SL R12: SDR - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R12: SDR - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 12 og
21. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Fredag d. 13/10 kl. 19.00
Sted: Sydbank Park (Haderslev)
Dommer: TBD
Medie: TV3 Sport1, Viaplay og radions P3

Karantæner:
SDR: Kees Luijckx
Midtjylland: Tim Sparv

Skader:
SDR: Hvilsom M., Mattila S., Pedersen M., Zimling N. skadet
Midtjylland: Nicolaisen skadet - Dal Hende, Borring, Rømer tvivlsom

Bud på start XI'er
3-4-3
Billede

Bænk: Falkesgaard, Munksgaard, Halsti, Rømer, Duelund, Kroon, Wikheim

Sidste opgør mod SDR:
12.05.17 SL SønderjyskE FC Midtjylland 5 : 2
09.04.17 SL FC Midtjylland SønderjyskE 3 : 1
20.11.16 SL SønderjyskE FC Midtjylland 1 : 0
21.08.16 SL FC Midtjylland SønderjyskE 2 : 2
14.05.16 SL FC Midtjylland SønderjyskE 3 : 2

Sidste kamp,
Den kan jeg desværre ikke finde

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

Forza FCM!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R12: SDR - FC Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Er det bevidst, at du har byttet Rilwan og Sørloth? Var det sådan mod AaB (var forhindret i at se det hele)? Egentlig ville jeg også sige, at Polle og Drachmann ligger omvendt, men det er en mindre detalje.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
2. okt 2017, 16:06
Er det bevidst, at du har byttet Rilwan og Sørloth? Var det sådan mod AaB (var forhindret i at se det hele)? Egentlig ville jeg også sige, at Polle og Drachmann ligger omvendt, men det er en mindre detalje.
Ja, det var bevidst med Rilwan og Sørloth.
De havde i hvert fald byttet til AaB. Men om det er en fast ting skal jeg ikke kunne sige.

Jeg tror med Drachmann og Poulsen at Drachmann lægger til venstre, men ved det ikke.

Hvis man skal åbne op for spørgsmål/dilemmaer, kunne man også overveje om Rømer, Borring, Wikheim, Kroon eller Duelund kommer til at spille fra start,
Og selvfølgelig om DH når at blive klar, og hvis han ikke gør, om det er så bedst at rykke Novak op, eller spille Munksgaard.

I sidste kamp var jeg overrasket over Munkgsgaard spillede på venstre side, da jeg troede man så ville flytte NK.

Men takker for spørgsmålet, lægger lige lidt ekstra mærke til det i den kommende kamp.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hvis Dal Hende er klar kunne jeg faktisk godt tænke mig at prøve Duelund i stedet for Rilwan. Duelund har godt nok aldrig været min kop the, men det har mest været for det indtryk han som person giver mig. De seneste par indhop han har fået har været gode og jeg tror også at det er vigtigt at han snart får en start hvis vi skal have det ønskede ud af ham. Rilwan spillede en skidt kamp mod Aab og det vil ikke være noget dårligt signal at sende at man skal præstere hver gang ellers risikerer man en en tur på bænken. Rilwan er dog fortsat den bedste på den position i min bog.

Kroon ser jeg som færdig i FCM. Kraevs tid skal nok komme, gerne snart med nogle indhop inden Borring er tilbage fra sin skade
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

Håber at Dal Hende bliver klar!
Munksgaard ER ung og han kæmper fint, men vores venstre side blev godt nok pludselig markant fysisk
og spillemæssigt svagere, da først Dal Hende blev udskiftet ved pausen, og siden da Wikheim kom ind i stedet for Rilwan..
Men det er fedt at se Munksgaard komme ind på holdet af og til :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

974 skrev:
2. okt 2017, 18:15
Håber at Dal Hende bliver klar!
Munksgaard ER ung og han kæmper fint, men vores venstre side blev godt nok pludselig markant fysisk
og spillemæssigt svagere, da først Dal Hende blev udskiftet ved pausen, og siden da Wikheim kom ind i stedet for Rilwan..
Men det er fedt at se Munksgaard komme ind på holdet af og til :-)
Enig. Tror der var en del nerver fra den unge mand :D . Han tænkte i hvert fald mere defensivt end offensivt, da han blev skiftet ind. Men det er der vel ikke så meget at sige til.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Når vi fører komfortabelt med to mål og tyve minutter igen (hvis jeg husker rigtgt) da han blev skiftet ind, så skal det defensive også være i højsædet. Det er fint nok. Det offensive aftryk har vi andre til og det skal nok komme når han føler sig mere hjemme.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
2. okt 2017, 18:34
Når vi fører komfortabelt med to mål og tyve minutter igen (hvis jeg husker rigtgt) da han blev skiftet ind, så skal det defensive også være i højsædet. Det er fint nok. Det offensive aftryk har vi andre til og det skal nok komme når han føler sig mere hjemme.
Han blev skiftet ind i pausen. Munksgaard er ikke så stærk offensiv som vores andre backs, så fair nok at han lige skal finde sig tilpas i det nye system, hvor de offensive dyder er i fokus.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Kent
Ah ja - det er rigtigt. Det var da Dal Hende udgik med en skade. My bad. Vi førte dog med to :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vil gerne tilskynde / opfordre alle som læser med herinde, at tage med ned til Haderslev og bakke op om holdet. Vi ved alle hvad opbakningen betyder, når der er gang i den på tribunerne. Vi skal smadre igennem og hive endnu 3 point. Det skal være vores sange der skal kunne høres på stadion og ikke deres. Nu når vi for alvor er kommet godt igang, skal vi da hjælpe med, at få vores spillere til at shine endnu mere. Vi skal gøre alt og lidt til, for at kæmpe os op på førstepladsen. Forza Fcm.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lidt nyt fra SønderjyskE.
Marc P. når at blive klar. Flere tvivlsomme.
http://www.jv.dk/soenderjyskefodbold/Uh ... el/2548265

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sønderjyske spiller vores 'gamle' 4-1-4-1 system, hvor de lidt ligesom AaB har en hurtig mand (Uhre) på toppen, som de normalt forsøger at stikke i dybden. Hvis han er ude, er det rigtig fint. Dog virker jv-artiklen som en større omgang røgslør på mig, så det står næppe helt så galt til, som meldingerne lyder

Sønderjyske har været involveret i en del hektiske afslutninger, hvor de både har smidt point og hentet dem i slutminutterne. Der er scoret 20 mål imod dem, og de 9 af dem, er faldet i det sidste kvarter. Generelt har deres defensiv set svag ud. De har vores gamle ven Simon Poulsen på venstrebacken (måske skadet mod os), og han har ikke ligefrem sine styrker i defensiven. Når jeg har set dem, synes jeg, at de giver en del indlæg væk - Brøndbys 2-0 mål kommer eksempelvis efter et helt upresset indlæg. Så der tror jeg, vi kan ramme dem. Deres centerforsvar så heller ikke helt afstemt ud mod BIF - og mod os har Lujckx så endda karantæne.

De har kun præsterert 2 clean sheets i sæsonen (mod Randers og AGF) og har Ikke vundet siden 4. runde. De har lukket mindst 2 mål ind i de sidste 6 kampe og fik ørerne i maskinen mod BIF sidst. Derfor ligger de også i bunden af formbarometeret sammen med Helsingør med 3 point de sidste 6 runder.

Så der kan godt være lagt op til at vores målstime fortsætter. Dog synes jeg, at kampene på udebane mod Sønderjyske har udviklet sig til at være det nye Esbjerg, hvor vi i en lang årrække spillede cirkuskampe på udebane og altid tabte i Esbjerg, samtidig med at vi lavede selvmål, fik skader og karantæner. Det har været det samme med SE i en periode, hvor vi har haft sammenbrud, orkankampe o.lign. dernede - fint eksemplificeret ved vores seneste 5-2 nederlag dernede. Jeg krydser dog fingre for, at vi henter de 3 point.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg håber, at Duelund får minutter. Har kun set highlights, men to flotte aktioner mod Finland. - Det ville være fedt at få ham i gang.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Spændende kamp i aften. Jeg tror på sejren, og mon ikke at Sørloth får scoret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

19 mand udtaget
1. Jesper Hansen
2. Kian Hansen
4. Zsolt Korcsmár
5. Marc Dal Hende
6. Markus Halsti
7. Jakob Poulsen
9. Janus Drachmann
11. Jonas Borring
15. Bozhidar Kraev
19. Alexander Sørloth
22. Mikkel Duelund
28. André Rømer
31. Michael Falkesgaard
33. Paul Onuachu
36. Rilwan Hassan
40. Andreas Poulsen
43. Rasmus Nissen Kristensen
70. Filip Novák
88. Gustav Wikheim

Er meget spændt på i aften.
Mange spillere der ikke har fået mange træninger med holdet i denne uge,
fredag efter landsholdspause er bare ikke optimalt og så mod de onde ånder fra SønderjyskE.

Men jeg gætter alligevel på en 3-1.
1-1 ved halveg.

EDIT:
Og lidt optaktsinterview
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 4H99U7jrlE

Besvar