SL R22 AGF-FCM, søndag d. 24. februar

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM

SL R22 AGF-FCM, søndag d. 24. februar

Indlæg af MFKM »

:fcm: :agf:

På søndag går det løs igen! Kan vi fastholde vores "stime" af sejre her i foråret?

Der skulle komme rigtigt mange folk til Århus, og der er arrangeret pre match nede i byen på Old Irish pub ved Bispetorvet lige ved domkirken!

Vi har allerede solgt over 400 billetter til vores afsnit, og AGF melder om snart 10.000 solgte billetter på stadion, så der er stor interesse fra kampen.

AGF har fået en god start på foråret med 2* 2-0 over hhv. Esbjerg og Sønderjyske. Lad os samles og få stoppet de drømme AGF nu engang har om top 6 og nye storhedstider.

Brugeravatar
Stoffer

Re: SL R22 AGF-FCM, søndag d. 24. februar

Indlæg af Stoffer »

Jeg tror, at det bliver svært. Jeg kan ikke huske, hvornår man sidst har været et David Nielsen hold overlegent. Jeg gætter på en uafgjort. Hvis en sejr skal hives hjem, så tror jeg, at man skal sætte ind på standardsituationer. Er Okosun ved at være klar?

Benzo

Indlæg af Benzo »

David Nielsen største nederlag som træner er 2x 0-4, den ene gang i parken, den anden i Herning. Så overlegen har vi været over ham.
Jeg kan også huske en 1-1 kamp hvor vi var klart bedst, men får et mål underkendt (fordi en Lyngby spiller takler sin egen målmand, det skal man åbenbart have frispark for) og hvor David Boysen (som skulle have haft gule kort nr 2 og derfor udvist) scorer til 1-1 dybt inde i overtiden.

Okosun var med på bænken mod Aab, så han må være tæt på klar.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Ingen tvivl om at vi er favoritter. Men formkurver har også noget at sige. Hvor AGF er startet rigtigt solidt, og tilgangen af Tingager(hvis han er klar) og den nye luftstærke keeper har kun medført dem gode ting.

Hvis vi kigger på os selv synes jeg vi har manglet fart på kanterne og kvalitet i indlægsspillet. En forudsætning for at 'good paul' er på banen, er kvalitetsindlæg, og med undtagelse af første halvleg mod kricketklubben, har vi ikke præsteret godt nok på det parameter.

Til gengæld ser vi solide ud defensivt, og jeg er ret tryk ved at vi ikke lukker en masse mål ind. GF laver nok en enkelt, men vi går ikke fra banen uden at score. Spørgsmålet er om vi kan smide to eller flere pinde i kassen, jeg tror på det. Det gør jeg fordi vi ganske enkelt besidder mere kvalitet på standarderne end EFB og Se som GF hidtil har mødt.

I åbent spil tror jeg Davids defensiv efterhånden er smedet så fint sammen, at vi får det svært, og dog. Evander kan blive nøglen. Kan vi få ham aktiveret i en rolle bag Paul, og vores kanter så får lagt mere på ift. Dybdeløb, så tror jeg der kan ligge et par simple chancer foran os.

Desuden er jeg spændt på om vi snart kan tro på Brumado på bænken? Hverken Kraev eller George(trods få minutter) har vist sig i topform, når de er kommet ind udefra.

Spændende bliver det, jeg tipper 1-2 til os, målene scorer Paul og Polle.
// Straarup :fcmwolf:

THenry

Indlæg af THenry »

Det er klart den sværeste kamp, som vi har tilbage i grundspillet, og ja det er korrekt, at vi har en ret dårlig statistik mod David Nielsen, der i 7 indbyrdes kampe hedder 1 sejr til os, 2 sejre til David og 4 gange uafgjort. De 7 kampe er listet nedenfor:

Jul 14, 2018 18/19
1 FC Midtjylland
0:0
Aarhus GF

Nov 27, 2017 17/18
17 FC Midtjylland
4:0
Aarhus GF

Aug 27, 2017 17/18
7 FC Midtjylland
1:1
Lyngby BK

May 28, 2017 16/17
36 FC Midtjylland
0:3
Lyngby BK

Apr 16, 2017 16/17
29 Lyngby BK
2:2
FC Midtjylland

Mar 3, 2017 16/17
24 FC Midtjylland
1:1
Lyngby BK

Oct 2, 2016 16/17
12 Lyngby BK
1:0
FC Midtjylland

Det skal dog påpeges, at David også har forpagtet heldet i flere af kampene. Jeg husker i hvert fald 3 kampafgørende episoder, hvor marginalerne ikke var med os:

14. jul. 2018: Den seneste kamp, hvor Polle brænder straffe til sidst (burde i øvrigt have været omspark) i en 0-0-kamp.

17. aug. 2017: Vi spiller Lyngby fuldstændig ud af brættet i 1-1-kampen (Den Benzo også omtaler), og de får et utilgiveligt mål i 5 minutters overtid, fordi bl.a. Dal Hende ikke formår at lavede et simpelt frispark midt på banen. Mener faktisk vi spiller med 10 mand, da Rømer lige inden er udgået med skade nede med Lyngbys hjørneflag.

16. apr. 2017: Vi fører 2-1, men Lyngby udnytter, at vi (igen) har 10 mand på banen, da Kian får behandling på sidelinjen, og Paul derfor løber rundt nede i defensiven, og går i et umotiveret pres på Odgaard, der let sætter ham, og får en motorvej mod mål, som han naturligvis udnytter til at lave 2-2 målet.

Jeg tror det bliver en tæt kamp, som vi vinder med en enkelt pind. Særligt hvis Tingager er ude (som det lader til), så forhøjer det vores procenter for sejr.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Benzo skrev:
22. feb 2019, 09:40
David Nielsen største nederlag som træner er 2x 0-4, den ene gang i parken, den anden i Herning. Så overlegen har vi været over ham.
Jeg kan også huske en 1-1 kamp hvor vi var klart bedst, men får et mål underkendt (fordi en Lyngby spiller takler sin egen målmand, det skal man åbenbart have frispark for) og hvor David Boysen (som skulle have haft gule kort nr 2 og derfor udvist) scorer til 1-1 dybt inde i overtiden.

Okosun var med på bænken mod Aab, så han må være tæt på klar.
Ha, ok. Touche. Hukommelsen er ikke god her.

I det større perspektiv gør THenry flot rede for, hvad jeg havde i tankerne. - At vi som regel spiller tætte kampe, fordi Nielsen er god til at organisere sit hold.

Jeg ved ikke helt, hvor meget man bør tillægge det Elo ratings, men fcm har mod Nielsen -43.1, hvilket gør ham til den modstandertræner med den næststørste negative difference mod os. (http://clubelo.com/Midtjylland)

Jeg holder fast i, at jeg synes, at vi bør bøffe op til kampen.
Fx.
Paul - George
Evander
MDH - Polle - Okosun - Joel
*De faste tre*

Man kan så spørge sig, om Okosun er for offensiv, men i min optik har Sparv (når han har spillet) i højere grad udfyldt en 8'er plads med Polle som kontrollerende 6'er. Personligt ser jeg hellere Okosun og hans hovedstødsstyrke end Sparv.

Farten skal så bestå i George, og det er måske for lidt.

Noe

Indlæg af Noe »

THenry skrev:
22. feb 2019, 10:59
Det er klart den sværeste kamp, som vi har tilbage i grundspillet, og ja det er korrekt, at vi har en ret dårlig statistik mod David Nielsen, der i 7 indbyrdes kampe hedder 1 sejr til os, 2 sejre til David og 4 gange uafgjort.
For de xG-interesserede kan jeg supplere med, at i samtlige de nævnte kampe havde vi overtaget på xG. Gennemsnits-xG FCM vs. David Nielsen er 1,49 mod 0,8. Altså en gennemsnitlig difference på 0,69. Ifølge Kents udmærkede beregninger bør det føre til et pointsnit i de kampe på 1,8 - 1,9. I virkeligheden har vi fået 1 i snit.

Der er noget der kan tyde på, at vi skal både skal være bedre til at være kyniske og bedre til at være heldige, når vi møder David.

Peter

Indlæg af Peter »

Vi skal ikke tilpasse os modstanderen i samme grad som modstanderen skal tilpasse sig os. Mabil han starter hvis at han er klar - Man sætter i min optik ikke en af sine bedste spillere på bænken for at få mere fysik ind fra start af imod et midterhold når at man selv er guldbejler :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Peter skrev:
22. feb 2019, 12:16
Vi skal ikke tilpasse os modstanderen i samme grad som modstanderen skal tilpasse sig os. Mabil han starter hvis at han er klar - Man sætter i min optik ikke en af sine bedste spillere på bænken for at få mere fysik ind fra start af imod et midterhold når at man selv er guldbejler :)
Kan også afhænge lidt af underlaget.
Hvis banen er dårlig kan Okosun måske bidrage med noget Mabil ikke kan f.eks.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kvaliteten bliver afgørende. Vi har mand for mand et hold der er klasser bedre end AGF. Men jeg tror det er fornuftigt at spille en anelse mere kontrollerende på udebane end hjemme, så ind med Sparv eller Okosun ved siden af Poulsen, og så må Evander op i stedet for Rilwan.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Det bliver en test, en svær test. Agf er kommet fint fra start både deres defensiv og offensiv
virker til at have fået et løft i vinter pausen, gode indkøb og DN virker til at have sat en dags orden
som alle ind ordner sig under.

Fcm skal udnytte de chancer man får da Gf ikke har afgivet mange i dette forår.
Vores midtbane i sidste kamp virker ikke stabil når vi kommer under pres og modstanderen
ligger fysik ind i spillet, tror det vil være en god ide at spille en 3 mands midtbane med Polle og Evander-
samt enten Sparv eller Okosun, alt efter hvr klar Sparv er han at foretrække da jeg ser en krig på den del af banen
med Amini og Stage i det ene hjørne mod Sparv-Polle. Så har begge hold en fri kreatør vi Evander og de i Sana. 2 mand i front må
blive Mabil og 33, så germe Wikheim snart begynder at får kamp da han bliver enorm vigtg hvis vi skal nå Fck.

Sejr på 3-1 tak

SimonH

Indlæg af SimonH »

Ravnen skrev:
23. feb 2019, 01:58
Kvaliteten bliver afgørende. Vi har mand for mand et hold der er klasser bedre end AGF. Men jeg tror det er fornuftigt at spille en anelse mere kontrollerende på udebane end hjemme, så ind med Sparv eller Okosun ved siden af Poulsen, og så må Evander op i stedet for Rilwan.
Uenig. Hvis vi skal skabe mange chancer, så skal vi spille med evander centralt. Synes på ingen måde at han er god på kanten, der er både Mabil/Hassan/wikheim/George bedre mio.

MFKM

Indlæg af MFKM »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lland-kamp Tingager lidt overraskende med i truppen. Forhåbenligt bliver han sivet fra.

THenry

Indlæg af THenry »

I følge Stiften bliver Tingager klar, mens Backman formentlig er ude med hjernerystelse https://stiften.dk/sport/AGF-anfoerer-t ... kel/560482

Benzo

Indlæg af Benzo »

Backman er ikke med, men Tingager er.. Backman er også den sværeste at undvære for agf tror jeg, så for os er det fint nok.

Besvar