mousebreaker skrev:Helt sikkert at det er vigtigt for den sportslige ledelse at give de unge et skulderklap efter de flotte præstationer. Jeg tror dog også der er en del politik i det. Det er vigtigt for klubben at signalere udadtil at de unge får chancen og at det hele ikke skal hvile på indkøb. Vi har et stykke tid haft færre og færre spillere af egen avl på banen og i den hårde konkurrence der er akademierne imellem, er det et skidt signal at sende. Vi vil gerne fortsat have de bedste talenter ind så vidt muligt, så det er farligt når de konkurrende klubber kan smide negative fakta vedr FCM på bordet. Jeg er sikker på at det den reelle årsag til at antallet af spillere der får lov til at træne med er så højt og at Steinlein får denne historie ud i medierne.
Det er rigtig fint efter min mening og mon ikke der er et par stykker der får opholdet forlænget. Flere tror jeg ikke vi skal stikke næsen op efter.
Havde faktisk ikke overvejet det kommunikative. Tror du rammer hovedet på sømmet lige på.
I forhold til at vinde guld med et meget højt antal akademister i flertal, til nu kun at have 3 der spiller regelmæssigt.
- Der har været snakket om den dårlige økonomi i forhold til fraværet talenter i en periode specielt 96'ere
og bl.a. Joachim Andersen og Asger Sørensen.
- Så har hatten været hængt på årgang 97, der skulle være en 'gylden' årgang.
Giver vel sådan set mening og nogle "legale undskyldninger", men nu de forklaringer er væk og der skal snart ses flere talenter der får muligheden.
Man kan naturligvis sige mange ting om Steinlein, men dum er ikke en af de ting,
som jeg læser artiklen giver han også klubben kommunikativ muligheden for at sige talenterne har fået chancen, men greb den ikke,
hvis nu der ikke er 8 spillere der kommer i seniortruppen over sommeren.