Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Uldkraemmeren

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af Uldkraemmeren »

TrueWolfMidt skrev:
Ravnen skrev:Synes til gengæld dækningen var super på Canal 9. Fin debat i studiet med respekt for de ting Claus Steinlein kom med, endda efterfølgende ros til ham og FCM generelt fra Flemming Povlsen.
Helt enig. Derudover er Canal 8's 2 studieværter også betydeligt mere saglige, end alle dem som deltager i onside. Tror også at jeg fremadrettet vil fravælge Onside. Ikke kun pga. programmet her til aften, men sådan mere generelt. De skal ikke svine min / vores klub til uden grund. :evil:
Kvaliteten er meget afhængigt af enkeltpersoner, og jeg synes bestemt at der er nogle gode indslag i Onside. Både Dan Engelsteds lange interview med Zidan, Riddersholms ditto samt de tidligere års dækning af Riddersholm på kampdage har været fantastiske i min bog og på et helt andet niveau end tidligere års dækning af ligaen.

Indslaget i går, var mest af alt var et halvkikset forsøg på at kortlægge Aabs navlepillende kultur i forhold til alle andre hold i ligaen. Det var tydeligt at både Poul Hansen og Per Frimann trak meget i den anden retning, og det var påfaldende at førstnævnte ville have en sidste positiv bemærkning omkring akademiet med til at slutte det på. Det var i øvrigt meget tydeligt at Thomas Dalgaard havde mere end svært ved at tage interviewet alvorligt.
Jeg er i øvrigt enig med Hans Krabbe om at FCMs retorik er på et helt andet niveau end tidligere. Han er selv en skarp retoriker og har været eminent til at lukke mediesager ned. Medierne er generelt i modvind. Man vil så gerne skabe skandaler omkring FCM men det er svært at få det til at lykkes.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Undskyld mig, men vi er vel en klub på lige fod med alle andre og har en forretning at drive. Det undre mig dybt, at vi skal svines til i medierne så ofte. Man copy paster gamle klip med Ørgaard og Holmstrøm, spørger Aab spillere og fans hvad de synes om Fcm lige efter vi har banket dem 1-2 i Aalborg. Spørger Lazyboy hvad han synes om Fcm, ja hvad tror de selv han svarer. Plader journalistik. Håber virkelig, at Fcm boycotter onside og opfordrer os fans til at gøre det samme. Onside får vel reklameindtægter ud fra hvor mange der gider se deres program. Håber snart det bliver vendt i en tv udsendelse, om det er ret og rimeligt, den måde Fcm bliver behandlet på. Jeg er :evil:

Andro

Indlæg af Andro »

Slap nu lige af med offermentaliteten. Indslaget var ikke noget journalistisk mesterværk, men kom nu videre i livet. Kvaliteten af indslagene i Onside har længe været meget svingende over hele linjen.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Andro skrev:Slap nu lige af med offermentaliteten. Indslaget var ikke noget journalistisk mesterværk, men kom nu videre i livet. Kvaliteten af indslagene i Onside har længe været meget svingende over hele linjen.
Jeg er enig i at man ikke skal spille offer, men objektivt set så synes jeg Indslaget i Onside var vinklet meget ensidigt. Uanset emne, herunder hold, spiller, træner osv., så forstår jeg ikke et kritisk indslag, hvor man ikke får lov at forsvare sig i mere end enkelte sætninger overfor beskyldninger nogen dokumenteret andre er anekdoter, i øvrigt uden at sende en tidsmæssig kontekst op, så er gør programmet ikke sin pligt.

men, nuvel, Onside er jo bare ren underholdning, man skal ikke se det som meget mere end teater med virkelige karakterer. Forleden på P3, var Carsten Werge i Liga, hvor han konsekvent omtalte hans arbejde som værende i underholdningsindustrien. Min forventning til fodbold dækning er en journalistisk vinkel, men jeg må jo bare vælge det fra.

Treco

Indlæg af Treco »

http://www.bt.dk/superligaen/den-realis ... -alle-odds

Jeg har godt nok en lille knude i maven som jeg håbede FCV kunne få til at forsvinde i aften men det lykkedes ikke.
Vi kan ikke vinde guld på søndag men verden kan godt nok se meget forskellig ud alt efter resultatet.
Med en sejer tror jeg ikke på det kan gå galt. En uafgjort vil holde os på 9 point og så tror jeg også guldet kommer til FCM. Hvis vi taber vil jeg godt nok blive meget bekymret vi har nogle ubehagelige kampe som FCN ude og Brøndby hjemme.

Håber godt nok at se enten Jim eller Erik tilbage de bringer simpelthen noget stabilitet som de andre kan læne sig op af. Med Sly ude og Petter og Bak som vel i bedstefald er tvivlsomme synes jeg ikke vores hold ligefrem er super godt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er mere end en seks points kamp. Gudskelov er vi på hjemmebane og har vundet 14 gange i træk hjemme. Jeg tror også vi vinder på søndag. Det skal vi. Men ja, der er også en klump i maven her.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis Bak, Erik og Jim er klar og Olsson og Pione muligvis kan spille en halvleg hver, skal vi kunne byde på så meget offensivt, at vi vinder over FCK. Fck er med 3 kampe på en uge og yderligere 1 spiller skadet igen, så hårdt ramt på skadefronten, at vi skal smadre dem, både på banen og på lægterne. Stemningen skal være den bedste på Mch Arena nogen sinde, alle skal smide hæmningerne og synge og klappe som vilde. De 3 point skal sikres på Søndag. Det vil jo så betyde, at vi vil være 12 point foran Fck med 4 kampe tilbage og 12 point at spille om. Vi har så fantastisk en målscore, at vi med en sejr ikke burde kunne hentes, og dermed kan vi spille mere frit, i de sidste kampe og sikre os yderligere point.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Det er mere end en seks points kamp. Gudskelov er vi på hjemmebane og har vundet 14 gange i træk hjemme. Jeg tror også vi vinder på søndag. Det skal vi. Men ja, der er også en klump i maven her.
Jeg bærer rundt på en decideret armbolt..

Jeg synes faktisk det ser meget svært ud nu på trods af vores forspring. FCK vinder jo formentlig pokalen og så kommer de altså med stor, stor selvtillid. Hvis vi knækker mod FCK hjemme, så tror jeg forspringet er ligegyldigt, så kunne vi ligeså godt være a point.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Find nu jahatten frem. Vi har banket Fck før og kan sagtens gøre det igen, de er betydeligt hårdere ramt af skader og har 3 kampe på en uge. Kom nu op i gear. Vi skal vel ikke sælge mesterskabet nu ! Vi skal tro på trænerens og spillernes vilje til sejr på Søndag.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er sundt nok ikke at tage noget for givet; FCK har da også et godt hold. Men vi står med gode kort på hånden. Vi har en stærk hjemmebane og selv et uafgjort resultat vil sætte FCK tilbage.

Hvis vi tager en weekend mere med worst case scenario, skal vi stadig "bare" slå FCV og SE samt hente ét point mod BIF eller FCN.

Men som jeg skriver i kamptråden, tror jeg, vi punkterer spændingen på søndag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan da også se at vi har en svær afslutning - og kan også mærke nerverne presse sig på. Men hands down - er der nogle her på graven der ikke ville sælge sin bedstemor hvis man fik det nuværende scenarie tilbudt før sæsonen gik igang .... Ja selv i vinterpausen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Folk skal til at tro noget mere på det her. Vi kan nå at få fire-fem mand mere klar til de sidste kampe og få folk som Hassan og Igboun i endnu bedre form.
Skrækscenariet er at der efter søndag skal 6 point mere på bordet for at være matematisk sikker, da FCM ikke kan sætte en målscore på 13 over styr, og FCK skal stadig vinde alle deres kampe. SønderjyskE har intet at spille for, samme gør sig gældende for FCN der sejler rundt i ingenmandsland og er uden Uffe Bæk. Vestsjælland skal man også slå hvis man vil være mester, der er slidte efter en lang uge og en tabt pokalfinale, samt højest en uafgjort i Hobro så de skal køres over fysisk. Så er slutprogrammet heller ikke sværere. Det er kun Brøndby vi ikke bør forvente at vinde over.

FCK skal omvendt med et halvt hold nedbryde to busser mod Hobro og Sønderjyske og de kan heller ikke være sikre på at vinde over OB, ligesom de skal spille mod Aab kun tre dage efter udekampen i Herning. Det er stort set umuligt for FCK.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Uldkraemmeren skrev:Folk skal til at tro noget mere på det her. Vi kan nå at få fire-fem mand mere klar til de sidste kampe og få folk som Hassan og Igboun i endnu bedre form.
Skrækscenariet er at der efter søndag skal 6 point mere på bordet for at være matematisk sikker, da FCM ikke kan sætte en målscore på 13 over styr, og FCK skal stadig vinde alle deres kampe. SønderjyskE har intet at spille for, samme gør sig gældende for FCN der sejler rundt i ingenmandsland og er uden Uffe Bæk. Vestsjælland skal man også slå hvis man vil være mester, der er slidte efter en lang uge og en tabt pokalfinale, samt højest en uafgjort i Hobro så de skal køres over fysisk. Så er slutprogrammet heller ikke sværere. Det er kun Brøndby vi ikke bør forvente at vinde over.

FCK skal omvendt med et halvt hold nedbryde to busser mod Hobro og Sønderjyske og de kan heller ikke være sikre på at vinde over OB, ligesom de skal spille mod Aab kun tre dage efter udekampen i Herning. Det er stort set umuligt for FCK.
Jeg forstår ikke hvorfor vores kamp mod Sønderjyske er nemmere? Eller sådan læser jeg din udlægning.

Efter FCK kampen, under forudsætning af at FCK vinder og at vi derfor skal stramme os an:

Vores kampe:

Vi spiller ude mod akut nedrykningstruet FCV. Desperat modstander og dermed svær kamp.

Hjemme mod et Brøndby mandskab der jagter medaljer og en træner som kan være på vej ud. Brøndby kan være meget farlige i sådan en kamp.

Nordsjælland ude. Et hold som vi SKAL vinde over, men som også er et hold der pludselig kan vise offensive tænder.

Sønderjyske hjemme. Klogt hold som altid er gode for et uafgjort resultat mod et tophold.

FCK kampe:

Aab hjemme. De har intet at spille for medaljer kan ikke nåes.

OB hjemme. Slet intet at spille for, FCK tabte ufortjent tidligere søger hævn.

Sønderjyske ude. Se ovenfor.

Hobro hjemme. Hobro har intet at spille for og FCK jagter guld.

Jeg må bare sige, at jeg synes slutprogrammet er ganske svært, hvis vi taber mod FCK hjemme. Jeg har slet ikke i ovenstående forhold mig til at vi formentlig efter et nederlag til FCK vil opleve et massivt pres fra medier mv. om gummiben, imens FCK skader eller ej med en sejr i pokalen og så en sejr hos os vil have selvtillid og overskud så det står ud af deres ører.

Treco

Indlæg af Treco »

Vi skal selvfølgelig gå efter en sejer når vi starter kampen men en uafgjort er jo ikke en katastrofe. Men jeg synes også at FCK program er nemmere end vores. Nu håber jeg bare at alle de folk der har fået billetter til kampen, gider at ligge en masse energi i at støtte holdet lige meget hvordan det går. Det kan blive en fest men kan også sagtens frygte en masse udvandring hvis det ikke går så godt.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis vi starter guldfesten på tribunerne, med masser af sang og stemning, er jeg sikker på at Bach Bak og Co. nok skal gøre deres arbejde færdigt.

Besvar