mousebreaker skrev: ↑12. mar 2017, 07:44
EnSurUlv skrev: ↑11. mar 2017, 23:49
Hvad er meningen med at ikke stille krav til sit hold?
Man bør jo kun stille krav som man mener holdet med rimelighed bør kunne opfylde. Det er mennesker vi har med at gøre og i sport findes der naturlige op og nedture. Måske jeg personligt overvurderer vores trup, det er bestemt muligt. Jeg sagde før sæsonen at min målsætning for holdet var 2 point i snit. Vi har 1.56 lige nu, hvilket jeg slet ikke i min vildeste fantasi havde troet muligt, selv ikke hvis alt gik galt - og det er det ikke, langt fra. Vi kan på ingen måde påberåbe os uheld i denne sæson. Vi har bare været himmelråbende dårlige til ar skrabe point sammen, specielt mod de andre hold i top 6.
Det er absolut muligt at min målsætning for holdet kun burde have været eks 1.80 point i snit og det vi ser lige nu bare er et udslag af en almindeligt forekommende dårlig sæson som man bare må acceptere kan og vil forekomme, uanset træner og setup. Den erkendelse er jeg dog ikke kommet til endnu, jeg lever stadig i den vildfarelse at truppen er ekstrem stærk ifht til ligaen (kun underlegen ifht FCK som har den vildeste trup nogensinde i DK efter min mening) og at 1.56 i snit for sæsonen indtil nu er langt under hvad der burde have været et worst case scenario
Jeg tror sådan set ikke, at du finder nogen, som mener, at vores pointsnit er tilfredsstillende. Jeg er i hvert fald helt enig med dig i, at vi har skuffet pointmæssigt, især på hjemmebane. Men hvis 1.56 i snit er 'langt under er worst case scenario', så er vi ikke enige om, hvad et worst case scenario er.
Jeg er heller ikke enig i, at vores trup er ekstrem stærk ift ligaen. Vi har en god bredde på visse positioner, men andre steder halter det. Mener du fx at vi er 'ekstremt stærke' i angrebet? - eller i midterforsvaret? eller i bredden på 6'eren (i efteråret). Når vi - som vi stort set har gjort hele sæsonen indtil videre - spiller med Paul, Rømer og Banggaard/Riis i startopstillingen, så er der altså 3 nøglepositioner, hvor vi imo ikke ligefrem er ekstremt stærke. Og det har kostet point - manglende kvalitet i felterne har kostet, som det altid gør. Her må vi tage til efterretning, at signalet fra ledelsen er, at vi er i en opbygningsfase og at man derfor prioriterer spilletid til fx Paul, Due og Riis, selvom man ved, at det koster point. Forhåbentlig høster vi gevinsterne af den investering om 1-2 sæsoner, ligesom vi gjorde da vi af nød investerede spilletid i Rilwan, Sly, Julle, Albæk, Reid m.fl. Men det kan også ende med, at de bliver den næste Baba, Jude eller Sivebæk.
Jeg har tidligere skrevet om mine forventninger i en anden tråd, men overordnet er det, at vi skal præstere svarende til vores budget. Derfor ser jeg ikke noget alarmerende lige nu, selvom jeg gerne ville have, at vi havde flere point, så der var tale om en sikker 3. plads, hvor vi kæmpede opad mod 2. pladsen, i stedet nedad om 4.-6. pladsen.