Hilsen fra FCM TV

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Hilsen fra FCM TV

Indlæg af hviid »

FCMTV skrev:
11. jan 2017, 15:09
Først og fremmest tak for dit svar og ros, hviid!

Tænker I på generelle billeder fra træningsbanen, eller vil I gerne følge specifikke spillere på træningsbanen?

Du har HELT ret i det med optaktsinterviews til kampene. Det er et punkt, vi selv har tænkt, at vi vil ændre og forbedre, så det bliver dybere og anderledes.

Jess var med på ideen, da jeg spurgte ham, om vi ikke skulle vente til dagen efter. Han var helt enig med mig i, at han ville stå og sige det samme til mig, som han vil sige til diverse andre medier. Derfor er både og jeg Jess tilfreds med, at vi kan tale lidt dybere og mere afslappet dagen efter. Jeg håber lidt på at lægge nogle flere taktiske elementer ind i det til forårssæsonen. Hvordan lyder det?
Det er måske lidt svært at følge specifikke spillere på træningsbanen, de skal jo også have fred til at udføre deres arbejde. Men måske kunne I filme nogle øvelser, der er lidt action i, f.eks. afslutninger, driblinger eller lignende. Mener at du lavede noget sidste år (hvor Mabil vandt), hvor der var fokus på en øvelse. Du kan måske slå det sammen med TrueWolfMidts forslag om at kåre en spiller, der har lavet en speciel indsats - altså sætte en specifik øvelse op som en konkurrence, hvor der er en sodavand på spil eller lignende. Som tidligere fodboldspiller er det altid sjovt at se sådan noget.

Det vil være fint at lægge flere taktiske elementer ind i interviewet med Jess, han plejer at være god til at svare på den slags. Måske kan du få inspiration til et par taktiske spørgsmål med her fra Ulvegraven, hvor der er flere eksperter fra FM-verdenen ;-)
[/quote]

Cortez

Indlæg af Cortez »

FCMTV skrev:
11. jan 2017, 14:59
Cortez skrev:
11. jan 2017, 13:02
Rigtig fedt initiativ. Det har faktisk været diskuteret her på Graven tidligere: viewtopic.php?f=1&t=97187

Prøv at læs ovenstående igennem - og endnu engang thumps up for initiativet.

/Cortez
Hej Cortez, tak for link til tidligere debat. Interessant pointer og fedt at høre, at der er tilfredshed med nogle af de tiltag, vi har lavet.

Du skriver, at reaktioner efter kampen er kedelige. Det kan jeg sådan set godt følge dig i, for formentlig har I allerede hørt spillerne sige nogenlunde det samme på TV en time tidligere, end FCM TV udkommer med reaktioner. Det er noget, jeg har tænkt en del over. Indtil videre er vi kommet frem til den konklusion, at det vil være mærkeligt, hvis vi ikke tog nogle af spillerne efter kampen. Ofte forsøger vi også at vige udenom de spillere, som TV laver. Giver det mening? Hvad kunne man ellers gøre? Skal vi hive en enkelt spiller op i samme stol som Jess og så lave et interview dagen efter?
- i øvrigt fedt at høre, at det format falder i god jord. Han skal jo netop gerne sige lidt mere, end han gør på aftenen, og vi satser på at videreudvikle det.
Mht. Spillerinterviews, så ville et lignende format, som det med Thorup dagen efter, være et interressant eksperiment. Som jeg forsøger at indikerer og måske sat lidt på spidsen, så er det ikke de mest "intelligente" reaktioner man får 30min efter slutfløjtet. Spillerne skal vel også lige have lov til at reflekterer - og de ligger efter sigende ofte søvnløse om natten efter en kamp alligevel, så der er jo tid nok til at tænke over tingene :D .

Og som jeg og andre også efterspørger, så må du meget gerne gå til organisationen udenfor det sportslige setup også. Hvad er der kommet ud af vores Kbh. afd.?, hvorfor synes det så svært at opnå "nok" sponsorstøtte fra lokalområdet?, hvad gør man for at øge omsætningen?, hvordan med det der Big-data - hvordan bruger vi det i dag (XYZ-systemet), osv. - tror du får meningen bag denne type spørgsmål rettet mod den øvrige organisation.

/Cortez

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Gode pointer Cortez. +1 herfra :)

Evt. en ide i den lidt mere kulørte udgave kunne være at filme Dons og dig holde 'kommunikations/redaktionsmøde' eller lave interview med nogle af de gamle koryfæer hvis det er sandt Farlige Frank og Søren Skriver stadig kigger forbi. Evt. Ulrik Lindkvist burde være til at få fat i også.
(Laver han overhovedet noget eller lever han på hans navn ;) )

I den lidt mere nørdede afdeling kunne det også være interessant at følge KBB. Han må begynde hans A-træner licens uddannelse her i januar? :D

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

Hvad siger I til indslag om fans som fx dette:
https://www.youtube.com/watch?v=x0vNkYeueRc

Skal der laves flere lignende, eller hvad tænker I?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCMTV skrev:
12. jan 2017, 12:55
Hvad siger I til indslag om fans som fx dette:
https://www.youtube.com/watch?v=x0vNkYeueRc

Skal der laves flere lignende, eller hvad tænker I?
Den er meget sjov, men nok ikke noget der får en helt frem eller op af stolen.
Vi har naturligvis forskellige præfereancer og ved ikke hvad det brede publikum siger, men for min skyld behøves der ikke at lægges voldsomt meget energi der, i forhold til andre indslag. :)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Det kunne måske være interresant for nogle at få et indblik i fanmiljøet. Hvad laver BW egentlig af fanaktiviteter?, hvordan foregår en TIFO-planlægning og -udførelse?, hvordan det sociale fællesskab før og under kampene?, hvorfor er der nogen der er så aggresive i forhold til at få folk til at synge med i ASA-området? osv.

Personligt er det ikke det, der interesserer mig mest, men kunne da sagtens forestille mig at andre (aom sikkert ikke bruger dette forun så meget) ville finde det interessant.

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ift kampoptakter så er jeg enig med andre i, at indslagene med spillere er relativt intetsigende. En måde at løfte det på, kunne være i stedet at lave et mere decideret optaktsprogram, hvor man fik nogle udenforstående der følger FCM tæt, til diskutere den kommende kamp, status i truppen mv. Uden at der ligefrem skal være på samme måde, så laver fx Fyns Stiftstidendes sportsjournalister den type optakt til OBs kampe, og FCKs fanradio gør også. Det vigtige er at finde kyndige folk, fx lokale trænere, tidligere spillere, fans med indsigt eller evt sportsjournalister fra de lokale medier, som har noget at byde på ift vurderingen af den kommende kamp.
Det kan godt være, at det så ikke er noget, som FCM TV skal/kan producere, men jeg savner ofte kvalitet i optaktsdækningen af kampene, mens selve kampene og nedtakterne dækkes massivt af mange medier.
I øvrigt er jeg helt enig med andre i rosen af interviewene med Thorup. Det er imo det bedste FCMTV laver pt.

Danmas

Indlæg af Danmas »

Mit gæt er, at FCM TV ønsker at ramme så bredt som muligt. Målgruppen rummer vel både den syngende og den siddende fan.
Med det i mente tror jeg ikke, at en afdækning af fan-miljøet skal fylde for meget. Det vil ikke interessere den siddende fan i særlig grad. Særligt ikke de hjemmesiddende, som vi må formode, at der er også er enormt mange af.

Jeg ønsker indslag, som giver noget, jeg ikke kan få via bold.dk, eller hvor jeg ellers får mit fix af FCM-nyheder.
Det kan være bløde historier eller små historier, der ikke har den store nyhedsværdi, men som giver mening for os FCM-fans.

Jeg melder mig i koret af dem, som ønsker at se mere fra træningen/hverdagen og færre uoriginale kampreferater.

Skyder lige lidt idéer fra hoften:

- Indslag om ungdomsspillere. Dem hører vi ikke meget om, og jeg forestiller mig, at en fyr som Andreas Poulsen var et noget ukendt blad, inden han blev råbt op som en del af startopstillingen. Det er oplagt at hive dem frem, som har skrevet under på en kontrakt eller evt er begyndt at træne med førsteholdet.
- En spillers hverdag i turbo-tempo. Hvordan er livet som prof? Hvor meget træner de? Hvad spiser de? Hvornår møder de ind? Og hvad laver de, når de ikke triller bolde? Hvor meget fylder det kommercielle arbejde? Det kunne laves på en sjov måde.
- Ungdomsspillernes opgaver på førsteholdet. Mads D. T. var kort inde på det i en video, men det er noget med, at de unge har visse opgaver, når de kommer på førsteholdet. Et glimt bag kulisserne.
- Spas på træningsturen. I har tidligere givet spillerne frie tøjler til at interviewe hinanden på træningsturen. Det er godt tv.
- Et mix af de forskellige nationaliteter. Hvordan fungerer det, når vi både har nigerianske, danske, svenske, en tjekke, en østriger og så videre på holdet? Hvordan påvirker det hverdagen? Lærer de dansk alle sammen? Foregår alt på engelsk? Og er danskerne skrappe til engelsk? Du kunne måske få hver nationalitet til at sige, hvor de kommer fra på deres eget sprog. Det vil visuelt give en idé om, hvor bredt kulturen spænder.
- Hvad betyder rygnummeret? Måske ligger der nogle gode historier gemt her. Det kan sådan set også bare være idol-historier. Vi ser op til de her spillere. Hvem ser de op til?

Det var lige, hvad jeg kunne komme på. Se om du kan bruge det til noget.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
11. jan 2017, 12:03
Jeg kunne personligt godt tænke mig, at der blev lavet nogle indlæg, om og med nogle af vores spillere, som gør en extraordinær indsats på træningsbanen for at blive bedre. Det kan være spillere som ønsker at blive bedre til indlæg, skud på mål, hovedstød eller som bare gør noget extra for, at rykke sig selv hurtigere, for at komme tættere på spilletid og 1 holdstruppen.
Som jeg tidligere skrev, video med spillere som vil rykke sig. Super seneste video med Kristian Riis om optimering af sin krop og spise mønstre / vaner. Hver ting man gør for at optimere sig selv, gør helt sikkert også en til en bedre spiller. Hvor mange % det så giver er lidt underordnet, bare spilleren oplever, at man er blevet rykket i den rigtige retning, derudover det at man bruger mere tid end man bruger i sin hverdag, ja så rykker man sig jo bare yderligere. Har på fornemmelsen, at vores tidligere u-19 spillere som er rykket op på 1 holdet, er af en helt speciel støbning, som er villig til at gå langt, for at nå deres mål, nemlig landsholdet og det at komme til en udenlandsk klub. Super video.

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

Kent skrev:
12. jan 2017, 14:54
Ift kampoptakter så er jeg enig med andre i, at indslagene med spillere er relativt intetsigende. En måde at løfte det på, kunne være i stedet at lave et mere decideret optaktsprogram, hvor man fik nogle udenforstående der følger FCM tæt, til diskutere den kommende kamp, status i truppen mv. Uden at der ligefrem skal være på samme måde, så laver fx Fyns Stiftstidendes sportsjournalister den type optakt til OBs kampe, og FCKs fanradio gør også. Det vigtige er at finde kyndige folk, fx lokale trænere, tidligere spillere, fans med indsigt eller evt sportsjournalister fra de lokale medier, som har noget at byde på ift vurderingen af den kommende kamp.
Det kan godt være, at det så ikke er noget, som FCM TV skal/kan producere, men jeg savner ofte kvalitet i optaktsdækningen af kampene, mens selve kampene og nedtakterne dækkes massivt af mange medier.
I øvrigt er jeg helt enig med andre i rosen af interviewene med Thorup. Det er imo det bedste FCMTV laver pt.
Hej Kent.

Tak for dit indlæg. Det er gode pointer, som jeg tager til mig.

God dag /Jakob

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

Danmas skrev:
12. jan 2017, 15:20
Mit gæt er, at FCM TV ønsker at ramme så bredt som muligt. Målgruppen rummer vel både den syngende og den siddende fan.
Med det i mente tror jeg ikke, at en afdækning af fan-miljøet skal fylde for meget. Det vil ikke interessere den siddende fan i særlig grad. Særligt ikke de hjemmesiddende, som vi må formode, at der er også er enormt mange af.

Jeg ønsker indslag, som giver noget, jeg ikke kan få via bold.dk, eller hvor jeg ellers får mit fix af FCM-nyheder.
Det kan være bløde historier eller små historier, der ikke har den store nyhedsværdi, men som giver mening for os FCM-fans.

Jeg melder mig i koret af dem, som ønsker at se mere fra træningen/hverdagen og færre uoriginale kampreferater.

Skyder lige lidt idéer fra hoften:

- Indslag om ungdomsspillere. Dem hører vi ikke meget om, og jeg forestiller mig, at en fyr som Andreas Poulsen var et noget ukendt blad, inden han blev råbt op som en del af startopstillingen. Det er oplagt at hive dem frem, som har skrevet under på en kontrakt eller evt er begyndt at træne med førsteholdet.
- En spillers hverdag i turbo-tempo. Hvordan er livet som prof? Hvor meget træner de? Hvad spiser de? Hvornår møder de ind? Og hvad laver de, når de ikke triller bolde? Hvor meget fylder det kommercielle arbejde? Det kunne laves på en sjov måde.
- Ungdomsspillernes opgaver på førsteholdet. Mads D. T. var kort inde på det i en video, men det er noget med, at de unge har visse opgaver, når de kommer på førsteholdet. Et glimt bag kulisserne.
- Spas på træningsturen. I har tidligere givet spillerne frie tøjler til at interviewe hinanden på træningsturen. Det er godt tv.
- Et mix af de forskellige nationaliteter. Hvordan fungerer det, når vi både har nigerianske, danske, svenske, en tjekke, en østriger og så videre på holdet? Hvordan påvirker det hverdagen? Lærer de dansk alle sammen? Foregår alt på engelsk? Og er danskerne skrappe til engelsk? Du kunne måske få hver nationalitet til at sige, hvor de kommer fra på deres eget sprog. Det vil visuelt give en idé om, hvor bredt kulturen spænder.
- Hvad betyder rygnummeret? Måske ligger der nogle gode historier gemt her. Det kan sådan set også bare være idol-historier. Vi ser op til de her spillere. Hvem ser de op til?

Det var lige, hvad jeg kunne komme på. Se om du kan bruge det til noget.
Tak for et fint indlæg, Danmas. Der er mange gode pointer og ideer, som vi kan arbejde videre med.

God dag /Jakob

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

TrueWolfMidt skrev:
15. jan 2017, 14:03
TrueWolfMidt skrev:
11. jan 2017, 12:03
Jeg kunne personligt godt tænke mig, at der blev lavet nogle indlæg, om og med nogle af vores spillere, som gør en extraordinær indsats på træningsbanen for at blive bedre. Det kan være spillere som ønsker at blive bedre til indlæg, skud på mål, hovedstød eller som bare gør noget extra for, at rykke sig selv hurtigere, for at komme tættere på spilletid og 1 holdstruppen.
Som jeg tidligere skrev, video med spillere som vil rykke sig. Super seneste video med Kristian Riis om optimering af sin krop og spise mønstre / vaner. Hver ting man gør for at optimere sig selv, gør helt sikkert også en til en bedre spiller. Hvor mange % det så giver er lidt underordnet, bare spilleren oplever, at man er blevet rykket i den rigtige retning, derudover det at man bruger mere tid end man bruger i sin hverdag, ja så rykker man sig jo bare yderligere. Har på fornemmelsen, at vores tidligere u-19 spillere som er rykket op på 1 holdet, er af en helt speciel støbning, som er villig til at gå langt, for at nå deres mål, nemlig landsholdet og det at komme til en udenlandsk klub. Super video.
Super, at det lykkedes i dette tilfælde, som vi tidligere havde vendt herinde. Tak for feedback /Jakob

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

"En dag med Steinlein" eks. Den sidste dag i transferperioden, så vi kan få et indblik - så meget som der nu tillades - af hvordan det hele forgår.

Kunne også være spændende at se hvad han laver når der ikke er transfervindue, altså en helt almindelig arbejdsdag.

Følge optakten til en kamp fra trænerens side, se de klip de ser af modstanderen, og høre deres tanker om hvordan vi kan udnytte/gardere os mod modstanderens svagheder/styrker. Det er klart den først kan komme bag efter kampen, men kunne være interessant hvis de ellers vil røbe noget af den slags.

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

CasperBW skrev:
17. jan 2017, 12:39
"En dag med Steinlein" eks. Den sidste dag i transferperioden, så vi kan få et indblik - så meget som der nu tillades - af hvordan det hele forgår.

Kunne også være spændende at se hvad han laver når der ikke er transfervindue, altså en helt almindelig arbejdsdag.

Følge optakten til en kamp fra trænerens side, se de klip de ser af modstanderen, og høre deres tanker om hvordan vi kan udnytte/gardere os mod modstanderens svagheder/styrker. Det er klart den først kan komme bag efter kampen, men kunne være interessant hvis de ellers vil røbe noget af den slags.
Tak for dit input. Det vil vi overveje. God dag /Jakob

FCMTV

Indlæg af FCMTV »

Reaktioner og interview efter kampen:
Hej igen. Kan vi diskutere en smule om spillere reaktionsinterviews efter kampen? Jeg fornemmer, at nogle af jer synes, de er ligegyldige og kedelige. Men er de ikke meget gode at have, hvis man nu er kommet sent hjem fra stadion, og man ikke lige fik set det på tv eller i Onside? Eller hvad synes I?
Vi vil jo gerne give jer en oplevelse af at få noget ekstra, men vi er også godt klar over, at vi nogle gange løber efter TV, da de sender direkte.
Vi har overvejet, om vi skulle lave Facebook-live interview.
Vi har også overvejet, om vi skal vente til dagen efter, men her kan problemet være, om det ikke er for kedeligt at sidde og høre dagen efter.
Vil I savne det, hvis der ikke kom reaktioner hver gang? Hvis man kigger på tallene er der alligevel en del, der ser interviewsene.

Og I behøver ikke pointere, at optaksinterviews er uinteressante. Vi kommer til at lave det på en anden måde, så spar kræfterne dér :)

Besvar