Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev: Hvis Jim Larsen kommer i en god forfatning, er jeg forholdsvis sikker på, at han er tiltænkt en startende rolle. Men der er selvfølgelig ingen garantier i fodbold, men jeg tror ikke, at man går ud og henter en så "stor" spiller, hvis han ikke er tiltænkt en rolle fra dag 1 af. Det har lydt, at hvis vi skulle hente noget, så skulle det være en der kunne løfte overlæggeren. Mit bud er, at Erik og Jim er tiltænkt som vores stærkeste opstilling defensivt.

Til dels enig mht. skader - selvfølglig er det en indikator, men i Rosenborg var han ikke skadet, og har også kun haft en enkelt skade i Brügge, - desværre bare en længerevarende. Jeg er også nervøs for at han skulle rende ind i nye skader, men jeg har så stor tillid til sundhedssektoren og lægestaben, at jeg er sikker på at de ikke siger god for ham, hvis der er tegn på han skulle rende ind i nye skader. Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod ledskader og brud, men kun muskelskader.
Såfremt vi måtte få ham, så er jeg helt enig i at Jim og Erik vil være stærkeste duo. Men det ville undre mig om man så smed Patrick ud på en permanent backup/bænkplads med det (stabile vel og mærke) niveau han har vist.

Men ja, jeg håber også man skal bide mærke i kommentaren om at hæve overliggeren med nye signinger. Jeg vil i al fald holde klubben op på det. ;) Det bliver naturligvis en balance fremadrettet at give de unge spillere tilstrækkelig plads, hvilket jo netop også har været et fokus punkt for det nye ejerskab. Men det vil jo være en behagelige udfordring, hvis de unge sådan kan presse på i en trup af spillere med høj kaliber.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Som Patrick Banggaard har spillet for os i alle kampe, med et super højt bundniveau fra dag 1, så tror jeg ikke på at Jim Larsen sådan lige skubber ham ud på bænken. Som udgangspunkt hedder midterforsvaret Sviatchenko og Banggaard.

Patrick er måske ikke så iøjenfaldende som Erik, men jeg synes faktisk han er et ligeså stort talent.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ravnen skrev:Som Patrick Banggaard har spillet for os i alle kampe, med et super højt bundniveau fra dag 1, så tror jeg ikke på at Jim Larsen sådan lige skubber ham ud på bænken. Som udgangspunkt hedder midterforsvaret Sviatchenko og Banggaard.

Patrick er måske ikke så iøjenfaldende som Erik, men jeg synes faktisk han er et ligeså stort talent.
Enig - men det kunne måske være en fordel for klubben, Patrick og fremtiden, hvis ikke det 'hele' hænger på ham defensivt, som det har været hidtil. Dermed ikke sagt, at Patrick skal sættes af, for det skal han ikke, men han har også godt af hård konkurrence - for mig at se er det en win-win.

Mht. hvem af Erik og Patrick der er det største talent, kommer det meget an på hvilke parametre klubber scouter efter, for Patrick er mere attraktiv i de store ligaer end Erik, ene og alene pga. hans højde og drøjde. Og ja, jeg er godt klar over at Erik har en sindssyg springstyrke, men de helt store scouter CB's efter størrelse - se blot PL og La Liga, - topholdene har en på den plads en gennemsnitlig højde på 185-190cm.
Kigger man på lederevner og spil med bolden, så er Erik bedre, og derfor passer han til den hollanske skole.

Tager man Jim Larsen som eksempel, er han en kombination af Erik og Patricks gode sider, dertil skal vi lægge rutine og at han har prøvet fodbolden på godt og ondt i udlandet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

madsom

Indlæg af madsom »

Skrevet af Michael Qureshi på twitter:
Jim Larsen kan måske være med i trup mod FCK i morgen for FCM. Aftale ventes offentliggjort i aften. #sldk #fcm #brugge

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

madsom skrev:Skrevet af Michael Qureshi på twitter:
Jim Larsen kan måske være med i trup mod FCK i morgen for FCM. Aftale ventes offentliggjort i aften. #sldk #fcm #brugge
Gad vide om det så bliver som erstatning for Banggaard. Spændende.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 965600.ece

EB skulle vide at skiftet med Jim er gået igennem, hvor de har det fra, ved jeg ikke og EB er heller ikke kendt som værende det mest troværdige medie.

Men er det rigtigt, ligner det en mulig plads i morgen dagens kamp til Jim.

Noe

Indlæg af Noe »

Ekstrabladet er netop det aller mest troværdige medie, når det kommer til FCM. Egelund er formodentlig den journalist, der har de bedste kilder i klubben.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Fair nok. Det er bare ikke min generelle opfattelse, men fred være med det.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det må da snart blive bekræftet på vores hjemmeside, hvis det er rigtigt.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Noe skrev:Ekstrabladet er netop det aller mest troværdige medie, når det kommer til FCM. Egelund er formodentlig den journalist, der har de bedste kilder i klubben.
Bt har imidlertid markeret sig på det sidste. Var det ikke dem der var først med Sparv?

madsom

Indlæg af madsom »

så er Jim Larsen bekræftet. Fcm skriver på deres twitter:

Hej @jimlarsenDK
Vi ses i Parken!
PS: Husk støvler
PPS: Du får rygnr. seks

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Spicker

Indlæg af Spicker »

Ifbm. Jim Larsen så har han skrevet under på en 1-årig kontrakt. Tror i den korte kontrakt er grundet hans skader?

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Spicker skrev:Ifbm. Jim Larsen så har han skrevet under på en 1-årig kontrakt. Tror i den korte kontrakt er grundet hans skader?
Det er der vel en stor sandsynlighed for. Hvis han klarer det kommende år og bidrager med godt spil og lederskab og undgår langvarige skader, tror jeg da de forlænger med ham igen.

Spicker

Indlæg af Spicker »

TrueWolfMidt skrev:
Spicker skrev:Ifbm. Jim Larsen så har han skrevet under på en 1-årig kontrakt. Tror i den korte kontrakt er grundet hans skader?
Det er der vel en stor sandsynlighed for. Hvis han klarer det kommende år og bidrager med godt spil og lederskab og undgår langvarige skader, tror jeg da de forlænger med ham igen.
Ja man kan vel forestille sig man venter til vinter eller starten af foråret og ser hvordan han klarer den og så forlænger derefter måske.

Låst