Tanker før forårssæsonen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: Tanker før forårssæsonen

Indlæg af Christian »

Tak Kent for den beroligende læsning.

Jeg er meget nervøs for forårssæsonen, og kampen mod OB kan blive meget afgørende for resten af sæsonen tror jeg.

En sejr her vil mane al tvivl i jorden i en periode, og troen og respekten om holdet vil forstærkes.

Et nederlag og alle dommedagsprofeterne vil dukke op i hobetal og sammenligne med sidste sæson, og jeg vil have svært ved ikke at tro dem.

Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter mod OB på mandag.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Jeg er langt hen af vejen enig med Kent i hans betragtninger om sidste års manglende mesterskab, og om at vi står bedre rustede i år. Havde Erik S og Izuna fuldført sidste sæson, havde vi formentligt vundet mesterskabet.
Jeg har set et par af opstartskampene og er absolut ikke imponeret over holdet formåen. Da vi vandt Atlantic cup, kunne vi godt tillade os, at snakke om betydning af træningskampe, og at det var et moralboost osv. Nu hvor vi ikke vandt træningsturnering, jamen så er det bare træning. Det er vel bare fodboldretorik.
Det havde da været sjovere hvis vi som SE havde gjort rent bord med 6 sejre i 6 træningskampe. Men det er altså glemt den dag guldmedaljerne skal uddeles i den rigtige turnering. Jeg er sikker på, at drengene er så fokuserede mandag, at vi får en godkendt start mandag. Så venter der en modbydelig kamp på Brøndby Stadion, så vi skal være forberedte på, at vores forspring kan være nede på 4 point efter de to første kampe.
Jeg vil sige, at magter vi ikke at spille guldet til Herning i år, så må det være træneren der ryger. Truppen har aldrig været bedre eller breddere.
Hold kæft hvor bliver det spændende på Mandag, der må være fludt blus på allerede en halv time før kampstart, med spilleropråb og max gas igennem hele kampen. KOM NU!

oros

Indlæg af oros »

Fcmrose skrev:Jeg er langt hen af vejen enig med Kent i hans betragtninger om sidste års manglende mesterskab, og om at vi står bedre rustede i år. Havde Erik S og Izuna fuldført sidste sæson, havde vi formentligt vundet mesterskabet.
Jeg har set et par af opstartskampene og er absolut ikke imponeret over holdet formåen. Da vi vandt Atlantic cup, kunne vi godt tillade os, at snakke om betydning af træningskampe, og at det var et moralboost osv. Nu hvor vi ikke vandt træningsturnering, jamen så er det bare træning. Det er vel bare fodboldretorik.
Det havde da været sjovere hvis vi som SE havde gjort rent bord med 6 sejre i 6 træningskampe. Men det er altså glemt den dag guldmedaljerne skal uddeles i den rigtige turnering. Jeg er sikker på, at drengene er så fokuserede mandag, at vi får en godkendt start mandag. Så venter der en modbydelig kamp på Brøndby Stadion, så vi skal være forberedte på, at vores forspring kan være nede på 4 point efter de to første kampe.
Jeg vil sige, at magter vi ikke at spille guldet til Herning i år, så må det være træneren der ryger. Truppen har aldrig været bedre eller breddere.
Hold kæft hvor bliver det spændende på Mandag, der må være fludt blus på allerede en halv time før kampstart, med spilleropråb og max gas igennem hele kampen. KOM NU!
Jeg er helt enig med Kent. Det, han udtrykker, er vel det, som hverken træner eller ledere i FCM har formået at sætte ord på. Sæsonafslutningen har i den grad været svær at kapere.

Derimod er jeg slet ikke sikker på, at vi skal ønske en ny træner, selvom mesterskabet skulle glippe. Sidste år var Glen tæt på at føre os frem til noget 'umuligt'. I år er det en reel mulighed - og forventning! Lykkes det ikke, er det i mine øjne første gang, man reelt kan bebrejde træneren. Det skal han ikke fyres på efter min mening.

Kommer jeg på mandag? Ja, for he.....!!!!

Noe

Indlæg af Noe »

Fcmrose skrev: Jeg vil sige, at magter vi ikke at spille guldet til Herning i år, så må det være træneren der ryger. Truppen har aldrig været bedre eller breddere.
Er du så den første, der husker at hylde træneren, hvis det lykkes at spille guldet til Ikast/Herning? Vi har altså stadig kun den tredjedyreste trup i DK, til trods for at den har spillet os i en yderst fordelagtig position. Bedømt på forventninger, økonomi mm. burde vi slet ikke ligge, hvor vi ligger efter første halvdel af sæsonen. Ved sæsonstart var både FCK, BIF og ÅB større favoritter end os til at vinde guld (iflg. spilleselskaberne). Har træneren slet ingen indflydelse haft på det gode efterår?

Vi er selvfølgelig favoritter, og vi har imo også den bedste trup. Men de ting er altså ikke kommet af sig selv, og det er slet ikke noget man har købt sig til.

Kom så FCM!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
1) Sidste år lå vi primært klart nr 1 fordi de andre hold havde underpræsteret. Jeg lavede i løbet af efteråret 2013 flere opgørelser, der viste at vi ikke havde imponerende mange point, men at grunden til vores placering var, at forfølgerne hentede historisk få point. Sidste vinterpause havde vi et snit på 2 point, hvilket ville svare til 4 point mindre end vi har i år. I år har vi hentet rigtig mange point, og ligger nr. 1 fordi vi har præsteret rigtig godt.
Til dels enig i dette. Dog er det vel ikke mærkeligt at lægge nr 1 med 2p i snit. Forspringet til forfølgerne var dog en smule større end det burde være. Ifht til sidste år har vi også en kamp i banken. Vi spillede 18 kampe i efterår-delen.

Når vi snakker om optaktskampene synes jeg også det er værd at bemærke at resultaterne kan påvirket af træningen omkring kampene. Er man i en periode hvor der bliver trænet hårdt fysisk så påvirker det kampene. Det gælder begge veje selvflg. Kan dog ikke forestille mig det kunne være tilfældet i den sidste kamp mod Molde

Vi skal også huske på at FCK heller ikke har spillet overbevisende i træningskampene. Alle er helt sikkert nervøse op til premieren. FCK burde kunne spille frit og give den gas. For dem er det kun sejre der tæller nu og frem til slut. Vi er dem der har noget at miste set ifht til de andre hold i toppen af rækken og det bliver spændende at se hvordan vi drengene reagerer på banen - og hvordan de reagerer hvis de får en dårlig start. Eks uafgjort hjemme mod OB og nederlag ude mod Brøndby. Så skal Kultur-Glen og hans ungersvende godt nok holde tungen lige i munden for så kommer der virkelig gang i medierne. Og FCK vil gøre alt for at retorikken bliver kørt helt op.

Jeg forventer ikke at skulle min neglesaks frem til sommer.....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mine tanker og forventninger for forårs sæsonen er. At vi ser vores spillere meget mere motiverede, end tidligere set. Vi må formode, at Glen altid sætter den bedste start 11'er og ingen spillere skal hyle, hvis de ikke lige får en startplads, men istedet for skal de tænke "når jeg får muligheden for at spille, så skal jeg nok vise dem, at jeg er berettiget til en plads i start 11'eren" Som Kristian B.B siger i et interviev "så vil vi komme til at tabe kampe" men der skal virkelig arbejdes hårdt fra alle i start 11'eren indtil sidste fløjt. Vi håber alle på, at i år skal det være. Troen er stor men håbet er endnu større. Det jeg ser mest frem til hvert år er 14 dage sydpå i sommerferien. Er faktisk villig til at blive hjemme og undvære ferien som betyder alt for mig, hvis bare Fcm kan vinde titlen, så meget betyder det for mig, at mesterskabet vindes. Skal nok ikke fortælle det til konen :oops: . Ja, jeg ved godt at sæsonen er overstået til sommer, men det er vel også mest bare for at forklare, hvor meget det betyder for mig og sikkert også alle jer. Vi må ikke fejle, vi skal vinde for alt i verden.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Der er talt meget om de bekymrende træningskampe og de manglende mål, men en ting der slår mig er at opstartsprogrammet har været præget af MEGET lidt kontinuitet.

Spillerne har på to måneder haft følgende aktiviteter:
Ferie -> kunstgræs i Stadome -> kunstgræskampe på Ikast Station -> ikke ret meget græs, men i stedet ski, sne og B.S i norden-> græsbaner i Portugal -> græsbaner i Vildbjerg -> græsbaner i Ikast.

Dertil kommer Riddersholm & Steinleins Mediecirkus (tm), masser af generel presseomtale og en meget hektisk afslutning på transfervinduet. Her tænker jeg særligt på Igboun og de øvrige nigerianere. Hvordan er Igbouns fokus nu, er han slidt mentalt efter de mange mislykkede transfervinduer? Hvad med Sisto, han må trænge til en solid ferie oven på de sidste 12 måneder, med U21 landskampsdebut oven i de føromtalte omskiftninger. Banggaard kunne også godt være præget af det som jeg tolker den sidste træningskamp.
Tænker man på truppens mentalitet som helhed må man heller ikke glemme at der altså også gemmer sig en tikkende bombe for fællesskabet i Martin Pusic, et køb jeg har svært ved at forstå (lige indtil han har scoret sine første 3-4 mål i foråret selvfølgelig).

Min pointe er at det er meget svære vilkår for spillerne at præstere under, især når der i mange af træningskampene har været brugt så mange forskellige konstellationer. Heldigvis ser det ud til at vi er nogenlunde forskånet for skader, der er ikke kommet nye langtidsskader til under opstarten, og jeg håber vi især får Hassan, Duncan, Andersson og Sviatchenko i gear igen, de er virkelig vigtige for topniveauet.

Samlet set tror ikke vi behøver at være så bekymrede for foråret, medmindre vi starter med to klare nederlag i de første to kampe. Selv to uafgjorte er godkendt, hvis der så efterfølgende kommer mange points på kontoen. Jeg forventer at holdet spiller en elendig første kamp mod OB der ender 0-0 (håber selvfølgelig Sviatchenko og/eller Duncan scorer på en dødbold) men allerede ugen efter skulle holdets spil gerne hænge meget bedre sammen fordi der endelig er udsigt til kontinuitet på træningsbanen. Det kan også være en fordel at holdet kun spiller i én turnering, så man har alle muligheder for at måle, veje, Benham-nørde og dosere træningen optimalt så vi undgår for mange skader. Efter de to første kampe tror jeg ikke holdet ser sig tilbage. Det er truppen for stærk til.

Noe

Indlæg af Noe »

Uldkraemmeren skrev:
Min pointe er at det er meget svære vilkår for spillerne at præstere under, især når der i mange af træningskampene har været brugt så mange forskellige konstellationer. Heldigvis ser det ud til at vi er nogenlunde forskånet for skader, der er ikke kommet nye langtidsskader til under opstarten, og jeg håber vi især får Hassan, Duncan, Andersson og Sviatchenko i gear igen, de er virkelig vigtige for topniveauet.
Så set fra din lune lænestol med fuld udsigt til dagligdagen i klubben, så har trænerstab, fysisk træner, den sportslige ledelse og kommunens plæneansvarlige virkelig dummet sig denne gang?

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Noe skrev:
Fcmrose skrev: Jeg vil sige, at magter vi ikke at spille guldet til Herning i år, så må det være træneren der ryger. Truppen har aldrig været bedre eller breddere.
Er du så den første, der husker at hylde træneren, hvis det lykkes at spille guldet til Ikast/Herning? Vi har altså stadig kun den tredjedyreste trup i DK, til trods for at den har spillet os i en yderst fordelagtig position. Bedømt på forventninger, økonomi mm. burde vi slet ikke ligge, hvor vi ligger efter første halvdel af sæsonen. Ved sæsonstart var både FCK, BIF og ÅB større favoritter end os til at vinde guld (iflg. spilleselskaberne). Har træneren slet ingen indflydelse haft på det gode efterår?

Vi er selvfølgelig favoritter, og vi har imo også den bedste trup. Men de ting er altså ikke kommet af sig selv, og det er slet ikke noget man har købt sig til.

Jeg skal nok hylde Glen, når det lykkes at spille mesterskabet i hus - jeg tror faktisk det vil lykkes, fordi vi ser så stærke ud som vi gør. Derfor skal vi også tage konsekvensen, hvis Glen ikke lykkes. Jeg synes han viste lidt svaghedstegn sidste år. Jeg synes ikke han skal have lov at vise svaghedstegn 3 gange!

Hold da kæft hvor jeg glæder mig til mandag! :lol: :lol: :lol:

Kom så FCM!

Besvar