Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:Med ovenstående pris i tankerne og det solide spil, så vil jeg gerne høre jeres tanker om hvor lang snor Glen egentlig har?

Selvom vi har spillet en god gang fodbold det meste af tiden de sidste to sæsoner, så er resultaterne ganske klare også:

- Vi havde ikke succes i pokalturneringen sidste år.

- Vi smed guldet og droppede hele vejen ned til bronze sidste forår.

- Vi var komplet chanceløse mod Panathinaikos.

- Vi røg ud mod Esbjerg.

- Hvad hvis vi smider den nuværende føring og bliver nr. 2 eller 3. igen?

Hvad tror I?

Personligt er jeg begyndt at blive utålmodig. Glen får så meget ros for sin trænerstil osv., men jeg forstår det ikke nødvendigvis. En træner skal leverer resultater og det synes jeg så absolut ikke Glen har gjort. Tidligere havde vi naturligvis en række udfordringer i forhold til økonominen, hvorfor jeg også synes det gav anledning til i høj grad at se tiden an. Baggrunden for min nuværende kritik hviler på, at jeg synes vi har en rigtig dygtig trup af spillere. En trup som Glen ikke har samlet, men som er tilfaldet ham. I de kampe hvor det virkelig har gjaldt denne sæson og hvor konkurrencen er spidset til f.eks mod Panathinaikos, spiller vi virkelig dårligt. Jeg foreslår ikke at vi bør slå et hold som dem, men at vi fremstår komplet chanceløse synes jeg ikke er godt nok. Historien gentager sig igår. Ja, mange af de andre hold møder nemmere modstandere, men at vi er "uheldige" med det røde kort og resten af kampen køber jeg ikke. Det kan ikke passe at vi altid er "uheldige" netop når det gælder.
???
Dit brugernavn er åbenbart ikke helt tilfældigt valgt, for det må godt nok være nogle interessante stoffer du indtager, hvis ikke det indlæg er dybt ironisk ment. Det er det mest virkelighedsfjerne jeg har set herinde i lang tid.
Beklager det meget lidt konstruktive svar. Jeg overvejede om jeg skulle svare sagligt på det men undlod, da jeg vurderede at jeg nok ikke ville komme nogen vegne alligevel.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
???
Dit brugernavn er åbenbart ikke helt tilfældigt valgt, for det må godt nok være nogle interessante stoffer du indtager, hvis ikke det indlæg er dybt ironisk ment. Det er det mest virkelighedsfjerne jeg har set herinde i lang tid.
Beklager det meget lidt konstruktive svar. Jeg overvejede om jeg skulle svare sagligt på det men undlod, da jeg vurderede at jeg nok ikke ville komme nogen vegne alligevel.
Wauw. Det er godt nok en skuffende reaktion. Det er ikke videre befordrende for udviklingen af et forum at du er tilfreds med at være usaglig fordi du ikke "kommer nogen vegne". Jeg tænkte at vi kunne diskuterer dette åbent, men hvis alt skal munde ud i at du "kommer nogen vegne", hvilket vel må forstås som: at jeg bliver enig med dig, så, tja.

Og hey, nice touch med at angribe mit brugernavn, som iøvrigt tydeligvis henviser til en tegneserie, jf. min avatar.

Jeg kan love alle andre, at jeg gerne bare vil diskutere emnet sagligt. Jeg ser ikke en udskiftning være relevant nu eller til sommer. Jeg spørger bare (hypotetisk), hvis det gode spil forsætter, men det forsat ikke føre til resultater, eks. som de Benham har sat op, hvad gør vi så? Holder vi fast?

Jeg føler ikke at en sådan diskussion er irrelevant givet de resultater jeg lister, men selve præmissen er naturligvis også til diskussion.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvad er det for krav du har til resultater, hvad er det FCM skal kunne præstere?

Hvis du mener vi SKAL vinde mesterskabet, så er det José Mourinho vi skal have fat i, og så skyder vi ham ved daggry på sæsonens sidste dag såfremt mesterskabet ikke er i hus!! :mrgreen:

Ud fra den præmis FCM har at arbejde med, er vores nuværende situation nærmest som at vågne i baronens seng som den kære Jeppe på Bjerget. Vi fører Superligaen suverænt. Alle vores spillere præsterer, holdet er sat optimalt op til alle kampene, vi har vundet samtlige hjemmekampe i sæsonen, og procentvis flere udekampe end nogensinde før (tror jeg). Og ja, vi røg ud af pokalen, men hvor er det lige krisen er? Hvor er det lige at argumentet findes for at rette nogen som helst kritik mod Glen Riddersholm?

FCM er trods vores store ulvehjerter ikke naturlig mesterskabsfavorit. Vi er det heller ikke næste sæson, selv hvis vi skulle vinde mesterskabet i denne.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Hej Stoffer.

Prøv at genlæse det indlæg Kent kommenterede på. Jeg faldt selv ned af stolen da jeg læste det.

Du tror simpelthen at Glenn ikke har lang snor pga. hans dårlige resultater.

Det mener du da seriøst ikke? Vi er midt i den bedste præstation i klubbens historie, at så diskutere om han har lang snor er altså en speciel tilgang.

Jeg vil tro at der er langt større chance for at han udnævnes til landstræner i UK, Tyskland, Italien, Holland eller Frankrig end at han bliver fyret.

For nu at sætte den ligeså meget på spidsen. :mrgreen:

Vi ses i Parken

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:Med ovenstående pris i tankerne og det solide spil, så vil jeg gerne høre jeres tanker om hvor lang snor Glen egentlig har?

Selvom vi har spillet en god gang fodbold det meste af tiden de sidste to sæsoner, så er resultaterne ganske klare også:

- Vi røg ud mod Esbjerg.

Hvad tror I?

Personligt er jeg begyndt at blive utålmodig. Glen får så meget ros for sin trænerstil osv., men jeg forstår det ikke nødvendigvis. En træner skal leverer resultater og det synes jeg så absolut ikke Glen har gjort. Tidligere havde vi naturligvis en række udfordringer i forhold til økonominen, hvorfor jeg også synes det gav anledning til i høj grad at se tiden an. Baggrunden for min nuværende kritik hviler på, at jeg synes vi har en rigtig dygtig trup af spillere. En trup som Glen ikke har samlet, men som er tilfaldet ham. I de kampe hvor det virkelig har gjaldt denne sæson og hvor konkurrencen er spidset til f.eks mod Panathinaikos, spiller vi virkelig dårligt. Jeg foreslår ikke at vi bør slå et hold som dem, men at vi fremstår komplet chanceløse synes jeg ikke er godt nok. Historien gentager sig igår. Ja, mange af de andre hold møder nemmere modstandere, men at vi er "uheldige" med det røde kort og resten af kampen køber jeg ikke. Det kan ikke passe at vi altid er "uheldige" netop når det gælder.
Jeg synes det er overordentligt aggressivt at skulle diskutere en træner der har hevet 40 ud af 48 mulige point hjem og sikret man ligger sikket i spidsen af Superligaen.

Og det er jo ikke en trup der er tilfaldet Glen. Det er en trup han har været med til at opbygge selv. Vi har suppleret med lidt spillere her i sommers pga. Benham. Men der er jo ikke gået "Brøndby" i den, hvor man har fyret penge af på en masse profiler. Benhams tilstedeværelse har betydet at man har kunnet holde på de profiler, som Glen har bygget op. Og det er det vi høster frugterne af nu.
Så at sige han har skuffet er jeg overhovedet ikke enig i. Tværtimod har han præsteret umiskendelig flot og det er han også blevet både rost og hædret for.
Glen er den grundsten som vores nuværende præstationer er bygget op omkring og hans snor er lige så lang som en flyrejse til Australien; og gud ske tak og lov for det.
Jeg respekterer din holdning men kan simpelthen ikke greje hvor du får det fra. Det er helt absurd for mig.
Nedenstående artikel synes jeg opsummerer tingene omkring Glen og kontinuitet glimrende:
http://www.tipsbladet.dk/blog/martindav ... idtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Glen er omdrejningspunktet i et FCM, der ikke er set bedre. Hvis vi ikke skal have prædikatet GALEHUS i hele fodbold-Danmark, så har Glen selvfølgelig alenlang snor.

Og at sige, vi fejler, når det gælder, og så til sidst henvise til pokalnederlaget i går... Alle pokalkampe gælder jo. I så fald fejler alle hold i Danmark minus ét, når det gælder. Det er hele idéen med pokalen. Der er ikke bare én kamp, og turneringen kræver selvfølgelig dygtighed, men den kræver også en vis portion held. Pokalen er bare ikke en turnering, man kan regne med at vinde. Det er alt for usikkert. Vi kunne selvfølgelig have satset mere, men prioriteterne må simpelthen være i ligaen lige nu. Chancen for klubbens første trofæ er størst i ligaen, endda selvom vi skulle ske at tabe på søndag.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:Hvad er det for krav du har til resultater, hvad er det FCM skal kunne præstere?

Hvis du mener vi SKAL vinde mesterskabet, så er det José Mourinho vi skal have fat i, og så skyder vi ham ved daggry på sæsonens sidste dag såfremt mesterskabet ikke er i hus!! :mrgreen:

Ud fra den præmis FCM har at arbejde med, er vores nuværende situation nærmest som at vågne i baronens seng som den kære Jeppe på Bjerget. Vi fører Superligaen suverænt. Alle vores spillere præsterer, holdet er sat optimalt op til alle kampene, vi har vundet samtlige hjemmekampe i sæsonen, og procentvis flere udekampe end nogensinde før (tror jeg). Og ja, vi røg ud af pokalen, men hvor er det lige krisen er? Hvor er det lige at argumentet findes for at rette nogen som helst kritik mod Glen Riddersholm?

FCM er trods vores store ulvehjerter ikke naturlig mesterskabsfavorit. Vi er det heller ikke næste sæson, selv hvis vi skulle vinde mesterskabet i denne.
Nu hiver jeg bare lige dit svar ud, da der synes at være konsensus om at det ville være fuldstændig dumt at overveje at skifte Glen ud på et tidspunkt.

Jeg har det simple og personlige krav at jeg vil have sølvtøj i vores pokalskab, forstået som et DM mesterskab eller Pokal Mesterskab inden for en kortere årrække (5 år).

Nej, vi er ikke en naturlig mester. Men dette er altså ikke England. Aab har vist flere gange i de seneste ti år at man kan tage et mesterskab. Det samme har FCN ved en enkelt lejlighed. Hvorfor er det så langt ude at foreslå at FCM efterhånden må have det som mere end en forhåbning, men som et klart mål?

Og det er jo netop det man har gjort i klubben selv, fordi:
Intet sted i mit indlæg foreslår jeg eller antyder jeg at vi hvert eneste år skal være selvskrevne favoritter. Tilgengæld så nævner jeg de målsætninger som Benhan har opsat, hvilket jeg på ingen måde anser for odiøst at fremhæve herinde. Benhams mål er endda mere ambitiøst end mit imo. Så hvad hvis klubben med Glen i spidsen smider et mesterskab i løbet af foråret eller til sommer?

Jeres svar antyder en meget sort/hvid læsning af mit indlæg, som jeg ikke ser belæg for i mit oprindelig indlæg, særligt givet at jeg kvalificerer med et andet indlæg. 1) Jeg taler ikke om fyring på den korte bane (nu eller til sommer), da jeg skriver "begynder at blive utålmodig", hvis dette er uklart så understreger jeg det i mit andet indlæg. 2) Jeg skriver klart at vi spiller godt, det er resultaterne, når sæsonen skal gøres op, jeg kritiserer. 3) Jeg fremhæver en række eksempler over flere sæsoner, og tager forbehold for skift i økonomien. Hvorfor det altså hellere ikke er knee jerk reaktion på nederlaget til Esbjerg.

Til Uldkraemmere: Jeg ser først din besvarelse nu og det netop de dagsordner du rejser som jeg meget gerne vil diskutere.

Jeg er også helt enig i at vi forsat skal tillade og søge kontinuitet som noget primært. Glen holder et højt point snit og viser kontinuitet. Men jeg er ikke enig i at det er spillerne der skal tilskrives nedsmeltningen sidste år - det hviler på Glen imo. en af de bekymringer jeg har omkring ham er hans manglende evne til at skærme spillerne ved selv at være en person der går foran og kommer med selvtillid i medierne. Et mentalt pres er en af hans fremmeste opgaver at sikre ikke påvirker spillet på banen.

Jeg er også enig i din analyse omkring nederlaget til Pana. Den tilskriver jeg ikke som sådan Glen - det handler om kultur. Jeg er dog i tvivl om Glen har formatet til at skabe denne kultur, men lader naturligvis tvivlen komme ham til gode, såfremt han præsterer med holdet hjemme i Danmark.

Hvorfor mener du at Aab har bedre forudsætninger? Pga. deres historie eller byen Aalborg? Personligt kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle have ambitioner om at trække fans (generelt og konkret til kampe på stadion) fra Østjylland f.eks., hvor alle klubber i øjeblikket lider. AGF er jeg også enig i har bedre forudsætninger generelt, men rettidig omhu handler også om at slå til når en konkurrent ligger ned. Her mener jeg ikke kun som fodbold klub, men som forretning.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
Jeg synes det er overordentligt aggressivt at skulle diskutere en træner der har hevet 40 ud af 48 mulige point hjem og sikret man ligger sikket i spidsen af Superligaen.

Og det er jo ikke en trup der er tilfaldet Glen. Det er en trup han har været med til at opbygge selv. Vi har suppleret med lidt spillere her i sommers pga. Benham. Men der er jo ikke gået "Brøndby" i den, hvor man har fyret penge af på en masse profiler. Benhams tilstedeværelse har betydet at man har kunnet holde på de profiler, som Glen har bygget op. Og det er det vi høster frugterne af nu.
Så at sige han har skuffet er jeg overhovedet ikke enig i. Tværtimod har han præsteret umiskendelig flot og det er han også blevet både rost og hædret for.
Glen er den grundsten som vores nuværende præstationer er bygget op omkring og hans snor er lige så lang som en flyrejse til Australien; og gud ske tak og lov for det.
Jeg respekterer din holdning men kan simpelthen ikke greje hvor du får det fra. Det er helt absurd for mig.
Nedenstående artikel synes jeg opsummerer tingene omkring Glen og kontinuitet glimrende:
http://www.tipsbladet.dk/blog/martindav ... idtjylland
Nu jeg er i gang med at skrive. Så kan jeg jo ligeså godt forstyrre lidt mere.

Jeg kan ikke se at Glen har nogen større andel i opbygningen af indeholdet i spillertruppen. Glen er efter alt jeg ved og har læst en træner, som der er tradition for i Danmark imodsætning til manager rollen i UK eller Ståle i FCK.

Glen har ikke valgt specifikke spillere ud på transfermarkedet. Glen står ovenpå akademiet, som også er klubbens fortjeneste. Derfor bruger jeg ordet "tilfaldet".

Derfor skal Glen have sin del kredit og kritik for spillerens udvikling efter de er kommet i 1. holds truppen, men der går grænsen også imo.

Kim

Indlæg af Kim »

- Vi røg ud mod Esbjerg.
Med sidste års kæmpe sats og det at vi lagde godt til i ligaen, blev pokalturneringen helt naturligt sat i anden række.

Vi smed guldet??? der var gummiben, et hav af skader og karentæner, der sørgede for nedtur helt til slut.

Komplekt chanceløse mod et græsk storhold??? kampen dernede springer i luften efter vi har scoret til 0-1, hvor vi ellers er rigtig godt med, kampen i Herning er reelt en kamp uden spænding og her synes jeg vi levere en godkendt indsats - når du udtaler dig om at vi er chanceløse bør du være mere skarp og nuanceret, alene lønnen til PA's svenske superangriber kan vel sagtens sammenlignes med det den halve af vores trup får.

Vi røg ud med Efb??? Så du kampen, vores 2. hold spillede bedre end Efb indtil udvisningen - og ja, igen, i torsdag blev Pokalturneringen nedprioriteret, helt naturligt - sådan skal det være..

Hvad hvis vi smider føringen??? hvad hvis vi ikke gør...

Jeg synes for sjov skyld I andre skulle prøve at fjerne V'et i "Vi" i Stoffers punktliste - efterfølgende lugter det meget af en bitter Viborg eller Aab fyr, det vil skabe lidt revage, blot uden succes! :)

Bottomline - Glen fortjener kæmpe ros for sit arbejde siden han satte sig i stolen - han holder ud og holder ved, og kan sgu ikke klappes nok på skulderen nu vi har succes!!!!

Vi ses i Telia Parken i morgen!!
/Kim

oros

Indlæg af oros »

Jeg synes for sjov skyld I andre skulle prøve at fjerne V'et i "Vi" i Stoffers punktliste - efterfølgende lugter det meget af en bitter Viborg eller Aab fyr, det vil skabe lidt revage, blot uden succes! :)

Bottomline - Glen fortjener kæmpe ros for sit arbejde siden han satte sig i stolen - han holder ud og holder ved, og kan sgu ikke klappes nok på skulderen nu vi har succes!!!!

Vi ses i Telia Parken i morgen!!
Du har ret i alle tre punkter! 8-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Nu synes jeg ganske enkelt, at der er nogle (læs mange) som må stille sig spørgsmålet: Hvad vil vi med vores debatforum?

Vil vi have et forum, hvor der ikke sker en skid - for så skal vi bare fortsætte med at latterliggøre og rakke ned på indlæg som Stoffer's. Manden? stiller noge sanddruelige spørgsmål omkring vores træner, spørgsmål som man (med rette) er i sin gode ret til at mene ikke er de rette at stille.

ELLER vil man have et forum, hvor man åbent kan diskutere alt i og omkring klubben. Hvor alt er til debat og der ikke findes hellige køer? Hvis det er det man vil have, så skal vi altså være bedre til at læse, hvad folk skriver istedet for at lave egne (mis)fortolkninger af indlægget og derved skyde noget i skoen på folk, som passer bedre ind i sin egen latterliggørelse af anderledes tænkende individer.

Ja, undskyld, men jeg har efterhånden fået nok. Jeg ved godt, hvilket forum jeg foretrækker - det ser bare ud til at jeg er i mindretal med den holdning.

/Cortez

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

/Cortez

Enig.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev: Jeg kan ikke se at Glen har nogen større andel i opbygningen af indeholdet i spillertruppen. Glen er efter alt jeg ved og har læst en træner, som der er tradition for i Danmark imodsætning til manager rollen i UK eller Ståle i FCK.

Glen har ikke valgt specifikke spillere ud på transfermarkedet. Glen står ovenpå akademiet, som også er klubbens fortjeneste. Derfor bruger jeg ordet "tilfaldet".

Derfor skal Glen have sin del kredit og kritik for spillerens udvikling efter de er kommet i 1. holds truppen, men der går grænsen også imo.
Nu tror jeg roligt du kan regne med at Glen bliver taget med på råd før spillere bliver signet. Så at sige han ikke har nogen andel passer næppe. At han så ikke styrer indkøbene selv er en anden ting. Men det anser jeg som værende ganske fornuftigt at have en sportslig ledelse, der kan bidrage med.
Glen har udviklet denne trup fra at være en talentfuld trup med potentiale til at være en rigtig stærk trup der udfolder sit potentiale. Det synes jeg han fortjener utrolig stor ros for.
Skulle vi smide guldet til foråret tror jeg stadig på han er den rette mand for os. Og det har jeg egentlig også en fornemmelse af at Benham og Ankersen synes. Men det er gisninger.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
Stoffer skrev: Jeg kan ikke se at Glen har nogen større andel i opbygningen af indeholdet i spillertruppen. Glen er efter alt jeg ved og har læst en træner, som der er tradition for i Danmark imodsætning til manager rollen i UK eller Ståle i FCK.

Nu tror jeg roligt du kan regne med at Glen bliver taget med på råd før spillere bliver signet. Så at sige han ikke har nogen andel passer næppe. At han så ikke styrer indkøbene selv er en anden ting. Men det anser jeg som værende ganske fornuftigt at have en sportslig ledelse, der kan bidrage med.
Glen har udviklet denne trup fra at være en talentfuld trup med potentiale til at være en rigtig stærk trup der udfolder sit potentiale. Det synes jeg han fortjener utrolig stor ros for.
Skulle vi smide guldet til foråret tror jeg stadig på han er den rette mand for os. Og det har jeg egentlig også en fornemmelse af at Benham og Ankersen synes. Men det er gisninger.
Ja. Jeg er ikke i tvivl om at han bliver taget med på råd, ligesom jeg heller ikke er uenig i at det har sin fornuft at drive fodbold klub med en opdeling mellem træner team og sportslig (og kommerciel) ledelse.
Men når han ikke styre det så kan heller ikke holdes til ansvar, både i positiv og negativ forstand. Det gælder da enhver virksomhed. Selvom en direktør også rådfører sig med sine fagfolk, så er det i sidste ende direktøren der træffer valget og må stå med konsekvenserne for selve indkøbets grundlæggende egenskaber til fordel og ulempe for det endelige produkt opvejet imod prisen af dette indkøb.

Jeg er da også helt enig i at Glen fortjener enorme roser for den udvikling nogle af spillerne har gennemgået. Men tilføjelsen af bla. Duncan, Poulsen, Andersson, Jim og Sparv, som alle var meget veludviklede spillere da de kom til klubben har altså også betydet enormt meget for at nogle af de yngre spillere kunne blomstre.

Jeg kan heller ikke se at Glen skulle ryge til sommer - uanset resultatet. Det synes jeg kun er godt, da kontinuitet og tillid er afgørende. Men skulle vi smide det til sommer, så vil jeg i al fald være mere kritisk overfor Glen fremadrettet end mange herinde åbenbart synes at være.

Ifht. hvad der antydes om min baggrund for at starte diskussionen, så er jeg ikke troll. Ligesom jeg intet andet end had ejer til VFF. AAB er jeg bare frygtelig træt af og vil enormt gerne at vi sætter dem eftertrykkeligt på plads.

Tak, Cortez, for din metaovervejelse. Jeg deler din holdning.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Stoffer skrev:Jeg er da også helt enig i at Glen fortjener enorme roser for den udvikling nogle af spillerne har gennemgået. Men tilføjelsen af bla. Duncan, Poulsen, Andersson, Jim og Sparv, som alle var meget veludviklede spillere da de kom til klubben har altså også betydet enormt meget for at nogle af de yngre spillere kunne blomstre.
Arh, jeg synes nu ikke det er så simpelt.

Duncan kom hertil uden at have spillet i lang tid, han var kendt som en lidt doven angriber. Efter han er kommet til FCM har Duncan fået meget ros for at han er blevet en bedre teamplayer, det er noget der har været lagt vægt på når han fx er blevet udtaget til landsholdet.

Jacob Poulsen kom hertil efter en lang periode på Monaco´s bænk, han er virkelig også blevet bedre defensivt hvor han ofrer sig mere end før, det er også noget der har været nævnt i medierne.

Andersson var en lottokupon, han kom jo ikke fra Holland som en stjernespiller, så var han nok ikke rejst til Danmark. Det er også FCMs fortjeneste at han har foldet sig sådan ud.

Jeg synes Glen har haft stor betydning for alle vores spillere, man kan se Glens personlighed i den måde holdet spiller på, en meget dedikeret og engageret tilgang. På samme vis kunne man også se Erik Rasmussens indflydelse på det dobbelte-sølvhold, hvor nogle unge mennesker virkelig fik lov at folde sig ud uden at frygte at fejle.
En træner har, hvis han er dygtig, sat sit præg på holdet. Det har Glen i høj grad, og han har formået at få nogle spillere til at vise deres allerbedste, som holdspillere. Sisto fx roses for at han, på trods af sine enorme offensive kvaliteter, alligevel deltager flittigt i presspillet og gerne tager et langt defensivt løb. Det er Glens signatur :-)

Besvar