Aab håner Riddersholm i deres triumf - BIF reagerer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Aab håner Riddersholm i deres triumf - BIF reagerer

Indlæg af Ravnen »

Ang dette: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 286641.ece
- Riddersholm, du vinder aldrig guld, gjaldede ud i katakomberne under Nordjyske Arena, og dermed fortsatte AaB-spillerne i samme skure, som da Danmarks Radio i sidste weekend sendte direkte fra en rasteplads ved Nørre Aaby, da guldvinderne var på vej retur til Aalborg fra Slagelse.

Ekstra Bladet ville gerne have haft nogle af AaB-spillerne til at uddybe, hvorfor det i triumfens stund lige præcis er så vigtigt, at det er FC Midtjylland, der er blevet sat til vægs.

Men hverken Kenneth Emil Petersen, Kasper Risgård eller Anders Due ønskede at kommentere det.

Utroligt, at man i sejrens stund nedværdiger sig til at svine andre til, at selve sejren ikke er nok at forholde sig til og glæde sig over? Det er fuldstændig mangel på stil og klasse! Jeg synes det er pinligt for Aab. At fansene kan opføre sig så infantilt er der ikke noget at sige til, men at spillerne som repræsenterer klubben kaster sig ud i sådan noget det er altså utroligt.

Det er ganske interessant at se, hvordan Brøndby behandler noget ligende, som på samme måde også opfordrer til had.
Efter Brøndbys sidste kamp i Superligaen blev spillerne hyldet for sæsonen af deres fans. Pludselig i mængden af Brøndby-spillere gik lejesvenden Kenneth Zohore rundt med en t-shirt med ordlyden 'hader FCK'.

En fan havde kastet trøjen ned til Kenneth Zohore efter Brøndbys 2-2-kamp mod FC Nordsjælland, hvorefter han altså havde taget den på udover sin spilletrøje.

Zohores handling blev søndag endnu mere bemærket, da han er tidligere spiller i netop FCK, hvor han er fostret i klubbens ungdomsafdeling og været en del af førsteholdet.

Det er en handling som Brøndbys sportschef Per Rud tager stor afstand til.

- Jeg var også hurtigt henne og pille trøjen af ham, siger Per Rud.

Per Rud fortæller, at han har haft Kenneth Zohore inde til en alvorlig samtale, hvor det blev forklaret, at Kenneth Zohore blev grebet af stemningen, da t-shirten blev smidt ned til ham.

- Men jeg synes, at man skal bruge sin energi på at elske Brøndby i stedet for at hade andre hold, siger Per Rud.

Kenneth Zohores lejekontrakt med Brøndby udløber til sommer, men Per Rud vil ikke kommentere på, hvordan det ser ud med en forlængelse efter denne handling.

- Jeg har generelt den holdning, at det er unge mennesker, vi har med at gøre. De må gerne lave fejl, hvis det kun sker en enkelt gang, fortæller Per Rud.

Hvad så, hvis det sker igen?

- Det kan jeg garantere dig for, at det ikke gør, siger Brøndby-sportschefen.
http://www.bt.dk/superligaen/rud-om-zoh ... -ikke-igen

Gad vide om der er pondus nok i Aab til beklage det optrin, og som BIF erkende sit ansvar overfor de unge mennesker som kigger på deres idoler?

Respekt Brøndby, for at tage et ansvar ;)

4904

Re: Aab håner Riddersholm i deres triumf - BIF reagerer

Indlæg af 4904 »

Ravnen skrev:Ang dette: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 286641.ece
- Riddersholm, du vinder aldrig guld, gjaldede ud i katakomberne under Nordjyske Arena, og dermed fortsatte AaB-spillerne i samme skure, som da Danmarks Radio i sidste weekend sendte direkte fra en rasteplads ved Nørre Aaby, da guldvinderne var på vej retur til Aalborg fra Slagelse.

Ekstra Bladet ville gerne have haft nogle af AaB-spillerne til at uddybe, hvorfor det i triumfens stund lige præcis er så vigtigt, at det er FC Midtjylland, der er blevet sat til vægs.

Men hverken Kenneth Emil Petersen, Kasper Risgård eller Anders Due ønskede at kommentere det.

Er det ikke fordi, at det er rigtigt at vi aldrig vinder noget med Glenn?

Vi har selv været klubben, som har været kendt for, at stikke snuden frem - når det så gør ondt, og det gør det så sandelig i øjeblikket, så tager vi alting så bogstaveligt.... Jeg er ret sikker på, at vi også havde hoveret, hvis Aalborg havde tabt det hele i sidste runde ....

Spørgsmålet er vel nærmere, hvorvidt de har ret? Vi vinder nok aldrig noget med det nuværende setup, dermed men Bak/Glenn som anføre, jeg vil mene, at vi skal lede efter en eller to spillere, som har prøvet at vinde noget, og måske en snu cheftræner der forstår, at sætte spillet og agere... Bak har prøvet og vinde; men han er jo bare rasende, og det er fint, det kan bare ikke ses brugt konstruktivt, der har været alt for mange nederlagt, hvor vi har set FCM kulturen, som jo nok er præget at en vis taberkultur...

Samlet er min konklusion, at vi skal kigge ind af, at AAB fejre deres guld med en hån til Glenn synes jeg er fin, men det med, at det er had osv. ser jeg ikke....

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes ikke indholdet i sådan en gang hånen er interessant. Vi kan godt finde vores egne måder at reflektere over vores egen indsats. Så om de har ret eller ej, er fuldstændig irrelevant.

Det essentielle i det her, er at BIF reagerer på sådan noget under-bæltestedet-had-skaberi, mens Aab ikke gør.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Come on, det er en slagsang fra glade spillere. Der har vundet begge pokaler. Jeg ved godt i ikke har oplevet det, men det er normalt man er lidt overstadig efter sejren. Og så har Riddersholm jo været lidt fremme med "Jeg hader middelmådighed", "Jeg vil være Danmarks bedste træner", "vi er bedst til mennesker" (den sidste var vist nok Steinlein) osv. Og så får man naturligvis lidt gas tilbage når det eneste man præsterer netop er middelmådighed.

Jeg forstår godt i er frustrerede men jeg ville da som fan være langt mere irreteret på manden/mændende der havde gjort man blev til grin i resten af DK end de folk der gør grin med en.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Dog lidt vildt at spillerne i deres eufori retter skadesfroen mod en ligegyldig plastic klub fra møgjylland når de i "kampen om Jylland" lige har sendt deres klart største rivaliserende klub i 1.division,.. tsk..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg forstår simpelthen ikke at glade spillere, ikke kan være glade i deres egen triumf og glæde sig over det, uden at skulle nedgøre andre.

Tænk hvis Tom Kristensen stod øverst på podiet i Le Mans og sang til nr 3 "Du bliver aldrig nr 1, æv bæv". Det gør man bare ikke, hvad enten man er Tom Kristensen, Aab, Brøndby eller en helt anden.

Det er i sejrens stund, at man kan tillade sig at være stor. Tænk hvis de i stedet havde takket FCM for en god og spændende afslutning i superligaen, det har da været mere interessant end i flere år. Sådan noget havde givet positiv energi. Men at stå i sin fineste time, og håne dem der ikke vandt.. Det er altså grimt at se på, uanset hvem der gør det og hvem det er rettet i mod.
Senest rettet af Ravnen 19. maj 2014, 16:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mike80 skrev:Dog lidt vildt at spillerne i deres eufori retter skadesfroen mod en ligegyldig plastic klub fra møgjylland når de i "kampen om Jylland" lige har sendt deres klart største rivaliserende klub i 1.division,.. tsk..

Mike
Ja det er tankevækkende. Et eller andet sted, er det jo også en stor cadeau til FCM. At Aab i deres absolutte glædestime tænker på FCM. Så må de da virkelig frygte FCM, når det fylder så meget i sådan en stund?

Men uanset hvad, er det ualmindelig dårlig opførsel.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Det er ganske infantilt og umodent af både AABs spillere og Kenneth Sohore at forsøge at score lette point hos egne fans i sejrens stund.

AABernes oppustede ego og selvforståelse har været et stort debatemne på bold.dk henover foråret, og spillerne valgte så lige at bekræfte resten af fodbolddanmarks opfattelse af AABerne.

Det har intet med "lir" eller "venlige drillerier" at gøre. Det er en utidig og usmagelig nedgøring af et modstanderholds træner - og værre endnu - det bringer spillet som sådan i miskredit. Det er ikke rollemodeller der er deres ansvar bevidst der opfører sig på den måde. Det er umodne drengerøve.

Jeg er 100% overbevist om at det netop IKKE ville forekomme den anden vej rundt, hvis vi havde vundet DM og distanceret AAB med 7 point og de endte treer. Det er ihvertfald ikke de værdier vi lærer de unge mennesker på akademiet og de unge afrikanere vi tager herop. Jeg ser hellere et GABENDE tomt pokalskab end mentalitet af den karaktér af spillere der bærer min klubs trøjer.

AAB har spillemæssigt fortjent mesterskabet i denne sæson, men desværre kender man først en vinder i sejrens stund, og jeg synes bestemt ikke om det jeg ser fra den kant i denne sag.

Selvfølgelig kan Glenn klare det, det skal han kunne, men bare tanken om at de kunne finde på det er decideret vammel.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

Tror aldrig jeg har læst så meget forsmået kælling-snak samlet i en og samme tråd. At i på den måde i nederlagets stund forsøger at gøre jer til ofre og gøre AaB til skurke udstiller tabermentaliteten på Heden i endnu højere grad. Come on, i plejer sgu at være bedre end det.

By the way. Vi har i meget høj grad fået bekræftet at alle andre klubbers tilhængere i meget høj grad heller så AaB rende med skabet end FCM jf. diverse forums ala bold.dk. osv. Og det passer ganske enkelt ikke at AaBs "oppustede" ego (noget som FCMs ellers har monopol på) har været til debat i hele fodbolddanmark.

Jeg finder på jeres vegne trøst i, at ikke alle i på graven deler det kællinge-bitcheri. Det skaber trods alt et håb om bedre tider i Herning og om at gøre sig fri fra tabermentaliteten.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

AaB1885 skrev:Tror aldrig jeg har læst så meget forsmået kælling-snak samlet i en og samme tråd. At i på den måde i nederlagets stund forsøger at gøre jer til ofre og gøre AaB til skurke udstiller tabermentaliteten på Heden i endnu højere grad. Come on, i plejer sgu at være bedre end det.

By the way. Vi har i meget høj grad fået bekræftet at alle andre klubbers tilhængere i meget høj grad heller så AaB rende med skabet end FCM jf. diverse forums ala bold.dk. osv. Og det passer ganske enkelt ikke at AaBs "oppustede" ego (noget som FCMs ellers har monopol på) har været til debat i hele fodbolddanmark.

Jeg finder på jeres vegne trøst i, at ikke alle i på graven deler det kællinge-bitcheri. Det skaber trods alt et håb om bedre tider i Herning og om at gøre sig fri fra tabermentaliteten.
Dit indlæg er i meget høj grad og allerhøjeste grad rent Kællinge-bitcheri og kælling-snak.

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

Ja lad os endelig tage afstand fra had.. Var det ikke jer selv der opfandt hadets kamp. Er det ikke jeres egen træner, direktør og anfører, der opfordrer til had?

Hvad Per Rud gør i hvilken som helst situation er komplet ligegyldigt, fordi manden ikke har mere hjerne end den døde ende af en halveret regnorm.

Og Riddersholm opfordrer selv til hån mod ham ved at opføre sig som den kæmpebaby han ligner. "Vores sorte spillere bliver udsat for racisme fra dommerne", "Vores motto er bedst til mennesker"(right!, menneskehandel), "Ja, det er klart, at kendelserne åbenlyst har gået imod os", "jeg snyder for at vinde selv mod mine børn"..

Glen Riddersholm ejer ikke et eneste gram format og optræder oftest ganske pinligt i medierne. Havde Glenn været halvt så cool som Kent Nielsen, så havde FCM vundet guld, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Det må påvirke en trup enormt meget med en træner, der er så selviscenesættende og flagrende som Glen.

Var det forresten ikke også FCMs egne fans der sang sange om Glen i nærmest den samme runde som i mistede førstepladsen?

Billede
Senest rettet af Atbhfcm 19. maj 2014, 17:42, rettet i alt 2 gange.

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

FCM Fan nr. 1 skrev:
AaB1885 skrev:Tror aldrig jeg har læst så meget forsmået kælling-snak samlet i en og samme tråd. At i på den måde i nederlagets stund forsøger at gøre jer til ofre og gøre AaB til skurke udstiller tabermentaliteten på Heden i endnu højere grad. Come on, i plejer sgu at være bedre end det.

Dit indlæg er i meget høj grad og allerhøjeste grad rent Kællinge-bitcheri og kælling-snak.
*klap klap klap*

Det var i meget høj grad en saglig måde at argumentere på. Det forstærker i allerhøjeste grad billedet af en høj grad af tabermentalitet og kællinge-snak/bitcherier på Heden

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

AaB1885 skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:

*klap klap klap*

Det var i meget høj grad en saglig måde at argumentere på. Det forstærker i allerhøjeste grad billedet af en høj grad af tabermentalitet og kællinge-snak/bitcherier på Heden
Det er helt vildt som der trolles.

Det ser ud som om AABs fans nu tilbringer mere tid på ulvegraven end på debatsiden. Det var ikke særligt længe den jublen over egne præstationer holdt.

Næh nej - energien skal hellere bruges på at trolle Black Wolves forum. Fuldstændig ligesom AABs spillere der hellere synger smædesange end egne jubelsange.

Jeg ville skamme mig gevaldigt hvis FCM spillere lavede det nummer efter at have vundet guld.

Tillykke med Mesterskabet.

I snupper den også i dumhed.

Andro

Indlæg af Andro »

Gab en kedelig diskussion

ÅB-fans'ne har jo ret. Latterligt at få ondt i røven over en ligegyldig sang.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Det er jo også nemt at sige du ville skamme dig over noget som aldrig kommer til at ske.

Besvar