Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af 974 »

Jeg fastholder min personlige holdning om at jeg er ganske tilfreds med tilgangen af de 3 Sønderjyske-spillere :-)

Og jeg ser frem til et ganske fint forår - I min optik lugter det lidt af, at vi kan få en fuldstændig harmonisk trup specielt med tilgangen af Drachmann og Dal Hende, som jeg tror tilføjer truppen noget værdifuld erfaring i både kamp og træning, samt noget rigtig god energi uden for banen
Så videoen som Duelund havde filmet idag, og det så sgu rigtigt godt ud stemningsmæssigt :-)

Vi ved vi ikke indhenter FCK
Brøndby kan blive svære, men det er muligt

Jeg er sikker på at vi kommer minimum i Top 4 - for mig er det realistisk med 3. pladsen, men nu skal vi sætte jagten ind på Brøndby

JBT

Indlæg af JBT »

Nogle der ved om vi har overvejet at hente Spalvis ind her efterfølgende, hvis han da fandt os interessant og ender kunne gå op?
Jeg mener nemt vi kunne ha brugt ham, Rosenborg slikker sig da om munden ved at have hentet ham i et års tid. Og så er han jo længe foran Paul niveaumæssigt, selvom han kun er 22 år. Sidst men ikke mindst har han måske ikke samme følelser for Aab, som Kusk og Thomsen, deraf burde en handel have været muligt - og han kan da lidt af det hele kvalitetsmæssigt. ØV

http://www.rbk.no/nyheter/rosenborg-laner-spalvis

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
3. feb 2017, 08:28
Nogle der ved om vi har overvejet at hente Spalvis ind her efterfølgende, hvis han da fandt os interessant og ender kunne gå op?
Jeg mener nemt vi kunne ha brugt ham, Rosenborg slikker sig da om munden ved at have hentet ham i et års tid. Og så er han jo længe foran Paul niveaumæssigt, selvom han kun er 22 år. Sidst men ikke mindst har han måske ikke samme følelser for Aab, som Kusk og Thomsen, deraf burde en handel have været muligt - og han kan da lidt af det hele kvalitetsmæssigt. ØV

http://www.rbk.no/nyheter/rosenborg-laner-spalvis
Spalvis har jo været skadet stort set hele efteråret, samtidig med at hans forår 16 heller ikke var imponerende. Så sandsynligheden for at han præsterer her i foråret er nok i virkeligheden mindre end både Paul og Bruninho. Så jeg tror ikke, at han ville have været noget løsning på angriber-fronten, især ikke hvis der bare var tale om en lejeaftale, hvor han med al sansynlighed skal bruge det første 1/2 år på at spille sig i form igen.
De har en længere opstart Norge, som måske gør, at de tænker de kan få ham bragt længere frem mod kampform, inden de skal bruge ham.

JBT

Indlæg af JBT »

Han har alligevel lavet flere dåser i hans dårlige halvsæson end Paul så vidt jeg husker, så ved ikke om jeg er helt enig i det du siger. Selvom opstarten også er længere deroppe, ændre det jo ikke på at vi selv bruger lang tid på at få gang i vores egne - Bruninho har jo brugt enormt lang tid på både det ene og andet i form at kulturen i klubben og vægten. Spalvis burde som europæer komme op i sving på mindst samme vis.
Jeg tror egetnlig nemt han kunne være løsningen på sigt også, men det er bare hvad man vælger når en evt. lejaftale slutter og om man kan få lov af Sporting hvis man vil gøre det permanent. Omvendt har vi, eller burde have, midler til så at gå ud og hente noget andet hvis ikke det var en succes. Vi er tyndt besat, så forstår ikke, hvis ikke man har tænkt tanken.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Spalvis lavede 4 mål i foråret 16. Jeg har ikke tjekket det ift antal spilleminutter, men Paul lavede 6 mål i SL i efteråret, 2 i EL og 1 i pokalen.
Spalvis har desværre en historik med flere alvorlige skader allerede, og jeg ville frygte et Bruninho-agtigt forløb. For mig ville det være lidt en lottokupon i et kort forår. Jeg siger ikke, at Spalvis som sådan ikke er interessant, men imo har vi et kortsigtet behov for en klasseangriber, der kan præstere i foråret. Det mener jeg ikke, at Spalvis' historik og nuværende form tilsiger, at han automatisk ville være. Desuden bør vi så vidt muligt undgå lejeaftaler (medmindre der er købsoptioner i).

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

JBT skrev:
3. feb 2017, 09:03
Han har alligevel lavet flere dåser i hans dårlige halvsæson end Paul så vidt jeg husker,
Jeg kan så fortælle dig, at du husker forkert :-) - Forårssæsonen 15/16, som jeg går ud fra, du kalder hans dårlige halvsæson lavede de begge 4 mål. Spalvis sluttede så af med "hjerneblødning" og 45 strafpoint, så han missede et par kampe til slut.

Hans forår 15/16 som fortjent gav ham en fin kontrakt og tilnavnet Lukas Zweimal, var til gengæld fornemt. Men allerflottest synes jeg var hans forår 13/14, hvor han som helt ung lavede 2 mål i 4 ud af syv kampe på en måned :-) - 8 mål fra 23/3 til 26/4...!

Det kunne se ud til, at Spalvis´ mål kommer i klumper.

Holger

JBT

Indlæg af JBT »

Fair nok! - men jeg tager gerne chance når alternativet hedder Paul.
Også netop derfor man kunne leje ham en hel eller halvsæson som en start.
Husk på at han i hovedet var videre, da han alligevel ikke skulle fortsætte i AAB. Det giver altså en tankeforskel på banen. Hvis man bliver topscorer i suppen, må man kunne et eller andet. Det jo ikke "værre" af den grund du skriver, end så mange andre vi har forsøgt med.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

JBT skrev:Hvis man bliver topscorer i suppen, må man kunne et eller andet..
Og sådan en, har vi lige sendt til Holland [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Flot at nedgøre en af vores egne til fordel for en spiller, som nemt kunne risikre at blive en lottokupon.

Vi skal trods alt være stolte over at have Paul, for ellers havde vi nok lagt midt i bundslutspillet. Hvorfor denne negativitet ? Hvad godt skal det bringe ?

JBT

Indlæg af JBT »

PH1978 skrev:
3. feb 2017, 11:12
JBT skrev:Hvis man bliver topscorer i suppen, må man kunne et eller andet..
Og sådan en, har vi lige sendt til Holland [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er der jo så heller ingen der forstår. Jeg gør ihvertfald ikke isoleret set, hvis man ser på Martin som spiller og type.
At Jess (eller CS) så ikke fatter en brik af hvordan fodbold skal spilles er en anden snak, som han så hverken kunne eller vil indgå under.

JBT

Indlæg af JBT »

TrueWolfMidt skrev:
3. feb 2017, 11:13
Flot at nedgøre en af vores egne til fordel for en spiller, som nemt kunne risikre at blive en lottokupon.

Vi skal trods alt være stolte over at have Paul, for ellers havde vi nok lagt midt i bundslutspillet. Hvorfor denne negativitet ? Hvad godt skal det bringe ?
Nedgør ham ikke, han er bare dårligere end Lukas Spalvis, efter min mening.

Uden Paul havde vi nok løst det på en anden måde. Men det hele vender altid tilbage på spillestilen og træneren hvis ikke der stryger mål ind på samlebånd, uanset hvad spilleren så hedder.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:

Jeg kan på INGEN måde se hvorfor vi skal være "stolte af at have Paul ellers havde vi nok lagt i bunden".
Langt langt ude i min bog. Paul har været rædderlig til middelmådig efter min mening, men har via sin fysik altid noget at kunne byde ind med. Har modstanderen en forsvarer der kan håndtere ham på fysikken er han helt uskadelig i alle spillets faser.

Fint nok at ledelsen og nogle fans har tiltro til ham, i en liga som den danske skal han nok altid fremstå som hæderlig og måske han qua sin størrelse også kan give et salg. Min anke er bare at jeg mere ser hans manglende spilintelligens og manglende afslutningsteknik, som en hæmsko der klart overstråler de sider af hans spil der taler for ham (udelukkende hans fysik). Han bliver aldrig en topangriber i den danske liga. Jeg tager gerne fejl....

Jeg vil til enhver tid hellere have spillet samtlige kampe med Pusic. Pusic var en top-top angriber i superligaen indtil Thorup kom til. Nu er Thorup beklageligvis cheftræner og så må man jo rette ind. Så fint nok at Pusic er væk. Ham og Thorup vil aldrig blive et godt match.

Paul er til gengæld en klassespiller at have på bænken, fordi det han kan byde ind med typisk er meget anderledes end det man allerede har på banen, men også fordi at når man sætter en angriber ind i slutfasen er det typisk fordi man jagter et resultat og spiller på hvad der for de fleste hold er plan B - lange bolde fra forsvaret og en masse bolde ind i feltet fra alle steder muligt. Her har Paul en helt helt anden værdi fordi han kommer ind i kampe hvor modstanderne er trætte og skal håndtere hans fremragende fysik og uortodokse stil.

Er han starter er han på dette tidpunkt udkørt. Det er hårdere at være to meter i fodbold end 1,75 - det er i hvert fald min påstand
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
5. feb 2017, 20:04
TrueWolfMidt skrev:

Paul har været rædderlig til middelmådig efter min mening,

Paul er til gengæld en klassespiller

Enig i sidste påstand. :-)

Ja her gik det selvfølgelig helt galt med hvem der sagde hvad. Sorry. No matter what. Vi er og bliver aldrig enige. Fred være med det.

THenry

Indlæg af THenry »

Vi har signet endnu en finne. Denne gang den 15-årige Pyry Hannola, der starter på akademiet til sommer: http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/finsk ... -akademiet.

Hvis I vil se en video af hans skills, så må det være ham her :lol:
https://vimeo.com/60766040

Muligvis har vi lavet en eller anden form for udveksling af spillere mellem hans klub RoPS og FCM, hvis google translate oversættelsen fra denne finske side er korrekt: http://www.rops.fi/edustusjoukkueen-uut ... urseurassa

Det ser ud til at vi har et solidt blik på det finske spillermarked i øjeblikket, og det kunne da være interessant med en samarbejdskub i det nordlige Finland :D

JBT

Indlæg af JBT »

Hvor bliver vores angriber af som man har overvejet?
Se nu bare i øjnene at Paul ikke magter opgaven, og Bruninho skal bruge tid på at spilles ind og ikke er en der skal have den i luften med fødderne. Ja, det gælder også holdet der skal vænne sig til at spille mere end at sparke mere, så det råber på en Berbatov hvis vi skal i top 6. Berba er faktisk transferfri ;0)

Låst