Aab håner Riddersholm i deres triumf - BIF reagerer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Atbhfcm

Re: Aab håner Riddersholm i deres triumf - BIF reagerer

Indlæg af Atbhfcm »

FCM Fan nr. 1 skrev: Jeg ville skamme mig gevaldigt hvis FCM spillere lavede det nummer efter at have vundet guld.
Tja. I alle tilfælde forbliver det nok en hypotetisk diskussion. Såfremt i allerede har indkøbt et pokalskab, så kan i med sindsro leje det ud. Måske mangler de et på Hornevej?

oros

Indlæg af oros »

Tjae....

Tænk, efter at have vundet det størst mulige i dansk fodbold har AaBerne minsandten mere travlt med at svine FCM i almindelighed og Riddersholm i særdeleshed end at fejre mesterskab og Pokal! Mage til mindreværd skal man da lede længe efter!

Men lad dog børnene - det er sq synd for dem! "Moarr, se mig!!!!" råber de. Jo, jo kære Ålborgensere. Vi HAR set jer. Lad nu de voksne snakke i fred og smut hjem på Debatsiden. Ikke?

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

jonas386 skrev:Det er jo også nemt at sige du ville skamme dig over noget som aldrig kommer til at ske.
Klassekommentar, den sad lige i skabet, hvor der jo - for at følge stilen i argumentationen - i øvrigt er plads nok. Jeg glæder mig over invasionen af AaB-folk her på graven. I bekymrer jer tilsyneladende om debatten herinde og jeg er sikker på vi har rigtig meget at lære af jer også på det område. Velkommen!

Når det så er sagt, og jeg efterhånden er kommet mig over de røde mærker på både lår og håndflader, så tror og håber jeg i princippet at du får ret. Enten som følge af dine bevæggrunde, hvis det skulle gå så galt, eller som følge af, at der på det pågældende tidspunkt (her opererer vi med et andet scenarium - og bedre selvfølgelig) vil være en kultur i FCM, hvor man alene nøjes med at fejre det vundne og denne (især for os jomfruer ud i guldeventyrets glæder) enestående præstation.

Tillykke til AaB med et fortjent mesterskab og en lige så flot pokaltitel. I er store i dansk fodbold, i har traditioner og tilmed også gode og flotte præstationer og resultater i Europa. Imidlertid kan man, især når man som jeg befinder sig i nedtrykt sindstilstand over det (sæsonen og især efteråret taget i betragtning) lettere fesne slutprodukt, ikke undgå at undre sig og sætte spørgsmålstegn ved det der sker og som debatten her omhandler. Det virker lidt som om at skoene måske er blevet lidt for små. Hvorfor bekymre sig om en klub som FCM når man selv tilsyneladende har så meget at byde på? Det er ubegribeligt for mig at nyhedsbilledet skal suppleres med en nyhed om et 'personangreb' som led i en fejring af et mesterskab. Er Glen virkelig så væsentlig at han skal gøres til genstand for så stor bevågenhed blandt både spillere og fans i almindelighed?ydermere...Jeres største konkurrent i det jyske, AGF, er endda blevet henvist til de lavere luftlag....
Hvorfor disse drillerier, som synes at bunde i mere end blot det....Mangler man i virkelighed FCM som konkurrent? Er man ligefrem misundelig selvom man jo i praksis har prøvet det hele? Hvorfor retter man ikke blikket mod københavnerklubberne - det er jo dem man på papiret konkurrerer med...eller er selvforståelsen (heller ikke?) på det område ikke stærk nok? I det hele taget synes jeres form (her tænker jeg først og fremmest på jeres forum, som jeg, foruden de også fornuftige refleksioner der findes der, af samme årsag også frekventerer) ikke at matche jeres selvbillede og heraffølgende modbillede af os...
Jeg skal ikke tolke/overfortolke mere. Det er forundringer som jeg næppe skal bruge for meget tid på. Måske kan svaret findes andetsteds :)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:Det er jo også nemt at sige du ville skamme dig over noget som aldrig kommer til at ske.
Det sejt sagt! Specielt hvis kommentaren var faldet før det hele var afgjort, men der valgte du istedet at oprette et indlæg på Debatside.dk, hvor du, hvis jeg ikke husker helt forkert, gav udtryk for at du nu havde accepteret, at FCM nok løb med guldet og du egentligt også sagtens kunne affinde dig med dette frem for at de københavnske klubber igen skulle tage det hele.. Havde du skrevet som ovenfor tilbage dengang havde det været rigtig sejt.. Men det self. Nemmere at spille hård når det hele er afgjort:) Bare ikke helt lige så sejt...

Go og selvsikker stil Jonas;) Har du husket at være forbi de rigtige rivaler på AGF forum og spille hård istedet for at bruge tiden her på ligegyldige FC Muhh..?

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2014/05/19/094415

For satan!!!!

Jeg håber den samlede danske verdenspresse viser format og undskylder for at håne FCM. ;)
Senest rettet af Atbhfcm 19. maj 2014, 21:20, rettet i alt 1 gang.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg ville ikke have noget imod FCM som mester, rent sportsligt. Jeg synes i spillede rigtig stærkt i efteråret og spillede god og positiv fodbold. Men så begyndte modgangen og den synes jeg i håndterede rigtig skidt, både som fans, men også jeres træner og generelt jeres mentalitet. Jeg forstår frustrationen herinde. Men samtidig synes jeg ikke offerrollen klæder jer.

Det bunder ikke i misundelse til FCM, manglende rivalisering eller hvad folk nu tænker. Fra AaBs spillere bunder det nok Heller ikke i nogle af de ting, det kan da godt Være det Gør, men det ville jo ikke give nogen mening nogen steder. Så jeg tillader mig at tvivle. Op på hesten igen, det går alt sammen.

JohnJohn

Indlæg af JohnJohn »

Andro skrev:Gab en kedelig diskussion

ÅB-fans'ne har jo ret. Latterligt at få ondt i røven over en ligegyldig sang.
Tak, Andro. Rart at se at det ikke er alle i Herning der går i for små sko :)

Helt ærligt, I andre, kom nu ind i kampen. Den lille ligegyldige sang har da ingenting med had at gøre. Det er sgu da bare drillerier som man ikke skal ligge noget i. Hvor nærtagende kan man være?

Jeg, vi, synes da allesammen at skæbnen har været hård ved jer. Personligt havde jeg da også hellere set jer tage sølv end FCK. Men lad nu være med at fare op over en skide-ligegyldig sang og lad være med at stemple vores spillere som usympatiske pga det. :)

Madsen91

Indlæg af Madsen91 »

En sang om Akademiet, fortiden ,fremtiden og nutiden

Jeg har det ganske fint med at fans af andre klubber deltager i debatten sålænge formålet ikke er at tilsvine debatten men istedet belyse den.( er selv FCM fan):)

Det jeg egentligt er mest overrasket over, er at tilsyneladende ingen af jeg har læst resten af artiklen. Hvor den kære Klaus Egelund lige vælger at smide al objektivitet ud af vinduet og begynder at behandle sin hæmoride gennem tasteturet. Mit overordnede spørgsmål er Har han ret? men derimellem vil jeg argumentere for det modsatte.

1)"forholdet mellem FC Midtjylland og AaB har dog været anstrengt meget længe. Nordjyderne har været yderst fortørnede over ulvenes aggressive fremfærd inden for især talentarbejdet, hvor brødrene Jakob og Viktor Ahlmann blev lokket mod syd for en kort bemærkning.

2)Derudover er FC Midtjyllands smarte stil og konstante trang til selvpromovering noget, som ikke falder i godt jord i AaB-kredse. "

Bum bum av av.
jeg vælger at gå i bedet på del 1 først.
Ifølge Klaus Egelund har forholdet meget længe været anstrengt pga Viktor og Jacob Ahlmanns smut til vores Akademi. For det første har Viktor Ahlmann aldrig været tiltrådt akademiet, kun hans storebror Jacob. Hvis AAB hader os for at have udviklet den nyligt udtaget landsholdsspiller Jakob i 3 år på akademiet , hvorefter at sælge ham billigt tilbage(100.000 nævnt,men kan ikke finde kilde:() så går man vel for det første i små sko og for det andet må man heller ikke være for glade for Jakob der jo selv valgte FCM frem for AAB i sin tid. det var da noget underligt noget at være fortørnet over vil jeg mene...

del 2
Jeg glemmer aldrig da Jens Ørgaard sagde " ja vi er nogle bonderøve" og efterfølgende smadrede vi storebælts trafikken ved at køre over den med en røvfuld traktorer. er det vores smarte stil?
eller er det igen akademiet han hentyder til?
Der er ingen tvivl om at Steinlein har promoveret akademiet, og efter min mening meget begrundet.
Vi har brug for dygtige unge talenter. hvordan kan vi tillokke dem? Bla. ved at de ved, vi er de bedste til at udvikle talenter.Diverse kommentatorer/eksperter i diverse programmer går mere op i om talenterne kommer fra det lokale postnr. end antallet igennem årene. Vil Jesper Thygesen, Per Frimand eller andre ikke promovere FCM, som en klub for unge at komme til, hvem skulle så udover vores forhenværende akademi direktør. ?
Men er vi mere selvpromoverende end andre klubber?
Bif: Danmarks hold Fck: byens hold AAB: hele nordjyllands hold osv. nogle mere retfærdige end andre
Men har Bif mere ret når de kalder sig hele Danmarks hold end når Fcm siger vi har det bedste talentarbejde?

Mange klubber virker fortørnet over at vi henter spillere til vores akademi fra andre klubber( læs,Viktor Fischer) men AAB henter nu også spillere langt fra egen rede f.eks Nikolej Thomsen fra Skagen.
der 87km fra Aalborg til skagen.
der er 77 km fra Herning til århus.
Skagen er Aabs samarbejdsklub mens Agf er vores konkurent.
så pga. at AAB ingen konkurrenter har i region Nordjylland er alt lokalt for dem. Mens Fcm er en værre Låsby Svendsen. også selvom Viktor er fra region Midtjylland . Men vores akademi er jo netop sådan indrettet at det ikke giver mening at have 11 drenge fra Ikast sovende på akademiet. Og jeg mener der er mangel på forståelse for marked , at de bedste kan få de bedste. se f.eks denne sammenligning...
Det er offentligt acceptabelt når Erik Sviatchenko siger at han kun vil til fck i dk fordi de er de bedste
men derimod uacceptabelt når en ung gut fra Sjælland vælger fcm fordi de er de bedste...istedet bliver netop Fcm hadet for dette.

Nu har jeg argumenteret for fcm,akademiet, og vores tilsyneladende konstante selvpromovering, men lad mig nu stille et spørgsmål
Klaus Egelund skriver jo ikke de her ting fordi han ikke mener dem, eller fordi han vælger en tilfældig klub at svine til. Han vælger Fcm fordi han er af den overbevisning at det er sådan vi er.
Jeg ser ikke den gængse midt og vestjyde som konstant selvpromoverende eller stil smarte..Jeg vil i den ombæring tillade at spørge om Fcm er for langt fra de værdier der ligger i det område de repræsentere?

Eller tænker han mere på vores tidligere chefer som f.eks Jens Ørgaard der brugte mere tid på at fortælle at akademisterne og de afrikanske spillere er ren forretning..Eller Erik Rasmussen som gik mere op i at fortælle om modstandrens mandskabspleje end at bygge et hold der kunne forsvare en 1-0 føring?

Jeg mener i det her tilfælde at vores klubs ledelse burde træde til og tage afstand fra artiklen.En journalist tegner et grimt billede til den brede befolkning af vores klub. det mener jeg ikke vi bare kan acceptere!Det minder om noget man kunne læse på bold.dk's debatforum, det eneste manglende er bare at nævne fc midtafrika og menneskehandel... turde den samme journalist tilsvine Fck eller Bif? Tror jeg nu ikke. det her er i min verden manglende respekt, at Klaus Egelund så har den personlige menig, må han som objektiv holde for sig selv.

Det var mine holdninger og spørgsmål. håber i debattens lys at der er andre af anden mening eller andre der kan pointere andet der kan styrke argumenterne.
vær nu konstruktiv om det så er kritik eller ros.
Mvh Madsen

Besvar