SL: AaB vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: SL: AaB vs. Midtjylland

Indlæg af Noe »

UlvenFraNord skrev:
8. mar 2017, 16:45
Noe, det er jo klubben selv som har sat barren for de "urealistiske" forventninger, og uden dem var Eriks fodboldfeber måske heller ikke opstået. Jeg tror tingene hænger sammen, og vi bare skal være glade for at der er forventninger for det er lig med at der er tro på det. Alternativet er at blive som de andre, og det er sgu for kedeligt :-)
Jeg vil give dig ret så langt, at vi selv har været gode til at stikke snuden frem. Og i, at det skal vi blive ved med :)

Når det kommer til den 'tro' vi udviser, så vil jeg nøjes med at postulere at utålmodigheden og de evige personangreb skader klubben mere end det gavner. Holdningen har til alle tider været, at alle uden fodboldstøvler (og en del med) i FCM er pr. definition uduelige idioter. Det gør det langt bedre i (indsæt selv klub, som midlertidigt har tur i den). Et rent lykketræf, at FCM er gået fra at være lillebror i konkurrence med SIF og VFF, til at have næstbedst pointsnit i DK, målt over de seneste 10 år. Fra elevatorbold på Ikast Stadion til et mesterskab.

Interessant, at da vi endelig fik lidt ro, fordi vi var på røven, kunne vi bygge op til et mesterskab.

Men hey, det handler jo om følelser. Jeg forstår bare ikke rigtig de her følelser.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Noe skrev:
8. mar 2017, 17:21
UlvenFraNord skrev:
8. mar 2017, 16:45
Noe, det er jo klubben selv som har sat barren for de "urealistiske" forventninger, og uden dem var Eriks fodboldfeber måske heller ikke opstået. Jeg tror tingene hænger sammen, og vi bare skal være glade for at der er forventninger for det er lig med at der er tro på det. Alternativet er at blive som de andre, og det er sgu for kedeligt :-)
Jeg vil give dig ret så langt, at vi selv har været gode til at stikke snuden frem. Og i, at det skal vi blive ved med :)

Når det kommer til den 'tro' vi udviser, så vil jeg nøjes med at postulere at utålmodigheden og de evige personangreb skader klubben mere end det gavner. Holdningen har til alle tider været, at alle uden fodboldstøvler (og en del med) i FCM er pr. definition uduelige idioter. Det gør det langt bedre i (indsæt selv klub, som midlertidigt har tur i den). Et rent lykketræf, at FCM er gået fra at være lillebror i konkurrence med SIF og VFF, til at have næstbedst pointsnit i DK, målt over de seneste 10 år. Fra elevatorbold på Ikast Stadion til et mesterskab.

Interessant, at da vi endelig fik lidt ro, fordi vi var på røven, kunne vi bygge op til et mesterskab.

Men hey, det handler jo om følelser. Jeg forstår bare ikke rigtig de her følelser.
Du har fat i noget her. For hvis det man gerne vil er at se FCM vinde noget igen. Så kræver det støtte og arbejdsro. Vi er oppe mod større byer, klubber med flere penge, så det kræver noget særligt at vinde. Noget af den frækhed vi havde under Glen, blandet med kontinuerligt arbejde, Benhams penge og støtte fra fans. Så kan det lade sig gøre igen. Det er bare lidt trist at høre alt det negative, hvor man tror vi kan spille Playstation fodbold hver uge. Det er da skønt at se et sprudlende FCM, men nogle gange må man være tilfreds med at arbejdshandskerne er taget på.
Hvis man tror på det, så kan det lykkes :fcm: :D

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg tror heller ikke nogen forlanger "playstation fodbold", men det kunne sgu være fedt at prøve at vinde på hjemmebane, bare lidt oftere ;-)

974

Indlæg af 974 »

UlvenFraNord skrev:
9. mar 2017, 21:59
Jeg tror heller ikke nogen forlanger "playstation fodbold", men det kunne sgu være fedt at prøve at vinde på hjemmebane, bare lidt oftere ;-)
Nogle gange virker det nu til at der er nogle der tror det :-)
Fedt udtryk iøvrigt :lol:

Det med hjemmesejre må vist være et øjebliksbillede :-)

Ok i år hedder den indtil videre kun 5-5-2
sidste år 11-3-3
og i guldsæsonen var det jo den fuldstændigt outstanding superserie på 16 sejre og kun 1 nederlag i den næstsidste betydningsløse kamp mod Brøndby, hvor vi havde fået den idé at det var bedre at Brøndby vandt bronze end Randers FC haha

Men vi er da heldigvis ganske forvænte med sejre på hjemmebane, hvilket jo er megafedt :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

974 skrev:
UlvenFraNord skrev:
9. mar 2017, 21:59
Nogle gange virker det nu til at der er nogle der tror det :-)
Fedt udtryk iøvrigt :lol:

Det med hjemmesejre må vist være et øjebliksbillede :-)

Ok i år hedder den indtil videre kun 5-5-2
sidste år 11-3-3
Jeg tror, at det her skitserer vores problemer på MCH Arena meget godt. Folk er FOR forvente, og regner bare med at vi vinder hvergang holdet spiller hjemme, og endda på en bestemt måde. På udebane kan holdet tillade sig at være lidt mere afventende, og det betyder at tålmodigheden er større ift at skabe chancer.

Personligt drømmer jeg om, at vi får alle folk til at leve sig ind i kampen, være efter dommeren og støtte holdet på den måde de nu kan - selv hvis det betyder, at dem som står/sidder rundt om en kigger skævt på en. Det er ikke et teater, hvor man skal være stum, det er er fodbold stadion, hvor ens følelser gerne må (skal) sidde uden på tøjet. Tænk, hvis vi havde en hel endetribune, som bare gav den gas en hel kamp. Tænk en ramme, hvis Faxe tribunen var mere med verbalt, og hjalp med at ligge pres på dommere og modspillere under 90 minutter, og ikke kun når man følte sig bortdømt.

Vi har i Danmark en mega nyderkultur, så det er selvfølgelig svært at ændre fra søndag til søndag, men hvis de første begynder, så kommer der flere og flere med, og til sidst vil det være normalen.

Sent from my iPad using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

For mig er de her kampe mod fck og i særdeleshed åb de kampe der rigtig ondt at tabe - ifht lige netop de her kampe, så er jeg ret ligeglad med resten... Den her kamp skal bare vindes.

Jeg er enig i at folk forventer meget og er svære at begejstre, sådan har det nu altid været i det midtjyske. Det er der intet galt i at forvente noget efter et mesterskab der nemt kunne have været to i rap, og en trup der stadig er markant bedre end den fjerde bedste i ligaen. Til gengæld er pointudbyttet markant dårligere og det vil naturligvis give udslag på tilfredshedsbarometeret. Vi har i de sidste 22 kampe 1,5 point i snit og i de foregående 70 to point i snit. Jeg mener at truppens kvalitet er så stærk at en hjemmebane rekord på 5-5-2 er skidt, specielt med en udvidet 14 holds liga. De budgetter der er kommet op er så milevidt fra vores at man må og skal have en bedre hjemmebane, selv i en dårlig sæson. Problemet er at vores på papiret så stærke trup bare ikke præsterer som sådan. Thorup overtog en mesterhold som hvis det ikke var for hårde skader op gennem midten af truppen året forinden endda kunne have været dobbelte mestre. Han har fået 1,68 point i snit ud af det - Sønderjyske har til sammenligning fået 1,67 point ud af deres i samme tidsrum.

Nuvel, ret skal være ret, vores trup er ikke så stærk som i mesterskabsæsonen eller sidste sæson hvor truppen også var helt vildt stærk, folk har dog stadigvæk grund til at være skuffet over det de er vidne til. Med truppens styrke taget i betragtning så køber jeg heller ikke klubbens udmeldinger om at vi er ved at bygge op igen. Det er noget man gør når man har revet noget ned, det har vi ikke her. Vi har bare ikke formået at få de rette forstærkninger ind eller den rette træner.

Det kan sagtens være at du har ret i at folk er forvænte, i sidste sæson i højere grad end denne, men jeg ser det mere som at folk godt ved hvilken kvalitet truppen har haft de sidste to sæsoner og man er blot er skuffede/rystede over det man ser Thorup får ud af det. Det forventningspres skal man ikke klage over, det er noget man har gjort sig fortjent til.

Vi kan håbe at vendepunktet kommer mandag i Aalborg, hvor jeg tror på at vi får en sejr.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Godt skrevet mousebreaker ;-)

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Jeg er helt enig med Mousebreaker .

Jeg magter ikke at høre på ' folk er forvente' kommentaren.
Det er en meget passiv agressiv måde at diskvalificere vores andres holdninger på!
Hvis vi ikke er enige med de brugere der synes at alle er forvente, ja så er vi jo nogle af dem der er forvente og derfor er vi fejl på den.
Jeg er ikke forvent. Og inden en eller anden smider en kommentar om hvor længe han/hun har været fan, så spar dig!
Fans af FCM, lad os kalde dem de civile fans eller langside fans, de fans der også elsker FCM men har kone og hus og arbejde og 2 børn der begge skal gå til sport til hver dag og weekend. De fans er flertallet og dem der skal til for at fylde stadion op. De fan er efter min mening egenligt ikke så forvente om mesterskab. Nej de fans vil komme på stadion for at se 'fed fodbold'.
Offensivt, fremad fodbold. De vil underholdes og FCM spiller ikke underholdende fodbold.
Jess Thorup har ikke bragt os det.
Han siger konstant at han har bygget et internationalt niv på spillet. Men hvor er det!!??
Er det internationalt at spille uafgjort mod VFF og spille en kamp mod RFC hvor vi ligeså godt kunne have tabt og spille uafgjort mod LBK.
Vi har et budget der er så så så meget større en LBK og spillere der er bedre end LBK og de ser ud til at være dem der er foran i kapløbet om 3 pladsen.
Det er ikke forvent at sige at vinder en top klub og vi skal i top 3. Men vi skal ikke bare i top 3 vi skal også spille fodbold der er offensivt. DET ER VORES DNA. Det er det fans kommer for at se.

Jeg vil da sige til jer fans der synes at det hele er fint og det er helt ok at vi kæmper med alle de leverpostej hold om en 3 plads.
I er da helt glat på den. Hvad er I med for?
Hvad er meningen med at ikke stille krav til sit hold?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

EnSurUlv skrev:
11. mar 2017, 23:49
Man bør jo kun stille krav som man mener holdet med rimelighed bør kunne opfylde. Det er mennesker vi har med at gøre og i sport findes der naturlige op og nedture. Måske jeg personligt overvurderer vores trup, det er bestemt muligt. Jeg sagde før sæsonen at min målsætning for holdet var 2 point i snit. Vi har 1.56 lige nu, hvilket jeg slet ikke i min vildeste fantasi havde troet muligt, selv ikke hvis alt gik galt - og det er det ikke, langt fra. Vi kan på ingen måde påberåbe os uheld i denne sæson. Vi har bare været himmelråbende dårlige til ar skrabe point sammen, specielt mod de andre hold i top 6.

Det er absolut muligt at min målsætning for holdet kun burde have været eks 1.80 point i snit og det vi ser lige nu bare er et udslag af en almindeligt forekommende dårlig sæson som man bare må acceptere kan og vil forekomme, uanset træner og setup. Den erkendelse er jeg dog ikke kommet til endnu, jeg lever stadig i den vildfarelse at truppen er ekstrem stærk ifht til ligaen (kun underlegen ifht FCK som har den vildeste trup nogensinde i DK efter min mening) og at 1.56 i snit for sæsonen indtil nu er langt under hvad der burde have været et worst case scenario
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Mousebreaker:
Jeg er skam helt enig. Hvis vi have haft en dårligere trup end vi har havde fans jo nok heller ikke været sådan efter Jess Thorup. Jeg er helt enig i at vi faktisk har en rigtig solid trup og at det som sådan jo er rigtigt fint at ligge nr. 3 bare ikke på den måde vi ligger nr. 3!
Hvis vi lå og kæmpede med BIF om 2 pladsen og ikke med LBK om 3-4 pladsen så havde jeg synes at alt var helt ok.

Jeg har sagt det før herinde og jeg siger gerne igen.
VI KAN IKKE KOMME I NÆRHEDEN AF FCK lige nu.
Og det er helt ok. Men jeg hører heller ikke en eneste fan forlange det.
Det folk vil ha' og mener er realistisk( mig selv inklusiv) er at vi kæmpede med om 2 pladsen eller i det mindste sad tungt på 3 pladsen.
Det er på ingen måde urealistiske forventninger med vores trup.
Men pilen peger én vej og det er mod Jess Thorup.
Han er ikke manden til at få FCM der hen hvor vi skal.

Og til sidst.

En af grund ideerne med 'moneyball' er at man skal kunne skifte træner ud uden problem.
Pga at træneren ikke har været med til at forme klubben/ trænerstab fra ungdomsrækken til førstehold. Dvs at omkostningerne for at fyre en træner er "minimale"

Og ja klubben fedter rundt med ' nu er vi moneyball nu er vi ikke' ser jeg også som et problem. Men ikke nok til at forklarer de 'problemer' jeg synes vi har.

LBK er ved at gå fallit hver weekend.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
12. mar 2017, 07:44
EnSurUlv skrev:
11. mar 2017, 23:49
Man bør jo kun stille krav som man mener holdet med rimelighed bør kunne opfylde. Det er mennesker vi har med at gøre og i sport findes der naturlige op og nedture. Måske jeg personligt overvurderer vores trup, det er bestemt muligt. Jeg sagde før sæsonen at min målsætning for holdet var 2 point i snit. Vi har 1.56 lige nu, hvilket jeg slet ikke i min vildeste fantasi havde troet muligt, selv ikke hvis alt gik galt - og det er det ikke, langt fra. Vi kan på ingen måde påberåbe os uheld i denne sæson. Vi har bare været himmelråbende dårlige til ar skrabe point sammen, specielt mod de andre hold i top 6.

Det er absolut muligt at min målsætning for holdet kun burde have været eks 1.80 point i snit og det vi ser lige nu bare er et udslag af en almindeligt forekommende dårlig sæson som man bare må acceptere kan og vil forekomme, uanset træner og setup. Den erkendelse er jeg dog ikke kommet til endnu, jeg lever stadig i den vildfarelse at truppen er ekstrem stærk ifht til ligaen (kun underlegen ifht FCK som har den vildeste trup nogensinde i DK efter min mening) og at 1.56 i snit for sæsonen indtil nu er langt under hvad der burde have været et worst case scenario
Jeg tror sådan set ikke, at du finder nogen, som mener, at vores pointsnit er tilfredsstillende. Jeg er i hvert fald helt enig med dig i, at vi har skuffet pointmæssigt, især på hjemmebane. Men hvis 1.56 i snit er 'langt under er worst case scenario', så er vi ikke enige om, hvad et worst case scenario er.

Jeg er heller ikke enig i, at vores trup er ekstrem stærk ift ligaen. Vi har en god bredde på visse positioner, men andre steder halter det. Mener du fx at vi er 'ekstremt stærke' i angrebet? - eller i midterforsvaret? eller i bredden på 6'eren (i efteråret). Når vi - som vi stort set har gjort hele sæsonen indtil videre - spiller med Paul, Rømer og Banggaard/Riis i startopstillingen, så er der altså 3 nøglepositioner, hvor vi imo ikke ligefrem er ekstremt stærke. Og det har kostet point - manglende kvalitet i felterne har kostet, som det altid gør. Her må vi tage til efterretning, at signalet fra ledelsen er, at vi er i en opbygningsfase og at man derfor prioriterer spilletid til fx Paul, Due og Riis, selvom man ved, at det koster point. Forhåbentlig høster vi gevinsterne af den investering om 1-2 sæsoner, ligesom vi gjorde da vi af nød investerede spilletid i Rilwan, Sly, Julle, Albæk, Reid m.fl. Men det kan også ende med, at de bliver den næste Baba, Jude eller Sivebæk.

Jeg har tidligere skrevet om mine forventninger i en anden tråd, men overordnet er det, at vi skal præstere svarende til vores budget. Derfor ser jeg ikke noget alarmerende lige nu, selvom jeg gerne ville have, at vi havde flere point, så der var tale om en sikker 3. plads, hvor vi kæmpede opad mod 2. pladsen, i stedet nedad om 4.-6. pladsen.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Stig Tøfting analyserer hvordan holdene har klaret sig: http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... en/6569305
FC MIDTJYLLAND -

Midtjyderne har skuffet, og jeg er overrasket over, at holdet ikke er mere med i kampen om andenpladsen, end tilfældet er. Ydermere kan det jo rent faktisk ende med, de ender uden for medaljerne… Fire nederlag i fem kampe før pausen – og blot én sejr hidtil i foråret… Langt fra godkendt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis vi også skal tale lidt kamprelateret i denne tråd, så må fokus være på, at få lukket AaBs backs ned, og tvinge dem til at spille bolden op centralt, hvor vi bør være stærkest, når Wurtz er ude. Wurtz er desuden en af deres allerbedste presspillere, så hans fravær kan være med til at give os gode muligheder for at spille os igennem. Due kan godt få en nøglerolle, da AaB kommer til at mangle skraldemanden på midten, så det kan give noget plads at arbejde på centralt.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Det er vel egentlig en kamp der SKAL vindes. Aab svinger helt vildt, jeg frygter dog vi taber. De er altid mere tændte mod os, og de kæmper for top 6.

Vi er sikret top 6, og virker mere fokuseret på pokalen.

Besvar