Forventninger til sæson 2013-14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Forventninger til sæson 2013-14

Indlæg af PH1978 »

Nu her i landsholdspausen, er det så nogen der har føling med hvordan det går i klubben?
Er Duncan ved, at deltage i træningen?
Har Femi ild i øjnene?
Noget nyt med Hedi, Santiago og Janssen?

Brugeravatar
Kent

Re: Forventninger til sæson 2013-14

Indlæg af Kent »

Glen melder nu 1.7 point i snit per kamp ud som målsætningen for efteråret: http://www.bold.dk/nyt/FCM-sigter-mod-top-tre
Dvs 31 point til vinterpausen - med 10 runder igen mangler vi så 11 point for at nå målsætningen. Det er klart, at som sæsonen har udviklet sig indtil nu, så virker det ikke videre ambitiøst, at vi skal præstere som en nedrykker de sidste 10 kampe - hvoraf de 6 er på hjemmebane.

Men tingene kan hurtigt vende - i efteråret 2010 fik vi en god start, ligesom i år, og havde 16 point efter 8 runder. 10 runder senere havde vi kun skrabet 13 point yderligere sammen, og en generel pointfattig mellemste del af sæsonen gjorde, at vi ikke blandede os i medaljerne den sæson.

Jeg håber dog, at vi undgår flere skader og dumme karantæner - og hvis Rilwan, Petter og Hedi begynder at komme tilbage i løbet af den næste måned, så ser holdet altså stærkt ud og så burde vi kunne hente mere end 11 point alene på hjemmebane.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg er sikker på, at Glen Riddersholm gerne vil have, et højere pointsnit ved sæsonafslutningen end 1,7 point. Jo højere pointtal ved sæsonafslutningen, desto højere må vi ligge i tabellen og dermed vil muligheden for igen at få mange tv-penge i 2 ombæring, jo være til stede. Det vil vi jo alle gerne have. Jeg tror at han maner lidt til besindighed, da skader, karantæner og lignende, pludselig kan få vores sæson til at se meget anderledes ud.
Dog bare et gæt.

Vi håber jo alle at Rilwan, Petter, Marco & Jansen osv. snart er tilbage og kan hjælpe med, at hive endnu flere point i hus.

Hvor er det bare dejligt at være Fcm fan.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror mest Glen maner til forsigtighed, for at holde spillernes ben og koncentration solidt plantet på jorden. Enhver som kender Glen, kan ikke være i tvivl om at han har høje ambitioner :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Har leget lidt med statistikkerne igen ;-)

Det har naturligvis ikke noget med FCM at gøre, da vi jo udelukkende skal fokusere på næste kamp, men....

Har set på pointtallet - eller rettere pointtabet - for de danske mestre de sidste 10 sæsoner. Over den periode har de danske mestre hentet i gennemsnit 71,3 point (lavest 65, højest 81). Det betyder, at de danske mestre i snit har sat 28 point til i løbet af sæson - og maksimalt 34.

Hvis vi ser på den nuværende stilling over pointtab i ligaen, ser det således ud:

Tabte point
FCM 4
AaB 10
FCV 11
AGF 11
VFF 12
EfB 13
OB 14
Randers 15
SE 16
FCK 17
BIF 18
FCN 19

Min forsigtige pointe er, at det er ikke mange point, som FCK og FCN kan tillade sig at smide yderligere. De skal nok som minimum vinde 18 af de sidste 25 kampe, og mindst 20 for at blive mestre i en gennemsnitlig sæson. Det ser ikke alt for let ud....
Hvem der så i stedet kunne smutte med guldet, når nu det ser svært ud for FCK og FCN, skal jeg nok lade være med at spekulere i. Jeg håber bare på 3 point på lørdag.....

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:Har leget lidt med statistikkerne igen ;-)

Over den periode har de danske mestre hentet i gennemsnit 71,3 point (lavest 65, højest 81).
I så fald har vi hentet mellem 24 og 30 % af pointene allerede (don't jinx it). :-)

974

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:
Kent skrev:Har leget lidt med statistikkerne igen ;-)

Over den periode har de danske mestre hentet i gennemsnit 71,3 point (lavest 65, højest 81).
I så fald har vi hentet mellem 24 og 30 % af pointene allerede (don't jinx it). :-)
Det er jo så også på ca 25 % af kampene spillet :-)

974

Indlæg af 974 »

Hvis vi kigger på de sidste 33 runder så ser det sådan her ud

1. FCM 56 point
2. EFB 55 point
3. FCK 54 point

Kig selv mere på detaljerne nedenfor ( og husk lige på siden at kigge over til højre også... )

http://superstats.dk/stilling/fra-til?r ... 013%2F2014

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

974 skrev:Hvis vi kigger på de sidste 33 runder så ser det sådan her ud

1. FCM 56 point
2. EFB 55 point
3. FCK 54 point

Kig selv mere på detaljerne nedenfor ( og husk lige på siden at kigge over til højre også... )

http://superstats.dk/stilling/fra-til?r ... 013%2F2014
Faktisk en fed statistik!
Prøvede lige at kigge på det, hvis man tager fra Superligaens indførelse til idag, ligger vi nummer 4 målt på pointgennemsnit, kun overgået af BIF og FCK, samt FCV der kun har de 8 kampe i denne sæson!
Hvis man kigger på Superligaen siden vi rykkede op (2000/2001), har vi spillet 437 kampe med et snit på 1,6 ! Her er vi også kun overgået af BIF og FCK (i parentes også FCV, men de har jo kun 8 kampe), hvor de har et snit på hhv 1,74 og 1,84.
Sku godt klaret at vi har lagt så højt hele vores levetid !
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Kraul kommenterer på FCM, men mest af alt på Glenn.

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... 093132.htm

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Landskampspausen sammenlagt med at den første 1/3 af sæsonen er færdigspillet, er vel en god lejlighed til at genbesøge denne tråd (nu er nederlagsfølelsen fra i mandags også ved at forsvinde en smule fra min krop).

Nå, under alle omstændigheder har jeg set på hvordan det er gået de sidste 10 år ud fra stillingen efter 11 runder - nogle vil måske kunne huske, at jeg lavede lidt den samme øvelse efter 7 runder, hvor mesterskabschancen kun var 30% for førerholdet efter 7 runder. Så her er lidt opdaterede beregninger:

For det første er det ikke sket før, at vi har ført ligaen efter 11 runder. Vi har dog 4 gange tidligere ligget nr 2 efter 11 runder (den ene sæson var det delt). De sæsoner er vi endt som hhv nr 2,3,3 og 4. (Vi lå også nr 2 efter 11 runder i vores første sæson i Superligaen i efteråret 2000 - her endte vi på 4. pladsen efter 33 runder).

I de sidste 10 sæsoner har nr 1 gennemsnitlig haft 25,6 point efter 11 runder (max: 29, mindst 22), så vores pointhøst på 23 er på ingen måde imponerende. Vi har en gang tidligere haft 23 point efter 11 runder, det var i 2007, hvor vi lå nr 2 efter FCK - den plads holdt vi, mens det var AaB, der endte med at blive mester i foråret 2008.

Nr 2 efter 11 runder har gennemsnitlig haft 21,6 point (max: 24, min 19), så de 18 point AaB har lige nu er ikke set ringere for en toer i den periode, jeg kigger på.

Det gennemsnitlige forspring, som nr 1 har haft til nr 2 er 4,0 point - så de 5 point vi har, er lidt over gennemsnittet.

Ud fra disse beregninger, kan vi konkludere (som jeg også har nævnt tidligere), at det på ingen måde er os der er er ekstremt gode, men konkurrenterne, der er dårlige. Grunden til vores relative suveræne førsteplads, er ikke vores egen pointhøst, men vores konkurrenters middelmådighed.

Men hvordan er et så gået førerholdet efter 11 runder i de sidste 10 år?
Chancen for at blive mester, er nu øget fra 30% til 50%! Det er nemlig blevet til 5 mesterskaber, 4 andenpladser, samt en enkelt 3. plads for førerholdet efter 11 runder, set over de sidste 10 år. Så risikoen for nedrykning er nu lig 0 og medaljerne skulle være sikret ;-)

Endnu bedre ser det ud, hvis man ser på de førerhold, der minimum har haft 4 points forspring - her er det blevet til 4 guld og 1 sølv (FCK smed 8 point til FCN for to år siden). Så altså 80% chance for guld :-)

Nå, det blev vidst lige vel optimistisk, så lad os få lidt sortseer på:
Hvis vi ser frem til vinterpausen (18 runder), så har førerholdet de sidste 10 år haft i gennemsnit 41,3 point (max 48, min 36). Med vores nuværende pointhøst på 23, skal vi altså hente 18 point i de sidste 7 kampe, for at have et gennemsnitligt efterår for et førerhold - dvs vi skal hente 6 sejre i 7 forsøg. For at indhente det ringeste førerhold i 10 år efter 18 runder (AaB i 2007 med 36 point), skal vi hente 13 point.
Så hvis vi skal holde vores kadence, skal vi i gang med at vinde igen, og gerne hente 5 sejre i næste 7 kampe!

Nu ved jeg godt, at mantraet er 'en kamp af gangen', men lad os nu bare tage et kig på programmet frem til jul:

FCM - RFC
FCN - FCM
FCM - EFB
VFF - FCM
FCM - BIF
FCV - FCM
FCM - AGF

Hvis vi gentager resultaterne fra de første opgør mod disse klubber, så bliver det til 4 sejre og 3 uafgjorte og dermed 15 point - samlet 38, hvilket vil være 3 under gennemsnittet. Så det bliver ikke let. Kravene er høje, for at hænge på i toppen......

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Tak for at sætte nogle gode tal på, Kent. Det interessante ville umiddelbart være forspringet på point, for hvis f.eks. kun AaB skal hente os, er det jo ligemeget, om vi har 30 point mod 25 eller 23 point mod 18. Dog er der den hage, at der med den jævne pointhøst til hele suppen er rigtig mange hold i hælene af os, og hvis f.eks. AaB snubler, kan Esbjerg overtage deres placering uden en synderligt stor forskel i point fra første- til andenpladsen. Det gør det noget mere uforudsigeligt.

Jeg regner AaB, Esbjerg og FCK for "maraton"-holdene, dvs. de hold, der kan følge med gennem hele sæsonen og tage mesterskabet. Til foråret har FCK og Esbjerg (formentlig) ikke alle de europæiske kampe, vi kan håbe på forstyrrer dem i efteråret. Man kunne således snildt frygte, at de to hold bliver ubehagelige i foråret, og at vi derfor skal have et solidt forspring på dem, hvis vi skal gøre os forhåbninger om den førsteplads.

Næste logiske milepæl er vinterpausen. Jeg tror, det bliver en historisk pointfattig Herbstmeister.

oros

Indlæg af oros »

Åh ja! Men henter vi nu 23 points i de næste 11 kampe - og derefter det samme i de sidste 11 kampe....
Så tror jeg sq, vi bliver mestre... :lol:

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Acebone skrev:Tak for at sætte nogle gode tal på, Kent. Det interessante ville umiddelbart være forspringet på point, for hvis f.eks. kun AaB skal hente os, er det jo ligemeget, om vi har 30 point mod 25 eller 23 point mod 18. Dog er der den hage, at der med den jævne pointhøst til hele suppen er rigtig mange hold i hælene af os, og hvis f.eks. AaB snubler, kan Esbjerg overtage deres placering uden en synderligt stor forskel i point fra første- til andenpladsen. Det gør det noget mere uforudsigeligt.

Jeg regner AaB, Esbjerg og FCK for "maraton"-holdene, dvs. de hold, der kan følge med gennem hele sæsonen og tage mesterskabet. Til foråret har FCK og Esbjerg (formentlig) ikke alle de europæiske kampe, vi kan håbe på forstyrrer dem i efteråret. Man kunne således snildt frygte, at de to hold bliver ubehagelige i foråret, og at vi derfor skal have et solidt forspring på dem, hvis vi skal gøre os forhåbninger om den førsteplads.

Næste logiske milepæl er vinterpausen. Jeg tror, det bliver en historisk pointfattig Herbstmeister.
Jeg tror også godt du kan tilføje BIF til "maraton"-holdene. Det, de har vist på det seneste, taler i hvert falde ikke imod. Derudover er jeg enig i resten af det du skriver

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mazter81 skrev:Jeg tror også godt du kan tilføje BIF til "maraton"-holdene. Det, de har vist på det seneste, taler i hvert falde ikke imod. Derudover er jeg enig i resten af det du skriver
Det skal siges, at jeg overvejede at nævne dem, men det er for svært at vurdere, om de rent faktisk har ramt plet med deres signings eller ej denne gang. Hvis Szymanowski og co. fortsætter i samme stime, ja, så er de også med.

Besvar