Evaluering sæsonen 2018/2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Evaluering over sæsonen 18/19 og fremtidige perspektiver

Indlæg af Stoffer »

Sæsonen 2018/2019

Slået ud først af Astana og siden Malmø, pokalsejr og sølvmedaljer med et pænt hul op til nr. 1 og ned til nr. 3.

Europa:
Skuffende. Jeg kan ikke rigtig beskrive det i andre termer.

Spørgsmålet er, om man skal måle holdet op i mod de forventninger man satte op om fast europæisk deltagelse, eller det spil vi efterhånden har set i flere sæsoner i europa. Uanset målstokken er det skuffende, men de to baggrunde skaber dog forskellige perspektiver alligevel.

For det første var lodtrækningerne gode. Astana blev undervurderet i danske medier, de er et godt hold, men i CL kval må de siges at være en ok modstander. Malmø var tæt på en optimal modstander - der var få nemmere modstandere på det stadie. Det jeg fandt mest bekymrende ved de to kampe var, at det blev helt, helt tydeligt, at taktikken og spillestilen der fungerer i ligaen ikke kan oversættes. Vores taktik bliver for banal og mod hold med ligeså god fysisk og individuel kvalitet (Astana) eller mod gode tekniske boldspillere (Malmø) kommer vores tonser stil til kort.

Poaklsejr:
Momentet der reddede sæsonen.

Pokalfinalen har været en mare for klubben, og det var en fornøjelse, at der blev rettet op på det. På den ene side, så formåede holdet at gøre det til en kamp på vores præmisser med dueller og en masse uro, og vi havde en del uheld med det manglende (klare) straffe. På den anden, så skulle meget ikke havet gået anderledes i finalen og så havde det været et decideret traume. Men vejen til finalen kunne have været sværere, og marginalerne var med os, hvilket leder mig til det næste.

Sølvmedaljer:
Flotte sølvmedaljer.

Nu gør jeg mig upopulær: Folk herinde og i bredere forstand blandt fcm fans har vist sig rystende forkælet. Derudover er det imponerende hvor lidt man har forstået af det, som klubben har prædiket længere end nogen anden dansk klub vedr. analyse af processen fremfor resultaterne. Vi er fortsat ikke en klub i nærheden af fck - det gælder på samtlige parametre, som jeg kan komme i tanke om. Hvis man mener andet, så er man enten aldeles blind, biased eller historieløs.

Ja resultater er afgørende, ingen siger andet, og ja Kenneth Andersens evner er valide at diskutere. Men at se hvordan folk er villige til at smide alt over bord, fordi man faldt efter et meget meget stærkt fck hold (med skytter der omsatte chancer i en imponerende og udsædvanlig rate), det er useriøst. Jeg ser meget få forskelle på dette mesterskabsspil og sidste års - den afgørende forskel har været evnen til at omsætte chancerne, hvilket naturligvis er en afgørende evne, men det er jo ikke en hel flok andre spillere, så det er ikke urimeligt at henføre det i al fald et stykke af vejen til varians. Jeg har flere gange slået på trommen for, at folk skal se på xG (så må andre fans håne og gøre ved), hvor vi altså ikke har været helt så dårlige, som resultaterne har vist. Det er i min fejl en kæmpe fejl, hvis vi begynder at rive alt op med rode.

Kenneth Andersen kan jo primært måles på superligaen, selvom jeg synes, at pokalfinalen var et solidt stykke arbejde. Og en træner kan naturligvis ikke - som jeg gør ovenfor - undsige sig resultaterne, og de har ikke været gode nok i mesterskabsspillet. Midtbanen synes at være den centrale udfordring, og jeg vil også nævne at presset har været en vigtig årsag til, at man har haft problemer. Evander, Wikheim og Paul er alle dygtige spillere, men deres villighed til pres er ikke den største, når det kombineres med at JP ikke har samme mobilitet og aktionsradius, så hænger presset, og det spiller modtanderne sig ud af for nemt. KA forsøger sig med Frank og med Sparv for at skabe noget defensiv soliditet, hvilket på mig virker til at forstærke problemerne, da han heller ikke har nogen stor aktionsradius længere. Frank er en dygtig spiller på sin vis, men det er uklart hvor han er bedst, og det virker heller ikke til at KA helt ved det.
Et andet problem i mesterskabsspillet har været at finde angribere med mål i støvlerne. Her har vi ikke set mange forsøg på at ændre valget af spillere, hvor særligt Paul og Mabil har fået meget lang snor - jeg har overvejet, om det ikke havde givet mening med Paul og George, men så er vi tilbage ved presset, der i vores system er så afhængigt at et godt pres fra de forreste tre.

Jeg kunne blive ved om Kenneth Andersen - der er mange interessante diskussioner, men på trods af min kritik ovenfor, så mener jeg, at de underliggende resultater er så gode, at vi utvivlsomt skal støtte ham en hel sæson mere, medmindre noget går helt galt. Det fører mig til det næste.

Perspektiverne for 2019/2020:
Jeg mener, at Kenneth Andersen succes eller mangel på samme med at udvikle taktikken bliver helt afgørende (det er naturligvis en kliche, men læs lige videre).

Jeg håber, at klubben finder tilbage til rødderne i næste sæson. Med det mener jeg, at klubben satser mere på akademiminutter end de sidste par sæsoner, og at klubben åbent og ærligt står ved, at det nok koster på kvaliteten.

Europa
Grunden til jeg håber på dette er, at mit helt store håb for klubben: at blive en fast deltager i europa, ser urealtisk ud. Tilbage til det første om, hvorfor et sådant skifte kan ses igennem forskellige prismer, som jeg skrev ovenfor, kan vi dels se på klubbens egne ambitioner: europa hvert andet år. I den sammenhæng vil det være et kæmpe nederlag, og det er det da også i og med at klubben var dumdristig at melde sådan ud - noget der fortsat kan hidse mig op, at man gjorde. Hvis man i stedet ser på det som en forlængelse af de seneste års præstationer i europa, så synes jeg, at det giver bedre mening. Vi mangler noget taktisk for at klare os i europa, og det kan vi ligeså vel arbejde på med de meget dygtige spillere, der står på spring. (Jeg siger ikke, at man ikke skal finde nogle der kan hæve overliggeren, spørgsmålet er nærmere hvor hårdt man skal skære til ifht. bredden af truppen)

Superliga og pokal
Jeg mener, at vi har kvaliteten til at kæmpe med om titlen, men jeg forventer, at fck bliver stærke igen næste sæson. Det er ikke oplagt at fck sælger mange af de spillere, som har gjort det godt fx Skov, og spillere som fx Wind og Daramy bliver kun bedre.

Vi står ikke i en situation hvor vi lige skal bruge de ekstra 30 - 40 mil. og så er det os, der er i førersædet.

Pokalen bør vi nu kunne angribe mere frit. Den onde ånd er for nu fordrevet.

---

Tl;dr: Mine tanker om sæsonen. Kom gerne med dine nedenfor. Er du (u)tilfreds? Sæsonen bedste spiller? Sæsonens bedste kamp? osv. Jeg tænker denne tråd kan bruges som meta tråd, så vi samler de her overordnede diskussioner et sted.

mousebreaker

Evaluering sæsonen 2018/2019

Indlæg af mousebreaker »

Nu da spillerne så småt kan tage på sommerferie er det på sin plads at lave en vurdering af sæsonen der gik.

Europa 2018
Det europæiske "eventyr" kan kun betegnes som en klokkeklar fiasko. En katastrofe. Først kikser vi kvalifikationen til CL mod Astana selvom vi fik et rimeligt udgangspunkt på udebane, med et nederlag på 2-1. Vi formår dog ikke at score hjemme og så måtte vi via et par walk-overs mod New Saints op mod Malmø som lige var blevet slået ud af Videoton i CL kvallen. Her får vi igen et godt resultat på udebane. 2-2 i en kamp hvor vi den første time lignede et hold på New Saints niveau. Skræmmende. Hjemmebaneopgøret var igen igen igen i Europæisk sammenhæng en forfærdelig indsats hvor det positive indslag var et frispark på stolpen fra kaptajnen. Kampen endte med et fortjent nederlag på 2-0
Thorup turde aldrig spille hjemmekampene på vores stærke sider i Europa efter min mening og så blev kampene en underlig oplevelse hvor spillerne virkede apatiske. Man søgte ikke at vinde men blev bange for at fejle. Den spillemæssige indsats var dermed en copy paste af de europæiske kampagner i 16 og 17.
Dumpet.

Superligaen - grundspil
Vi får en tris start med uafgjort hjemme mod AGF og et nederlag ude mod Aab. To fortjent tabte point i overtiden i runde 6 mod kriseramte OB løftede heller ikke stemningen, men hjemmekampene blev hurtigt en fornøjelse. 9 kampe i træk med 3 scorede mål eller mere, samt en bedring af resultaterne på udebane fik os op i toppen af tabellen hvor vi med truppen i mente hører hjemme. Vi ender med et pointsnit for efteråret på 2,20 som nummer to i tabellen, 3 point efter FCK. Spillemæssigt har det specielt hjemme været en fornøjelse at følge, mens vi på udebane har lavet for mange personlige fejl der kostede point. Hovedløse røde kort til Erik og George samt to tilladte scoringer dybt dybt inde i overtiden hvor vi selv havde havde bolden ved modstandernes mål 20-30 sekunder før slutfløjt og unødvendigt sætter bolden på spil, 1 mål foran. De fire fejl resulterer i 4 uafgjorte kampe, hvor man dog retfærdigvis må tilføje at Georges udvisning kom da vi bagud 2-1 ude mod BIF og endte med 2-2.

I forårets kampe i grundspillet ender fantastisk trods virkelig dårligt spil som reglen mere end undtagelsen, men vi får paradoksalt nok sejrene. Grundspillets sidste 6 kampe ender med 5 sejre og en uafgjort. Specielt udesejren over AGF med 9 mod 11 var bemærkelsesværdig.
Efter årets første 26 kampe har vi 2,31 point i snit som er meget mere end godkendt. Det er super flot. Vi er nu 1 point efter FCK som man må sige virkelig har tur i den og deres spillere har nærmest ikke lavet en personlig kampafgørende fejl hele grundspillet, en trend der desværre fortsætter i mesterskabsspillet.

Superligaen - mesterskabsspillet
I mesterskabsspillet går det helt galt for os. Vores offensiv kan ikke score på selv de største chancer og defensiven halter med store personlige fejl. Efter min mening bliver defensiven dog også solgt af offensiven som hele foråret, inkl grundspillet, haft store problemer med selv simple pasninger, hvilket har resulteret i for mange omstillinger mod os og øget presset på forsvaret. Vi ender med et pointsnit på 1,10 og en målscore på 14-17 i de ti sidste kampe. Det er direkte katastrofalt og sætter sine spor når sæsonen som helhed skal bedømmes. Spillemæssigt var vi også dårligt kørende, men vi har altid vores dødbolde som holdene i superligaen har ekstremt svært ved at dæmme op for, så vi fik skabt vores chancer i næsten hver kamp, vi havde bare ikke kvalitet. Noget jeg mener der har været kendetegnede for 2019 som helhed.

Superligaen som helhed
Superligaen som helhed endte med 71 point for 36 kampe, en målscore på 76-43. Point snit på 1,97
Mit personlige krav til holdet var før sæsonen 2,00 point i snit og så måtte placeringen komme derefter. Vi er 1 point fra det mål. Det er som udgangspunkt fint, men den dårlige afslutning samt de åbenlyse spillemæssige problemer og det manglende FCM udtryk i en stor del af kampene, ender med at helhedsindtrykket bliver ret lunken. Superliga sæsonen kan få prædikatet godkendt med fed pil nedad i min bog.

Jeg må sige at jeg er ret bekymret for vores europæiske kampagne til august. Er KA den rigtige mand på posten? Jeg ved det ikke og det er bekymrende nok i sig selv. Han har 1,92 point i snit men faktum er, at jo mere indflydelse han har haft på spillet (jo længere væk i tid vi er kommet fra Thorup) desto dårligere er det blevet. Måske det er fordi vi er i gang med transformationsfase hvor vi gerne vil kunne spille bolden mere op gennem midten af banen, noget der tidligere har været mere end svært med Kaptajnen og Sparv alene centralt. Nu har vi så Evander i truppen og ham skulle man nok først finde ud af at udnytte bedst. Jeg mener at det er vigtigt at de fortsætter med en tre-mands midtbane fremover hvis man vil noget med Evander.
Det store slag kommer sidst i august. Der skal holdet allerede have en formtop, noget vi har haft mere end almindelig svært ved at time. Kikser vi der så bør KA være under et gevaldigt pres, men er det nok ikke reelt.

Pokalturneringen
Vi ender med trofæet for første gang i klubbens historie, efter 7 tabte finaler på stribe (inkl Ikast's 3)
Det kan selvfølgelig ikke gøres bedre og resultatet i sig selv må give den højeste karakter.
Vi starter med at slå Dalum efter forlænget spilletid og derefter tager vi et reservespækket FCK på hjemmebane. Kolding ude. OB hjemme og vinder på uafgjort mod Brøndby i parken
I hvor høj grad skal i bund og grund tre kampe mod god modstand i pokalen, de to af dem hjemme, have indflydelse på en samlet vurdering af en hel sæson med 36 superliga kampe og 4 europæiske hvor der var fantasilioner (både direkte og indirekte) af kroner på spil?
Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men det er et eftertragtet trofæ som vi tilmed ikke har vundet før, så den svinger sæsonen som helhed op til godkendt. Men så heller ikke mere end det. Det vattede indtryk fra de vigtige europæiske kampe sammen med mesterskabsspillet efterlader alt for mange huller i osten og en lille træls bismag

Akademiet og afrikanerne
Udover præstationerne på banen vil klubben også gerne måles på i hvor høj grad talenterne får chancen. Akademiet skal være en konstant fødekilde til førsteholdet.

Vi har spillet 36 kampe med 11 spillere på banen (det meste af tiden) som skal spille 90 minutter. Det giver 35640 minutter - fratrækker jeg løseligt for de røde kort så giver det 35500 minutter.

Akademispillere 2018/2019:
Munksgaard 282 minutter
Rasmus Nicolaisen 1263
Mikkel Duelund 244
Mads Døhr Thychosen 1003

Afrikanerne af egen avl
Onuachu 2334
Onyeka 1111

Så har vi hjemvendte Erik og 28-årige Rilwan. Det er grov manipulation at medtage de to spillere efter min mening for at kunne fremvise akademitid til unge spillere i statistikkerne (tager man dem med så er tallet 9175 minutter eller 25,84% af spilletiden, totalt)

Akademiet står sammenlagt for 2792 minutter, det giver 7,86% af spilletiden. Tager man snart 25-årige Onuachu og Onyeka med er vi på 6237 minutter eller 17,57% af spilletiden.

Jeg er ret sikker på at det med akademiets øjne er skræmmende tal. Når man er oppe mod FCN (og nu kommer Silkeborg), som hårdnakket kører med de unge spillere i superliga truppen så gør det ikke betingelserne nemmere for at rekruttere den nødvendige kvalitet. Heldigvis tager det tid at ødelægge et renommé når man er first mover, men vi kan ikke komme udenom at ambitionerne sætter akademi målet under stort pres.
Det har man forsøgt at imødegå ved udlejninger primært til 1. divisions klubber, men er det virkelig godt nok? Det er en svær problemstilling som jeg ikke har svaret på, men som jeg heller ikke synes klubben har vist at de har det rette svar på endnu.

Hvad tænker i derude?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Re: Evaluering sæsonen 2018/2019

Indlæg af Stoffer »

To hoveder, en tanke. Admin, kan du flytte mine tanker herover og lukke den anden tråd. - Mousebreakers indlæg er noget bedre struktureret som OP.

Cortez

Indlæg af Cortez »

At man kan kigge på foråret 2019 og kalde fans, der kritiserer spillet og indstillingen forkælede og uden realitetssans, er for mig en gåde. Det der er foregået i 2019 under trænerstaben og dermed også spillerne, er under al kritik og burde få selv de mest inkarnerede og naive fans til at rynke brynene. Hvis man har røv i bukserne i forhold til det man melder ud i FCM, så kan og må ledelsen også være særdeles bekymrede for det nuværende setup.

Om det er en eller anden form for indspisthed, vi ser her, ved jeg ikke, men det er tydeligt at der ikke stilles store nok krav til spillerne. Der gives ganske enkelt ikke nok i kampene. Om det er et udstyk for for mange udenlandske spillere som ikke kæmper for trøjen på samme måde som vore egne, ved jeg ikke, men et eller andet er ikke som det skal være. Når man samtidig ikke har noget spilkoncept, men kun kan falde tilbage på standardsituationer for at score, så ber man om problemer. Derfor er jeg langt fra at være optimistisk mht. Næste sæson. Her taler jeg ikke om Europa, men Superligaen. Som vi spiller pt. Har vi intet at gøre i Europa.

Jeg kan til en vis grænse godt købe argumentet omkring transformationsfase, men jeg bliver edderspændt rasende, når jeg oplever sådan en indsats som den vi så mod Esbjerg. Det er ingen værdig, hverken spillerne selv eller os der har taget turen på stadion. Hvis FCM vil spise kirsebær med de store, skal der helt, helt andre boller på suppen. Nu!

/Cortez

JBT

Indlæg af JBT »

Rystende forkælet?
Når Steinlein i dag til ekstrabladet går ud og siger, at man vil vinde the double næste sæson?

Helt ærligt, kom nu ind i kampen ulvefans. Enten er Steinlein helt væk, eller også er selvforståelsen hos modparten! Jo mere man forlanger desto højere krav.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
26. maj 2019, 16:35
Rystende forkælet?
Når Steinlein i dag til ekstrabladet går ud og siger, at man vil vinde the double næste sæson?

Helt ærligt, kom nu ind i kampen ulvefans. Enten er Steinlein helt væk, eller også er selvforståelsen hos modparten! Jo mere man forlanger desto højere krav.
Steinlein er helt væk. Eller det vil sige, at han sætter sine ambitioner højere, end hvad der er realistisk. Det skal han sikkert gøre som leder, vil nogen sige. Men vi fans kan sagtens se helt nøgternt på tingene, og en double er ikke forventeligt, når man spiller i samme liga som FCK, der har langt flere penge og en langt dyrere trup.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg tror sgu desværre bare, at manden mener det. Og det gør det hele dybt useriøst. Trist

Cortez

Indlæg af Cortez »

JBT skrev:
26. maj 2019, 17:47
Jeg tror sgu desværre bare, at manden mener det. Og det gør det hele dybt useriøst. Trist
Han virker godt nok ofte ude af trit med virkeligheden. At udtale at midtjyden åbenbart hellere ville til Rock i Herning, end se spillerne få overrakt sølvmedaljer og jo decideret sjovt. Jeg er ret overbevist om, at de der gik, var fnysende arrige over endnu en decideret pinlig indsats fra de spillere der skulle forestille at repræsentere klubben. Isoleret set er pokalen og sølvmedaljer flot, men en normal fungerende fan kan jo for hel.... udemærket se, at vores spil er til at lukke op og sk... i.

Ja, jeg beklager mine voldsomme udbrud, men jeg er stadig ikke dampet af efter den amatøragtige forestilling, vi var vidne til i går.

/Cortez

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Jeg tænker at sæsonen kan inddeles således:

Europæiske turneringer: Tragedie.
Superliga grundspil: Eventyr.
Pokalturneringen: Eventyr.
Slutspil: Tragedie.

OT: Jeg ved ikke om vi Midtjylland fans er forkæledede. Jovist, er det relativt nyt at vi anser os selv for at være et tophold, der skal kæmpe med i toppen hver gang, men det er vel næsten svært at gøre andet når Steinlein udtaler sig som han gør.
Jeg håber at der sker nogle forandringer i løbet af sommeren. Eventuelt at truppen kommer til at se en smule anderledes ud, og eventuelt at vi ændrer taktik, for at imødekomme spillernes styrker og svagheder. Om det er KA, der skal stå ved roret ved jeg ikke, men jeg frygter på nuværende tidspunkt at Europa glipper, da spillet i slutspillet har været så slet, som det nu engang har været.

THenry

Indlæg af THenry »

EsbenVest skrev:
26. maj 2019, 17:17
JBT skrev:
26. maj 2019, 16:35
Rystende forkælet?

Steinlein er helt væk. Eller det vil sige, at han sætter sine ambitioner højere, end hvad der er realistisk. Det skal han sikkert gøre som leder, vil nogen sige. Men vi fans kan sagtens se helt nøgternt på tingene, og en double er ikke forventeligt, når man spiller i samme liga som FCK, der har langt flere penge og en langt dyrere trup.
Jeg har tit Steinlein mistænkt for bevidst at melde ekstra voldsomt ud for at tiltrække sig medieinteresse (Den kommercielle afdeling lever af at sælge sponsorater til sponsorer, som er glade for at se deres navn og FCMs navn i medierne), og der er ikke mange journalister fra de store mediehuse i Midtjylland, så han giver den ekstra gas for at kompensere for dette. Så må man mene, hvad man vil om hans stil. Nogen vil kalde ham utroværdig, mens andre vil sige, at han er sindsygt dygtig til at skabe interesse for den underholdningsvirksomhed, som han står i spidsen for.

Jeg er helt enig i, at The Double aldrig kan være forventlig (med mindre de laver nogle vilde handler henover sommeren), når man skal konkurrere mod FCKs pengetank.

Jeg synes generelt set sæsonen har været fin trods en sløj afslutning. Den første pokaltitel kom i hus (og hold kæft hvor var det fedt, at det langt om længe endelig lykkedes!), og vi ender med et fint pointtal i ligaen (selvom vi stemplede ud mange runder før sæsonafslutning efter nederlag i Parken). Vi må bare erkende, at FCK var bedre og mere skarpe foran kassen end os i dette forår. Længere er den ikke. Fuld fortjent mesterskab til dem, selvom det var pænt skuffende, at vi ikke selv skabte mere spænding i mesterskabspillet. I stedet fik vi en masse fesne kampe uden meget at spille for. En ret tam afslutning efter en ellers ganske fornuftig sæson (man har jo helt glemt, hvor gode vi var i efteråret primært anført af Mabil, Paul, Scholz og Joel, men der scorede vi jo også på chancerne!).

Den skuffende indsats i Europa er langt værre, end at vi ikke genvandt mesterskabet. Vi havde 2 skud i bøssen som mesterhold, og kiksede begge gange. Kenneth kommer til svendeprøve i august, og vi skal simpelthen have knækket koden til Europa. Og vi har ca. 3 måneder til at gøre dette!

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Hvad mener I Steinlein skulle melde ud som målsætning i næste sæson? Vi har vundet mesterskabet 2 gange indenfor de sidste 5 sæsoner, og har lige vundet pokalen! Der er da ikke andet han kan melde ud, hvis klubben ellers skal fremstå som et troværdig rival til FCK - alt andet ville virke uambitiøst af ham. Hvis ikke han, som klubbens direktør, sætter overliggeren højt, hvordan skal klubben ellers kunne udvikle sig? Jeg synes, at det er den eneste udmelding han kan komme med - jeg vil da mene, at det ville lyde fesent, hvis han f.eks. sagde: “ Vi går efter at komme i top3 og nå pokalfinalen..” - det er måske sådan det ender, men det er da ikke et mål klubben skal stile efter.
- at så det bliver vanskeligt med KA som træner, at nå målene, er en helt anden sag...

Cortez

Indlæg af Cortez »

Konsulen skrev:
27. maj 2019, 06:33
Hvad mener I Steinlein skulle melde ud som målsætning i næste sæson? Vi har vundet mesterskabet 2 gange indenfor de sidste 5 sæsoner, og har lige vundet pokalen! Der er da ikke andet han kan melde ud, hvis klubben ellers skal fremstå som et troværdig rival til FCK - alt andet ville virke uambitiøst af ham. Hvis ikke han, som klubbens direktør, sætter overliggeren højt, hvordan skal klubben ellers kunne udvikle sig? Jeg synes, at det er den eneste udmelding han kan komme med - jeg vil da mene, at det ville lyde fesent, hvis han f.eks. sagde: “ Vi går efter at komme i top3 og nå pokalfinalen..” - det er måske sådan det ender, men det er da ikke et mål klubben skal stile efter.
- at så det bliver vanskeligt med KA som træner, at nå målene, er en helt anden sag...
Der er en tynd grænse mellem visionære udmeldinger og så at være komiske Ali. Når man ikke kan fremvise noget spil, der kan retfærdiggøre en “The double” udmelding, så tænker jeg man kunne have formuleret sig en kende mere strategisk.

Det er fint at være ambitiøs, men man skal sgu også have remedierne til at opnå ambitionerne. Dem har jeg godt nok ikke set længe. Som vi har spillet hele foråret er vi et ordinært Superligahold.

/Cortez

JBT

Indlæg af JBT »

Konsulen du ser tydeligvis ikke sammenhængen i forhold til andre omkringliggende faktorer, for de ting han melder er ude af trit med virkeligheden. Jeg er fint med på at det er stærkt at ha ambitioner, men det er fortsat på en billig baggrund.

Jeg ser feks heller ikke Dortmund kaste rundt om sig med termer i Tyskland trods det man er tæt på Bayern i niveau.

De fleste har lugtet lunten, det har Claus bare ikke selv - og evt de midtjyske mediehuse. Ankersen osv medtaget, da de jo skal sige samme lydtoner.

I dokumentaren på Canal 9 synes ejerne (husker ikke om det var Hessel eller Rune), at man undervurderer alvoren af ikke, at komme i Europa. Det viser bare, hvor megen snak og hvor lidt handling der finder sted. Jeg er helt med på at klubben gør det sindsygt godt på mange punkter, men dette deler vandene, uanset hvad.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det handler ikke om hvorvidt nogle fans mener det er ude af trit med virkeligheden - det handler alene km, at klubben qua dens resultater har bragt sig i en situation, hvor alt andet end ambitioner om titler vil virke uambitiøst.
Når I nu så mener, at Steinlein burde melde andet ud, hvad er succeskriteriet så for FCM i næste sæson? Er det en 2. plads (sølvmedaljer) og evt. deltagelse i pokalfinalen? Vil, det være tilfredsstillende for jer? Det vil da være en lettelse for KA..
Der ligger jo en udmelding til KA om, at han skal til at tage sig sammen, når Steinlein melder offensivt ud - er det forkert, at også han får et forventningspres? Der lægges også et pres på Graversen, hvilket vel heller ikke er så dårligt? Iøvrigt melder Steinlein jo ikke ud, at ambitionerne skal indfries uden forstærkninger.
Det er, efter min mening, tydeligt at høre herinde, at janteloven har sin oprindelse i dette område...Steinlein opfører sig, efter min mening, præcis som en direktør for en fodboldklub fra Herning/Ikast bør gøre - hvis ikke der kan meldes offensivt ud her (områdets historie i betragtning), hvor kan der så..?

Benzo

Indlæg af Benzo »

Konsulen skrev:
27. maj 2019, 18:07
Det er, efter min mening, tydeligt at høre herinde, at janteloven har sin oprindelse i dette område...
Janteloven er opkaldt efter den fiktive by "Jante", forfatteren til bogen der introducerede begrebet var fra Nykøbing Mors, og det er bredt anerkendt at han hentydede til sin hjemstavn da han skrev om "Jante". BUM ! Janteloven er fra Nordjylland.

I øvrigt mener jeg at Janteloven er noget fis, som i at jeg ikke mener det er noget vi danskere gør mere end andre nationaliteter, vi er bare mere opmærksomme på at vi gør det, pga den skide bog.

Besvar