sponsorkritik af FCMs sundhedsstab

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

sponsorkritik af FCMs sundhedsstab

Indlæg af FCM2000 »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -der-vaart

Kan kun være enig, man kunne tage Sparv og Dahlin med i den kritik.

Personligt har jeg ikke den store fidus til den fysiske træner og fysiostaben, det her er jo problemer man har set i flere år gentage sig gang på gang.

Jesper BW1100

Re: sponsorkritik af FCMs sundhedsstab

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg skal ikke gøre mig klog på den generelle kvalitet af vores sundhedsstab. Men man er fandme naiv, hvis man ikke minimum havde kalkuleret men en vis risiko for skader, når man vælger at investere i en halvfed hollænder med glasben og manglende fysisk form....

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
6. apr 2017, 21:40
Jeg skal ikke gøre mig klog på den generelle kvalitet af vores sundhedsstab. Men man er fandme naiv, hvis man ikke minimum havde kalkuleret men en vis risiko for skader, når man vælger at investere i en halvfed hollænder med glasben og manglende fysisk form....
Problemet er ikke vdv alene, nej Sparv har samme forløb hen over vinteren her, og samme med Dahlin.

Vi har set det i flere år nu.

Det jeg selv tænker på er det underlag man starter op på om vinterne, kunststofbane og så går man over på alm. græs den overgang kan for nogle måske være en hård kost for nogle.

Jeg mener ikke vdv er halvfed af statur, og manglende fysisk form er jo netop det den fysiske træner sammen med fysio står for at skulle opbygge ikke kun på vdv, men også Sparv og Dahlin, og det glippe for samtlige tre, det er bare ikke godt nok.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
7. apr 2017, 14:18
Jesper BW1100 skrev:
Problemet er ikke vdv alene, nej Sparv har samme forløb hen over vinteren her, og samme med Dahlin.

Det jeg selv tænker på er det underlag man starter op på om vinterne, kunststofbane og så går man over på alm. græs den overgang kan for nogle måske være en hård kost for nogle.

Jeg mener ikke vdv er halvfed af statur, og manglende fysisk form er jo netop det den fysiske træner sammen med fysio står for at skulle opbygge ikke kun på vdv, men også Sparv og Dahlin, og det glippe for samtlige tre, det er bare ikke godt nok.
Jeg tror, at sundhedsstaben er fuldt ud kompetent. Jeg synes, at man ser perioder med utilfredshed over sundhedsstaben hos fans af alle hold, når der er en periode med skadesproblematikker. Jeg tror bare, at man må erkende, at nogle spillere er disponeret for disse problematikker - læger, fysio mv. kan ikke hekse.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
7. apr 2017, 14:43
FCM2000 skrev:
Jesper BW1100 skrev:

Jeg tror, at sundhedsstaben er fuldt ud kompetent. Jeg synes, at man ser perioder med utilfredshed over sundhedsstaben hos fans af alle hold, når der er en periode med skadesproblematikker. Jeg tror bare, at man må erkende, at nogle spillere er disponeret for disse problematikker - læger, fysio mv. kan ikke hekse.
Den holder jo ikke rigtigt nå man ser på Sparv, han har netop aldrig været skadet før, genoptræningen af ham mislykkedes, Dahlin.

Da Riddersholm startede i AGF, sagde han at han var imponeret over sundhedssektoren i AGF.

Du skriver læger og fysio, jamen det er jo genoptræning vi taler om her, den fysiske træning der er fejlet på alle 3, og jeg er dybt uenig med dig i din vurdering af læger og fysio, ikke kun når man ser på fodbold alene, tag bare Bjarne Riis, han gjorde benarbejdet når han udvalgte hans sundhedsstab.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
7. apr 2017, 14:56
Da Riddersholm startede i AGF, sagde han at han var imponeret over sundhedssektoren i AGF.
Men samtidig det AGF, som er notorisk kendt for at være plaget af skader? Og som også virkelig er hærget af det nu?

Med mindre der er nogen, der har indgående kendskab til Superliga-fyssernes arbejde i hverdagen, er det jo rent gætværk, hvorvidt de gør det godt.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
7. apr 2017, 14:56
Stoffer skrev:
7. apr 2017, 14:43
FCM2000 skrev:

Den holder jo ikke rigtigt nå man ser på Sparv, han har netop aldrig været skadet før, genoptræningen af ham mislykkedes, Dahlin.

Du skriver læger og fysio, jamen det er jo genoptræning vi taler om her, den fysiske træning der er fejlet på alle 3, og jeg er dybt uenig med dig i din vurdering af læger og fysio, ikke kun når man ser på fodbold alene, tag bare Bjarne Riis, han gjorde benarbejdet når han udvalgte hans sundhedsstab.
Jeg kommenterer ikke konkret på spillerne i FCM's trup. Jeg siger bare, at spillere kan være disponeret for at få skader eller at tage længere tid om genoptræningsforløb - det vil verdens bedste folk heller ikke kunne ændre på. Men hvis jeg skal kommentere konkret, så tvivler jeg på, at du med nogen grad af sikkerhed kan sige, at en anden sundhedsstab kunne have gjort det bedre ifht. Sparv.

Jeg forstår ikke hvad du er uenig i. Antager du, at FCM ikke har gjort benarbejdet da de udvalgte folk til sundhedsstaben?

Mine pointer er simple: 1) Skader er komplekse. 2) Intet antyder at FCM har en dårligere stab i denne henseende end hvad man kunne forvente eller håbe. - Du overbeviser mig ikke om andet ifht. 2) ved at fremhæve enkelte sager, hvor hverken du eller jeg kender noget der ligner detaljer.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Der har jo været kritik af sundhedsstaben før, men jeg kan ikke erindre, at nogle spillere har klaget over det - heller ikke efter de har forladt klubben. Det har mest været pressen eller fans, der har stillet spørgsmålstegn til skadesproblemerne. At Riddersholm har rost sundhedssektoren i AGF er jo ikke ensbetydende med, at den i FCM er dårlig.

Vi har haft Jan Hede som læge siden 2000, og bedømt ud fra hans CV er det i hvert fald ikke manglende erfaring hos ham, der er skyld i det. Der har været lidt udskiftning blandt fysioterapeuterne og den fysiske træner, men det er vel meget normalt.

Personligt tror jeg, at vores spillestil med højt pres og meget duelspil har en del at sige i forhold til skader. Sådan har vi altid spillet, og nogle spillere kan bare ikke holde til det fysisk.

Tim Sparv har i øvrigt skrevet lidt om sine skadesproblemer på sin blog - er der i øvrigt nogen der ved, hvilken spiller der måtte ud på toilettet i Kjellerup-kampen? (det tredje indlæg i bloggen) :D

http://timsparv.com/blog/

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Var det min Halsti....jeg opdagede ikke noget på stadion, jeg frøs bare 😊

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har her på Ulvegraven ofte udtrykt min skepsis for sundhedstabens arbejde. Jeg kan bare ikke vide noget som helst om hvad det er der foregår på de indre linjer. Tag eksempelvis Tim Sparvs skade efter sommerpausen. Man vidste han havde en overbelastningskade i knæet, alligevel spillede han i opstarten og i de første europa league kvalkampe, resultatet blev at Sparvs springerknæ holdt ham ude det meste af efterårsæsonen.

Det er bare umuligt for mig at vide hvem der bar skylden for dette. Hvis der i det hele taget er nogen der har ansvaret for det. Kan være uheld.
- Tim Sparv selv kan have klarmeldt sig for hurtigt, have misledt sundhedstaben med forkerte/manglende oplysninger om smerter/gener.
- Sparv kan have svigtet i sin genoptræningsfase
- Sundhedstaben kan have gjort en masse galt undervejs og simpelthen bare ikke være dygtige nok
- Sundhedstaben kan have gjort alt rigtigt og givet en anbefaling om at Sparv kun måtte spille på "skånekost" eller endda anbefalet at han fik mere pause med genoptræning, men træneren lyttede ikke til dem og gav ham for meget spilletid for hurtigt, som et resultat af kortsigtet resultat fixering.

Der er bare så mange muligheder. Det eneste man kan gøre som udenforstående er at se på resultaterne over en årrække. Og her synes jeg på ingen måde at resultaterne har været imponerende.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
8. apr 2017, 13:24
Jeg har her på Ulvegraven ofte udtrykt min skepsis for sundhedstabens arbejde. Jeg kan bare ikke vide noget som helst om hvad det er der foregår på de indre linjer. Tag eksempelvis Tim Sparvs skade efter sommerpausen. Man vidste han havde en overbelastningskade i knæet, alligevel spillede han i opstarten og i de første europa league kvalkampe, resultatet blev at Sparvs springerknæ holdt ham ude det meste af efterårsæsonen.

Det er bare umuligt for mig at vide hvem der bar skylden for dette. Hvis der i det hele taget er nogen der har ansvaret for det. Kan være uheld.
- Tim Sparv selv kan have klarmeldt sig for hurtigt, have misledt sundhedstaben med forkerte/manglende oplysninger om smerter/gener.
- Sundhedstaben kan have gjort en masse galt undervejs og simpelthen bare ikke være dygtige nok
- Sundhedstaben kan have gjort alt rigtigt og givet en anbefaling om at Sparv kun måtte spille på "skånekost" eller endda anbefalet at han fik mere pause med genoptræning, men træneren lyttede ikke til dem og gav ham for meget spilletid for hurtigt, som et resultat af kortsigtet resultat fixering.

Der er bare så mange muligheder. Det eneste man kan gøre som udenforstående er at se på resultaterne over en årrække. Og her synes jeg på ingen måde at resultaterne har været imponerende.
Problemet er at det næsten er blevet et problem, at skrive det herinde :-)

Jeg gør opmærksom på at vdv, sparv og Dahlin har haft samme forløb, det kan efter min mening set over flere år med samme historik, se ud som om der er noget galt, eller diplomatisk "kan være noget galt". Men jeg synes det er rammende og bekymrende at vdv, sparv og Dahlin har nøjagtig samme genoptrænings historik.

Man kan i hver til fald sige, at sundhedssektoren ikke har udført mirakler, med sundhedssektor mener jeg også den fysiske træner.

Det er det der er bekymrende. Nu kan man selv se at en sponsor rynker med næsen også.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:

Jeg gør opmærksom på at vdv, sparv og Dahlin har haft samme forløb, det kan efter min mening set over flere år med samme historik, se ud som om der er noget galt, eller diplomatisk "kan være noget galt". Men jeg synes det er rammende og bekymrende at vdv, sparv og Dahlin har nøjagtig samme genoptrænings historik.

Man kan i hver til fald sige, at sundhedssektoren ikke har udført mirakler, med sundhedssektor mener jeg også den fysiske træner.

Det er det der er bekymrende. Nu kan man selv se at en sponsor rynker med næsen også.
Havde sponsoren, Søren Holstein Thygesen, nu haft en medicinsk baggrund kunne jeg følge det lidt. Men han sælger madrasser.

Selvfølgelig er han træt af, at se hans penge ikke spille. Men rolig nu..

Sent from my iPhone using Tapatalk

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

PH1978 skrev:
8. apr 2017, 15:22
FCM2000 skrev:
mousebreaker skrev:

Havde sponsoren, Søren Holstein Thygesen, nu haft en medicinsk baggrund kunne jeg følge det lidt. Men han sælger madrasser.

Selvfølgelig er han træt af, at se hans penge ikke spille. Men rolig nu..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Er du klogere end en sponsor på det felt ?

Omvendt skal det være tilladt at stille spørgsmålstegn ved om FCMs fysiske stab arbejder optimalt, at man f.eks. har lukket små sygehus rundt om i landet, er netop ud fra at behandlings kvaliteten skal blive bedre.

Ligesom der er gode kokke så er der også mindre gode kokke, men det er som om FCM er hævet over al kritik eller blot man sætter spørgsmålstegn ved om det her nu er tilfældig eller ikke. Der er gode læger og så er der mindre gode læger og det samme med fysiske trænere osv.

Nogle gange er det sundt at stille spørgsmålstegn det giver udvikling, det gør den der "FCM hævet over alt" attitude ikke.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Drop den offerrolle. Stil du bare spørgsmålstegn alt det du vil, men du får jo ikke noget svar. Jeg kan også sætte spørgsmålstegn ved de tretten andre Superliga-klubbers sundhedssektorer. Hvad får vi ud af det? Hvordan vil du - ud fra det menigmand ved - bevise, hvor den er gal?

At tre ældre spillere, Sparv, Dahlin og van der Vaart, har længere skadesforløb er ikke som noget, der får mig til at tænke, at der er noget helt skævt med fysioterapeuter eller fysiske trænere. Det lyder som noget, der sker i alle klubber. Det, jeg til gengæld kan forholde mig til, er, når en spiller, vi ved er skrantende, alligevel får spilletid. Men der vil jeg i første omgang mene, at den form for sats falder tilbage på cheftræneren, som sætter holdet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
8. apr 2017, 23:57
Drop den offerrolle. Stil du bare spørgsmålstegn alt det du vil, men du får jo ikke noget svar. Jeg kan også sætte spørgsmålstegn ved de tretten andre Superliga-klubbers sundhedssektorer. Hvad får vi ud af det? Hvordan vil du - ud fra det menigmand ved - bevise, hvor den er gal?

At tre ældre spillere, Sparv, Dahlin og van der Vaart, har længere skadesforløb er ikke som noget, der får mig til at tænke, at der er noget helt skævt med fysioterapeuter eller fysiske trænere. Det lyder som noget, der sker i alle klubber. Det, jeg til gengæld kan forholde mig til, er, når en spiller, vi ved er skrantende, alligevel får spilletid. Men der vil jeg i første omgang mene, at den form for sats falder tilbage på cheftræneren, som sætter holdet.
Her har vi igen en der ikke tåler at man stiller spørgsmålstegn ved FCM, så går de helt amok, jeg kunne nævne en lille flok, som mener de har
patent på hvad der er sort og hvad der er hvid.

Besvar