Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Jess Thorup.

Indlæg af THenry »

FCM2000 skrev:
20. mar 2017, 13:01
Kent skrev:
20. mar 2017, 12:40
Imamovic skrev:
20. mar 2017, 10:52

Hej Kent,

Jeg beklager, du har fuldt ud ret, Kian har ikke spillet i FCM under GR.
I den sætning æder jeg mine ord i mig igen -Men set for mig er den spiller vi havde dengang ikke den samme længere, han har udviklet sig i en negativ retning, med Thorup som træner.
Enig i, at Kian ikke er så god, som i starten. Men jeg er ikke overbevist om, at det er Thorups skyld. Kian er ikke en leder, og har brug for at spille sammen med en leder. Kians kvalitet er faldet i takt med kvaliteten af hans makkere. Samtidig har vi så stort set siden sommer manglet kvalitet på den beskyttende 6'er position, som heller ikke har gjort livet som midterforsvarer lettere. Så min forklaring på Kians dårligere præstationer handler om, at han har været omgivet af dårligere spillere halvsæson for halvsæson (Erik > Bodurov > Banggaard > Riis). Det har kostet. Han er desværre ikke er spiller, der går forrest og løfter de andre i modgang, men tværtimod bliver ramt af det selv.
Det er helt fair, hvis man ikke er enig i min forklaring, men så synes jeg i det mindste, at man skal argumentere lidt for sin holdning. Det er sgu lidt for let bare at sige: Kian er blevet dårligere + Thorup er træner = Thorup er årsag til at Kian er blevet dårligere. Hvordan har Thorup gjort Kian dårligere og hvad gør Thorup nu, som er anderledes end i starten med Kian?
Jeg har længe holdt hånden over JT, men min tålmodighed stoppede i Ålborg kampen.

At Thorup kan genrejse sig selv og holdet ser jeg som, at der er 20 procent chance for, kan ledelsen, fans og sponsorer leve med det ?

Jeg ser Thorup som en gammel lp afspiller hvor der er kommet et hak i pladen, den gøre igen og igen og igen i samme hak, når man hører ham udtale til pressen som f.eks. i går, jamen så kunne man lige så godt have afspillet det han sagde efter aab kampen.

CS skal passe på at han ikke kommer til at ligne komiske ali.

Kan ledelsen leve med af fans og sponsorer begynder at falde fra ??
Det er da bestemt ikke en god situation for ledelsen, men det er sikkert bedre end alternativet. Sandheden er at JT stadigvæk har en fornuftig mulighed for at opnå klubbens erklærede mål om europæisk fodbold i næste sæson. Chancen for at opnå målsætningen er trods alt større med Jess end alternativet. Som jeg ser det, så har vi ikke en intern løsning, der er bedre for de kommende 2 måneder. CS er sgu nok det bedste bud, hvis man vil gå i den retning. Det giver ikke mening at hente en udlænding uden kendskab til dansk fodbold for så kort en periode. Han har ikke tid til at implementere en anden spillestil eller købe spillere til et evt. Nyt system. Så kan vi kigge på ledige danske trænere. Er Jonas Dal eller Ove P et mere ambitiøst bud på at nå klubbens målsætning for sæsonen? Kuhn er det eneste interessante bud på en træner, men han vil sikkert hellere være assistent i Aalborg. Summasumarum JT er i min optik klart det bedste bud på en mand, der kan sikre en europæisk plads. Det er den kedelige, men nøgterne konklusion, da der er for lidt upside på alternativet til Thorup. EFB er jo i øvrigt et fint eksempel på, at der sjældent er noget stor positiv effekt ved at skifte træner(e) midt i sæsonen blot for at gøre det!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

David Nielsen har masser af "upside". Har været i FCM, kender klubben. Har den passion og det engagement som passer til vores klub. Har i den grad bevist sig som træner i Lyngby.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlvenFraNord skrev:
4. apr 2017, 11:47
David Nielsen har masser af "upside". Har været i FCM, kender klubben. Har den passion og det engagement som passer til vores klub. Har i den grad bevist sig som træner i Lyngby.
Jeg kender ikke til Davids præstationer i Norge, men i Lyngby har han spillet med superligaens ældste trup, på trods af, at det er en klub, der i mange år har været berømmet for deres talentarbejde. Desuden er han åbenbart ikke begejstret for statistik: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-vi-taber

Vi er en klub, der satser benhårdt på talentarbejde og brugen af statistik. David har intet vist, der skulle få en til at tro, at han passer på FCMs trænerprofil. Hvis du gerne vil have en træner, der hedder David, så er Mads Davidsen et bedre bud. Han har international erfaring med talentarbejde og er fortaler for brugen af statistik.

THenry

Indlæg af THenry »

UlvenFraNord skrev:
Det er jo ikke realistisk, at Lyngby vil slippe ham i den nuværende situation, hvor vi benhårdt konkurrerer med dem om europæisk bold. Det kan være vi kan købe ham til sommer, hvis vi lægger penge nok på bordet, hvilket jeg ikke tror sker.

Jeg savner generelt nogle tanker fra alle dem, der vil have at "Thorup skal tage sit tøj og gå" omgående i forhold til, hvem der så skal overtage jobbet, således vi kan opfylde årets målsætning?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Nu nævner jeg ham også bare som en mulighed, hvilket du jo også efterlyser. Men jeg tror ikke Lyngby er i en økonomisk situation hvor de ville sige nej.

Egentlig synes jeg vi skal kigge mod udlandet for ny inspiration. Hvem det skal være, det formoder jeg Steinlein har en liste over, det er hans job.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

UlvenFraNord skrev:
4. apr 2017, 13:40
Nu nævner jeg ham også bare som en mulighed, hvilket du jo også efterlyser. Men jeg tror ikke Lyngby er i en økonomisk situation hvor de ville sige nej.

Egentlig synes jeg vi skal kigge mod udlandet for ny inspiration. Hvem det skal være, det formoder jeg Steinlein har en liste over, det er hans job.
Det er jo kun hans job, hvis han synes vi skal have udskiftning....Så kom nu selv med noget brugbart, ellers er det jo bare varm luft :D :D

henker

Indlæg af henker »

Det skal helst være en international træner med masse erfaring omkring talenter, mandskabspleje og taktik erfaringer. En træner som går op i at arbejde fra forsvar i opbygningspil med bolden op mod angreb som presspil. Og undgå alt for i verden at bruge langebold og højebold. Det hader jeg allermest af det.. Jeg er dybt set enig i van der vaarts filosofi om fodbold. At an skal bruge mere teknisk færdigheder først og opbygningsspil fra forsvar mod angreb uden at bruge lange bold..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jess Thorups evner udstilles her (manglende evner)

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ig/6637551

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
3. maj 2017, 14:38

Jesper Grønkjær og Graulund undre sig over Thorups dispositioner.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Aaarh det er ikke helt det jeg læser ud af artiklen.

Kort fortalt så siger de noget i retning af: Det er forståeligt at rafa ikke er tilfreds, men det virker til at midtjylland kan håndtere det og så står der jo også sådan her i artiklen:
- Jess Thorup stiller med de folk i startelleveren, der gør det bedst for Midtjylland. Van der Vaart er ikke blandt dem lige nu.
Dvs. de siger vel netop at Jess gør hvad han skal?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:

Hvordan får du den artikel drejer til, at omhandle en udstilling af Thorup? Det er altså helt væk.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
3. maj 2017, 19:41
FCM2000 skrev:

Hvordan får du den artikel drejer til, at omhandle en udstilling af Thorup? Det er altså helt væk.
Ja det er da sær man kan læse en artikel forskelligt. :shock:

Men jeg holder mig til virkeligheden, og de her forhold peger på at Thorups mandskabspleje "også" i FCM tyder på mangler.

Overskriften i EB: "Advarer superliga-klub: Stjernens situation er 'utrolig farlig'" ?

"Grønkjær og Graugaard finder det mærkeligt at man har VDV siddende og ikke bruger ham ved 1-1" ?

"I kampen i Odense som jeg selv så, og som man kan se på videoen, så er VDV ikke særlig tilfreds med udskiftningen" ? noget er ikke afstemt ?
som sagt spillede vdv netop i 2 halvleg i Odense sig op, ja selv Glen R. der så kampen, påpegede en aflevering man ikke ser hver dag i superligaen.
Som man kan se på video også, så går Thorup ikke hen og klapper ham på skuldren efter udskiftningen, selv om han står 2 meter til venstre for
vdv ?

"VDV gik i sidste kamp direkte til omklædningen og sagde til EB journalist at det var bedst at han ikke udtalte sig lige nu" ?

"van der Vaart selv må undre sig over, han ikke får mere spilletid med sine uomtvistelige kvaliteter, end tilfældet er. Jeg kan sagtens forstå, han er irriteret over situationen, og han burde have spillet mere - skadesperiode eller ej, siger Peter Graulund." ?

Set i forhold til at en Paul har fået ufattelig lang snor i perioder hvor han lignede mere en serie 5 spiller på rulleskøjter end en superligaspiller.

"Den udmelding køber både Peter Graulund og Jesper Thygesen, der dog peger på, der skal en kammeratlig samtale til efter sæsonen mellem den sportslige ledelse og superstjernen." ? noget er ikke afstemt

"Jeg håber, han sætter sig med Jess Thorup til sommer og aftaler, han måske ikke skal forvente at spille hver gang, men at han spiller de vigtigste kampe. Han kan stadig få en kæmpe rolle i Midtjylland næste sæson, hvis der bliver forventningsafstemt, siger Jesper Thygesen."

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
4. apr 2017, 12:29
UlvenFraNord skrev:
Jeg kender ikke til Davids præstationer i Norge, men i Lyngby har han spillet med superligaens ældste trup, på trods af, at det er en klub, der i mange år har været berømmet for deres talentarbejde. Desuden er han åbenbart ikke begejstret for statistik: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... s-vi-taber

Vi er en klub, der satser benhårdt på talentarbejde og brugen af statistik. David har intet vist, der skulle få en til at tro, at han passer på FCMs trænerprofil. Hvis du gerne vil have en træner, der hedder David, så er Mads Davidsen et bedre bud. Han har international erfaring med talentarbejde og er fortaler for brugen af statistik.
Jeg er helt sikker på at David Nielsen er ret statistik glad. Han går helt vild op i NFL og alt hvad der følger med i den sport. Deriblandt alle de stats der altid følger med amerikanske sportsgrene.

Han siger vel bare det han skal sige for ikke at tale sine spilleres præstationer ned - og det kan man vel ikke klandre ham for. Jeg aner ikke om han kan være et svar på vores kvaler
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

Fatter simpelthen stadigvæk ikke hvorfor steinlein ansatte Thorup!! Jeg ryster hovedet evige det er så frustrerende at ledelsen ansætte ofte middelmådig træner.. Fat nu for pokker og gør nu noget ved det. Det er utroligt uholdbart for mig at have ham siddende til næste sæson!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg tror vi alle har fanget din holdning til det henker ;-)

Låst