Ved ikke helt hvad du mener med det sidste, men i forhold til hvad der var bygget op. Jo, mesterskabet var baseret på langtids arbejde op til, i høj grad kontinuitet. Men den kontinuitet havde ikke været tilstede uden Benham. Erik var blevet solgt (formentlig også Sisto og Sly inden mesterskabet). Sparv, Olsson og Pusic ville aldrig være kommet til og spilleren skulle stadig have spist junk food efter kampene. På den baggrund har jeg ikke fantasi til at forestille mig at mesterskabet var i hus.Sniper skrev:Højt at flyve dybt at falde!!
Hold op hvor er jeg efterhånden træt af det der sker med vores klub. Inden Benham og Ankersen kom til var vi i alvorlige økonomiske problemer, ja, men vi vidste hvad vi havde. Så vinder vi det fantastiske og fortjente mesterskab, men det er med et hold der bygget op igennem flere år og UDEN Smartodds, Benham og især Ankersen. Og med en træner der brændte for klubben og talentudvikling, det vi er gode til.
Siden der kom en rigmand og en person der lever af varm luft til er klubben vendt fuldstændig på hovedet, man havde pludselig penge og fyrer dem af på volddyre spillere (der flopper) a la Ørgaard, vi skal spille om mesterskab og alt er lysegrønt.
Riddersholm har KUN snakket pænt om Benham (og Smartodss). Det må tilskrives samarbejdsproblemer med Steinlein at han smuttede. Steinlein var som bekendt i klubben også før Benham kom til, selvom det måske var nemmere at blive enige om strategien på det tidspunkt.Vores supertræner smutter pga af disse nye tiltag om at købe succes, vores nye træner magter ikke at få holdet til at spille sammen og efter en strategi, det mange år siden vi har spillet så dårligt og ideforladt.
Er det ikke ok klubben holder sig til sin udmeldte strategi om at bruge akademi spillere?Og nu er kassen så pludselig tom igen og vi skal til at hente frie transfers og lottokuponer ligesom vi gjorde i de magre år. Jeg havde forventet at man hæv nogle talenter op fra akademiet, for det er vores dna men jeg havde også forventet at man ville hente et par forstærkninger med klasse og internationalt snit, er der nogen der kan sige det om vores nye finne??-nej vel, jeg ser det som en handel a la Dickoh eller O`shaunessy og er det virkelig det vi mangler?
I forhold til vores nye mand har han været på årets hold i Sverige og er fast mand for Finlands landshold. Desuden er han købt tidligt i vinduet for at hjælpe os til vejen i Europa. De bedste spillere er først tilgængelig sent i vinduet, ud fra det, synes jeg det virker overordentlig positivt. Han lyder også til at kunne påtage sig leder ansvar og have fokus på at hjælpe de unge, som må være positivt med hans alder i betragtning. Det er kan være varmluft, men vil lade tvivlen komme ham til gode. Kan sagtens blive positivt
Det korte svar, er at de er røget i det hul, af en gæld der har været opbygget.Også ufatteligt at vi nu pludselig skal til at spare igen når vi netop har oplevet en sæson med største indtjening nogensinde både sponsor og præmie mæssigt. Hvad er der blevet af "de penge vi får ind dem geninvistere vi"?
Ved ikke præcis hvem der er fundet via SO, mener vi har snakket om det før, kan desværre ikke huske eller finde det.Og hvad er det præcist vi har fået ud af det store overophøjede Smartodds som Steinlein utallige gange har stået og talt op på tv?-anyone? Jeg kan ikke komme i tanke om 1 spiller der er fast i start11 som vi har hentet igennem SO. Og hvor meget varm luft er det vi har hørt på fra Ankersen?-hvornår er det han finder nogle no-stats-stars til os?
Men ingen tvivl om en spiller som Sparv har været igennem computeren. Fra en klub der overpræsterede i en liga der generelt er undervurderet i forhold til kvalitet. Lyder meget godt på opskriften fra mig.
Tjo.. meget af mesterskabsholdet er solgt pga. kontraktmæssige årsager, profilsalg, skader osv. (bl.a. gode priser for Sly, Erik og Haugaard)Det hele var så fedt forrige sæson da de kom til, men ser man bort fra euro eventyret i sidste sæson så var det i min optik en rædderlig sæson hvor spillet var dybt foruroligende ringe. Siden Glens exit er det kun gået 1 vej som jeg ser det. Vores mesterhold er fuldstændig opløst og afløst af dyre lottokuponer som indtil videre absolut ikke har overbevist.
Der er kommet nye spillere til. Om Novak er nævneværdig bedre end Lauridsen f.eks. synes jeg sagtens man kan kritisere,
men generelt er vi kommet af med dyre spillere (nu gætter jeg), Back Bak, Anderson, Larsen, Bodurov, Duncan og Sviatchenko.
Måske 15 millioner der er sparet i løn her.
De dyreste spillere i truppen nu er formentlig Poulsen, Kian, Olsson, Kadlec, Dahlin, Uréna, Pusic og måske Royer og Novak herefter.
Uréna kan måske betragtes fejlcastet og Kadlec har vi ikke rigtig set det fulde potentiale fra endnu, men lottokuponer synes jeg er et forkert ord at bruge.
Tja.. det er vel et spørgsmål om hvor man sætter sine succeskriterier. Top 3 med en mere eller mindre ny trup og 1/16 finalen i EL, er i min bog godkendt.Har Benham allerede mistet interessen siden der nu skal skæres ind til benet?-hvor er smartodds gyldne vej? Er Steinlein virkelig den rigtige sportsdirektør? Hvad med Ankersen hvad har han bidraget med ud over sugardaddy? Hvad med Thorup magter han at være træner i en "topklub", i min optik magter han hverken at motivere holdet eller de enkelte, især de unge. Er sq bekymret..
Når det er sagt
Vil jeg hellere klubben vinder mesterskabet 2 gange på 10 år baseret på egne talenter og kontinuitet end 3 gange på 10 baseret på spillere udefra. Men jeg hæfter mig ved klubben nu viser at de tror på ungdommen og gerne vil opbygge en ny kontinuitet.
Muligvis presset af økonomien, men ikke desto mindre stadig kontinuitet og så at økonomisk bevidsthed er med, er måske ikke så dumt.
I øvrigt hvor står spillertruppen. Det er selvfølgelig et sjovt spørgsmål midt i et vindue, men de spillere der er smuttet spillede ikke og der er kommet en finne og nogle unge ind.
Så vi har ikke mistet nogle der spiller og truppen er blevet lidt breddere, og det er du utilfreds med, eller hvordan skal det tolkes?
EDIT: Havde vist overset nogle kommentarer der er nogenlunde enslydende, men man kan da sige Sniper du har ramt en nerve