SL (EL PO): Midtjylland vs. Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL (EL PO): Midtjylland vs. Randers

Indlæg af Steffen am »

Runde 37 :roll:
Kamp nr. 49

Kamp om den sidste plads i EL Kval.

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 01/06 kl. 20:00
Sted: MCH Arena
Vejret: 12° grader, 0,0 mm og en lett bris
Dommer: Mads-Kristoffer Kristoffersen
Medie: TV3+, Viaplay og Radioens P3
Billet: https://billetsalg.fcm.dk/
(Bemærk, billetter sat ned til 50 kr.)

Karantæner:
Midtjylland: Halsti
Randers: Ingen

Skader:
Midtjylland: Sparv og Kroon skadet - Kian tvivlsom
Randers: Kasper Fisker, Brandur Olsen, Mayron George og Lucas Haren

Bud på start XI'er
4-2-3-1
Billede

Bænk: Andersen, Kian, Dal Hende, Rømer, VdV, Wikheim, Bruninho

Sidste kamp mod Randers
2-0 sejr i Randers
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/randers ... /12786316/

God Kamp

Sahl

Re: SL (EL PO): Midtjylland vs. Randers

Indlæg af Sahl »

Det bliver en kamp der kommer til, at bestemme meget omkring vores sæson. Jeg tror ikke på, at Thorup er træner hvis han taber mod Randers og dermed ikke kommer i Europa. Jeg tror det bliver en meget tæt kamp med masser af fysik og lur mig om den ikke bliver afgjort på personlige fejl og held.. (noget vi har haft i mod os den sidste stykke tid)

Vi må håbe spiller kan sætte sig op og få en god kamp, så vi kan få den sejr

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Randers var ønskemodstanderen for mig. Vi har generelt haft et godt tag på dem, og med Fisker ude, er det begrænset hvad de har af offensiv kreativitet.
Med Drachmann retur skulle vi gerne få stabiliseret den defensive midtbane. Jeg håber også at Kian bliver klar, selvom det kan virke tvivlsomt. Makkeren i centerforsvaret må gerne være Riis.
Lad os satse på, at vi har en enkelt god kamp tilbage i os, så vi kan få hentet den vigtige EL-kval.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det var en flok ekstremt skuffede FCM-spillere efter Lyngby kampen. Det var nærmest på pokalfinale-niveau. Den store opgave frem mod torsdagens kamp må blive at få genrejst spillerne mentalt. Det er ganske kort tid der er at arbejde med.

Fordelen er at vi nu har chancen for at rette op på et dårligt sidsteindtryk ret hurtigt, i stedet for en sommerpause indtil næste kamp.

Det er nærmest en ny finale, denne gang uden medaljer, men med den vigtige EL-kval plads. Forhåbentlig kan vi vinde :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tror forøvrigt at karantænelisten er nulstillet, så Halsti er spilleberettiget.
Der er i hvert fald ikke nogen i karantæne ifølge DBU, og de har opdateret i går: https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... owid=58865

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
30. maj 2017, 13:33
Tror forøvrigt at karantænelisten er nulstillet, så Halsti er spilleberettiget.
Der er i hvert fald ikke nogen i karantæne ifølge DBU, og de har opdateret i går: https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... owid=58865
Lurede også lidt på den.

Er ikke helt sikker på at jeg helt forstår det.
Alle gule kort bliver slettet, men røde kort består. Og det var da et rødt kort han blev smidt ud på.
Men ved ikke om de mener han spilledag så er ok eller om det er noget med strafpoint. Men virker lidt mærkeligt.

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
29. maj 2017, 22:31
Randers var ønskemodstanderen for mig. Vi har generelt haft et godt tag på dem, og med Fisker ude, er det begrænset hvad de har af offensiv kreativitet.
Med Drachmann retur skulle vi gerne få stabiliseret den defensive midtbane. Jeg håber også at Kian bliver klar, selvom det kan virke tvivlsomt. Makkeren i centerforsvaret må gerne være Riis.
Lad os satse på, at vi har en enkelt god kamp tilbage i os, så vi kan få hentet den vigtige EL-kval.
Statistikken og de seneste mange kampe mod Randers tilsiger, at det er en ønskemodstander, men synes OB var klart dårligere end RFC i mandags. De var totalt ufarlige, og jeg frygter, at Randers med Pourie i spidsen har mere at skyde med overfor et usikkert forsvar.

Det er heldigvis en stor forstærkning med Drachmann for Rømer, og ligeledes med Riis, som jeg er ret sikker får en startplads. Tiden vil vise om Kian bliver klar, men det er sæsonen sidste og vigtigste kamp, så jeg vil ikke blive overrasket, hvis de stærkeste piller i medicinskabet bliver fundet frem, hvis det kan klargøre ham til kampen.

Vi er formentlig seedet hele vejen igennem Europa kval'en (grundet den store succes i Europa i forrige sæson), hvis vi vinder på torsdag, så tanken om, at Randers skal tage Europa-pladsen er lige til at få lange løg af: http://www.aoh.dk/artikel/ankersen-vil- ... e-spillere

Der er biletter til en 50'er så forhåbentlig får drengene stor opbakning. Det bliver vigtigt i en kamp, hvor vi har alt at tabe. Alle forventer, at nr. 4 kan slå nr. 7 på hjemmebane, så presset er større på os end Randers. Forhåbentlig kan vi stå for presset.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
31. maj 2017, 13:49
Vi er formentlig seedet hele vejen igennem Europa kval'en (grundet den store succes i Europa i forrige sæson), hvis vi vinder på torsdag, så tanken om, at Randers skal tage Europa-pladsen er lige til at få lange løg af: http://www.aoh.dk/artikel/ankersen-vil- ... e-spillere
Kan ikke være mere enig.

Der er i øvrigt 3 kampe i dag, der kan hjælpe på FCM's midtjyllands seedning.

Belgien (Deres 4 vs. 7 kamp)
Oostende - Genk
(Genk må gerne tabe)

Østrig (Pokal finale)
Rapid Wien - Salzburg
(Rapid må gerne tabe)

Ukraine (sidste liga runde)
Dyn. Kiev - Ch. Odessa
Oleksandriya - Shakhtar
(Ch. Odessa, skal barei kke overhale Oleksandriya, 1 p og bedre målscorer forskel)

Der er også en teoretisk chance i Polen hvis Legia taber, men er lidt mere teoretisk og først om et par dage

Men ja, hvis vi ikke kan vinde vores egen kamp kan det selvfølgelig være lige meget.
Fandme vigtig kamp i morgen!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Randers udtaget 19 mand til kampen i morgen
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/inge ... mand-klar/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
Udover os selv så tror jeg Randers er det hold der var mest træt af at vi ikke kunne slå Lyngby. Vi har godt nok haft et hårdt tag i bollerne på dem i lang tid efterhånden. I hvert fald resultatmæssigt.

De to hold må dog komme med to helt forskellige vinkler ind til den her kamp. Randers har alt at vinde og vi har alt at tabe. Jeg frygter lidt at det ville kunne ses på banen. Specielt hvis vi kommer bagud. Kæmpestort pres på spillerne og klubben op til den her kamp. Det skal de selvfølgelig kunne klare som professionelle idrætsudøvere vil man måske sige, men vi ved jo godt at så simpelt er det aldrig.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
31. maj 2017, 15:43
Kent skrev:
Udover os selv så tror jeg Randers er det hold der var mest træt af at vi ikke kunne slå Lyngby. Vi har godt nok haft et hårdt tag i bollerne på dem i lang tid efterhånden. I hvert fald resultatmæssigt.

De to hold må dog komme med to helt forskellige vinkler ind til den her kamp. Randers har alt at vinde og vi har alt at tabe. Jeg frygter lidt at det ville kunne ses på banen. Specielt hvis vi kommer bagud. Kæmpestort pres på spillerne og klubben op til den her kamp. Det skal de selvfølgelig kunne klare som professionelle idrætsudøvere vil man måske sige, men vi ved jo godt at så simpelt er det aldrig.
Har ikke fulgt voldsomt meget med i Randers sidste par kampe,
men kan det ikke passe at de er begyndt at spille lidt anderledes og i ny formation?

Forhåbentlig dog det ikke betyder noget, og vi kan fastholde et hårdt tag i nosserne på dem. ;)
Vigtigt Fisker ikke er med, men det skal bestemt ikke blive nogen sovepude.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

19 mand udtaget
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tru ... randers-fc

Ser ud til at Halsti rigtig nok har karantæne, selvom det ikke står nogle steder.

Dal Hende og Bruninho ikke med?
Sparv (og Kian) med med. :shock:

Ved Sparv har trænet med lidt tid, men alligevel.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg håber meget Riis og Kian danner midterforsvarer i morgen. Og for min skyld må Rømer godt få den højreback indtil det igen går galt og vi får en top spiller ind på pladsen der både kan forsvare og angribe.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Bruninho er rejst hjem, så ham har vi (heldigvis) set det sidste til. Vi skulle egentligt bare have smidt ham hjem i vinters, og fundet et alternativ.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Underligt med Bruninho. Startede han ikke godt ud til træningerne? Synes snakken var meget positiv om ham i starten. Hvad gik galt?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar