Det er ikke korrekt. Hvis man ser på kamptrådene herinde, så kommer der generelt en hel del flere indlæg i de kamptråde, hvor det går skidt end når det går godt. Enhver kan tjekke efter selv, men lad mig demonstrere med 3 kamptråde fra slutningen af sidste sæson: der kom 69 indlæg i kamptråden vedr. Randerskampen, hvor vi vinder og endegyldigt sikrer os europæisk i denne sæson, samt 60 indlæg i tråden efter hjemmekampen med FCK, hvor vi vender en 0-2'er til 3-2 og tildeler FCK deres første nederlag. Nederlaget til Lyngby i bronzekampen trækker til sammenligning 146 indlæg. Altså mere end dobbelt så mange indlæg.christian1DK skrev: ↑24. jul 2017, 01:44Sådan er det vel begge veje?
byt rundt på tabe og vind i din sætning, så har vi gruppen i den anden hjørne.
Hvis man opgør det systematisk, er det udtryk for et mønster, hvor nederlag/skuffelser afføder mere debat/flere indlæg end succeser. Jeg har ikke set på de deltagende debattører, men min fornemmelse er helt klart, at det skyldes at der er nogle bestemte profiler, som kommenterer flittigere ved nederlag/skuffelser. Man kan så diskutere hvad dette skyldes, og om det er noget, der er specifikt for Ulvegraven eller også ses andre steder (andre klubbers debatfora).
Jeg tænker, at det hænger sammen med, at en del debattører bruger Graven som en mulighed for at komme af med frustrationer ovenpå nederlag/skuffelser. Vi kender nok alle følelserne efter et nederlag, og så skal det 'gå ud over nogen'. Det bliver så Graven, og det er sjældent særligt nuancerede eller konstruktive indlæg man ser kort efter nederlag. Det kan vel sådan set være fint nok, men en udfordring ved det er, at der bliver et uforholdsvist negativt debatklima herinde, når nederlag fylder så meget mere end sejre, og bruges til at skabe dårlig stemning omkring trænere, spillere og klubben. Det eksempel som jeg selv har fremført på dette i øjeblikket er, at vi jo med gårsdagens sejr, har vundet 10 ud af de sidste 13 betydende kampe. Det er isoleret set altså imponerende flot. Alligevel er vi på randen af krise- og lynchstemning. Der er rigtig meget fokus på hullerne i osten (nederlagene) i stedet for osten (en flot stime). Fordi sejrene ikke rigtig tæller, da de var forventlige og mod dårlige, umotiverede modstandere der kun havde 10 mand osv. osv.
Dermed ikke sagt, at man ikke må være kritisk. Det skal man bestemt være, og der har bestemt også været områder, som man kan forbedre i de 13 seneste kampe, som fx defensiven. Men jeg synes også, man skal være nuanceret. Og forholdsmæssigt fylder det negative, for mig at se, en hel del for meget ift det positive. Vægtningen mellem det positive og negative er skæv på Graven.