Ravnen skrev:Hvad er det for krav du har til resultater, hvad er det FCM skal kunne præstere?
Hvis du mener vi SKAL vinde mesterskabet, så er det José Mourinho vi skal have fat i, og så skyder vi ham ved daggry på sæsonens sidste dag såfremt mesterskabet ikke er i hus!!
Ud fra den præmis FCM har at arbejde med, er vores nuværende situation nærmest som at vågne i baronens seng som den kære Jeppe på Bjerget. Vi fører Superligaen suverænt. Alle vores spillere præsterer, holdet er sat optimalt op til alle kampene, vi har vundet samtlige hjemmekampe i sæsonen, og procentvis flere udekampe end nogensinde før (tror jeg). Og ja, vi røg ud af pokalen, men hvor er det lige krisen er? Hvor er det lige at argumentet findes for at rette nogen som helst kritik mod Glen Riddersholm?
FCM er trods vores store ulvehjerter ikke naturlig mesterskabsfavorit. Vi er det heller ikke næste sæson, selv hvis vi skulle vinde mesterskabet i denne.
Nu hiver jeg bare lige dit svar ud, da der synes at være konsensus om at det ville være fuldstændig dumt at overveje at skifte Glen ud på et tidspunkt.
Jeg har det simple og personlige krav at jeg vil have sølvtøj i vores pokalskab, forstået som et DM mesterskab eller Pokal Mesterskab inden for en kortere årrække (5 år).
Nej, vi er ikke en naturlig mester. Men dette er altså ikke England. Aab har vist flere gange i de seneste ti år at man kan tage et mesterskab. Det samme har FCN ved en enkelt lejlighed. Hvorfor er det så langt ude at foreslå at FCM efterhånden må have det som mere end en forhåbning, men som et klart mål?
Og det er jo netop det man har gjort i klubben selv, fordi:
Intet sted i mit indlæg foreslår jeg eller antyder jeg at vi hvert eneste år skal være selvskrevne favoritter. Tilgengæld så nævner jeg de målsætninger som Benhan har opsat, hvilket jeg på ingen måde anser for odiøst at fremhæve herinde. Benhams mål er endda mere ambitiøst end mit imo. Så hvad hvis klubben med Glen i spidsen smider et mesterskab i løbet af foråret eller til sommer?
Jeres svar antyder en meget sort/hvid læsning af mit indlæg, som jeg ikke ser belæg for i mit oprindelig indlæg, særligt givet at jeg kvalificerer med et andet indlæg. 1) Jeg taler ikke om fyring på den korte bane (nu eller til sommer), da jeg skriver "begynder at blive utålmodig", hvis dette er uklart så understreger jeg det i mit andet indlæg. 2) Jeg skriver klart at vi spiller godt, det er resultaterne, når sæsonen skal gøres op, jeg kritiserer. 3) Jeg fremhæver en række eksempler over flere sæsoner, og tager forbehold for skift i økonomien. Hvorfor det altså hellere ikke er knee jerk reaktion på nederlaget til Esbjerg.
Til Uldkraemmere: Jeg ser først din besvarelse nu og det netop de dagsordner du rejser som jeg meget gerne vil diskutere.
Jeg er også helt enig i at vi forsat skal tillade og søge kontinuitet som noget primært. Glen holder et højt point snit og viser kontinuitet. Men jeg er ikke enig i at det er spillerne der skal tilskrives nedsmeltningen sidste år - det hviler på Glen imo. en af de bekymringer jeg har omkring ham er hans manglende evne til at skærme spillerne ved selv at være en person der går foran og kommer med selvtillid i medierne. Et mentalt pres er en af hans fremmeste opgaver at sikre ikke påvirker spillet på banen.
Jeg er også enig i din analyse omkring nederlaget til Pana. Den tilskriver jeg ikke som sådan Glen - det handler om kultur. Jeg er dog i tvivl om Glen har formatet til at skabe denne kultur, men lader naturligvis tvivlen komme ham til gode, såfremt han præsterer med holdet hjemme i Danmark.
Hvorfor mener du at Aab har bedre forudsætninger? Pga. deres historie eller byen Aalborg? Personligt kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle have ambitioner om at trække fans (generelt og konkret til kampe på stadion) fra Østjylland f.eks., hvor alle klubber i øjeblikket lider. AGF er jeg også enig i har bedre forudsætninger generelt, men rettidig omhu handler også om at slå til når en konkurrent ligger ned. Her mener jeg ikke kun som fodbold klub, men som forretning.