Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

henker skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ot ... ste-saeson

vi får sandsynligvis de 8 talenter fra fcm akdemi
Fedt, god nyhed :D

Jeg tænker på hvordan han tæller, 8?

De eneste der har seniorkontrakt er Duelund, Kairinen, Munksgaard og Rutikanga

Men i forhold til de der har fået spilletid og betegnelsen egne talenter tæller Duelund, NK og Kairinen vel ikke med?

Raahauge, Munksgaard, Nicolaisen, Rutikanga, Thycosen, Thomsen er 6 kvalificere bud.

Måske Riis, Sterring og Anderson (98'er) kunne udgøre de 2 sidste?

henker

Indlæg af henker »

hvad med Aziz Essaisi ?? er han for unge?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

henker skrev:hvad med Aziz Essaisi ?? er han for unge?
Han er også 'kun' 98'er.

Synes at have forstået han mangler lidt mere taktisk (har selv kun set 15 min med ham),
men forventer vi kommer til at snakke om ham næste sæson.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:
Fedt, god nyhed :D

Jeg tænker på hvordan han tæller, 8?

De eneste der har seniorkontrakt er Duelund, Kairinen, Munksgaard og Rutikanga

Men i forhold til de der har fået spilletid og betegnelsen egne talenter tæller Duelund, NK og Kairinen vel ikke med?

Raahauge, Munksgaard, Nicolaisen, Rutikanga, Thycosen, Thomsen er 6 kvalificere bud.

Måske Riis, Sterring og Anderson (98'er) kunne udgøre de 2 sidste?
Ja udtalelsen kan vel tolkes på flere måder, så det bliver spændende at se hvad resultatet bliver.

Han udtaler, at alle otte kommer til at træne fast med holdet i fem uger i sommeren. Og så må de vise trænerteamet, at de skal have en plads i truppen, hvor "det at få en plads i truppen" vel kan dække over flere ting ...

Det kan jo være, at de, der ikke får en plads, i stedet udlejes - og hvis det er i den forstand, kan spillere som Munksgaard og Rutikanga, der jo allerede har kontrakter, som sådan godt være en del af de 8, der skal ses an ;)

Jeg tænker derfor heller ikke at Duelund og NK tæller med da de allerede "har vundet deres plads" mens Kairinen ikke kan siges at være eget talent (selvom vores definition af dætte historisk har været lidt gråzone-agtigt :mrgreen: )

Håber derudover at Sterring er inkluderet i gruppen. Tror stadig godt han kunne blive rigtig god gennem en udlejning til 1.div :)

Riis ved jeg til gengæld ikke rigtig med, tror du han har potentialet Steffen?

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

mnm123 skrev:Stop nu det der med at vi skal hente spillere fra Hobro, de er ikke god enok til vores hold og vil kun være fyld i vores trup. Vi skal når vi søger nye spillere til truppen søge efter spillere som kan forstærke os, ellers har vi masse af talent i klubben.
Er en spiller pr. definition ikke værd at hente, fordi vedkommende p.t. spiller Hobro?? :shock:

Jeg synes oprigtigt talt at en spiller som George er fair at nævne, på trods af at han spiller på et elendigt hold. Der kunne man da faktisk næsten sige, at 9 mål for et så ringe hold vidner om et eller andet .... :ugeek:

henker

Indlæg af henker »

Chiquizito92 skrev:
mnm123 skrev:Stop nu det der med at vi skal hente spillere fra Hobro, de er ikke god enok til vores hold og vil kun være fyld i vores trup. Vi skal når vi søger nye spillere til truppen søge efter spillere som kan forstærke os, ellers har vi masse af talent i klubben.
Er en spiller pr. definition ikke værd at hente, fordi vedkommende p.t. spiller Hobro?? :shock:

Jeg synes oprigtigt talt at en spiller som George er fair at nævne, på trods af at han spiller på et elendigt hold. Der kunne man da faktisk næsten sige, at 9 mål for et så ringe hold vidner om et eller andet .... :ugeek:

jeg synes simpelthen at vi iskal snupper de to spiller fra Hobro til en spot pris.. da den klubben er offentlig nedtrykker - de to profiler vil da sikker bliver i højest niveau superligaen - da vi skal også spiller europæiske - det kan være en gode salg bart for de to spillere fra Hobro. stensikkert!!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev:
Riis ved jeg til gengæld ikke rigtig med, tror du han har potentialet Steffen?
Ved det ikke, og har ikke set ham meget for at være ærlig.

Men synes at kunne ane u19 holdet har været noget mere stabilt siden han er kommet tilbage. Tror faktisk kun de har vundet med ham på holdet. (Han var også skadet mod Barcelona)

Nicolaisen bør være foran og formentlig 4. valg i senior truppens miderforsvar, men da han har været meget længe skadet,
tænker jeg om man kunne finde på at skrive med Riis for at sikrer sig.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg læser det som, at der hentes 8 spillere op på 1 holdet som skal træne med og bevise deres værd, om de er klar til fodbold på øverste hylde eller for nogens vedkommende, om oprykningen var for tidlig, i forhold til hvor vedkommende er lige pt. Det kan så ende ud med alt fra 1-3 som måske kan bruges, ja måske flere hvis vi et heldige og resten fortsætter hvor de var, yderligere et halvt til helt år, for så igen at få chancen, måske. Tror ikke nødvendigvis at alle 8 spillere er klar eller har hele pakken endnu, men de skal ses an og vurderes om de skal have chancen nu, hvilket jeg finder super godt. Hellere de bliver set an nu og nogle måske findes for lette, men de har så fået muligheden og kan muligvis få den igen senere, hvis første forsøg ikke lykkedes. Velkommen til de nye unge stjerneskud. Vi er stolte af jer. Gør jeres bedste og lidt til og håb det er nok.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:....Det kan så ende ud med alt fra 1-3 som måske kan bruges, ja måske flere hvis vi et heldige og resten fortsætter hvor de var, yderligere et halvt til helt år, for så igen at få chancen, måske. Tror ikke nødvendigvis at alle 8 spillere er klar eller har hele pakken endnu, men de skal ses an og vurderes om de skal have chancen nu, hvilket jeg finder super godt. Hellere de bliver set an nu og nogle måske findes for lette, men de har så fået muligheden og kan muligvis få den igen senere, hvis første forsøg ikke lykkedes.
Med undtagelse af Anderson og Kairinien er alle de nævnte 2. års ynglinge. Dvs. de skal spille seniorbold efter sommeren.

Spørgsmålet er så om det skal være Midtjylland, udleje eller de finder et andet permanet sted,
så ved ikke om det er rigtig at sige at de kan få et forsøg igen om et halvt år.

Der er selvfølgelig den mulighed der hedder udleje, eller evt. at styrke reserveholdstruppen med permante reserveholdspillere der evt. også kan styrke Youth League holdet (maks 3 spillere).

Mener dog ikke der i Danmark er tradition for deciderede faste 2. holdsspillere.
(selvom man vel kan sige Wolanski, Daniel O' og Mabil har været tæt på denne sæson, og Dickoh sæsonen inden? ;) )

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Helt sikkert at det er vigtigt for den sportslige ledelse at give de unge et skulderklap efter de flotte præstationer. Jeg tror dog også der er en del politik i det. Det er vigtigt for klubben at signalere udadtil at de unge får chancen og at det hele ikke skal hvile på indkøb. Vi har et stykke tid haft færre og færre spillere af egen avl på banen og i den hårde konkurrence der er akademierne imellem, er det et skidt signal at sende. Vi vil gerne fortsat have de bedste talenter ind så vidt muligt, så det er farligt når de konkurrende klubber kan smide negative fakta vedr FCM på bordet. Jeg er sikker på at det den reelle årsag til at antallet af spillere der får lov til at træne med er så højt og at Steinlein får denne historie ud i medierne.

Det er rigtig fint efter min mening og mon ikke der er et par stykker der får opholdet forlænget. Flere tror jeg ikke vi skal stikke næsen op efter.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:Helt sikkert at det er vigtigt for den sportslige ledelse at give de unge et skulderklap efter de flotte præstationer. Jeg tror dog også der er en del politik i det. Det er vigtigt for klubben at signalere udadtil at de unge får chancen og at det hele ikke skal hvile på indkøb. Vi har et stykke tid haft færre og færre spillere af egen avl på banen og i den hårde konkurrence der er akademierne imellem, er det et skidt signal at sende. Vi vil gerne fortsat have de bedste talenter ind så vidt muligt, så det er farligt når de konkurrende klubber kan smide negative fakta vedr FCM på bordet. Jeg er sikker på at det den reelle årsag til at antallet af spillere der får lov til at træne med er så højt og at Steinlein får denne historie ud i medierne.

Det er rigtig fint efter min mening og mon ikke der er et par stykker der får opholdet forlænget. Flere tror jeg ikke vi skal stikke næsen op efter.
Havde faktisk ikke overvejet det kommunikative. Tror du rammer hovedet på sømmet lige på.
I forhold til at vinde guld med et meget højt antal akademister i flertal, til nu kun at have 3 der spiller regelmæssigt.

- Der har været snakket om den dårlige økonomi i forhold til fraværet talenter i en periode specielt 96'ere
og bl.a. Joachim Andersen og Asger Sørensen.
- Så har hatten været hængt på årgang 97, der skulle være en 'gylden' årgang.

Giver vel sådan set mening og nogle "legale undskyldninger", men nu de forklaringer er væk og der skal snart ses flere talenter der får muligheden.

Man kan naturligvis sige mange ting om Steinlein, men dum er ikke en af de ting,
som jeg læser artiklen giver han også klubben kommunikativ muligheden for at sige talenterne har fået chancen, men greb den ikke,
hvis nu der ikke er 8 spillere der kommer i seniortruppen over sommeren.

henker

Indlæg af henker »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... c-horsens/

rigtige dejlige at gemmer kan udvikle sig videre i horsens - fedt at hører at Steinlein synes godt om baba david og vil gerne bruger ham.. så det bliver spændende at se hvordan det hele udvikle sig hen mod kommende nye sæson..

henker

Indlæg af henker »

undrer om FCM ejer stadigvæk ham som hedder Olajide Samuel Owolabi? eller er han solgt til køge - fik for nylige set ham spil i youtube - ikke værst!! det er jo ham som kan dækker sparv´s plads og jeg vil hellere bruge ham end Gemmer.. :-)
fik også set Muritala Abiola Quadri - rigtige meget spændende spillere fra 1999 - ved ikke hvor han spiller han kan dribler højre og venstre wing.. det er jo hvad vi mangler.. https://www.youtube.com/watch?v=jEsHrI3ceMw

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Er der nogen logisk forklaring på at Sly skulle befinde sig i Randers? Er 99% sikker på jeg så ham her til morgen i Randers med en anden mørk herre.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Altså i byen Randers eller i Randers kampen?

Tjar....
God ven der skulle have et besøg,
Lede efter bolig,
Holde møde, og ikke vil ses i Aarhus eller
"Det nye Randers" er klar til at sprænge banken?

Låst