Erik Sviatchenko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
LarsG
Geografisk sted: Gedved

Re: Erik Sviatchenko

Indlæg af LarsG »

TrueWolfMidt skrev:
Treco skrev:Det eneste jeg lige har kunne finde er et par folk på han fb side. Men håber da ikke at det er det der skal lægge til grund for de her artikler.
Stalkede lige den gode mands Facebook-profil for at se, hvad der er skrevet og den eneste, der kan få det der til at ligne sure fans, som slår hånden af en værdsat spiller, kan da kun være en forsmået agent, som måske har lovet FCK for meget.

Uden at have en dyt forstand på det, så har jeg ikke desto mindre en usvigelig overbevisning om, at agenter er som bankrådgivere. Deres bistand sker altid under behørig hensyntagen til egne interesser. Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at agenterne sagtens kan finde på at nurse en fodboldforretning frem for en anden - for at varetage egne interesser på længere sigt.

Med andre ord, at en agent lover at forsøge at få en bestemt spiller til et hold - og af samme årsager nedprioriterer andres holds interesse. Og når han skuffer - ja jeg lever selv af at rådgive (om noget helt helt andet) og en skuffet kontakt går et andet sted hen næste gang. Og hvorfor skulle managers of sportsdirektører være så forfærdelig anderledes.

Lars

oros

Indlæg af oros »

Det har du ret i Lars - har også lige været inde og lure.....
Desuden er der vist ingen, der har hørt noget til Eriks dybe skuffelse udover hvad agenten fortæller.
Men københavnerne har vældig travlt på bold.dk :lol:

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Synes faktisk Steinlein har fat i noget her:
FIFA-agenten Allan Bak Jensen antydede i går over for BT, at Erik Sviatchenko har været en brik et dobbeltspil, og at FC Midtjylland over for sin spiller ikke havde været ærlig omkring forhandlingerne om kapital-tilførslen.

- Selvfølgelig har vi som ansvarlig ledelse flere bolde i luften. Men vi er altså også børsnoterede, og det betyder, at vi er tvunget til at holde alt om Benham for os selv.

- Børsreglerne er ekstremt skrappe, og vi ved, at Finanstilsynet er ekstra på dupperne over for fodboldklubber. Og her taler vi så om en virksomhedsovertagelse. Det kan jeg da ikke indvi en spilleragent i - uanset hvor meget jeg kunne ønske, at vi kunne sige noget, understreger Claus Steinlein.

- Sådan er det jo også at være en del af ledelsen. Jeg har jo en hel del andre hensyn at tænke på end lige Erik Sviatchenko. Her drejede det sig jo ikke mindst om overlevelsen for en hel klub med 100 ansatte, fastslår FCM-bossen.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 909060.ece

Madsen91

Indlæg af Madsen91 »

LarsG skrev:
TrueWolfMidt skrev:
Treco skrev:Det eneste jeg lige har kunne finde er et par folk på han fb side. Men håber da ikke at det er det der skal lægge til grund for de her artikler.
Stalkede lige den gode mands Facebook-profil for at se, hvad der er skrevet og den eneste, der kan få det der til at ligne sure fans, som slår hånden af en værdsat spiller, kan da kun være en forsmået agent, som måske har lovet FCK for meget.

Uden at have en dyt forstand på det, så har jeg ikke desto mindre en usvigelig overbevisning om, at agenter er som bankrådgivere. Deres bistand sker altid under behørig hensyntagen til egne interesser. Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at agenterne sagtens kan finde på at nurse en fodboldforretning frem for en anden - for at varetage egne interesser på længere sigt.

Med andre ord, at en agent lover at forsøge at få en bestemt spiller til et hold - og af samme årsager nedprioriterer andres holds interesse. Og når han skuffer - ja jeg lever selv af at rådgive (om noget helt helt andet) og en skuffet kontakt går et andet sted hen næste gang. Og hvorfor skulle managers of sportsdirektører være så forfærdelig anderledes.

Lars
Jeg er helt enig Lars.
dog er Allan bak Jensen tidl. fcm spiller og et evt bud på en fremtidig sportsdirektør/formand med det netværk han nu engang har fået.

Jeg tror egentligt ikke der er mange der ser Erik som en Judas. Erik har været dejlig ærlig hele vejen og har sagt flere gange at Fck kunne være en mulighed for ham.

At jeg så selv mener det ville være et dumt skifte for ham er så en anden sang

Den aktør jeg mindst kan forstå i denne sag er dog Allan bak. Handlen blev og bliver ikke til noget , hvorfor vælger han så at kritisere Erik's nuværende klub og sætte fokus på at Erik er en "Judas"?? Uden tvivl skuffende for Erik med det missede klubskifte, men om noget så trænger den sag til ro ikke ikke råberi.

Madsen

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Det har været skrevet nogle meget ubehagelige ting, om Erik. Bl.a. opfordringer til medspiller om at sparke ham ned til træning og sådan noget. Disse indlæg er selvfølgeligt blevet slettet, hvorfor du ikke kan finde det mere.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Hekler skrev:Det har været skrevet nogle meget ubehagelige ting, om Erik. Bl.a. opfordringer til medspiller om at sparke ham ned til træning og sådan noget.
Det er jo direkte kvalmende. Sørgelige eksistenser der kommer med sådanne ytringer... :|

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hekler skrev:Det har været skrevet nogle meget ubehagelige ting, om Erik. Bl.a. opfordringer til medspiller om at sparke ham ned til træning og sådan noget. Disse indlæg er selvfølgeligt blevet slettet, hvorfor du ikke kan finde det mere.
Jesus kristus......

Brugeravatar
EvilF

Indlæg af EvilF »

Men hvordan har Sviatchenko det egentlig selv med hele sagen? Som jeg har forstået sagen, havde han forhandlet alt på plads med FCK - og så løber FCM pludselig fra aftalen pga. en kapitalindsprøjtning. Er han ikke - retteligt - en smule bitter nu?
Vestegnen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

EvilF skrev:Men hvordan har Sviatchenko det egentlig selv med hele sagen? Som jeg har forstået sagen, havde han forhandlet alt på plads med FCK - og så løber FCM pludselig fra aftalen pga. en kapitalindsprøjtning. Er han ikke - retteligt - en smule bitter nu?
Det er okay at være skuffet, og det er Erik nok også, det ville de fleste af os vel have været hvis noget havde været så tæt på. Men når man kender Erik, så ved man også at han er alt for intelligent til at forfalde til bitterhed, FCM har trods alt givet ham så meget, så det ser jeg ikke som nogen fare, og det er der heller ikke noget der antyder i det han har udtalt efterfølgende, tværtimod.

Brugeravatar
EvilF

Indlæg af EvilF »

Som du selv er inde på, er han jo en kvik fyr - derfor har han naturligvis ikke udtalt noget i den retning overhoved. Jeg kender ham jo slet ikke så godt som I gør, men kan alligevel ikke andet end tro, at han et eller andet sted må være lidt ærgerlig over hele forløbet. Inderst inde nærer jeg måske bare et lille håb om, at han ikke performer så stærkt for jer i den kommende sæson - især ikke i den første kamp ;)
Vestegnen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Du kender helt klart ikke Erik, hvis han er påvirket får det ham bare til at give 10% ekstra. Erik har den her udprægede vindermentalitet som desværre ofte er en mangelvare blandt danske fodboldspillere, han vil simpelthen være den bedste. Det ligger slet ikke til ham at underpræstere på grund af noget mentalt, tværtimod.

Men han er formentlig ikke klar til den første kamp.

Cortez

Indlæg af Cortez »

ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fod ... 927520.ece

Hold nu op, hvor er rønnebærene sure. Hvad den sikkert velmenende (!), Solbakken glemmer i sit mindgame her, er at han selv sidder tilbage med en spiller, som i den grad er udstillet som et andetvalg og hvor chefen offentlig tuder over, at han ikke kunne få nummer et - selv efter at nummer to er ankommet til klubben.

Hold nu kæft din norske fjeldabe.

/Cortez

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Hehe ja, han er til tider hovedrystende den "gode" nordmand.

oros

Indlæg af oros »

.........og så husker vi hylde Erik i morgen, så han forstår, at vi er glade for hans nærvær! OK? :D

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... iatchenko/

Synes det virker som at Erik er blevet ret skuffet over ikke at være røget til FCK tidligere på sommeren.

Besvar