Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Guldkampen

Indlæg af 974 »

jonas386 skrev:
pr0j3ct skrev: Sjovt nok er det også oftest fans og spillere fra hold der "har fået dommerhjælp" der kommer med den latterlige, nedslidte udtalelse; Men dommerkendelser for og imod, går jo lige op over en sæson.
Det har jeg ikke sagt de gør, for det mener jeg heller ikke de gør. Men i gårsdagens kamp gik de begge veje. Man husker bare OB bedst fordi de tabte, og fordi det var til sidst i kampen.
Hold nu op Jonas!!

Uanset hvordan du vender og drejer den, så "forærer" dommeren med meget stor sandsynlighed AaB 2 point!!

En sæson kører jo naturligvis fra start til slut, og mange ting ændrer sig i løbet af denne.
Der tabes og vindes i de sidste minutter, hold og spillere får op- og nedture, der er karantæner osv

MEN når man når til de sidste kampe i en sæson, så retter placeringer osv sig typisk ind

De hold der virkelig har noget at spille for - både top- og bundplaceringer giver givetvis en hel masse ekstra for at opnå det bedst tænkelige resultat. Det er nu at aktørerne skal vise det absolut skarpeste for at opnå dette!

Både OB og AaB spillere gjorde det godt igår (omend jeg personligt nogle gange bandede eks. Skulason langt væk)
At dommeren så på SÅ skandaløs vis dømmer så forkasteligt er simpelthen en skandale for hele danmarksturneringen!

Hvis sæsonen ender med at AaB vinder turneringen med 1-2 point, så vil jeg i høj grad sige at grunden er lige præcis dét manglende straffespark og udvisning så langt henne i kampen og SÅ sent henne i turneringen, og jeg håber at Würtz på et eller andet tidspunkt vil stå med en dårlig smag i munden!

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

jonas386 skrev:Det har jeg ikke sagt de gør, for det mener jeg heller ikke de gør. Men i gårsdagens kamp gik de begge veje. Man husker bare OB bedst fordi de tabte, og fordi det var til sidst i kampen.
Har jeg heller ikke sagt at du har. Det var en generalisering.
Det har jeg ikke sagt de gør, for det mener jeg heller ikke de gør. Men i gårsdagens kamp gik de begge veje. Man husker bare OB bedst fordi de tabte, og fordi det var til sidst i kampen.
Du kan jo se på kampen, selvfølgelig skulle der være straffe og rødt til Würtz, har aldrig sagt andet, men der var flere store fejlkendelser (til begge sider) der ikke blev dømt, men dem glemmer folk og kigger kun på den sidste situation. Det er naturligvis også sjovest, men ikke særlig nuanceret. Feks skulle OB have haft rødt, og AaB straffe inden situationen med Würtz, var det blevet dumt så kampen jo helt anderledes ud.
Det har jo intet med at være nuanseret at være. Vi i Fcm er da fuldstændigt ligeglade med eks. hvad karantæner OB får, da det intet ændrer i vores jagt på Aab. Men det har derimod de karantæner Aab evt. kunne få, da det kan have indflydelse på kampen om guldet.
skulle OB have haft rødt, og AaB straffe inden situationen med Würtz, var det blevet dumt så kampen jo helt anderledes ud.
Ja Aab kunne have skudt ved siden af og OB kunne have kæmpet 10 mand en brav kamp og fået et heldigt udlignende mål i overtiden. Så ja kampen var blevet anderledes, men det gør da ikke at en Aab sejr er en selvfølge. Alt kan ske og det kan vi kun gisne om.

974

Indlæg af 974 »

Iøvrigt er der jo ret stor på de forskellige situationer!

Det hele handler naturligvis om hvad dommeren ser og skønner

Jeg håber inderligt at dommeren ikke så den hånd på bolden, for så er han da helt blank...

RiddleMaker

Indlæg af RiddleMaker »

974 skrev:
jonas386 skrev:
pr0j3ct skrev: Sjovt nok er det også oftest fans og spillere fra hold der "har fået dommerhjælp" der kommer med den latterlige, nedslidte udtalelse; Men dommerkendelser for og imod, går jo lige op over en sæson.
Hold nu op Jonas!!

Uanset hvordan du vender og drejer den, så "forærer" dommeren med meget stor sandsynlighed AaB 2 point!!

En sæson kører jo naturligvis fra start til slut, og mange ting ændrer sig i løbet af denne.
Der tabes og vindes i de sidste minutter, hold og spillere får op- og nedture, der er karantæner osv

MEN når man når til de sidste kampe i en sæson, så retter placeringer osv sig typisk ind

De hold der virkelig har noget at spille for - både top- og bundplaceringer giver givetvis en hel masse ekstra for at opnå det bedst tænkelige resultat. Det er nu at aktørerne skal vise det absolut skarpeste for at opnå dette!

Både OB og AaB spillere gjorde det godt igår (omend jeg personligt nogle gange bandede eks. Skulason langt væk)
At dommeren så på SÅ skandaløs vis dømmer så forkasteligt er simpelthen en skandale for hele danmarksturneringen!

Hvis sæsonen ender med at AaB vinder turneringen med 1-2 point, så vil jeg i høj grad sige at grunden er lige præcis dét manglende straffespark og udvisning så langt henne i kampen og SÅ sent henne i turneringen, og jeg håber at Würtz på et eller andet tidspunkt vil stå med en dårlig smag i munden!
Så vil jeg forbeholde mig retten til at kalde dig for tudefrans.

Selv inde på OBs eget debatforum giver de sig selv skylden, og ikke dommeren. De var udmærket klar over deres ufattelige dommertække frem til de to situationer med hånd på bolden.

AK blev først snydt for straffe og et tilhørende rødt kort til OB-spilleren for at fratage AK en oplagt målchance. Nogle minutter senere i kampen bliver Curth stoppet en halv meter fra feltet, ligeledes ville det resultere i et rødt kort til OB-spilleren, hvis dommeren ikke havde hovedet langt oppe i røven på sig selv.

Dvs. AaB blev franarret et straffe, en stor frisparksmulighed og to røde kort til OB.

Så havde de omtalte håndboldsituationer til sidst i kampen aldrig nogensinde have været opstået. Selv Brøndby, FCK og OB-fans indrømmer dette inde på bold.dk, eb.dk, sidelinien.dk, sydsiden.dk osv.

Så hvordan er det lige, at dommeren "forærer" AaB to point? Det eneste dommeren kan beskyldes for, er formentlig at franarre AaB en storsejr.

Hvis vi skal tale om dommerforæringer, så lad os tale om fcm-SønderjyskE tidligere på året. Altså hvor SønderjyskE blev snydt for straffe, mål og et manglende rødt kort til fcm... Den kamp har du lykkeligt glemt, eller hvordan skal man forstå din tudekommentar?

jonas386

Indlæg af jonas386 »

974 skrev:

Men er vi enige om at dommeren var dårlig til begge sider? Og han ikke gav AaB flere fordele end OB. Selvfølgelig dømte han dårligt, men det betyder sgu da ikke at han forærede AaB sejren. De 2 point du siger han forærer AaB, har han jo også forhindret AaB i at sikre endegyldigt tidligere i kampen. Hvis AaB var kommet på 4-2, OB nede med 2 mand, 10 minutter igen så vil jeg vurdere, sådan rimelig skråsikkert at de ikke var kommet tilbage i kampen igen.

Hehe, ja, naturligvis bør Würtz have dårlig smag i munden. Han har lige sikret 2 point, og er tæt på at vinde sit første mesterskab nogensinde, jeg tror han har det skidt med han brugte beskidte tricks, men når sæsonen er omme tror jeg han er rimeligt tilfreds hvis han står med pokalen.
Vi i Fcm er da fuldstændigt ligeglade med eks. hvad karantæner OB får, da det intet ændrer i vores jagt på Aab
Naturligvis, men det betyder jo ikke AaB fik foræret 2 point igår. Langt fra.

974

Indlæg af 974 »

RiddleMaker skrev: Så vil jeg forbeholde mig retten til at kalde dig for tudefrans.
Du skal på ingen måder forbeholde dig retten til at kalde mig tudefrans!!!

Det kan jeg stille og roligt fortælle dig ! ;-)

974

Indlæg af 974 »

RiddleMaker skrev: Så vil jeg forbeholde mig retten til at kalde dig for tudefrans.

Selv inde på OBs eget debatforum giver de sig selv skylden, og ikke dommeren. De var udmærket klar over deres ufattelige dommertække frem til de to situationer med hånd på bolden.

AK blev først snydt for straffe og et tilhørende rødt kort til OB-spilleren for at fratage AK en oplagt målchance. Nogle minutter senere i kampen bliver Curth stoppet en halv meter fra feltet, ligeledes ville det resultere i et rødt kort til OB-spilleren, hvis dommeren ikke havde hovedet langt oppe i røven på sig selv.

Dvs. AaB blev franarret et straffe, en stor frisparksmulighed og to røde kort til OB.

Så havde de omtalte håndboldsituationer til sidst i kampen aldrig nogensinde have været opstået. Selv Brøndby, FCK og OB-fans indrømmer dette inde på bold.dk, eb.dk, sidelinien.dk, sydsiden.dk osv.

Så hvordan er det lige, at dommeren "forærer" AaB to point? Det eneste dommeren kan beskyldes for, er formentlig at franarre AaB en storsejr.

Hvis vi skal tale om dommerforæringer, så lad os tale om fcm-SønderjyskE tidligere på året. Altså hvor SønderjyskE blev snydt for straffe, mål og et manglende rødt kort til fcm... Den kamp har du lykkeligt glemt, eller hvordan skal man forstå din tudekommentar?
Som jeg skriver tidligere så er det et spørgsmål om hvad dommeren vurderer og ser!

jeg hørte godt at den gamle angriber Peter Gravgaard gik helt amok over den situation med Jeppe Curth, og det er der givetvis mange der har taget for gode varer.
Havde det været en inkarneret forsvarsspiller, så havde han sikkert sagt at det var regulær kamp om bolden, og så var det måske ikke blevet til noget.
Nuvel; dommeren skulle tage en beslutning, og han fravalgte at dømme noget udfra hans vurdering
Jeg tænker dog godt at der lige så godt kunne have været dømt frispark til Jeppe Curth også - men rødt kort?

jeg synes ikke at der er noget i den situation med Anders K!
Igen er det en situation hvor dommeren laver en vurdering, og den gik så mod AaB
Helt ærlig - dem er der jo masser af året rundt, og her synes jeg ikke dommeren kan bebrejdes

I situationen med Würtz har han forhåbentligt ikke set at han har arm på.. det håber vi da!
Derfor kan han vel heller ikke bebrejdes noget, og dog; det er her at jeg mener at han og hans meddommere ikke tør tage beslutningen udfra de reaktioner, og den unaturlige retning bolden pludselig får.
Her mener jeg at mange dygtige dommere godt ved hvad der skete - måske også uden at de 110% så det, simpelthen udfra retning og reaktionerne.

Men altså reelt set okay udfra en vurdering at han ikke så det!

jeg tror dog at han simpelthen ikke turde dømme det, da han havde så mange tvivlsomme kendelser, og havde en halv tribune foran sig, og kampen var lige ved at slutte..

Så jeg mener altså at dommeren i slutningen af kampen "forærer" AaB 2 point, og så kan vi tage den tilbage til mit indlæg om at både spillere og dommere bør være meget skarpe så langt henne i sæsonen - og det var dommeren bestemt ikke her! :-)

PS
Og så drop lige det der namecalling... det gider jeg virkeligt ikke! :-)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Her mener jeg at mange dygtige dommere godt ved hvad der skete - måske også uden at de 110% så det, simpelthen udfra retning og reaktionerne.
Muligvis, men kommentatorene så det jo heller ikke før man så den i langsom, og i en anden vinkel. Naturligvis skal der være straffe, og rødt, men der er klumpspil, og fra dommerens placering osv kan han sagtens i første omgang have troet at Würtz brugte låret. Det troede jeg også selv indtil jeg så den fra en helt anden vinkel.
jeg synes ikke at der er noget i den situation med Anders K!
Det er du jo tydeligvis den eneste der synes. Det samme med det røde kort. Det var rimeligt tydelige forseelser, og det var ikke kun Graulund der synes det, medkommentatoreren var enig (kan ikke huske hvem det var), men den bliver logisk nok ikke taget op da AaB alligevel vandt. Havde OB nu fået det straffe, og scoret til 3-3 ville du jo næppe synes AaB var blevet snydt for 3 point da dommeren lod OB fuldføre med 11 mand, og undgik at få straffe imod sig. Det handler om de briller du har på.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

jonas386 skrev:Naturligvis, men det betyder jo ikke AaB fik foræret 2 point igår. Langt fra.

Nej, men har jeg sagt det?

Du blandt mange, bliver ved med at påstå at dommeren var ligelig dårlig imod begge hold. Det er meget muligt han var det og i kunne have vundet 10-0 og fået jeres 3 point, det er jeg egentligt ligeglad med. OB kunne bare være det bedre hold og vinde kampen af den grund, eller vi kunne selv have vundet nogle flere, af dem vi har tabt eks. her i foråret. Men det ændrer intet på, at ud fra opgøret igår og hvad som skete, (vi kan altid gisne om, hvad som kunne ske, hvis og hvis) så burde om muligt Thompsen og ikke mindst Würtz, stå med rødt kort og karantæne, til jeres kommende opgør. Det vil unægteligt, uanset dårlige dommere, sejre, uafgjorte, nederlag osv. betyde at i ville stå svækket, til kommende opgør. Så dommerne har i denne og mange andre situationer, ikke bare indflydelse på den enkelte kamp, men i den grad også i kommende og det har en mulig effekt i et slutspil, uanset om det er om medaljer eller om nedrykning.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
Mike80 skrev:Det derfor jeg ret tydeligt skriver 4 point som KAN blive 100 mio værd?! Ok, hvilke mulige modstandere kan vi trække? Jeg læste et bud for ikke længe siden men med dit postulat må man gå ud fra du ret sikker i din sag, så kunne godt tænke mig at høre dit bud på mulige modstandere?!
Med det argument kan du ligesågodt sige der er 1 milliard i forskel da FCM eller AaB potentielt kan vinde hele skidtet. Jeg kan ikke huske de præcise modstandere, men med FCMs tidligere europæiske resultater in mente er det utopi at tro FCM klarer sig igennem. Samme med AaB forøvrigt.
Jeg tror rimelig mange FCM fans godt ved at meget er pisset væk?! Men det ændrer da ikke på at én dommer pt. Med to klokkeklare fejl er forskellen på 4 point mellem AaB og FCM?! Hvis man ikke kan se at wurtz håndboldredning igår med dertil hørende straffe, rødt kort, karantæne også er både kampafgørende og af stor betydning i mesterskabskampen er man fra AaB... Så det passer meget godt;)
Du kan jo se på kampen, selvfølgelig skulle der være straffe og rødt til Würtz, har aldrig sagt andet, men der var flere store fejlkendelser (til begge sider) der ikke blev dømt, men dem glemmer folk og kigger kun på den sidste situation. Det er naturligvis også sjovest, men ikke særlig nuanceret. Feks skulle OB have haft rødt, og AaB straffe inden situationen med Würtz, var det blevet dumt så kampen jo helt anderledes ud.
Ps. Savner dig i talent debatten?! Din evaluering af manden som ikke er den nye Laudrup er ved at blive forældet iforhold til de 6mdr. Ekstra du have brug for..
Tjae, at han ikke spilller kan skyldes mange ting. Jeg mener stadig han er bedre end Fischer der har spillet af lort det sidste år. Men det er en anden debat.
Ok, du havde altså ikke helt styr på de mulige (umulige at slå) kommende cl kval modstandere? Sikke en overraskelse og sikke et super godt modargument, at vi jo iforhold til de 100mio et dk. Mesterskab giver i tilfælde af en samlet sejr over 2 kampe (mod en modstander du ikke helt her styr på) ligeså godt kan sammenligne med at FCM eller AaB vinder hele skidtet 2-3 år i træk og derved samler den mia du hiver frem.. Det søgt, det dumt og meget forudsigeligt i en Jonas Classic debat,..

Ja, du har ret! Du mener stadig Lucas Andersen er den bedre spiller! For det var jo dit udgangspunkt så hvofor skulle du pludselig ændre det? Det ihvertfald ikke noget jeg tidligere har oplevet.. Om så Fischer (som pt. Er skadet) havde spillet samtlige kampe, scoret 20 plus og var solgt til PL for 200mio ville det intet ændre.. Men det samtidigt hovedet på sømmet iforhold til hvorfor jeg ikke spilder flere ord på at "debatere" i din retning.. Ligemeget, ligegyldigt...

Go kamp! (Til jer andre der forsøger) hehe..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386

Indlæg af jonas386 »

pr0j3ct skrev:Nej, men har jeg sagt det?
Det var en helt genrel kommentar. Jeg skrev det til dig fordi du siger at FCM fans er ligeglade med OBs karantæner. Og mange, også herinde, mener jo at AaB fik foræret 2 point.
Du blandt mange, bliver ved med at påstå at dommeren var ligelig dårlig imod begge hold. Det er meget muligt han var det og i kunne have vundet 10-0 og fået jeres 3 point, det er jeg egentligt ligeglad med. OB kunne bare være det bedre hold og vinde kampen af den grund, eller vi kunne selv have vundet nogle flere, af dem vi har tabt eks. her i foråret. Men det ændrer intet på, at ud fra opgøret igår og hvad som skete, (vi kan altid gisne om, hvad som kunne ske, hvis og hvis) så burde om muligt Thompsen og ikke mindst Würtz, stå med rødt kort og karantæne, til jeres kommende opgør. Det vil unægteligt, uanset dårlige dommere, sejre, uafgjorte, nederlag osv. betyde at i ville stå svækket, til kommende opgør. Så dommerne har i denne og mange andre situationer, ikke bare indflydelse på den enkelte kamp, men i den grad også i kommende og det har en mulig effekt i et slutspil, uanset om det er om medaljer eller om nedrykning.
Selvfølgelig har det det, men så kan man jo blive ved. Izunna der skulle have været ude i SE kampen osv. Det bliver en hypotetisk diskussion, vi spillede feks uden Würtz mod BIF, men vandt 2-0. Så det bliver kun ved gisninger og "hvad nu hvis"
Ok, du havde altså ikke helt styr på de mulige (umulige at slå) kommende cl kval modstandere? Sikke en overraskelse og sikke et super godt modargument, at vi jo iforhold til de 100mio et dk. Mesterskab giver i tilfælde af en samlet sejr over 2 kampe (mod en modstander du ikke helt her styr på) ligeså godt kan sammenligne med at FCM eller AaB vinder hele skidtet 2-3 år i træk og derved samler den mia du hiver frem.. Det søgt, det dumt og meget forudsigeligt i en Jonas Classic debat,..
Man skal jo igennem 2 kval runder som mester i suppen.

Mesteren skal spille CL-CHQ3. Her vil man kunne møde mestrene fra Schweiz og Cypern samt mestrene fra de lande, der er dårligere rangeret end Danmark (vinderne af CL-CHQ2).

Taber man CL-CHQ3 deltager man i EL-Q4 og får altså en ekstra chance for EL gruppespil.
Vinder man CL-CHQ3 er man videre til CL-CHQ4 (aka play off for mestre, her deltager kun de ti vindere af CL-CHQ3) og er sikker på at deltage i enten CL eller EL gruppespil. Vinder man CL-CHQ4 er man i CL gruppespil, taber man CL-CHQ4 er man i EL gruppespil.

Og i play-off'en er modstanden også deraf sværere. Derfor ser jeg det som utopi at et dansk hold at man klarer sig igennem der.
Ja, du har ret! Du mener stadig Lucas Andersen er den bedre spiller! For det var jo dit udgangspunkt så hvofor skulle du pludselig ændre det? Det ihvertfald ikke noget jeg tidligere har oplevet.. Om så Fischer (som pt. Er skadet) havde spillet samtlige kampe, scoret 20 plus og var solgt til PL for 200mio ville det intet ændre.. Men det samtidigt hovedet på sømmet iforhold til hvorfor jeg ikke spilder flere ord på at "debatere" i din retning.. Ligemeget, ligegyldigt...
Naturligvis havde der været en forskel, men har du set Fischer spille? Han har ikke spillet godt i Ajax, han scorede en del mål i første sæson, hvilket er godt klaret, men han spillede ikke godt, og i den her sæson har han jo været helt ude at skide. Jeg mener stadig Lucas er et større talent, men det virker ikke til at han befinder sig specielt godt i det hollandske. Hvilket naturligvis er ærgeligt for ham.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

jonas386 skrev:Det bliver en hypotetisk diskussion, vi spillede feks uden Würtz mod BIF, men vandt 2-0. Så det bliver kun ved gisninger og "hvad nu hvis"
var det blevet dumt så kampen jo helt anderledes ud.
Hvis AaB var kommet på 4-2, OB nede med 2 mand, 10 minutter igen så vil jeg vurdere, sådan rimelig skråsikkert at de ikke var kommet tilbage i kampen igen.
Var de 2 ting nu dømt var den efterfølgende situation med Würtz aldrig fundet sted.
I rest my case...
Det handler om de briller du har på.
Præcis.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Min diskussion var jo netop hypotetisk fordi man er nødt til at have nuancerne med. Og ligesåvel som OB kunne have scoret til 3-3 og Würtz fået rødt, så kunne AaB ligesågodt have lukket kampen længe inden og OB kunne være 2 mand i undertal.

974

Indlæg af 974 »

974 skrev:
TrueWolfMidt skrev:Gode nyheder for os fra Aab lejren.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-uden-Thelander-og-Joensson
Og lad os så snart se et gult kort til
Augo, Ahlmann og Kusk

http://www.superstats.dk/kort/fare

og forhåbentligt også et enkelt direkte rødt til Spalvis

Det bliver OGSÅ en kamp af stor vigtighed :-)

Ahlmann fik jo gult kort og er ude næste kamp, hvilket er super godt - han spillede ganske godt mod OB
Og han når måske endda kun lige at komme med igen før han risikerer ny karantæne :-)

**************************************************************************************************************************

I Brøndby - FCV kampen har Peter Nymann netop fået gult kort så han er ude mod os d. 4. maj

Iøvrigt er der ganske mange FCV spillere i farezonen, så lad os håbe på nogle flere kort der :-)

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

FCM Fan nr. 1 skrev:Det er en kæmpe skandale uanset dit AaB spin. Jeg håber det ikke afgør mesterskabet for det vil give alle en dårlig smag i munden.
Det er nu nok ikke, at Würtz tog den med hånden, at mesterskabet blev afgjort. Mig bekendt har vi tabt to direkte opgør mod AaB og en uafgjort, hvor mesterskabet kunne være blevet placeret.

Würtz stjal tre point i går. Vi forærede dem forærede otte i de indbyrdes kampe.

Låst