SL R26 - FC Midtjylland - FC København
SL R26 - FC Midtjylland - FC København
Så gælder det del 1 af guldkampen.
Vi skal stemple ind i mesterskabsspillet nu, og vi skulle gerne have 3 point. 1 point kan vise sig at være godkendt, men så står vi igen ligesom i sidste sæson, at have spillet hjemme mod Brøndby og FCK og ikke fået en sejr.
Det gør det unægteligt vanskeligere med udebane i 3. og 2. sidste spillerunde mod Brøndby og FCK.
Vi skal stemple ind i mesterskabsspillet nu, og vi skulle gerne have 3 point. 1 point kan vise sig at være godkendt, men så står vi igen ligesom i sidste sæson, at have spillet hjemme mod Brøndby og FCK og ikke fået en sejr.
Det gør det unægteligt vanskeligere med udebane i 3. og 2. sidste spillerunde mod Brøndby og FCK.
Re: SL R26 - FC Midtjylland - FC København
Lige en rettelse. Vi startede ude mod Brøndby i sidste sæson og tabte. Vi vandt så hjemmekampen i 28. spillerunde.
Set over hele kampen, så synes jeg i den grad at vi er heldige med at slippe afsted med en sejr. FCK fik ikke indstillet sigtekornet i første havleg, hvor vi derimod fik dem straffet. Anden halveg var i den grad på FCK’s præmisser, men vi havde endelig marginalerne med os.
Samlet har vi indtil videre fået 4 ud af 12 point i mesterskabsspillet. Det er ikke prægende, men for pokker hvor er det vigtigt at vi vinder over FCK.
Nu skal vi så bare have nogle sejre mod de ”lette” modstandere.
Og når det så er sagt, så luner en sejr gevaldigt
!
Samlet har vi indtil videre fået 4 ud af 12 point i mesterskabsspillet. Det er ikke prægende, men for pokker hvor er det vigtigt at vi vinder over FCK.
Nu skal vi så bare have nogle sejre mod de ”lette” modstandere.
Og når det så er sagt, så luner en sejr gevaldigt
jeg har holdt min kritik af thomasberg i baggrunden, men den her kamp viser for mig, at manden har mangler i taktisk forståelse.
På et kritist tidspunkt vælger manden at tage den største motor på midten Bravo ud, frem for Silva som slet ikke kom til noget som helst i 2 halvleg, ikke nok med det han lå på sekser pladsen. Sørensen får ikke sat sig i sene heller.
Kampen viser også for mig, at målmandspladsen og Bechs plads at her skal der købes dyrt ind, formentlig også på venstre back pladsen. Løssl så ikke godt ud ved begge mål og Bech er igen indbladet i et mål, nemlig det sidste til fck.
Flere af spillerne som osorio, simsir, francolino ser ikke ud til at være på toppen
På et kritist tidspunkt vælger manden at tage den største motor på midten Bravo ud, frem for Silva som slet ikke kom til noget som helst i 2 halvleg, ikke nok med det han lå på sekser pladsen. Sørensen får ikke sat sig i sene heller.
Kampen viser også for mig, at målmandspladsen og Bechs plads at her skal der købes dyrt ind, formentlig også på venstre back pladsen. Løssl så ikke godt ud ved begge mål og Bech er igen indbladet i et mål, nemlig det sidste til fck.
Flere af spillerne som osorio, simsir, francolino ser ikke ud til at være på toppen
Vinden blæste heldigvis vores vej i aften. 2 point ud af 12 mulige havde været helt elendigt og katastrofalt. Vi har kendelserne med os og skarpheden, for en gangs skyld. Jeg er dog stadig ikke imponeret. Der skal gøres noget ved forsvarskonstellationen, og så skal der simpelthen hentes en klassekeeper. Løssl bliver ikke yngre, og olafsson bliver aldrig dygtigere med fødderne. Manden er 25 år - det skulle have været for 10 år siden der skulle være sat ind, hvis han skulle skoles i en boldbehandling som bare var på niveau med en fattigmands markspiller.
Kan vi vinde i Farum, er det lige før at træerne kan vokse ind i himlen. Vi har de tre sværeste udekampe tilbage. Jeg tænker, at de kommer til at definere vores skæbne.
Kan vi vinde i Farum, er det lige før at træerne kan vokse ind i himlen. Vi har de tre sværeste udekampe tilbage. Jeg tænker, at de kommer til at definere vores skæbne.
/ ABT

Vi spiller en rigtig flot første halvleg. Det fortjener alle kredit for. Desværre kommer vi lidt på hælene i anden halvleg men Thomasberg får justeret og vi kommer ind i kampen igen. Jeg synes det var en yderst fortjent sejr.
Årh hvor jeg dog håber vi finder momentum nu og får opbygget lidt afstand til forfølgerne i de kommende to runder. Men det her slutspil er så tæt at man aldrig aner hvor det går henad. Men vigtigt at Buksa virkelig stempler ind i dag, vi skal have gang i målscoringen hvis vi skal noget som helst.
Årh hvor jeg dog håber vi finder momentum nu og får opbygget lidt afstand til forfølgerne i de kommende to runder. Men det her slutspil er så tæt at man aldrig aner hvor det går henad. Men vigtigt at Buksa virkelig stempler ind i dag, vi skal have gang i målscoringen hvis vi skal noget som helst.
Tja, det virkede da at tage Bravo ud, så det er da ikke mangel på taktisk forståelse?FCM2000 skrev: ↑17. apr 2025, 20:11jeg har holdt min kritik af thomasberg i baggrunden, men den her kamp viser for mig, at manden har mangler i taktisk forståelse.
Løssl burde have taget den første, det indrømmer han også selv, hvis du vil give ham skylden for den anden, så skal han også have skylden for at Randers scorede 3 i går.
Begge FCK scoringer sker ved at der er plads mellem vores højre back og højre centerforsvar. Der er en ren motorvej ned mod mål. Det er røvdårligt forsvarsspil.
-
Copenhagenwolf
Fortjent sejr overall. Fremfor alt godt at se at holdmentaliteten var i top igen efter den meget-meget ringe indsats i Randers.
Kan vi vinde de sidste tre hjemmekampe plus henter 2-3 point i de tre svære udekampe tror jeg vi kommer i mål.
Kan vi vinde de sidste tre hjemmekampe plus henter 2-3 point i de tre svære udekampe tror jeg vi kommer i mål.
Selvom man maler et flot billede efterfølgende, kunne man ligeså godt have tabt kampen. Chaka var også tæt på til sidst at gøre det spændende. Held eller dygtighed - tja, det er lige meget nu. Men man skal vinde i Farum, hvis man vil noget med det her.
Man har store problemer med at forsvare, Mads Bech og Diao er sgu ikke særlig gode, alt for ofte. Synes også Silva og Oli har for lidt gods i deres spil i går. Langsommelige i tanke og handling.
Simsir med et katastrofe indhop hvor han kunne have koste mål et par gange samtidig med han ikke ønsker at dække op. Forkert set af TT at sætte sådan en type ind, når man fører 2-0.
Gorgoza, Buksa, Mbabu (sidstnævnte dog skyld i en ikke offside ved målet), og delvist Bravo og Osorio var jævne. Men det var ikke prangende og FCM kan stadig tabe til alle, på en hvilken som helst dag.
Man har store problemer med at forsvare, Mads Bech og Diao er sgu ikke særlig gode, alt for ofte. Synes også Silva og Oli har for lidt gods i deres spil i går. Langsommelige i tanke og handling.
Simsir med et katastrofe indhop hvor han kunne have koste mål et par gange samtidig med han ikke ønsker at dække op. Forkert set af TT at sætte sådan en type ind, når man fører 2-0.
Gorgoza, Buksa, Mbabu (sidstnævnte dog skyld i en ikke offside ved målet), og delvist Bravo og Osorio var jævne. Men det var ikke prangende og FCM kan stadig tabe til alle, på en hvilken som helst dag.
Efter hvad jeg hørte i nedtankten (den smule der var om FCM), så var Simsir skadet og på skånetræning inden kampen. Han er nok kommet ind uden at være helt klar og har trukket sig fra noget arbejde - og den slags har vi ikke råd til i de her kampe.
Nu blev så han mere skadet, hvilket jo blot gjorde det værre at han blev skiftet ind.
Nu blev så han mere skadet, hvilket jo blot gjorde det værre at han blev skiftet ind.
Nogen der kender noget til disciplinær instansens sagsbehandlingstid?
Jeg tænker alt andet end tilskuerstraf til FCK for baneløb og kaste pyroteknik på familieafsnittet vil være en falliterklæring. Ikke helt uvæsentligt i et mesterskabsspil.
Jeg tænker alt andet end tilskuerstraf til FCK for baneløb og kaste pyroteknik på familieafsnittet vil være en falliterklæring. Ikke helt uvæsentligt i et mesterskabsspil.