optur over tingenes tilstand...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt

optur over tingenes tilstand...

Indlæg af BMBrandt »

Jeg beklager men jeg skal lige af med noget:
HVOR er det FEDT, at være FCM fan i øjeblikket. Jeg har sovet på gulvet i nat da jeg ikke kunne få armene nok ned til at jeg kunne være i min seng.
Nu har man en ide om hvad andre fans har været igennem når de har haft disse opturs perioder.

Lad mig starte med at sige at det har været en "bob bob" følelse i de første mange år som FCM (det er alle årene jeg her tænker på ;) ). der har været en masse gode perioder, store kampe osv. men der har så sandelig også været downperioder, nærved og næsten nedture. De tørste nedture i min bog er:

ikke nødvendigvis i den rækkefølge:
- Det tabte guld (sæsonen 13/14's afslutning gjorde meget ondt).
- City kampene (gad vide hvad der var sket hvis vi havde vundet den, baba havde flere chancer for at afgøre det).
- pokalfinalerne mod BIF (især den hvor vi sad på kampen og var oppe 2-1 svirer stadig).
- Pokalfinalerne mod FCN (jeg brækker mig over hvor langt hjem der var i bus derfra).

Der er garanteret flere.

MEN i øjeblikket er det bare som om det hele flasker sig. Tingene kører, der er en tro på det, selvtilliden, spillet, evnerne, HELDET osv.

Og jeg har svært ved at se det stoppe, det er nok mest det jeg frydes over.

Skal jeg lige opsummere hvad der er sket over de sidste 2 1/3 sæson.

13/14 var en lang fest med store kampe, 5-2 over Bif, 1-5 og 1-0 over fck, m.m. der dog fes lidt ud til sidst.

14/15 GULD sæsonen.

15/16 vi fortsætter det gode spil, vi ligger nr. 1 vi har en FANTASTISK europa tur.

Vores scounting system virker til at fungere, synes vi henter godt ind. Primært tænker jeg Sparv, Olsson, Larsen, Kian, Novak, Dahlin. spillere der løfter niveauet, men samtidig bliver vurderet pengene værd.

Økonomien er der vel styr på...

HAPPY HAPPY HAPPY....

Brugeravatar
Ravnen

Re: optur over tingenes tilstand...

Indlæg af Ravnen »

Ja det er svært at få armene ned i øjeblikket. 2015 har været et fantastisk FCM-år, og fremtiden ser lys og lovende ud. De eksempler på nedtur som du nævner, har i den grad matret vores selvbevidsthed i mange år. Nu er der slået en fed sort streg hen over fortiden.
At Jess Thorup kunne komme ind fra højre og nærmest forstærke vores mesterhold med den her rolige og kontrollerende stil, det synes jeg virkelig er imponerende. Det kunne være gået helt galt.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

sad osse med blandede følelser omkring Jess, men al negativ tanke er gjort til skamme. Stille og roligt bygget på....

P.s. har næsten glemt ham der glenn

Christian

Indlæg af Christian »

Ja gad vide hvad det gør ved Glenn, når han ser at holdet stadig udvikler sig i positiv retning, selvom han ikke er her mere.
Det får vel Glenns stjerne og præstation til at blegne lidt, og giver ham vel ikke den status som supertræner han kunne have fået hvis Thorup var faldet igennem?

Jeg er ikke negativ omkring Glenn og at han forlod FCM, selvom jeg næsten ikke kunne tro det da jeg læste nyheden.
Jeg synes han har gjort et rigtig godt stykke arbejde, og han har helt sikkert været en stor del af det brand FCM efterhånden har fået i hele landet - positiv ment.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Med fare for at komme til at hænge i fortiden, skal Glenn have kredit for hvor godt holdet er sammensat og kulturen på holdet, det tror jeg på er noget han har været med til at skabe (måske sammen med KBB), og synes han tjener stor ære.

Husker at blive fortalt at KBB da han kom hjem fra Holland havde en snak med Glenn om kulturen i omklædningsrummet om at den var kedelig og uden vindermentalitet. Det er der da så sandelig blevet :D

Men enig, imponerende at Thorup kan komme ind og overtage holdet og på den her måde bare gøre rent bord.
HELT HELT HELT fantastisk!!! :D

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Angriber heller ikke GR's lange seje træk. Tværtimod KÆMPE respekt for det arbejde. Men imponerende af JT at gå ind og lægge yderligere på, og derfor falmer Glenns stjerne bare lidt ved siden af. Havde vi nu røget ud af CL og EL på hoved og røv, og lå og rodede midt i tabellen, havde snakken bare været helt anderledes

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er jo også Glens arbejde vi høster frugterne af nu. Det er gennem mange sæsoner at vi har bygget grundstammen op på den her succes. Jess´ ros er så, at han ikke har ødelagt Glens arbejde, men har formået at sætte sit eget præg på det, uden at ødelægge kernen. Udefra set er vi ikke længere så stærkt funderet i selve viljen, det er vokset og blevet til en ny form for selvsikkerhed og selvtillid, hvor vi ikke længere er den der altid falder på halen og skal bevise noget overfor hele verden, men nu er dem der kan kontrollere en kamp med ro og overblik.

Det er selvfølgelig langt fra kun cheftrænerne der har æren i hvor vi er nu. Det er så sandelig også hele trænerstaben og alle folkene omkring klubben, lige fra Klubsamarbejdet over Akademiet og helt ud i livsnerven af FCM. Det er vinderkultur på alle hylder :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:Det er jo også Glens arbejde vi høster frugterne af nu. Det er gennem mange sæsoner at vi har bygget grundstammen op på den her succes. Jess´ ros er så, at han ikke har ødelagt Glens arbejde, men har formået at sætte sit eget præg på det, uden at ødelægge kernen. Udefra set er vi ikke længere så stærkt funderet i selve viljen, det er vokset og blevet til en ny form for selvsikkerhed og selvtillid, hvor vi ikke længere er den der altid falder på halen og skal bevise noget overfor hele verden, men nu er dem der kan kontrollere en kamp med ro og overblik.

Det er selvfølgelig langt fra kun cheftrænerne der har æren i hvor vi er nu. Det er så sandelig også hele trænerstaben og alle folkene omkring klubben, lige fra Klubsamarbejdet over Akademiet og helt ud i livsnerven af FCM. Det er vinderkultur på alle hylder :-)
Vel talt :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man må virkelig sige at vores nyindkøb Mikkel Andersen, Kian Hansen, Daniel Royer og Filip Novak har været gode solide handler, det er også til at få optur over ;-)

oros

Indlæg af oros »

Arrrhhhh! Det er sq svært at bevare pessimismen. Selv Ureña stepper op!

Men jeg sender da en tanke til Kristian, Petter, Jim og Hedi! God bedring!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er det ok jeg skriver Dahlin or Rilwan på også? ;)
Kunne være fedt hvis Rilwan bliver klar til foråret.

Men ja, det er fandme fedt.
Superliga, Europe Leauge. pokalen, reserveligaen, u19 ligaen og Youth League kører som smurt :D
Når ja, og 4 spillere bare på det danske a-landshold, anfører på u21, 1 spiller på u20 og 6 på u19!! :D
Og Kianchenko der burde nomineres til ballon d'or ;) :D

Man skulle skamme sig, hvis det ikke giver anledning til optur.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Steffen am skrev:Og Kianchenko der burde nomineres til ballon d'or ;) :D
INTET MINDRE! :mrgreen: :lol:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Faldt lige over at vi har en spiller i top 15 overall i den danske superliga til at sidde på bænken. :D

http://www.futhead.com/16/leagues/superliga/

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:Faldt lige over at vi har en spiller i top 15 overall i den danske superliga til at sidde på bænken. :D

FCK har så to spillere i top3 siddende på bænken.....

oros

Indlæg af oros »

Kent skrev:
Steffen am skrev:Faldt lige over at vi har en spiller i top 15 overall i den danske superliga til at sidde på bænken. :D

FCK har så to spillere i top3 siddende på bænken.....
Måske ville det gå FCK bedre, hvis de sendte dem på banen... :?:

Besvar