EL: FC Midtjylland vs. Osmanlispor FK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: EL: FC Midtjylland vs. Osmanlispor FK

Indlæg af 974 »

mousebreaker skrev:
hviid skrev: og så får de scoret på et afrettet skud, der ellers ville have gået en meter ved siden af. Internationale kampe bliver afgjort på små marginaler, og de gik ikke vores vej i dag.
ja, en meter ved siden af hjørneflaget :)
Sådan som jeg ser det, så står der da en Osmanlispor spiller (Webo eller lignende) lige i den rute bolden er på vej mod?
Rammer Banggaard den ikke uheldigt ser det for mig ud til at den bare ville gå over til ham, og så givetvis et mål, da han stod helt fri

https://www.youtube.com/watch?v=wK-QdHKFC6I

Vijen

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
Vijen skrev: Ja, Benham har afvist at komme med flere penge. Men vi har jo også fået en del penge ind på spillersalg og EL i sidste sæson, ca 100 millioner. Derfor syntes jeg det er fair nok at holde klubben op på at man skal holde sit niveau. Tidligere 10% bedre med adgang til pengepungen.
Du forstår det åbenbart ikke :)

VI MÅ IKKE BRUGE PENGE HELLER IKKE DET VI OPNÅR VED SPILLERSALG OG DET VI HAR INDTJENT PÅ EUROPA LEAGUE SIDSTE ÅR

ja undskyld jeg råber :)
Helt i orden med store bogstaver. Ingen sårede følelse her :D

Men skulle indtægter fra spillersalg ikke geninvesteres i truppen?

Hvis dette er blevet ændret er det gået forbi min næse.
Hvis det er blevet ændret burde klubben straks komme med en ny målsætning istedet for 2 gruppespil mere inden 2020. Eller håber klubben på at 97'erne er klar om 2 år til at spille topfodbold med kval til Europa og første udfordre til FCK?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Fair nok... Jeg forsøgte bare at bringe en pointe om at vi IKKE er særligt gode pt.... Inkl. De seneste to superligakampe....

Og jeg synes der er for mange der gemmer sig bag modstanderne og på den måde taler vores lortekampe op.... Det må jo næsten ikke hedde sig at vi har spillet en skodkamp... I aften kan vi jo så bare undskylde med at Osmanispor spiller for spiller har højere værdi end vores spillere..... I lørdags hed det sig at FCK jo bare er urørlige.... Osv.. Savner noget vindermentalitet... Ikke kun på holdet - også blandt fans....

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

hviid skrev:
HKP skrev:
hviid skrev:Synes faktisk vi spillede meget som i Europa League-gruppespillet sidste år. Lange bolde og fokus på omstillinger og dødbolde. Spillet var heller ikke kønt dengang, men vi scorede på de få chancer, vi fik, og så havde vi Sisto til at lave det overraskende. Vi var samtidig ret heldige med, at modstanderne ikke scorede på deres store chancer - husk bare den sidste kamp mod Club Brugge.
I dag var vi uskarpe oppe foran, vi har ingen Sisto til at lave det ekstraordinære, og så får de scoret på et afrettet skud, der ellers ville have gået en meter ved siden af. Internationale kampe bliver afgjort på små marginaler, og de gik ikke vores vej i dag.
Det godt du ikke er vores træner, hvis du synes at alle spillere når deres niveau idag.....
Nej, synes ikke at de rammer deres niveau i dag, men det gjorde de altså heller ikke til alle Europa League-kampene sidste sæson.
Enig. Der blev de dårlige kampe også talt op fordi resultatet som regel passede....

En forskel er der dog... Boldomgangen og det at man spiller som et hold Sam gnisten i øjnene på spillerne.... Hov, det var så tre forskelle....

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi var egentlig ok i første halvleg, men anden halvleg får vi slet ikke sat op.

MEN uanset det her, så synes jeg ikke Osmanlispor ser stærkere ud, end at vi godt kan tage derned og fighte os til en sejr. 2-1 til os dernede så er vi videre.

Det kunne være fedt om RvdV kunne tage en halvleg dernede, kampens betydning er så stor at det er ligefør man skal tage satset og inden da lige give ham 10 minutter til sidst i kampen mod Sønderjyske.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Der var ingenting der var OK idag. Vi er langsomme, spiller for langsomt, har utroligt mange boldtab, og ingen af vores systemer virker.

Vi mangler kvalitet i alle kæder. Jeg ved sgu ikke hvad man træner for, for der er absolut ingen forbedringer i noget.

Thomas Frank nævnte helt korrekt vores tekniske niveau som vi skulle hæve betydeligt. JP er bare færdig efter min mening, så det er vel van der vaart der skal afløse der.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Ravnen skrev:Vi var egentlig ok i første halvleg, men anden halvleg får vi slet ikke sat op.

MEN uanset det her, så synes jeg ikke Osmanlispor ser stærkere ud, end at vi godt kan tage derned og fighte os til en sejr. 2-1 til os dernede så er vi videre.

Det kunne være fedt om RvdV kunne tage en halvleg dernede, kampens betydning er så stor at det er ligefør man skal tage satset og inden da lige give ham 10 minutter til sidst i kampen mod Sønderjyske.
Ku ikk være mere enig. Det her hold har brug for en hjælpende hånd dernede... En der kan sprede lidt guld. Giv ham de første minutter imod 1. FC NeumünsterE på lørdag!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:Der var ingenting der var OK idag. Vi er langsomme, spiller for langsomt, har utroligt mange boldtab, og ingen af vores systemer virker.

Vi mangler kvalitet i alle kæder. Jeg ved sgu ikke hvad man træner for, for der er absolut ingen forbedringer i noget.

Thomas Frank nævnte helt korrekt vores tekniske niveau som vi skulle hæve betydeligt. JP er bare færdig efter min mening, så det er vel van der vaart der skal afløse der.
spørgsmålet er om den blanding af spillere FCM har passer sammen ?

Der er alt for mange boldflyttere på holdet, alt for mange !!!!!

Spillet er alt for primitivt og langt an på en kegle, og det er Poul, det er den ringeste gang fodboldstil FCM har praktiseret i sin levetid.

Jeg tror omvendt, at VdV kan være manden, der gør at brikkerne flyttes rundt.

Kadlec hører til i boksen sammen med Pusic/ Poul som en joker.

en midtbane diamant med Sparv/Halsti bagerst, på midten VDV og Poulsen/olsson og fremme Hassan/duelund/Borring

Forsvaret, her skal man finde en klasse højre back og en klasse midtforsvar, der kan danne par med Kian Hansen og den tjekkiske venstre back

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vores eneste redning er at VDV er med i returen og samtlige spillere stepper up Big time, for ellers er vores europæiske eventyr forbi inden det overhovedet kom igang.
Vi løb for lidt, og fik ikke fat i anden boldene, smed boldene væk lige efter vi fik fat på den. Vi er alt for langsomme og når der endelig dukker en chance op, så snorksover vi i angrebet. Hvorfor er vi begyndt at bevæge os væk fra målet når vi tager hjørnespark? Poul skal sgu stå foran målet, så kan vores spillere skærme af, så han kan få plads.

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

HKP skrev:@ JBT, Mousebreaker og andre

Er i ikke klar over at dette er ulvegraven. Her må man IKKE skrive i kritiske vendinger om gudespillere som Rømer, Poulsen, Kadlec, Olseon & co...
Her mangler du da i allehøjeste grad Nissen. Når han som i FCK kampen er helt væk, så er det jo alle de
andres skyld. Set i det lys, burde der kun være lokale spillere på holdet. For alle andre er håbløse, hvis de ikke er født og opvokset
i Herning eller omegn ;) og vi vil jo allehelst ha, at det er vores lokale spillere der lykkes.

Synes nu både Rømer og Poulsen får masser af kritik - faktisk også når de ikke burde få den.

Folk skriver jo deres holdning, som i den grad er farvet. Hvis ens favorit spiller en skidt kamp, så er det jo
de andres skyld(manglende opbakning etc) - spiller ens hadeobjekt en god kamp, så havde han gode vilkår, da
modspilleren var helt håbløs. Mon ikke det altid vil være sådan.

Taber vi en kamp, er det aldrig os der har været dårlige, men de andre der har årtiets hold og i år bliver urørlige i CHL... For Osmanlispors vedkommende må der så retfærdighedsvis hedde i EL....

Synes faktisk kun at det var én lille ting der manglede idag.... Attituden fra samtlige fcm-"spillere".....

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg så kun 2. halvleg.

...og er meget forundret over mange af de indlæg jeg læser. Jeg så et hold der virkelig kæmpede for sagen, og pressede tyrkerne helt tilbage på banen, og alligevel formåede at spille sig frem til en del halve chancer, på trods af at de havde pakket sig helt ned. Selv de bedste hold har svært ved at åbne et forsvar der pakker sig.
Jeg var faktisk ret imponeret over vores spil, og for første gang i lang tid synes jeg Jakob Poulsen spillede en rigtig god kamp. Han kæmpede, driblede og afleverede sig frem over banen. Hvis han kan holde det niveau fremover er han sikker starter i min bog. Jeg tror han har lært lidt tricks af Olsson :)

Jeg var meget overrasket over at Thorup tog Paul ud, da vi skulle forsøge at lægge ekstra pres på. Det plejer jo at være helt modsat når vi jagter en udligning, og jeg synes vi manglede Paul i slutfasen. Pusic har det svært, og jeg kan næsten ikke huske hvornår han sidst har bidraget med noget positivt.

Jeg kan rigtig godt li Kadlec og tror på at han snart kommer til at gøre en stor forskel, men havde han været lidt mere cool og skarp i går, havde vi ikke tabt den kamp.

Men alt i alt har jeg stadig en tro på at vi kan gøre det onde ved tyrkerne i næste uge. Vi har før vundet på udebane i Europa og kan gøre det igen.

Jeg synes egentlig at stort set alle gjorde det godt i 2. halvleg, og at vi spillede os ud af deres pres og fik kombineret os igennem deres linjer.
Men særligt positivt fra 2. halvleg:
- Poulsen. MOM og klart anførerbindet værdigt.
- Kadlec, der manglede målet, men deltager i opspillet og kommer frem til flere chancer. Han bliver topscorer for FCM i denne sæson!!!
- Olsson, der styrede midtbanen, indtil han, helt uforståeligt for en der kun så 2. halvleg, blev taget ud.
- Forsvaret, der holdt tyrkerne fra en scoring, på trods af flere farlige kontraangreb

Osmanlispor-FCM 1-2

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@christian

Sjovt som man kan se forskelligt på det. I fjernsynet fik Poulsen prædikatet kampens store skuffelse og laveste karakter, delt med Olsson mener jeg. Ikke mange fans der har været ude med ros til Polle heller.

Når det er sagt så synes jeg det er noget vås når folk siger at Polle er færdig. Han er vel stadig den vigtigste spiller for vores hold og derfor gør det selvfølgelig ekstra ondt når han er banens dårligste som i aftes
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
mousebreaker skrev:
hviid skrev: og så får de scoret på et afrettet skud, der ellers ville have gået en meter ved siden af. Internationale kampe bliver afgjort på små marginaler, og de gik ikke vores vej i dag.
ja, en meter ved siden af hjørneflaget :)
Sådan som jeg ser det, så står der da en Osmanlispor spiller (Webo eller lignende) lige i den rute bolden er på vej mod?
Rammer Banggaard den ikke uheldigt ser det for mig ud til at den bare ville gå over til ham, og så givetvis et mål, da han stod helt fri

https://www.youtube.com/watch?v=wK-QdHKFC6I
Du har ret hvis modstanderen er i stand til at bevæge sig 2 meter frem til en skævt ramt afslutning fra nært hold. Jeg tror han skulle bryde alle menneskelige rekorder for at nå frem til den bold. Var han kommet i fuldt løb da der bliver sparket på mål kunne det nemt være han var rendt ind i den, men han står stille. Prøv at gense den og specielt den første gentagelse. Han er ikke i nærheden af at kunne nå den
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Mousebreaker:

Ja det er sjovt, men egentlig ikke underligt, at man kan se så forskelligt på en kamp, og på hvordan den enkelte spiller har præsteret.

Vi kan jo kun fokusere på et punkt af gangen og kan derfor ikke følge mere end én spiller af gangen. Det gør også at det bliver lidt tilfældigt hvad indtrykket af den enkeltes præstation bliver. Typisk er det vel bolden man følger, og derved de aktioner der sker hvor bolden er. Derfor ser man heller ikke mange af de løb og mange af de andre værdifulde ting en spiller gør i løbet af kampen som foregår væk fra bolden.

Som skrevet så jeg ikke 1. halvleg i går, og min vurdering af Jakob Poulsen er måske konklusionen på 3, 4 eller 5 handlinger som jeg lagde mærke til i 2. halvleg. Så kan man diskutere om man kan vurdere en spillers præstation ud fra det. Og Poulsen er langt fra min favoritspiller, så jeg mener ikke selv jeg er alt for positivt farvet i forhold til ham.
Olsson er en af min favoritter, så der har jeg sikket en tendens til at forstørre alle de positive aktioner han har i løbet af en kamp. Og i går så jeg flere i 2. halvleg, som gjorde at jeg var meget forundret da Thorup tog ham ud.

Jeg kan også godt lide Thorup, men har meget svært ved at vurdere om han gør det godt eller skidt som træner. Det har jeg ikke indsigt nok til at kunne vurdere. I går synes jeg det var rigtigt at sætte Duelund på banen og forkert at sætte Pusic ind, men det var måske et forsøg på at spille os igennem og undgå de lange bolde. Men jeg synes nu Paul er langt bedre i et opbyggende spil uden lange bolde, end Pusic er. Og igen er jeg farvet, for jeg har sympati for Paul og næsten ingen sympati for Pusic - desværre.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:@christian

Sjovt som man kan se forskelligt på det. I fjernsynet fik Poulsen prædikatet kampens store skuffelse og laveste karakter, delt med Olsson mener jeg. Ikke mange fans der har været ude med ros til Polle heller.

Når det er sagt så synes jeg det er noget vås når folk siger at Polle er færdig. Han er vel stadig den vigtigste spiller for vores hold og derfor gør det selvfølgelig ekstra ondt når han er banens dårligste som i aftes
Jeg syntes efterhånden at Polle ser mere og mere færdig ud, desværre. Jeg kan ellers godt lide Polle, men han er blevet ældre og det ses mere ofte efter min mening. Jeg er enig i at han måske er vores vigtigste spiller, men det er måske også en del af problemet for tiden at vores vigtigste spiller kun leverer hver 2 eller 3 kamp. For Polle skulle da gerne være en af grundpillerne til vores fremad rettede og offensive spil, som i perioder er ikke eksisterende. Han vinder ikke ret mange tacklinger og når han prøver, ender det oftere ud i et frispark. Han taber flere og flere bolde )også på farlige steder) fordi han selv varmer bolden for længe og er for langt tid om at skille sig af med den. Han er blevet langsom og det ses efter hånden tydeligt. Han er begyndt at fejle flere og flere afleveringer også de nemme og det åbner op for flere kontraløb imod os.

Så spørgsmålet er vel egentligt om ikke vigtigheden af Polle efterhånden "kun" består i hans gode dødbolde. (ved godt at det er lidt groft skåret ind til benet her) Dødbolde som efterhånden er vores eneste reelle trussel og ligner noget vi er mere afhængige af bare for at overleve fodboldkampe, end noget der tillægges vores spil.
Christian skrev:Men jeg synes nu Paul er langt bedre i et opbyggende spil uden lange bolde, end Pusic er. Og igen er jeg farvet, for jeg har sympati for Paul og næsten ingen sympati for Pusic - desværre.
Du bringer en god pointet her, skal dog siges at jeg overhovedet ikke er enig i ovenstående tvært imod og jeg syntes slet ikke Paul har noget at gøre på fodboldbanen, når der snakkes opbyggende spil. Men tilbage til pointen som du bringer, som netop er at folk ofte er farvede i deres meninger, når snakken falder på fodbold. Bare se de forskellige kendelser i en kamp, hvor folk kan se tingene fuldstændig modsat af hinanden alt afhængig af hvilket hold man holder med, om det er en ynglings spiller der er involveret eller om det er en man ikke har sympati for.

Besvar