Europa kvalifikationen 2026

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Europa kvalifikationen 2026

Indlæg af ABT »

Tråd til debat om modstandere, kampe, lodtrækninger mv. i årets Europa kampagne.

Det hele starter i morgen i Tyrkiet - vi skal derfra med et resultat, der holder kampen åben til returen i Herning. Det er spændende hvordan begge hold står så tidligt i sæsonen - vi mangler nogle profiler til skader, mens Besiktas ser ud til at være i gang med oprustning som dog ikke bliver aktuelt eller relevant til vores opgør.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Re: Europa kvalifikationen 2026

Indlæg af ABT »

Alene baseret på den aktion, hvor Etim ryger i bad fortæller mig, at vi ikke kan bruge manden på det her niveau. Elendig teknik, hvor bolden springer fra ham inden han får stemplet en modspiller på læggen. Håbløst at vores europa kampagne i det sjovere selskab potentielt er slut før det er begyndt.

Falliterklæring, at vi skal spille med en fredericia spiller på toppen til nogle af sæsonens vigtigste kampe.

Lad os se, om vi kan slippe derfra med et resultat, hvor der stadig er noget at spille om i Herning.
/ ABT

Billede

Kejle

Indlæg af Kejle »

Han var ikke den eneste der faldt igennem i første halvleg. Anden halvleg sad jeg bare og ventede på chancen der skulle give os 1-1. Desværre en fin redning af den tyrkiske keeper.

MoM - Elias

Danand123

Indlæg af Danand123 »

ABT skrev:
23. jul 2026, 21:05
Alene baseret på den aktion, hvor Etim ryger i bad fortæller mig, at vi ikke kan bruge manden på det her niveau. Elendig teknik, hvor bolden springer fra ham inden han får stemplet en modspiller på læggen. Håbløst at vores europa kampagne i det sjovere selskab potentielt er slut før det er begyndt.

Godt nok en hård dom mod Etim. Håber du trækker det tilbage senere i sæsonen. Men mht dumme røde kort, så kan du også udpege Osorio, Diao, Paulinho, Billing mfl. Og de har trods det været en gevinst for klubben.

I øvrigt godt kæmpet og noget bedre udgangspunkt end AGF.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Danand123 skrev:
24. jul 2026, 08:17
ABT skrev:
23. jul 2026, 21:05

Godt nok en hård dom mod Etim. Håber du trækker det tilbage senere i sæsonen. Men mht dumme røde kort, så kan du også udpege Osorio, Diao, Paulinho, Billing mfl. Og de har trods det været en gevinst for klubben.

I øvrigt godt kæmpet og noget bedre udgangspunkt end AGF.

Bestemt godkendt, at vi redder skindet på næsen dernede. Ros for det. Men med Etim kan jeg ikke se hvad der skulle retfærdiggøre, at han er en mand vi kan bruge i en fremtidig konstellation. Han er 24, så det er ikke et voldsomt uforløst potentiale han har foran sig. Han scorede lidt mål i Fredericia mod bund 6 hold. Det imponerer mig på ingen måde. For mig får jeg Brumado vibes på de dårlige dage af ham. Jeg tror stadig, at han ryger videre inden vinduet lukker i. Han har selvsagt ikke hjulpet sig selv, når han nu er i skammekrogen de næste to europæiske opgør.

Det er ærgerligt, at vi lige kommer fra en sæson hvor vi har en abnorm stor mængde karantænedage, til at der skal gå 15 minutter før vi hiver den første røde billet til os. Det er tenderende uacceptabelt, at der ikke er bedre styr på disciplinen end det (og ja, jeg er med på at det ikke er hensigten med stemplingen, og at andre dommere ville taksere det til gult - Det er stadig hjernedødt ringe og dumt).

Jeg ser frem til, at vi får ryddet ud i det tynde øl i truppen. At Etim skal spille er jo et udtryk for at folk som Uhre og Chili er fuldkommen useless.

Generelt en forfærdelig runde for de danske hold i Europa. Alt er heldigvis åbent til returen.
/ ABT

Billede

Besvar