Alternativer til trænerbænken?
- UlvenFraNord
Re: Alternativer til trænerbænken?
Thomas Frank ville være et skridt frem og to tilbage. Så nej det håber jeg ikke er tilfældet...
Vi trænger til inspiration udefra, og ikke en dansk "rundgangs-træner" som tilfældigvis er ledig.
Vi trænger til inspiration udefra, og ikke en dansk "rundgangs-træner" som tilfældigvis er ledig.
Thomas Frank er en ungdomstræner, der aldrig har vist noget på seniorplan. Jeg forstår ikke folk, der bringer ham på banen. Han har et cv der er ringere end Thorups og vil være et skridt ned.mnm123 skrev:Kan det tænkes at Thomas Frank er taget til Brentford for at vise sig frem for Brenham og Rasmus og som prøve tid til sommer og derefter blive Fcm træner til sommer.
Han kommer tæt på hvad der forventes af en træner i Fcm af Benham,samt arbejds metoder til finde spillere. Benham for muligheden for at se ham på tæt hold og vende fingeren op eller ned ad for Thomas Frank.
-
Benjamin97
Stuart Pearce som er ledig. FCM har brug for en AUTORITÆR og PROFESSIONEL træner, som har styr på holdet, og som spillerne virkelig respekterer. Og selvfølgelig dygtig. Han er måske ikke billig, men hvis man virkelig vil være en fast del af top 3 i Superligaen, så skal man handle snart...ellers begynder FCK og BIF at stikke af fra os. Det kan man allerede se på tabellen nu. Og i at med at vi har et fint samarbejde med en engelsk klub, Brentford, så tror jeg samtidig også at en britisk træner ville være det rigtige for FCM. Du finder ingen top 3 trænere i Superligaen...kun uden for DK.
-
Benjamin97
Præcis!!!JBT skrev:Kig nu for helvede mod udlandet. Danske trænere nu om stunder har simpelthen ikke kompetencerne, hvis vi vil blive til noget stort fremover!
Har talt lidt med folk fra dobbelt a, og de er jo mindst ligeså utilfredse med Søndergård som vi er med Thorup. De nævner at en af de bedste trænere de har haft er Erik Hamren. Han skulle være meget dygtig, og rigtig god til mandskabspleje. Han er ledig, så kunne han ikke være en mulighed.
Hvis det usandsynlige skulle ske at Thorup blev fyret i vinterpausen, så kan jeg slet ikke forestille mig at klubben turde satse på en uprøvet/taber-trænerBenjamin97 skrev:Stuart Pearce som er ledig. FCM har brug for en AUTORITÆR og PROFESSIONEL træner, som har styr på holdet, og som spillerne virkelig respekterer. Og selvfølgelig dygtig. Han er måske ikke billig, men hvis man virkelig vil være en fast del af top 3 i Superligaen, så skal man handle snart...ellers begynder FCK og BIF at stikke af fra os. Det kan man allerede se på tabellen nu. Og i at med at vi har et fint samarbejde med en engelsk klub, Brentford, så tror jeg samtidig også at en britisk træner ville være det rigtige for FCM. Du finder ingen top 3 trænere i Superligaen...kun uden for DK.
Stuart Pearce har haft tre jobs af hvilke han blev fyret to gange og ikke fik forlænget sin kontrakt i det tredje. Han er udlænding(hvilket åbenbart er en kvalitet i sig selv), men ellers har han intet bevist som skulle kvalificere ham til jobbet. Men selvom han tilsyneladende ikke har de store evner som træner, så byder hans Wikipedia opslag derimod på et par gode ting. Eksempelvis det her fun fact:

-
Benjamin97
Det er rigtig. Han er måske ikke en vindende træner, men hvis vi skal hente en træner fra udlandet, (som der er stor enighed om herinde, og som også virker fornuftigt), så er det jo klart, at vi ikke kan få en træner som har vundet titler i England, Tyskland, Holland mm....Hvad med Alexander Zorniger i Brøndby? Blev fyret i alle klubber han har været i, og er blevet kaldt naiv af mange fodboldeksperter mht. spillestil, hvilket var årsagen til at han så startede på en ny i Danmark. Jeg tror, at en mand som TRODS ALT har været i fine klubber i Premier League og Englands landshold godt kunne føre FCM langt...Det er jo klart, at FCM ikke kan få en vindende træner fra udlandet, (eller DK), medmindre de er fra Norge og Sverige (hvor kvaliteten/mentaliteten er meget ens med den i DK)...levis skrev:Hvis det usandsynlige skulle ske at Thorup blev fyret i vinterpausen, så kan jeg slet ikke forestille mig at klubben turde satse på en uprøvet/taber-trænerBenjamin97 skrev:Stuart Pearce som er ledig. FCM har brug for en AUTORITÆR og PROFESSIONEL træner, som har styr på holdet, og som spillerne virkelig respekterer. Og selvfølgelig dygtig. Han er måske ikke billig, men hvis man virkelig vil være en fast del af top 3 i Superligaen, så skal man handle snart...ellers begynder FCK og BIF at stikke af fra os. Det kan man allerede se på tabellen nu. Og i at med at vi har et fint samarbejde med en engelsk klub, Brentford, så tror jeg samtidig også at en britisk træner ville være det rigtige for FCM. Du finder ingen top 3 trænere i Superligaen...kun uden for DK.
Stuart Pearce har haft tre jobs af hvilke han blev fyret to gange og ikke fik forlænget sin kontrakt i det tredje. Han er udlænding(hvilket åbenbart er en kvalitet i sig selv), men ellers har han intet bevist som skulle kvalificere ham til jobbet. Men selvom han tilsyneladende ikke har de store evner som træner, så byder hans Wikipedia opslag derimod på et par gode ting. Eksempelvis det her fun fact:
- UlvenFraNord
Tja Morten Olsen er også fri på markedet. Da han var i Brøndby var kravene for store, dansk fodbold var ikke rigtig klar.
Han er uden tvivl erfaren, kan godt lide et spilkoncept med offensiv kontrollerende spil. Groft set har vi typerne til stilen
Han er uden tvivl erfaren, kan godt lide et spilkoncept med offensiv kontrollerende spil. Groft set har vi typerne til stilen
-
Benjamin97
Kunne være interessant, ved bare ikke om han 'orker' et klubhold eller noget lign. mere...UlvenFraNord skrev:Tja Morten Olsen er også fri på markedet. Da han var i Brøndby var kravene for store, dansk fodbold var ikke rigtig klar.
-
Benjamin97
Han kunne også bestemt være en mulighed. Det han udrettede med AAB var stort. Og bare det at han har været landstræner for Sverige er også stort.tatoo skrev:Har talt lidt med folk fra dobbelt a, og de er jo mindst ligeså utilfredse med Søndergård som vi er med Thorup. De nævner at en af de bedste trænere de har haft er Erik Hamren. Han skulle være meget dygtig, og rigtig god til mandskabspleje. Han er ledig, så kunne han ikke være en mulighed.
Det her er sgu sød musik i mine ører:
"Vi arbejder ikke med 97 pct. i Lyngby. Hvis du præsterer på den måde, er du ikke på holdet næste gang, og så er der ikke nogen, der snakker til dig. Sådan fungerer det i vores omklædningsrum. Hvis du er på vej i den forkerte retning, får du det at vide," forklarer David Nielsen og uddyber:
"Derudover er jeg ikke så meget til skabelonøvelser. Når vi træner, er det med fuld intensitet. Vi måler spillernes præstationer med GPS. Vi ved, hvor meget de sprinter i en kamp, og de skal sprinte lige så meget til træning."
Rundkredspædagogik er der altså ikke meget af i oprykkerklubben. Og selvom det kan lyde hårdt, er det for spillernes eget bedste.
"Fodboldverdenen er den mest nådesløse, du kan prøve at komme frem i. Så du skal være klar til at gribe chancen, når projektørerne lyser på dig. Derfor er det også min fejl, hvis spillerne ikke leverer. For så har jeg ikke forberedt dem godt nok."
Hvordan tog spillerne imod dit nye system, da du kom til Lyngby?
"Fodboldspillere er egentlig meget enkle. Hvis du gør dem bedre og kommer med indspil til det, hører de efter. Det handler om at gøre dem nysgerrige."
Og hvordan sørger du for at holde alle i truppen tilfredse?
"Det er ekstremt svært og kunsten i det her arbejde. Alle spillere skal have en drøm om at starte inde hver søndag. Derfor skal man lave en plan for hver enkelt, så de møder ind, får stillet nogle krav og får lov til at komme ud med deres frustrationer ved at arbejde hårdt til træning. De skal hele tiden være på vej i en opadgående kurve. Derigennem kan de plante et frø hos mig og min stab om, at de måske skal starte inde næste gang."
På spørgsmålet om, hvad David Nielsens største styrke er, falder svaret prompte:
"Jeg kan lede mænd. Jeg er ikke nødvendigvis en god leder i en stor virksomhed, men jeg kan lede mænd og få dem til at gå i krig sammen. Jeg tror ikke, jeg er så god til at lede kvinder. Jeg er meget primitiv og direkte."
Men han ville så nok havde det stramt med de rammer en træner arbejder under i FCM - som så mange andre.
Ikke fordi ovenstående er raketvidenskab, det vil enhver klub/træner jo nok sige. Men kræver jo også at du kan formidle det til spillerne, og tvivler meget på at indlevelse og intensitet er højere hos træner til træning end til kamp - og der er ikke meget af det til kamp!
Hvor mange af tidens mest hypede trænere sidder på deres flade?, Klopp, Conte, Pep, Mou, ja eller herhjemme fjeldaben.
"Vi arbejder ikke med 97 pct. i Lyngby. Hvis du præsterer på den måde, er du ikke på holdet næste gang, og så er der ikke nogen, der snakker til dig. Sådan fungerer det i vores omklædningsrum. Hvis du er på vej i den forkerte retning, får du det at vide," forklarer David Nielsen og uddyber:
"Derudover er jeg ikke så meget til skabelonøvelser. Når vi træner, er det med fuld intensitet. Vi måler spillernes præstationer med GPS. Vi ved, hvor meget de sprinter i en kamp, og de skal sprinte lige så meget til træning."
Rundkredspædagogik er der altså ikke meget af i oprykkerklubben. Og selvom det kan lyde hårdt, er det for spillernes eget bedste.
"Fodboldverdenen er den mest nådesløse, du kan prøve at komme frem i. Så du skal være klar til at gribe chancen, når projektørerne lyser på dig. Derfor er det også min fejl, hvis spillerne ikke leverer. For så har jeg ikke forberedt dem godt nok."
Hvordan tog spillerne imod dit nye system, da du kom til Lyngby?
"Fodboldspillere er egentlig meget enkle. Hvis du gør dem bedre og kommer med indspil til det, hører de efter. Det handler om at gøre dem nysgerrige."
Og hvordan sørger du for at holde alle i truppen tilfredse?
"Det er ekstremt svært og kunsten i det her arbejde. Alle spillere skal have en drøm om at starte inde hver søndag. Derfor skal man lave en plan for hver enkelt, så de møder ind, får stillet nogle krav og får lov til at komme ud med deres frustrationer ved at arbejde hårdt til træning. De skal hele tiden være på vej i en opadgående kurve. Derigennem kan de plante et frø hos mig og min stab om, at de måske skal starte inde næste gang."
På spørgsmålet om, hvad David Nielsens største styrke er, falder svaret prompte:
"Jeg kan lede mænd. Jeg er ikke nødvendigvis en god leder i en stor virksomhed, men jeg kan lede mænd og få dem til at gå i krig sammen. Jeg tror ikke, jeg er så god til at lede kvinder. Jeg er meget primitiv og direkte."
Men han ville så nok havde det stramt med de rammer en træner arbejder under i FCM - som så mange andre.
Ikke fordi ovenstående er raketvidenskab, det vil enhver klub/træner jo nok sige. Men kræver jo også at du kan formidle det til spillerne, og tvivler meget på at indlevelse og intensitet er højere hos træner til træning end til kamp - og der er ikke meget af det til kamp!
Hvor mange af tidens mest hypede trænere sidder på deres flade?, Klopp, Conte, Pep, Mou, ja eller herhjemme fjeldaben.
-
Steffen am
Tror du har helt ret at Lyngby ikke vil sige nej, såfremt FCM skulle smide et seriøst bud.UlvenFraNord skrev: ↑4. apr 2017, 13:40Nu nævner jeg ham også bare som en mulighed, hvilket du jo også efterlyser. Men jeg tror ikke Lyngby er i en økonomisk situation hvor de ville sige nej.
Egentlig synes jeg vi skal kigge mod udlandet for ny inspiration. Hvem det skal være, det formoder jeg Steinlein har en liste over, det er hans job.
Men vil FCM være klar til David Nielsens defensive stil?
Vil vi som fans være med på det?
- UlvenFraNord
Nu skal jeg ikke sige han er den eneste mulighed eller om han er den bedste, men han er en mulighed. Jeg tror han bruger den stil som er realistisk for Lyngby, med det materiale der er til rådighed.
Jeg er meget enig i denne analyse. Jeg hørte et interview med David Nielsen i FodboldFM, hvor han lagde meget stor vægt på at skabe resultater.UlvenFraNord skrev: ↑5. apr 2017, 01:17Nu skal jeg ikke sige han er den eneste mulighed eller om han er den bedste, men han er en mulighed. Jeg tror han bruger den stil som er realistisk for Lyngby, med det materiale der er til rådighed.
-
Steffen am
Det er svært at argumentere imod, for han har selvfølgelig ikke prøvet at træne FCN's trup.Stoffer skrev: ↑7. apr 2017, 15:21Jeg er meget enig i denne analyse. Jeg hørte et interview med David Nielsen i FodboldFM, hvor han lagde meget stor vægt på at skabe resultater.UlvenFraNord skrev: ↑5. apr 2017, 01:17Nu skal jeg ikke sige han er den eneste mulighed eller om han er den bedste, men han er en mulighed. Jeg tror han bruger den stil som er realistisk for Lyngby, med det materiale der er til rådighed.
Men synes man skal huske på David Nielsen har primært haft Atletico Madrid som fokus i hans P-licens opgave, og man endnu ikke har set at han har fraveget fra det.
Hvis det er 'grimme' sejre man vil have, er det jo fair nok, men så skal man bare ikke samtidig skrige efter mange mål.