SL R2: Midtjylland - Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: SL R2: Midtjylland - Silkeborg

Indlæg af Kent »

christian1DK skrev:
24. jul 2017, 01:44
Christian skrev:
23. jul 2017, 22:19
Jeg synes du er nuanceret kritisk stoffer og det er helt ok set herfra.
Det er mere dem der når at skrive 7 beskeder i løbet af en kamp vi er ved at tabe, men holder lav profil i en kamp vi er ved at vinde.
Sådan er det vel begge veje?

byt rundt på tabe og vind i din sætning, så har vi gruppen i den anden hjørne.
Det er ikke korrekt. Hvis man ser på kamptrådene herinde, så kommer der generelt en hel del flere indlæg i de kamptråde, hvor det går skidt end når det går godt. Enhver kan tjekke efter selv, men lad mig demonstrere med 3 kamptråde fra slutningen af sidste sæson: der kom 69 indlæg i kamptråden vedr. Randerskampen, hvor vi vinder og endegyldigt sikrer os europæisk i denne sæson, samt 60 indlæg i tråden efter hjemmekampen med FCK, hvor vi vender en 0-2'er til 3-2 og tildeler FCK deres første nederlag. Nederlaget til Lyngby i bronzekampen trækker til sammenligning 146 indlæg. Altså mere end dobbelt så mange indlæg.

Hvis man opgør det systematisk, er det udtryk for et mønster, hvor nederlag/skuffelser afføder mere debat/flere indlæg end succeser. Jeg har ikke set på de deltagende debattører, men min fornemmelse er helt klart, at det skyldes at der er nogle bestemte profiler, som kommenterer flittigere ved nederlag/skuffelser. Man kan så diskutere hvad dette skyldes, og om det er noget, der er specifikt for Ulvegraven eller også ses andre steder (andre klubbers debatfora).

Jeg tænker, at det hænger sammen med, at en del debattører bruger Graven som en mulighed for at komme af med frustrationer ovenpå nederlag/skuffelser. Vi kender nok alle følelserne efter et nederlag, og så skal det 'gå ud over nogen'. Det bliver så Graven, og det er sjældent særligt nuancerede eller konstruktive indlæg man ser kort efter nederlag. Det kan vel sådan set være fint nok, men en udfordring ved det er, at der bliver et uforholdsvist negativt debatklima herinde, når nederlag fylder så meget mere end sejre, og bruges til at skabe dårlig stemning omkring trænere, spillere og klubben. Det eksempel som jeg selv har fremført på dette i øjeblikket er, at vi jo med gårsdagens sejr, har vundet 10 ud af de sidste 13 betydende kampe. Det er isoleret set altså imponerende flot. Alligevel er vi på randen af krise- og lynchstemning. Der er rigtig meget fokus på hullerne i osten (nederlagene) i stedet for osten (en flot stime). Fordi sejrene ikke rigtig tæller, da de var forventlige og mod dårlige, umotiverede modstandere der kun havde 10 mand osv. osv.

Dermed ikke sagt, at man ikke må være kritisk. Det skal man bestemt være, og der har bestemt også været områder, som man kan forbedre i de 13 seneste kampe, som fx defensiven. Men jeg synes også, man skal være nuanceret. Og forholdsmæssigt fylder det negative, for mig at se, en hel del for meget ift det positive. Vægtningen mellem det positive og negative er skæv på Graven.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
24. jul 2017, 08:57
Hvis man opgør det systematisk, er det udtryk for et mønster, hvor nederlag/skuffelser afføder mere debat/flere indlæg end succeser. Jeg har ikke set på de deltagende debattører, men min fornemmelse er helt klart, at det skyldes at der er nogle bestemte profiler, som kommenterer flittigere ved nederlag/skuffelser. Man kan så diskutere hvad dette skyldes, og om det er noget, der er specifikt for Ulvegraven eller også ses andre steder (andre klubbers debatfora).
Jeg tror roligt du kan regne med at der er lynchstemning på Aabs fanforum efter gårsdagens nedsmeltning, Wieghorst kan heller ikke blive ved med at levere den slags kampe før hans hoved forlanges på et sølvfad. Brøndbys forum er utvivlsomt også negativt ladet efter nederlaget til FCN igår, men eftersom Zorninger har fået tilkæmpet sig en masse goodwill qua Brøndbys stærke præstationer sidste år, er det nok ikke ham som er under pres, der er det nok nærmere yndlingssyndebukkene i truppen det går ud over.

Pointen er, jeg tror ikke Graven er mere negativ end andre fan-forums, man må nok bare erkende at vi her i Danmark har en brokrøvs kultur, og det er nemmere at brokke sig når det går skidt end når det går godt (dog ikke umuligt, det er alt for varmt, får solen i øjene, øllen er flad og pølserne kedelige etc).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Benzo skrev:
24. jul 2017, 11:24
Kent skrev:
Jeg tror roligt du kan regne med at der er lynchstemning på Aabs fanforum efter gårsdagens nedsmeltning, Wieghorst kan heller ikke blive ved med at levere den slags kampe før hans hoved forlanges på et sølvfad.
AaB har så også spillet elendigt i 1,5 sæsoner og var vel det ringeste hold i ligaen i slutningen af sidste sæson. De har fyret træneren uden nogen som helst effekt (den er værd at tænke over) og alle deres indkøb har stort set floppet de sidste 3 vinduer. Så jeg kan godt forstå deres lynchstemning. De har noget større huller i osten end os.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Kent skrev:
24. jul 2017, 12:00
Benzo skrev:
Kent skrev:
Jeg tror roligt du kan regne med at der er lynchstemning på Aabs fanforum efter gårsdagens nedsmeltning, Wieghorst kan heller ikke blive ved med at levere den slags kampe før hans hoved forlanges på et sølvfad.
AaB har så også spillet elendigt i 1,5 sæsoner og var vel det ringeste hold i ligaen i slutningen af sidste sæson. De har fyret træneren uden nogen som helst effekt (den er værd at tænke over) og alle deres indkøb har stort set floppet de sidste 3 vinduer. Så jeg kan godt forstå deres lynchstemning. De har noget større huller i osten end os.
Men når man kigger på kamptrådene på AaBs fanforum, så er der cirka det samme antal sider på hver tråd, om så de vinder, taber eller spiller uafgjort. Så på deres fanforum afføder nederlag ikke flere indlæg end sejr. Og det samme gør sig lige umiddelbart gældende for Syd Siden Online (gal et grimt debatforum :shock: )

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
christian1DK skrev:
24. jul 2017, 01:44
Christian skrev:
23. jul 2017, 22:19
Jeg synes du er nuanceret kritisk stoffer og det er helt ok set herfra.
Det er mere dem der når at skrive 7 beskeder i løbet af en kamp vi er ved at tabe, men holder lav profil i en kamp vi er ved at vinde.
Sådan er det vel begge veje?

byt rundt på tabe og vind i din sætning, så har vi gruppen i den anden hjørne.
Det er ikke korrekt. Hvis man ser på kamptrådene herinde, så kommer der generelt en hel del flere indlæg i de kamptråde, hvor det går skidt end når det går godt.
Det er jeg ikke helt enig i altid er udfaldet. Tror faktisk nærmere det har noget, at gøre med hvilken modstander vi spiller mod og på tidspunket der bliver spillet på (både kl./årstid)

Men hensyn til kampen tror jeg de fleste synes det var dejligt med en sejr også selvom der er negativ fokus på Thorup pt. Du kan nok godt forvente flere indlæg i en tråd når vi spiller mod BIF, FCK, AAB end mod Silkeborg og Helsingør..

Sahl

Indlæg af Sahl »

Benzo skrev:

Pointen er, jeg tror ikke Graven er mere negativ end andre fan-forums, man må nok bare erkende at vi her i Danmark har en brokrøvs kultur, og det er nemmere at brokke sig når det går skidt end når det går godt (dog ikke umuligt, det er alt for varmt, får solen i øjene, øllen er flad og pølserne kedelige etc).
Det er ikke meget anderledes andre steder og det er langt langt værre på store klubbers forum hvis det går skidt! Så er der jo et par hundrede der skriver på en time og igennem hver kamp. Det er helt naturlig, at man bruger forummet til både negative og positive observationer og deler dem med andre og det er et fint medie, at fortælle om sin utilfredshed! Når man er på stadion eller ser kampen, så skal vi jo gerne have nogle positive briller på og håbe på det bedste.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

Christian & Kent

Nu snakkede jeg om fans generelt og ikke kun her på ulvegraven.

Vil klar giv jer ret i det er den ene gruppe der er flest af her, men følger man lidt med på Facebook (FC Midtjylland Forum & FC Midtjylland side) så bliver det mere tydelig.
Christian skrev:
24. jul 2017, 08:05
Det er jeg slet ikke enig i Christian1dk.

Jeg er sikker på at alle herinde godt kan se når det ikke kører optimalt, og der er næppe en profil på dette forum der ikke synes det godt kunne gå lidt bedre end det gør nu.

Men der er da masser af positivt at tage med fra kampene siden sommerferien og det kan man sagtens holde fokus på og bakke op om.
Vi vandt overbevisende og med flot spil mod Derry 10-2. Vi vandt 7-3 mod Ferencvaros som var god modstander. Andre danske hold, som modtager langt større ros end os, fik med nød og næppe slæbt sig forbi i Europa.

Selvom Brøndby kampen gav et knæk er jeg stadig meget optimistisk i forhold til denne sæson. selvom jeg godt kan mærke en vis nervøsitet inden hver kamp.
Derry
ingen hold i superliga ville have haft problemer med dem efter min mening.
men vi fik da set at vi stadig har problemer i forsvaret.

Ferencvaros
ingen af kampene kunne de stille med 4 forsvarsspiller og var nødt til at bruge midtbanespiller.
den eneste forsvarspiller de havde i begge kampe var Endre Botka ellers brugte de midtbanespiller.

først kamp: fik vi kun vendt kampen fordi vi kom i overtal og de ikke havde nogen forsvarsspiller til forsvaret.
anden kamp: det havde fået skadet mener det var 3 spiller i deres egen liga, så de kom endnu dårlige til vores kamp da de heller ikke kunne bruge Koch som fik rød mod os sidste kamp.

Her kan du se spillerne posisioner http://www.fradi.hu/en/football/first-t ... yers/r/184

ja det var godt vi gik videre, men ingen af de hold skulle kunne udfordre os, men ser et stort problem i vores forsvar som kun kunne holde 0 mod silkeborg.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

christian1DK skrev:
24. jul 2017, 13:27

Derry

Ferencvaros
ingen af kampene kunne de stille med 4 forsvarsspiller og var nødt til at bruge midtbanespiller.
den eneste forsvarspiller de havde i begge kampe var Endre Botka ellers brugte de midtbanespiller.

først kamp: fik vi kun vendt kampen fordi vi kom i overtal og de ikke havde nogen forsvarsspiller til forsvaret.
anden kamp: det havde fået skadet mener det var 3 spiller i deres egen liga, så de kom endnu dårlige til vores kamp da de heller ikke kunne bruge Koch som fik rød mod os sidste kamp.

Her kan du se spillerne posisioner http://www.fradi.hu/en/football/first-t ... yers/r/184

ja det var godt vi gik videre, men ingen af de hold skulle kunne udfordre os, men ser et stort problem i vores forsvar som kun kunne holde 0 mod silkeborg.
Men vi er vel også enige om, at vi vandt 10-2 og 7-3 samlet? Det er der altså ikke mange andre klubber i EL, der kan matche. Mener Derrys nederlag til os var deres største nogensinde (eller i 30 år) i Europa. Samtidig ser vi Brøndby, Lyngby og FCK have markant sværere ved at klare sig mod deres europæiske deltagere. Vi har også selv tidligere haft problemer med islandske hold mv.
Min pointe er, at selvom jeg er enig i, at der er træls vi ikke kunne holde nullet i kampene, så fylder fokus på dette alt for meget ift den magtdemonstration vores europæiske togt indtil videre har været. Det lyder jo næsten som om, at vi har været heldige med at gå videre.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

Kent skrev:
24. jul 2017, 14:07
christian1DK skrev:
24. jul 2017, 13:27

Derry

Ferencvaros

Men vi er vel også enige om, at vi vandt 10-2 og 7-3 samlet? Det er der altså ikke mange andre klubber i EL, der kan matche. Mener Derrys nederlag til os var deres største nogensinde (eller i 30 år) i Europa. Samtidig ser vi Brøndby, Lyngby og FCK have markant sværere ved at klare sig mod deres europæiske deltagere. Vi har også selv tidligere haft problemer med islandske hold mv.
Min pointe er, at selvom jeg er enig i, at der er træls vi ikke kunne holde nullet i kampene, så fylder fokus på dette alt for meget ift den magtdemonstration vores europæiske togt indtil videre har været. Det lyder jo næsten som om, at vi har været heldige med at gå videre.
ja det er vi enige om jeg stille bare ? ved hvor gode de var.
Derrys tabte 2Q i Season 2014/15 mod Aberystwyth samlet 0-9 det vil jeg da mene er et støre nederlag en vores.
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

Der ville jeg så ikke tage Lyngby med, de har gjort hvad de skulle vundet alle deres kampe lige som os.
samlet 4-0 over Bangor (seedet)
samlet 3-1 over Slovan Bratislava (useedet)

Nej jeg mener at de hold vi har mødt i europa og Arka Gdynia fra polen er hold vi skal vinde over.
Folk bliver ved med at snakke Ferencvaros op, jeg oplyser bare at det ikke var det bedst 11 vi spillede mod og de kunne have voldt flere problemer ens den gjorde, men at vi stadig ville være gået videre dog ikke med så godt et resultat som vi gjorde.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

sorry så forkert
[s]Derrys tabte 2Q i Season 2014/15 mod Aberystwyth samlet 0-9 det vil jeg da mene er et støre nederlag en vores.
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html[/s]

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

christian1DK skrev:
24. jul 2017, 14:31
Derrys tabte 2Q i Season 2014/15 mod Aberystwyth samlet 0-9 det vil jeg da mene er et støre nederlag en vores.

Der ville jeg så ikke tage Lyngby med, de har gjort hvad de skulle vundet alle deres kampe lige som os.

Nej jeg mener at de hold vi har mødt i europa og Arka Gdynia fra polen er hold vi skal vinde over.
Folk bliver ved med at snakke Ferencvaros op, jeg oplyser bare at det ikke var det bedst 11 vi spillede mod og de kunne have voldt flere problemer ens den gjorde, men at vi stadig ville være gået videre dog ikke med så godt et resultat som vi gjorde.
Fair nok med Derry. Læste det et eller andet sted, og der var vist noget med, at udover se 9-0, så var dette deres største nederlag. Kunne ikke helt huske detaljerne :-)

Jeg tog Lyngby med, da Bangor jo ikke er en klub, der er markant bedre end Derry, og Lyngby vandt kun 1-0 i den første kamp. Vi vandt selv 6-1 og 4-0 over dem for 9 år siden.

Jeg er enig i, at vi bestemt skulle gå videre mod de hold, som vi har mødt. Men derfor er det jo ikke en selvfølge, at vi gør det. Og bestemt ikke så sikkert, som vi har gjort det. Det kan man jo godt glæde sig over - hvor hovedfokus jo næsten mere har været på hullerne i osten herinde.

christian1DK

Indlæg af christian1DK »

Kent skrev:
24. jul 2017, 14:47
christian1DK skrev:
24. jul 2017, 14:31

Fair nok med Derry. Læste det et eller andet sted, og der var vist noget med, at udover se 9-0, så var dette deres største nederlag. Kunne ikke helt huske detaljerne :-)

Jeg tog Lyngby med, da Bangor jo ikke er en klub, der er markant bedre end Derry, og Lyngby vandt kun 1-0 i den første kamp. Vi vandt selv 6-1 og 4-0 over dem for 9 år siden.

Jeg er enig i, at vi bestemt skulle gå videre mod de hold, som vi har mødt. Men derfor er det jo ikke en selvfølge, at vi gør det. Og bestemt ikke så sikkert, som vi har gjort det. Det kan man jo godt glæde sig over - hvor hovedfokus jo næsten mere har været på hullerne i osten herinde.
så forkert var lige for hurtig, det var Derry der vandt 9-0 så kan det godt passe at det er så længe siden det tabte så stort.

ja det er rigtig nok med Lyngby første modstander, men de vandt i det mindste begge kampe, men jeg syntes at det opvejer at de vandt begge kampe mod et seedet hold.

rigtig nok, hovedfokus har jo været meget på forsvaret, fordi der er lukket for mange mål ind og tit kom bagud, så vi skulle score flere mål for at vinde.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I forhold til det med debatten herinde, er der bestemt nogle interessante betragtninger generelt.

Synes en pointe der skal med, er at siden mesterskabet er tonen generelt blevet meget mere negativt eller krævende,
eller måske er 'forkælet' det bedste ord. I forhold til facebook er ulvegraven dog overhovedet ikke slem.

Ved ikke om det er fordi forventningerne er skruet op, eller det er en af de ting der bare er blevet værre med facebooks udbredelse.
Men synes det er ærgeligt helt generelt for den offentlige debat at brok er blevet en national sport, og det er så nemt at brokke sig og få opmærksomheden inden man har tænkt over en sag, som det var et eksempel med Jensens Bøfhus vs. Jensens fiskerestaurant, hvis nogen husker den sag, bare for at tage noget der ikke er fodbold relateret.

Ligeledes er der det her med hvor nemt det er at være 'skrivebords kriger'.
Der er masser af negative toner og krav om fyringer herinde, men når det komme til fan forum hvor man har mulighed for at fortælle ledelsen nogle sandheder, er der åben ikke nogle af disse profiler, der dukker op (eller i hvert fald ikke åbner munden)

On Topic:
I optakten til kampen er Thorup inde på Wikheim ikke er der 100 % kondimæssigt,
så er formentlig derfor han ikke spiller 90 min i hver kampe.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Lidt statistik fra tipsbladet: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... leveringer

Tim sparv med flest succesfulde afleveringer af alle spillere i superligaen i runde 2 (99 stk) og Dal Hende med flest tacklinger af alle (6 stk).

Begge spillere der bør få en enorm positiv betydning for vores defensiv i år.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Superliga.dk har kåret Dal Hende som rundens profil:

http://www.superliga.dk/artikel/rundens ... -dal-hende

Besvar