SL: Midtjylland vs. OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: SL: Midtjylland vs. OB

Indlæg af FCM2000 »

Hård kritik af spillerne og Jess Thorup

Hvorfor sætter man en unge 19 Mads D.T. ind, på et tidspunkt hvor intet fungere, det samme kan man sige om Duelund, man har en rutineret finsk landsholdsspiller Halsti siddende på bænken ?????? hvad vil man med Halsti ? hvis man henter en så rutineret spiller og bruger ham ???

Kampen viser, at der er ting der ikke fungere i hovedet på spillerne når man kan svinge så meget, et elendig forsvar ser man igen, hvor Festersen kunne have scoret hvis ikke en mand som Sparv var kommet ind med sidste.

Poulsen får krampe i læggen, hvad fanden laver de til træning ??

FCM har ikke kun fået 3 point mod de andre hold i top 6, det viser det her kamp, at det ikke er en tilfældighed.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jeg melder mig ind i gruppen af dem, der sætter spørgsmålstegn ved Jess Thorup

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Den sidste time var en stor elendighed. Jeg bliver deprimeret, når jeg ser Paul spille. Han træffer Alle de forkerte beslutninger, laver alting alt for svært og kan ikke modtage en bold. Derudover også dårlig kamp af Poulsen og Hassan. Kian og Sparv med gode præstationer. Og så er Dahlin altså vare ikke klasse.

Havde vi mødt et hold med bare lidt kvalitet, var vi uden point.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fedt at Sparv kunne byde ind med 90 minutter og det med kvalitet. Han har unægteligt været savnet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

mousebreaker skrev:Fedt at Sparv kunne byde ind med 90 minutter og det med kvalitet. Han har unægteligt været savnet.
Ja det är imponerande att han klarar det redan efter så lite matchträning sedan skadan. Motsvarande, lite konstigt i mina ögon att VdV fortfarande inte verkar klara mer än ca 65 minuter.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

JBT

Indlæg af JBT »

Hvis nogle stiller sig tilfreds med 1-0 hjemme mod OB er verden af dage. Vi har for mange boldflyttere og for lidt der kan noget på egen hånd. Det gælder hele vejen rundt, men i særdeleshed alle (og jeg mener alle!) offensive positioner. Sparv laver 1000 frispark som han plejer.

Duelund med en ussel indsats på ny. Det er til grin at se ham gang på gang, sjovt nok derfor man slukker. Vil skide på om han er ung, der skal steppes op nu hvis du vil videre med karrieren.

Der skal generelt rulles hoveder og det starter på trænerposten eller derover. Senest til sommer - og tro mig. Det sker.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Står det i VdV's kontrakt, at han ikke må spille mere end 70 minutter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:Hvis nogle stiller sig tilfreds med 1-0 hjemme mod OB er verden af dage. Vi har for mange boldflyttere og for lidt der kan noget på egen hånd. Det gælder hele vejen rundt, men i særdeleshed alle (og jeg mener alle!) offensive positioner. Sparv laver 1000 frispark som han plejer.

Duelund med en ussel indsats på ny. Det er til grin at se ham gang på gang, sjovt nok derfor man slukker. Vil skide på om han er ung, der skal steppes op nu hvis du vil videre med karrieren.

Der skal generelt rulles hoveder og det starter på trænerposten eller derover. Senest til sommer - og tro mig. Det sker.
Jeg ser kampen, som 2 kampe, fantastiske 35 minutter i 1. halvleg og derefter et sammenbrud, husk nu at uden for sidder 2 brassere der kan noget på egen hånd.

Jeg tror et at problemerne er manden der sidder på trænerposten, han sætter 2 helt unge spillere ind på et kritisk tidspunkt, samtidig har man en Halsti siddende udenfor som har erfaring og mange landsholdskampe i benene pg stadig stiller op i startopstillingen for det finske landshold, hvad fanden er meningen ???? hvad vil man med Halsti ?? var han netop ikke lige manden der kunne bringe noget ro på banen, hvis ikke hvad vil man med ham ?

Halsti kan heller ikke være tilfreds

Nej så sætter han en Duelund ind, som er gået fuldstændig i stå under JT, og en helt grøn Mads T. ??? det er hovedrystende

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Med vores lynhurtige 1-0 scoring, troede jeg at denne aften skulle blive en af de sjove. Første halvleg var ok. Men hold da op hvor vi skraber bunden i anden halvleg, vi skabte intet, stod langt tilbage og var mere bange for at tabe end viljestærke for at vinde.. trist at se på.
Men men men, når alt kommer til alt var det 3 point. Jeg håber på at vi har det bedste til gode spillemæssigt..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:Hvis nogle stiller sig tilfreds med 1-0 hjemme mod OB er verden af dage. Vi har for mange boldflyttere og for lidt der kan noget på egen hånd. Det gælder hele vejen rundt, men i særdeleshed alle (og jeg mener alle!) offensive positioner. Sparv laver 1000 frispark som han plejer.

Jeg vil til enhver tid være tilfreds med en sejr. Jeg vil derimod aldrig være tilfreds, hvis man ikke tager spillets kvalitet til efterretning og gemmer sig bag et heldig resultat. Som vi gjorde i forrige sæson hvor vi svineheldigt havde 27 point efter 12 kampe og de fleste troede at alt var fryd og gammen.

Jeg tror nu nok at spillerne giver det de har - det hele ser bare ikke ud til at være skruet rigtigt sammen.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

PH1978 skrev:Står det i VdV's kontrakt, at han ikke må spille mere end 70 minutter?

Sent from my iPhone using Tapatalk
De har jo gentagne gange forklaret hvorfor han ikke spiller mere. VdV har haft flere tilbagefald med sine skader og man vil ikke risikere en længerevarende skade unødigt. Det er yderst fornuftigt og nye toner. Vi plejer at drive rovdrift på spillerne og det gav senest Sparv en lang pause.

Det er hensigten at VdV skal kunne spille 90 minutter i foråret.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

UlvenFraNord skrev:Med vores lynhurtige 1-0 scoring, troede jeg at denne aften skulle blive en af de sjove. Første halvleg var ok. Men hold da op hvor vi skraber bunden i anden halvleg, vi skabte intet, stod langt tilbage og var mere bange for at tabe end viljestærke for at vinde.. trist at se på.
Men men men, når alt kommer til alt var det 3 point. Jeg håber på at vi har det bedste til gode spillemæssigt..
Jeg synes som sådan ikke nødvendigvis, at man ikke må stille sig ned og forsvare dybt. Det kan være fornuftigt. Problemet er bare, at vi evner det dårligt. Vi giver store chancer væk på en række standard situationer og vores kontra angreb ender oftere med at blive farlige for os selv fremfor OB. Ret skal være ret og OB kommer frem til meget få chancer, når vi er organiseret, men selv i disse situationer ser vi jo, at Hassan kluntet får begået et frispark (som dog ser tvivlsomt ud; men det er jo farligt uanset). Derudover så vinder vi jo nærmest ingen af de lange bolde, som man smider frem mod Paul, det har vi også set fejle i de her situationer mange gange. Kan man virkelig ikke se, at det ikke virker?

Så jeg synes ikke man behøver skabe kampen i 2. halvleg, når kampen udvikler sig som den gør. Men problemet er det større, at vi spiller på en måde, som vi ikke kan finde ud af, hvilket gør kampens resultat mere heldigt end fortjent.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis vi skal se positivt på kampen, så spiller vi fint og flot fodbold i 30-35 minutter, hvorefter Ob kommer bedre med . I anden halvleg lader vi os presse tilbage og forsvarer os egentlig ok, men vores spillere virker trætte og gider ikke det pres som de udførte så fint i første halvleg. Det kan jo altid ske at modstanderen, lægger så meget pres, at man ikke kan gøre andet end at forsvare, men en klub som Fcm burde efterhånden kunne 90+ minutter for fuld skrue uden at blive trætte og udføre det som træneren siger i oplægget. Jeg er glad og stolt over de 3 point og vi skal trods alt være glade for en sejr, på en dag hvor ikke alt fungerer som det skal.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det var en tynd kop te i 60 minutter i går.
Og så vil jeg ellers lige prikke lidt til det allerhelligste. Hold kæft hvor var VdV ringe i går. Vi ved godt han er langsom og intet bidrager med defensivt og i presspillet. Men når han som de seneste par kampe; og især igår også sejler i hans afspil og smider bolden væk gang på gang, så mener jeg vitterligt bare han er en hæmsko i vores startopstilling. Så kan du sq lige så godt spille Kris. Han kan da løbe...
Nå videre. 3 point

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Helt enig de første 30 var gode
de sidste 60, ikke rigtigt.

Men hvad er det der sker,
jo OB lykkedes med et højt pres og gør det godt, men det er vel tildels også at vi lader dem gøre det.
Baseret på Thorups udtalelse var spillet eller ikke hans anvisninger, om det så er OBs fortjeneste, spillerne der ikke magter det eller nogle anvisninger der er for låste ved jeg ikke. Men går der ikke lidt Nordsjælland eller Morten Olsen tikka-takka i det når vi insistere på kun at spille langs jorden.
Der er flere gange under OBs høje pres hvor bl.a. Paul og Rilwan står på linje med OBs bagerste kæde, en lang bold til Rilwan kunne lynhurtig give en åben målchance. Jo, det vil unægtelig gøre spillet mere direkte og give mindre boldbesiddelse, men hvorfor ikke spille på deres høje pres?

Forstod måske heller ikke helt dommerens linje, baseret på OBs tacklinger tænker jeg ok, international linje, men når vi så prøver er der frispark.
Men heller ikke den dommer vi har haft mest succes med
http://www.superstats.dk/hold/alltime?id=5&vis=dommere
http://www.superstats.dk/kort/dommere/k ... &dommer=47

Ikke det skal være en undskyldning, men glæder mig godt nok til NK, Riis og Thycosen har 50+ kampe på bagen, så de kan begynde at give noget lyd, virker fortsat til der mangles noget fanden-i-voldskhed.

Ser egentlig fortsat noget der peger fremad med trænerstaben og trup, men det her var godt nok et skridt tilbage.
Lad os tage to frem på torsdag, og ja, 3 point, videre :)

Besvar