Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af Dondinho »

Arff skrev:De forlydninger jeg har fået, går på at man kigger efter en midterforsvar og en måske en spiller til en anden position. Dog er der to grunde til, at der ikke er sket noget endnu; 1) Det marked vi kender til, og har scoutet de sidste 5 år, ligger to hylder under de markeder vi kan hente fra nu, og derfor skal meget af scouting arbejdet gøres forfra, da vi ikke har scoutet på denne hylde i flere år. 2) Hvis der skal hentes noget ind, er det en der skal løfte overlæggeren, både niveau-mæssigt, men bestemt også en som kan være med til at løfte omklædningsrummet - altså en spiller, som har prøvet at vinde noget, en spiller der passer ind, og kan gå ind og blive kulturbærer fra day one! Samtidig med det, er det vigtigt, at en eventuelt ny spiller, skal have lederegenskaber, da vi reelt set kun har Bak og til dels Erik, som har de fornødne lederegenskaber.
Iforhold til Jim Larsen så husker jeg ham som en nærmest outstanding forsvarer da han var i Silkeborg, hvis han er fit så siger jeg ja tak! Og håber at vi beholder ham, banggård, Erik s og dichoc.

Mht endnu en forstærkning så drømmer jeg om at få en super god teknikker til kanten, en der virkelig kan ligge nogle bolde ind til Duncan og Paul. Men hvem det evt skulle være ved jeg ikke, jeg tænker på et niveau over Danny Olsen ihvertfald.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

4904 skrev: Yderst spændende :) jeg ser også gerne en virkelig klasseforsvar evt. i byt med Erik. Vi skylder næsten Erik, at han må komme afsted, og hvis vi kan få 15. millioner som kan skydes direkte efter en ny forsvarsspiller - vil det være min vurdering, at vi kan få en der er yders kompetent som erstatning...

Har du hørt nogle navne?

Forventer vi, at vi lader nogen gå, hvis der kommer nogle gode bud?
Uden at vide noget med 110% sikkerhed, så tror jeg IKKE at vi sælger Erik i dette vindue. Min tro er baseret på, at aftalen med FCK blev revet i stykker som det første, da Benham kom ind. Ud fra det faktum, at vi sagde nej til 15 mio. dengang, tror jeg at prisen på Erik nu ligger på min. 20, og nok også omkring 25 mio. hvis han skal skydes afsted nu. Yderligere har Erik været ude siden marts, og derfor tror jeg større klubber tøver, da de nok ikke vil smide så mange penge afsted efter en der ikke rammer 100% før foråret igen.

Mht. om andre ryger, så er mit umiddelbare bud - nej, der ryger ingen, med mindre der selvfølgelig kommer et bud som vi ikke har råd til at afvise. Muligvis prøver vi at få udlejet nogle af de unge, da kontinuerligt spilletid er vigtigt for unge spillere. Her tænker jeg Oliver Korch, Paul og Musifeu. Problemet bliver dog, at hvis vi sender Korch og Paul afsted, står vi med huller i truppen, og så skal der nok hentes nyt ind.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Spicker

Indlæg af Spicker »

Jim Larsen ville virkelig være en fin erstatning for Erik og hvis vi kan hente ham nu og så skyde Erik af til vinter ville det være næsten perfekt. Så kan vi spille ham stille og roligt ind uden noget pres på Jim.
Som en lille ekstra ting ville jeg dog være gladere hvis man var gået efter en spiller der var knapt så skadet som Jim har været siden han tog til udlandet. På Jims twitterprofil ser det desuden ud til han skal være far til Oktober så det er nok derfor han søger mod Danmark igen.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg tænkte at man nok hentede en ny forsvarsspiller da Nattestad røg til ACH. Men at det var Jim Larsen, altså en udlandsprofil og en spiller der har været inde omkring landsholdet havde jeg ikke lige set komme. Mit bud er at Schvia ryger hvis ikke vi kommer i EL-gruppespillet. Men ellers er jeg enig i at prisen på Erik må ære højere end de 15 FCK ville give (pebernødder) og at de større klubber formentligt først slår til i januar og der er Jim L. så spillet ind ved siden af Banggaard.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Hvis han kan lære, at tøjle temperamentet så han ikke får disse udsving, kunne han vel være et emne. Ikke det meste strålende emne, men dog et emne.

http://m.bt.dk/fodbold/er-han-faerdig-i ... over-osama

Spicker

Indlæg af Spicker »

PH1978 skrev:Hvis han kan lære, at tøjle temperamentet så han ikke får disse udsving, kunne han vel være et emne. Ikke det meste strålende emne, men dog et emne.

Jeg vil helst ikke se Osama i Fcm, han er en fin spiller men han fylder simpelthen for meget udenfor banen, jeg bor selv i Århus og de fleste gf'ere herovre var allerede træt af Osama inden mellemfinder episoden. Desuden spiller han på kanten hvor jeg syntes vi er rigtigt godt garderede med Rilwan, Sly, Pione og Musefiu som alle, bortset fra Musefiu, er bedre end Osama i min optik. Udover de fire har vi jo flere der kan vikariere på kanten som feks. Frederik Møller og Marco Larsen. Og lur mig ikke om man ikke hellere vil hente en u19 spiller op for at agere backup end at hente en Akharaz der har problemer med attituden :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Spicker skrev:Jim Larsen ville virkelig være en fin erstatning for Erik og hvis vi kan hente ham nu og så skyde Erik af til vinter ville det være næsten perfekt. Så kan vi spille ham stille og roligt ind uden noget pres på Jim.
Som en lille ekstra ting ville jeg dog være gladere hvis man var gået efter en spiller der var knapt så skadet som Jim har været siden han tog til udlandet. På Jims twitterprofil ser det desuden ud til han skal være far til Oktober så det er nok derfor han søger mod Danmark igen.
Helt enig i det markerede. - Det er ikke hensigtmæssigt at hente en spiller som gardering, når vi i forvejen lider generelt under mange skader.

Noe

Indlæg af Noe »

PH1978 skrev:Hvis han kan lære, at tøjle temperamentet så han ikke får disse udsving, kunne han vel være et emne. Ikke det meste strålende emne, men dog et emne.

Jeg synes, at vi har lært på den hårde måde, at selv om vi er rummelige, kan vi ikke gabe over alt: Arek O, David Nielsen, Morten Nielsen. Selv Zidan blev aldrig integreret i truppen.

Vi har brug for ledere og forbilleder, ikke krukker. Og det skrevet, selv om jeg formoder, at Osama kun er skyld i halvdelen af balladen i AGF.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Osama har lagt fra niveauet til at spille på vores hold. En humør spiller af rang, og en spiller der intet kan tilbyde os i FCM. Ville blive ekstremt skuffet, hvis han overhovedet er et emne.

Mage til uprofessionelspiller skal man lede længe efter.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Osama Akharraz har ikke niveauet til FCM. Simpelthen. Måske ville han kunne stråle lidt på et hold i medgang, men hvis vi pludselig rammer en dårlig periode, så kan det forventes, at Akharraz er den første, der stempler ud. Nej tak.

Aabech har i øvrigt lige ophævet kontrakten med Nordsjælland. Endnu et problembarn. Jeg tror, FCV eller OB snupper ham. Han er skam heller ikke en spiller, jeg ønsker, vi henter, men han har virkelig en irriterende evne til altid at score mod os... Jeg håber, han tager til Sverige.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Acebone skrev:Osama Akharraz har ikke niveauet til FCM. Simpelthen. Måske ville han kunne stråle lidt på et hold i medgang, men hvis vi pludselig rammer en dårlig periode, så kan det forventes, at Akharraz er den første, der stempler ud. Nej tak.

Aabech har i øvrigt lige ophævet kontrakten med Nordsjælland. Endnu et problembarn. Jeg tror, FCV eller OB snupper ham. Han er skam heller ikke en spiller, jeg ønsker, vi henter, men han har virkelig en irriterende evne til altid at score mod os... Jeg håber, han tager til Sverige.
Mht. Aabech så søger han jo fast spilletid og vil under alle omstændigheder komme til at stå bag Duncan på toppen så jeg tror ikke han er et emne her. Som du skriver så ryger han nok til Ob eller Fcv.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Han skifter til Niels Frederiksen og Esbjerg. De mangler hårdt en der kan lave 8-10 mål pr sæson.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stoffer skrev:Helt enig i det markerede. - Det er ikke hensigtmæssigt at hente en spiller som gardering, når vi i forvejen lider generelt under mange skader.

Tror for det første ikke at Jim Larsen bliver hentet som gardering, og for det andet, så er det fodbold og ikke skak, så derfor er skader naturlige. Hvis lægetjekket går igennem, og man vurdere hans fysik er som den skal være, så skal man ind og kigge på sundhedssektoren, og se om fejlen evt. kunne ligge der, og ind og lave forbyggende træning, netop for at undgå sådanne skader.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev:
Stoffer skrev:Helt enig i det markerede. - Det er ikke hensigtmæssigt at hente en spiller som gardering, når vi i forvejen lider generelt under mange skader.

Tror for det første ikke at Jim Larsen bliver hentet som gardering, og for det andet, så er det fodbold og ikke skak, så derfor er skader naturlige. Hvis lægetjekket går igennem, og man vurdere hans fysik er som den skal være, så skal man ind og kigge på sundhedssektoren, og se om fejlen evt. kunne ligge der, og ind og lave forbyggende træning, netop for at undgå sådanne skader.
Gardering fremadrettet til den plads et salg af Erik måtte efterlade.. Hvad skulle han ellers være? Tror du han slår nogen af nu?

Edit: Lad mig kvalificerer mit indlæg. Jeg mener jeg tror han bliver del af et rotationslignende princip, så de unge kan udvikle sig i passende tempo og Larsen kan vise fornøden lederskab og ro på banen.

Naturligvis er skader naturlige. Men at nogen spillere er mere udsat for skader end andre er vist også naturligt. Skadehistorik er ofte en markør for fremtiden imo.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stoffer skrev:
Arff skrev:

Gardering fremadrettet til den plads et salg af Erik måtte efterlade.. Hvad skulle han ellers være? Tror du han slår nogen af nu?

Edit: Lad mig kvalificerer mit indlæg. Jeg mener jeg tror han bliver del af et rotationslignende princip, så de unge kan udvikle sig i passende tempo og Larsen kan vise fornøden lederskab og ro på banen.

Naturligvis er skader naturlige. Men at nogen spillere er mere udsat for skader end andre er vist også naturligt. Skadehistorik er ofte en markør for fremtiden imo.
Hvis Jim Larsen kommer i en god forfatning, er jeg forholdsvis sikker på, at han er tiltænkt en startende rolle. Men der er selvfølgelig ingen garantier i fodbold, men jeg tror ikke, at man går ud og henter en så "stor" spiller, hvis han ikke er tiltænkt en rolle fra dag 1 af. Det har lydt, at hvis vi skulle hente noget, så skulle det være en der kunne løfte overlæggeren. Mit bud er, at Erik og Jim er tiltænkt som vores stærkeste opstilling defensivt.

Til dels enig mht. skader - selvfølglig er det en indikator, men i Rosenborg var han ikke skadet, og har også kun haft en enkelt skade i Brügge, - desværre bare en længerevarende. Jeg er også nervøs for at han skulle rende ind i nye skader, men jeg har så stor tillid til sundhedssektoren og lægestaben, at jeg er sikker på at de ikke siger god for ham, hvis der er tegn på han skulle rende ind i nye skader. Selvfølgelig kan man ikke gardere sig mod ledskader og brud, men kun muskelskader.

Låst