præstere. Har lige set Randers-Aab kampen og der er Rinne meget sikker i alle sine indgreb, og han er længder foran JH både i feltet og med fødderne (som er Rinnes force). Jeg synes ikke JH er god med fødderne, og mod ACH er han jo ikke den der bare går ud og blander sig i feltet. Det vil en Hamid gøre i meget større grad.
Der er vel en grund til at man ville have Rinne, og det må jo være p.g.a. af hans kvaliteter.

Hamid kommer ikke til os for at sidde på bænken. Jeg tror han tager pladsen fra dag 1.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

hviid skrev:
23. okt 2017, 20:40
Spændende med Hamid! Kan se, at han står til at veje 102 kg (Hansen og Falkesgaard står til omkring 80 kg) og 191 cm, men bedømt ud fra videoerne er han enormt smidig og reaktionsstærk. Det er nok det blandt andet det, som klubben ser et stort potentiale i, selvom han nok skal tabe sig lidt ;-)

Tror dog ikke han kommer til at slå Jesper Hansen af med det samme, hvis Hansen fortsætter med at være ligeså stabil, som han har været de seneste kampe. Er jo også et (lille) spring op for ham fra den amerikanske liga til den danske, så han kan heller ikke forvente at blive førstevalg fra start.
Det nytter ikke noget at være stabil en del af sæsonen. En målmand er via sine præstationer med til at give ro til forsvaret. Jeg ved ikke om det er et lille eller stort spring op for Hamid, men den amerikanske liga er ikke så god som man lige tror. Spillet er ikke så taktisk præget som i DK, og derved kan det godt blive lidt indianerbold, og så vil en målmand have mange store redninger.

Jeg forventer at han er købt som 1 keeper fra start.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jesper BW1100 skrev:
23. okt 2017, 21:20
Lupus1999 skrev:
23. okt 2017, 20:20
Hmm, spændende transfer og håber de har set noget godt.
Han skal ikke hentes medmindre man mener det er en førstekeeper. Har hele tiden været modstander af JH, og synes egentlig Falkesgaard er bedre end JH.
Dette må betyde, at Bill bliver førstekeeper pr. januar.
Jeg håber da i den grad manden skal spille sig på via præstationer på træningsbanen, og ikke bare vader ind og bliver 1. keeper. Alt andet ville da være håbløst.
Jeg aner intet om mandens niveau. Håber da han er en forstærkning. Men jeg vælger at nære en sund skepsis. De videoer jeg har set ligner han en sprællemand, der har rigtig mange fine TV-redninger. Men det er evnerne i feltet, hvor han skal slå Jesper. Jeg nægter at tro på han er bedre i fødderne. Så hvis ikke han er typen der med lethed plukker boldene ned, som smiders i feltet, så tror jeg ikke det bliver let at slå Jesper af
Jeg tror virkelig Hamid tager slagsmålene i feltet, hvilket jeg ikke synes JH gør. Det er rigtigt at han har mange vilde redninger, og han springer meget rundt i målet, men det gør vel ikke noget hvis han har sikre indgreb i feltet. Jeg tror vores forsvar har manglet en keeper der bare plukker de høje bolde før det bliver til nedfaldsbolde som mod ACH.

THenry

Indlæg af THenry »

Set i lyset af signingen af Bill Hamid, og spørgsmålet der meldte sig hos mange, jeg snakkede med i fredags i forbindelse med kampen mod Horsens:
Hvilket niveau er MLS på i forhold til Superligaen?

Ift. at Bill har spillet (få) landskampe for USA og 184 MLS kampe, så har jeg hhv. set på amerikanske A-landsholdsspillere, der har spillet i Superligaen samt spillere, der har spillet minimum 70 kampe (svarende til ca. 2 sæsoner i MLS for at få et ordentligt vurderingsgrundlag) inden de er kommet til Superligaen. Ingen spillere har spillet lige så mange kampe i MLS, som Bill, før deres transfer til dansk fodbold.

Spillere med A-landskampe for USA på CV'et

Wade Barrett, AGF https://en.wikipedia.org/wiki/Wade_Barrett_(soccer)
Mike Burns, Viborg (på leje) https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Burns_(soccer)
Danny Califf, AAB og FCM https://en.wikipedia.org/wiki/Danny_Califf
Benny Feilhaber https://en.wikipedia.org/wiki/Benny_Feilhaber
Lee Nguyen, Randers https://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Nguyen
Michael Parkhurst, FCN https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Parkhurst
Heath Pearce, FCN https://en.wikipedia.org/wiki/Heath_Pearce
Chris Rolfe, AAB https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Rolfe
Jeremiah White, AGF https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremiah_White
Peter Woodring, AAB https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Woodring

Spillere med mere end 70 kampe i den bedste amerikanske liga inden ankomst til Superliga

USA
Matt, Jordan, OB https://en.wikipedia.org/wiki/Matt_Jordan

Armenien
Yura Movsisyan, Randers https://en.wikipedia.org/wiki/Yura_Movsisyan

Jeg har givetvis ikke fået alle spillere med, der lever op til et af de 2 kriterier, og det kan også være en udfordring, da flere af de MLS-spillere, der er kommet til DK i 90'erne og start 00'erne muligvis kom fra en liga, der er svagere end den er i dag. Jeg har ikke et parameter til at måle dette, men det er min fornemmelse, at MLS har et højere niveau i dag end for 20-25 år siden. En anden udfordring kan være, at flere af de amerikanske landsholdspillere, der er kommet til DK har spillet relativt få kampe for USA, men omvendt har Bill Hamid også selv kun 3 landskampe, så det er måske i virkeligheden et retvisende billede.

Det næste spørgsmål er så, hvor mange af disse spillere har været en succes for deres danske klub, og hvem og hvor mange kunne ikke bidrage nævneværdigt for deres danske klub(er) trods et CV med landskampe eller små 2 sæsoner i MLS. Det er en rimelig subjektiv vurdering, og jeg erkender blankt, at jeg slet ikke husker flere af de nævnte spillere, selvom de har spillet i Superligaen.

Ud af de 12 spillere er min stille konklusion, at de 5 var en succes: Pearce, Parkhurst og Movsisyan brugte alle dansk fodbold som springbræt til en større liga (tysk eller russisk fodbold). Jeg husker Benny Feilhaber som en stærk spiller og profil for AGF. Califf er svære at vurdere. Han var en kæmpe succes, vigtig spiller og leder i Aab (og baseret på hans præstationer for nordjyderne placerer jeg ham i succes-kategorien), men desværre fejlcastet hos os, hvor hans manglende speed ofte blev udstillet.

De sidste 7 spillere husker jeg enten meget dårligt eller slet ikke, og har derfor ganske svært ved at vurdere deres niveau i dansk fodbold. Hvis jeg kigger på stats, antal kampe og antallet af år i DK kan man måske argumentere for at Rolfe og White ikke kan kaldes hverken en succes eller fiasko, og mere burde ligge i en "mellemkategori". Ligeledes har jeg svært ved at huske Burns' niveau, og det bliver ikke lettere at vurdere, da han spillede på en lejekontrakt i 90'erne.

Til gengæld ser det ikke ud til, at Jordan, Woodring, Nguyen, og Barrett var nogen succes i dansk fodbold baseret på relativt få spillede kampe i deres respektive klubber.

Hvis der er nogen, der husker disse spillere, eller har en anden vurdering af deres niveau (succes, mellemvare eller fiasko) i dansk fodbold (eller finder spillere, som jeg har glemt), så bidrag gerne til denne vurdering af, hvordan tidligere MLS-spillere eller amerikanske landsholdsspillere har klaret sig i dansk fodbold!

THenry

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
23. okt 2017, 22:41
THenry skrev:
23. okt 2017, 19:41
Ja. Velkommen til Hamid https://www.instagram.com/p/Bak4oVsAYi8/

Han virker som en meget spændende spiller, selvom jeg egentlig er godt tilfreds med de nuværende målmænd. Spørgsmålet er om denne signing kan ses som, at Benham vælger at satse i et år, hvor vi selv er startet stærkt, og hvor FCK ikke er kommet godt fra start?

Sidst det skete blev bl.a. Dahlin og Pusic hentet i et vintervindue.

Jeg synes egentlig Jesper har spillet stærkt(og ikke altid fået kredit for de væsentlige redninger, som han har præsteret i sin korte FCM-tid), og leveret kampafgørende redninger (han har naturligvis også kostet mål som et dumt straffe i Gdynia), som Dahlin i øvrigt sjældent præsterede. Frisk i hukommelsen er bl.a.:

- En kæmpe redning på et skud fra Greco i Haderslev ved stillingen 0-0
- Amini får en stor chance alene igennem ved stillingen 0-0 mod AGF
- Han leverede en vanvigtig redning ved venstre stolpe i de sidste minutter mod Ferencvaros ude ved stillingen 3-2. Paul scorer til 4-2 kort efter, og hjemmekampen blev en overkommelig opgave.
- En vigtig redning på et afrettet spark (tror det er NK, der snitter et langskud) i anden halvleg mod Arka hjemme.
- Stor redning af straffespark mod Apollon med 10 minutter igen. Vi havde i den grad snakket om den redning, hvis vi havde scoret i kampens døende minutter.

Rinne ligner da et spændende køb i Aab, men jeg vil nu ikke bytte ham for Jesper, som i øvrigt passer godt ind i vores system, og har en god boldomgang og coolness med bolden, som jeg godt kan lide. Husker særligt Mikkel, der altid virkede febrilsk, når bolden blev spillet tilbage til ham. Det kan blive en meget spændende og ligeværdig kamp mellem Jesper og Bill, og jeg håber bestemt Jesper bliver og kæmper for sin plads i det, der kan blive en spændende sæson, selvom han sikkert ikke har bedt om denne signing af Bill.
De redninger du nævner ville andre målmænd også kunne præstere. Har lige set Randers-Aab kampen og der er Rinne meget sikker i alle sine indgreb, og han er længder foran JH både i feltet og med fødderne (som er Rinnes force). Jeg synes ikke JH er god med fødderne, og mod ACH er han jo ikke den der bare går ud og blander sig i feltet. Det vil en Hamid gøre i meget større grad.
Der er vel en grund til at man ville have Rinne, og det må jo være p.g.a. af hans kvaliteter.

Hamid kommer ikke til os for at sidde på bænken. Jeg tror han tager pladsen fra dag 1.
Har vi et klarere belæg for, at vi jagtede Rinne i sommers end en (undskyld mig udtrykket) "tilfældig bruger" på bold.dk (jeg følger ikke deres forum, så kender ikke denne bruger) har skrevet det som et faktum?

Jeg prøvede at være lidt kildekritisk, googlede brugernavnet og havnede efter kort tid på Aabs forum, hvor jeg kunne se, at samme bruger ikke virkede særlig vellidt, og gad ikke bruge mange minutter på at læse videre...

Jeg siger ikke, at han ikke kan have ret, men er der andre kilder, der kan bekræfte dette rygte om, at vi var interesseret i Rinne?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi må formode at vores to sportsdirektører har gjort deres arbejde grundigt, det ville være dumt at hente Bill Hamid hvis man ikke har en forventning om at han kan udfordre Jesper Hansen som førstemand i målet. Jeg er egentlig ok tilfreds med Jesper Hansen, jeg synes hans bundniveau har været en anelse højere end vi så i målet i sidste sæson, men forskellen er ganske lille.

Men vi har altså ikke rigtig tradition for stærke målmænd i FCM. Måske lidt kontroversielt at sige, men hvis jeg skal nævne en målmand som har spillet hos os, som har haft en smule landsholdsklasse mens han var her, så er det kun Peter Skov Jensen som dukker op i mine tanker. Jonas Lössl var slet ikke færdigudviklet da han rejste, han var for ung og med for lidt erfaring. Jeg ved ikke om det skyldes vores koncept, vores måde at spille på, eller noget helt andet, men nogen betondefensiv har vi aldrig rigtig haft, det nærmest var det halve år med "Kianchenko".

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

tatoo skrev:
23. okt 2017, 22:48
hviid skrev:
23. okt 2017, 20:40
Spændende med Hamid! Kan se, at han står til at veje 102 kg (Hansen og Falkesgaard står til omkring 80 kg) og 191 cm, men bedømt ud fra videoerne er han enormt smidig og reaktionsstærk. Det er nok det blandt andet det, som klubben ser et stort potentiale i, selvom han nok skal tabe sig lidt ;-)

Tror dog ikke han kommer til at slå Jesper Hansen af med det samme, hvis Hansen fortsætter med at være ligeså stabil, som han har været de seneste kampe. Er jo også et (lille) spring op for ham fra den amerikanske liga til den danske, så han kan heller ikke forvente at blive førstevalg fra start.
Det nytter ikke noget at være stabil en del af sæsonen. En målmand er via sine præstationer med til at give ro til forsvaret. Jeg ved ikke om det er et lille eller stort spring op for Hamid, men den amerikanske liga er ikke så god som man lige tror. Spillet er ikke så taktisk præget som i DK, og derved kan det godt blive lidt indianerbold, og så vil en målmand have mange store redninger.

Jeg forventer at han er købt som 1 keeper fra start.
Ja, Jesper Hansen har ikke været helt så god som forventet, selvom formkurven har været opadgående. Men hvis han og holdet fortsætter stilen, ville det så ikke være mere fornuftigt at lade ham forblive førstevalg i hvert fald frem til sommer, mens Hamid kan få et halvt år til at vænne sig til forholdene og spillestilen i DK?

Hamid har kun spillet i den amerikanske liga, og som du også selv er inde på, er der en del forskel på det taktiske. Bedømt ud fra de kampe, som jeg har set i MLS, synes jeg specielt, at der mangler kvalitet i afslutningerne derovre, endda i forhold til Superligaen, så det er forholdsvist "nemt" at være keeper der. Tag bare David Ousted, som var en meget gennemsnitlig keeper i DK og nu er blandt de bedste i USA. Derfor tror jeg ikke, at Hamid bliver førstevalg fra start.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noget af det jeg er mest forundret over, er at jeg synes målmandsbesætningen ser nogenlunde optimal ud.
1. Målmand der måske er DK's PT 4. bedste målmand, udviser ro, erfaring og stabilitet
2. Målmand der er i en god alder for en 2. målmand, som godt kan vise sig at blive rigtig spændende
3. Målmand, egen talent udviklet fra akademiet, har præsteret rigtig godt i diverse ungdoms turneringer (bl.a. i Mexico, hvor han virkeligh spillede stærkt!!), og ser rigtig spændende ud til fremtiden.

Hamid og Ottesen er selvfølgelig ikke direkte konkurrenter. Men 4 målmænd er selvfølgelig en for meget.
Hvad er planen? Kommer Falke til at trække det korteste strå?

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
24. okt 2017, 15:45
Noget af det jeg er mest forundret over, er at jeg synes målmandsbesætningen ser nogenlunde optimal ud.
1. Målmand der måske er DK's PT 4. bedste målmand, udviser ro, erfaring og stabilitet

:lol: :lol: :lol: :lol: DK's PT 4. bedste målmand, udviser ro, erfaring og stabilitet

Det er da lige modsat, han har ikke udvist ro og stabilitet.

Hvad er planen? det må du da vide, du plejer da gerne at vide det hele eller ?

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Velkommen til "Big Bill" Hamid!
https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-m ... y-maalmand
Med Falkesgaard på vej ud giver det god mening at hente Hamid ind allerede nu. Igen tror jeg ikke, at han har kvaliteterne til at overhale Jesper Hansen fra dag 1, men måske kan han gøre det i løbet af et års tid.

THenry

Indlæg af THenry »

Det bliver spændende at se, hvilken udenlandsk klub Falkesgaard er på vej til. Det lader til at være en fin løsning at hente Bill, og give Falkesgaard chancen for et udlandsophold. Denne handel giver pludselig mening udfra flere perspektiver :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ben2han skrev:
25. okt 2017, 13:28
Steffen am skrev:
24. okt 2017, 15:45

:lol: :lol: :lol: :lol: DK's PT 4. bedste målmand, udviser ro, erfaring og stabilitet

Det er da lige modsat, han har ikke udvist ro og stabilitet.

Hvad er planen? det må du da vide, du plejer da gerne at vide det hele eller ?
Utrolig konstruktivt indlæg, og fedt at høre du går efter mig som person, fremfor hvad jeg skriver.
God aften til dig.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ingen her på graven aner vel ret beset noget som helst om Hamids reelle niveau. Vi må stole på scoutingen og som forudsagt så er det Falkesgård der smutter - spørgsmålet er så bare om det er et venligt puf fra ledelsen eller ham selv der gerne ville væk og om det var før eller efter Hamid kom ind i billedet.
Jeg håber Hamid bliver en klar førstekeeper og JH sidder og surmuler på bænken - hvem vil ikke gerne have så god en keeper som muligt og gerne een der fylder i feltet?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

mousebreaker skrev:
25. okt 2017, 18:54
Ingen her på graven aner vel ret beset noget som helst om Hamids reelle niveau. Vi må stole på scoutingen og som forudsagt så er det Falkesgård der smutter - spørgsmålet er så bare om det er et venligt puf fra ledelsen eller ham selv der gerne ville væk og om det var før eller efter Hamid kom ind i billedet.
Jeg håber Hamid bliver en klar førstekeeper og JH sidder og surmuler på bænken - hvem vil ikke gerne have så god en keeper som muligt og gerne een der fylder i feltet?
Jag såg honom under drygt en säsong när Halsti spelade i DCU. Jag är ingen expert, långt ifrån, men Bill Hamid var den spelare i DCU som jag var mest imponerad av i klubben. Hamid låg bakom mycket av klubbens framgångar den säsongen
Nu är det ju väldigt annorlunda att spela i Europa jämfört med MLS men efter se ha sett Hamid i DCU är jag enormt nyfiken på att se honom i Midtjylland.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Låst