Evaluering Efterår 16
Evaluering Efterår 16
FCM RFC 2-2
FCN FCM 0-4
FCM SIF 3-0
FCM BIF 3-3
FCK FCM 3-1
FCM SDR 2-2
VFF FCM 0-0
FCM EFB 3-0
OB FCM 0-1
AGF FCM 1-1
FCM ACH 5-2
LBK FCM 1-0
FCM AaB 2-0
EFB FCM 1-3
FCM FCK 1-3
ACH FCM 1-5
SDR FCM 1-0
FCM OB 1-0
SIF FCM 2-1
FCM AGF 0-1
BIF FCM 2-1
Når jeg lige løber vores resultater i ligaen over og vurdere ud fra, hvad jeg forventer af kampen før kampstart så har vi i vores 21 kampe lavet 8 ikke godkendte resultater. Det er simpelthen for mange når det sammenlignes med 9 kampe med gode resultater, især når de 2 sejre over OB var heldige.
Udover kampene i superligaen vil jeg også mene at vores præstation i EL ikke var imponerende. Nogle vil kalde det en professionel indsats at slå de små hold ud uden at bruge for mange kræfter, men som fan så er det de kampe jeg forventer at kunne se at FCM er et hold flere niveauer over modstanderen og så er 1 mål sejre og uafgjorte ikke godkendt.
Samlet set har vi vel ikke haft nogen super perioden med en masse sejre i træk, tilgengæld haft 2 perioder uden mange point.
Spillemæssigt har der vel kun været hjemmekampen imod SIF og Esbjerg, hvor vi var rigtig gode igennem hele kampen og virkelig viste niveauet. Resten har været en lang rutsjetur. Normalt plejer vi at skrige på kontinuitet for at få spillet et hold sammen, men igennem efteråret har vi spillet mange kampe i træk med samme opstilling uden at det har givet resultater.
Normalt vil jeg sige never change a winning team. Men never change a loosing team er vel lidt søgt.
Jeg ser frem til at januar vinduet åbner, jeg tolker CS udtalelser efter Brøndby kampen at der godt kunne komme til at ske nogle ændringer. RA skrev i hans kommentar efter sommervinduet at Banggaard var til eksamen i efteråret, og han har efter min mening ikke leveret et acceptabelt niveau.
God jul og godt nytår til jer alle og husk nu at skrive FCM succes på ønskesedlen til julemanden
FCN FCM 0-4
FCM SIF 3-0
FCM BIF 3-3
FCK FCM 3-1
FCM SDR 2-2
VFF FCM 0-0
FCM EFB 3-0
OB FCM 0-1
AGF FCM 1-1
FCM ACH 5-2
LBK FCM 1-0
FCM AaB 2-0
EFB FCM 1-3
FCM FCK 1-3
ACH FCM 1-5
SDR FCM 1-0
FCM OB 1-0
SIF FCM 2-1
FCM AGF 0-1
BIF FCM 2-1
Når jeg lige løber vores resultater i ligaen over og vurdere ud fra, hvad jeg forventer af kampen før kampstart så har vi i vores 21 kampe lavet 8 ikke godkendte resultater. Det er simpelthen for mange når det sammenlignes med 9 kampe med gode resultater, især når de 2 sejre over OB var heldige.
Udover kampene i superligaen vil jeg også mene at vores præstation i EL ikke var imponerende. Nogle vil kalde det en professionel indsats at slå de små hold ud uden at bruge for mange kræfter, men som fan så er det de kampe jeg forventer at kunne se at FCM er et hold flere niveauer over modstanderen og så er 1 mål sejre og uafgjorte ikke godkendt.
Samlet set har vi vel ikke haft nogen super perioden med en masse sejre i træk, tilgengæld haft 2 perioder uden mange point.
Spillemæssigt har der vel kun været hjemmekampen imod SIF og Esbjerg, hvor vi var rigtig gode igennem hele kampen og virkelig viste niveauet. Resten har været en lang rutsjetur. Normalt plejer vi at skrige på kontinuitet for at få spillet et hold sammen, men igennem efteråret har vi spillet mange kampe i træk med samme opstilling uden at det har givet resultater.
Normalt vil jeg sige never change a winning team. Men never change a loosing team er vel lidt søgt.
Jeg ser frem til at januar vinduet åbner, jeg tolker CS udtalelser efter Brøndby kampen at der godt kunne komme til at ske nogle ændringer. RA skrev i hans kommentar efter sommervinduet at Banggaard var til eksamen i efteråret, og han har efter min mening ikke leveret et acceptabelt niveau.
God jul og godt nytår til jer alle og husk nu at skrive FCM succes på ønskesedlen til julemanden
Re: Evaluering Efterår 16
Jeg bemærker ligeså mange tabte som vundne kampe. Hovedrystende.
Der er vel noget positivt i den kamp i dag, at Vdv ser fit ud for første gang, han løb faktisk 9,9 km i den her kamp, han så ikke så tung ud som tidligere det kan love godt for foråret, men man skal have vdv mere med i spillet, jeg synes faktisk i de første kamp trods at han så tung ud, var mere med og styrende.
Jeg synes det problematiske ved efteråret har været, at spillet i ligaen (og pokalen, anderledes naturligvis) ikke har løftet sig ifht. sidste år, hvor vi både spillede EL, liga og pokal. Særligt synes jeg, at vi har været dårlige mod de andre "gode" hold, hvor vi i stort set alle kampene simpelthen ikke har fortjent at få point med.
Der har været en del snak om spillermaterialet kontra Thorup som træner. Evalueringen efter dette efterår efterlader flere spørgsmål end svar hos mig. I nogle kampe ligner spillerne problemet i andre kampe Thorup. Jeg er fortaler for kontinuitet, og jeg håber derfor, at Thorup fortsætter sammen med en trup med relativ få forandringer. Det er afgørenede, at vi får mulighed for europæisk fodbold. Og vi skal alle huske, at en triumf i pokalturneringen vil løfte denne sæson højt op, givet de skeletter vi har skabet her - og så har Thorup og trænerteam pludselig to pæne sæsoner på CV'et.
I forsvaret synes jeg, at vi mangler en leder. Kian er en god spiller, men det er som om han mangler en hård hund ved sin side.
Midtbanen (i det nuværende system) er dybt afhængigt af Sparv. Det er en problemstilling, som jeg synes er svær at greje. Et alternativ som jeg synes har fungeret nogenlunde er med to midtbanespillere der ligger dybt, hvor Rømer har fungeret som 6'er med en mere pasnings stærk spiller ved sin side. Der har været gode perioder, hvor VdV og Poulsen har fordelt denne rolle mellem sig og så omvendt fundet plads længere fremme. Jeg synes Hassan har fået for stor en rolle i efteråret. - Han mangler touch og evner som pasningsspiller. Jeg ville gerne se, at Duelund fik tid og mulighed for at vise sine evner. Men han fungerer netop bedst, hvis han ikke spiller decideret kant i 4-1-4-1, men mere fremskudt og med mulighed for at gå ind i banen i 4-2-3-1. Derudover så må man tage Wickheim med i sin aftenbøn, han ville være blandt de første på mit holdkort, hvis han ellers kunne holde sig rask.
Angrebet aner jeg ikke hvad der sker i. Hvis man vil spille 4-1-4-1, så er Poul på mange måder den rette mand. Men jeg ser ikke meget fremtid i ham på trods af alder. Han har fået meget tid, men de udfordringer han har som spiller, ser jeg ikke, at han har fået arbejdet med (endsige løst). Det bekymrer mig meget.
Brugeren Kent udlægger i tråden om vinternens transfervindue tanker om transfers - og siden jeg er helt enig gengiver jeg her, mit best case: af med Pusic, Banggaard, Larsen og Olsson som de helt markante. Omvendt er det afgørende at finde en ny angriber og en ny midterforsvar. Hvis det lykkedes nogenlunde, så er vi klogere til sommer, og det er vigtigt, så der ikke træffes overilet beslutninger.
Der har været en del snak om spillermaterialet kontra Thorup som træner. Evalueringen efter dette efterår efterlader flere spørgsmål end svar hos mig. I nogle kampe ligner spillerne problemet i andre kampe Thorup. Jeg er fortaler for kontinuitet, og jeg håber derfor, at Thorup fortsætter sammen med en trup med relativ få forandringer. Det er afgørenede, at vi får mulighed for europæisk fodbold. Og vi skal alle huske, at en triumf i pokalturneringen vil løfte denne sæson højt op, givet de skeletter vi har skabet her - og så har Thorup og trænerteam pludselig to pæne sæsoner på CV'et.
I forsvaret synes jeg, at vi mangler en leder. Kian er en god spiller, men det er som om han mangler en hård hund ved sin side.
Midtbanen (i det nuværende system) er dybt afhængigt af Sparv. Det er en problemstilling, som jeg synes er svær at greje. Et alternativ som jeg synes har fungeret nogenlunde er med to midtbanespillere der ligger dybt, hvor Rømer har fungeret som 6'er med en mere pasnings stærk spiller ved sin side. Der har været gode perioder, hvor VdV og Poulsen har fordelt denne rolle mellem sig og så omvendt fundet plads længere fremme. Jeg synes Hassan har fået for stor en rolle i efteråret. - Han mangler touch og evner som pasningsspiller. Jeg ville gerne se, at Duelund fik tid og mulighed for at vise sine evner. Men han fungerer netop bedst, hvis han ikke spiller decideret kant i 4-1-4-1, men mere fremskudt og med mulighed for at gå ind i banen i 4-2-3-1. Derudover så må man tage Wickheim med i sin aftenbøn, han ville være blandt de første på mit holdkort, hvis han ellers kunne holde sig rask.
Angrebet aner jeg ikke hvad der sker i. Hvis man vil spille 4-1-4-1, så er Poul på mange måder den rette mand. Men jeg ser ikke meget fremtid i ham på trods af alder. Han har fået meget tid, men de udfordringer han har som spiller, ser jeg ikke, at han har fået arbejdet med (endsige løst). Det bekymrer mig meget.
Brugeren Kent udlægger i tråden om vinternens transfervindue tanker om transfers - og siden jeg er helt enig gengiver jeg her, mit best case: af med Pusic, Banggaard, Larsen og Olsson som de helt markante. Omvendt er det afgørende at finde en ny angriber og en ny midterforsvar. Hvis det lykkedes nogenlunde, så er vi klogere til sommer, og det er vigtigt, så der ikke træffes overilet beslutninger.
- Administrator
Nu nævner du 2 heldige sejre, hvorfor tager du så ikke de uheldige uafgjorte og nederlag med i den samme vending?Vijen skrev:FCM RFC 2-2
FCN FCM 0-4
FCM SIF 3-0
FCM BIF 3-3
FCK FCM 3-1
FCM SDR 2-2
VFF FCM 0-0
FCM EFB 3-0
OB FCM 0-1
AGF FCM 1-1
FCM ACH 5-2
LBK FCM 1-0
FCM AaB 2-0
EFB FCM 1-3
FCM FCK 1-3
ACH FCM 1-5
SDR FCM 1-0
FCM OB 1-0
SIF FCM 2-1
FCM AGF 0-1
BIF FCM 2-1
I EL og andre cupkampe er der kun en ting der tæller. Avancement. Vi fik desværre så den værst tænkelige modstander, og kunne ikke gentage bedriften fra sidste sæson.
Jeg er til gengæld helt enig i at vi har spillet under det niveau vi kan forvente, men jeg ved stadigvæk ikke om et trænerskifte er vejen frem.
- UlvenFraNord
BT har også evalueret klubbernes efterår: http://www.bt.dk/superligaen/hvis-dit-h ... ers-eftera
Simpelt, forudsigeligt og Thorup famler.
Synes de rammer meget godt...Hvor er FC Midtjylland egentlig på vej hen? Målet er en plads i Europa League, og det er bestemt inden for rækkevidde, men spillemæssigt er jeg ikke imponeret. Rafael van der Vaart bliver ikke sat ret godt i scene, når boldene fyger henover midten og op mod lange Paul Onuachu, og det vilde pres, de dyrkede i mesterskabssæsonen, er heller ikke så vildt længere. Jeg føler, Jess Thorup famler lidt, og når Matthew Benham har valgt at spare penge, er der heller ikke blevet råd til erstatninger for nøglespillere som Pione Sisto og Erik Sviatchenko. Er et 4-tal for højt? Jeg noterer mig, at Steinlein & Co. kalder efteråret »ikke bestået«. Det vil jeg omvendt kalde selvovervurdering.
Karakter: 4
-
Steffen am
Tager normalt Morten Crones skriverier med et gran salt, men oftest forstår jeg dog hvad han mener.UlvenFraNord skrev: BT har også evalueret klubbernes efterår: http://www.bt.dk/superligaen/hvis-dit-h ... ers-eftera
Synes de rammer meget godt...Er et 4-tal for højt? Jeg noterer mig, at Steinlein & Co. kalder efteråret »ikke bestået«. Det vil jeg omvendt kalde selvovervurdering.
Han mener at ikke bestået er at vurdere sig selv for højt, og så giver han selv den beståede karakter 4?
-
mousebreaker
Ja for Crone mener åbenbart det er bestået. Crone er ligesom så mange andre faldet i fælden med at vi ligger nummer tre - så er det fint nok. Havde vi med samme point antal ligget efter Lyngby og Randers på en femte/sjette plads sammen med Sønderjyske, så ville han dumpe os. Faktum er at vi har fået miserable 1,52 point i snit. Alle de øvrige ting han skriver om spillet er spot on. Efteråret er helt klart dumpet på både det spillemæssige og det resultatmæssige. Længere er den ikke. Thorup har længe lignet en mand uden ideer - en mand som ikke ved hvad han vil med holdet. Det kan ses på banen, hvor ingen spillere kan fremvise en positiv udviklingskurve. I hvert fald ikke ifht hvad man kunne forvente af dem. Det er dybt bekymrende.Steffen am skrev:Tager normalt Morten Crones skriverier med et gran salt, men oftest forstår jeg dog hvad han mener.UlvenFraNord skrev: BT har også evalueret klubbernes efterår: http://www.bt.dk/superligaen/hvis-dit-h ... ers-eftera
Synes de rammer meget godt...Er et 4-tal for højt? Jeg noterer mig, at Steinlein & Co. kalder efteråret »ikke bestået«. Det vil jeg omvendt kalde selvovervurdering.
Han mener at ikke bestået er at vurdere sig selv for højt, og så giver han selv den beståede karakter 4?
Jeg føler at klubben trænger til at få udenlandsk inspiration på trænerposten.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Steffen am
Mente faktisk hvad han konkret med det han skrev, kan han ikke karakter systemet?
- DenStolteJyde
Studsede også over den formulering , jeg tolker det som at fcm har for høje tanker om hvad de bør kunne opnå og derfor giver sig selv en dumpet karakter.Steffen am skrev:Tager normalt Morten Crones skriverier med et gran salt, men oftest forstår jeg dog hvad han mener.UlvenFraNord skrev: BT har også evalueret klubbernes efterår: http://www.bt.dk/superligaen/hvis-dit-h ... ers-eftera
Omvendt er hans forventninger mindre hvilket resulterer i en bedre karakter.
-
Steffen am
Ja okay, så giver det faktisk mening. Min beklagelse.DenStolteJyde skrev:Studsede også over den formulering , jeg tolker det som at fcm har for høje tanker om hvad de bør kunne opnå og derfor giver sig selv en dumpet karakter.Steffen am skrev:Tager normalt Morten Crones skriverier med et gran salt, men oftest forstår jeg dog hvad han mener.UlvenFraNord skrev: BT har også evalueret klubbernes efterår: http://www.bt.dk/superligaen/hvis-dit-h ... ers-eftera
Synes de rammer meget godt...
Omvendt er hans forventninger mindre hvilket resulterer i en bedre karakter.
Så det han siger er at han bare ikke forventer noget af Midtjylland.
Så siger Crone jo faktisk at vi ikke skal fyre Thorup, for hvis han ikke forventer noget, må skidt være bedre end ingenting?
Og forstår faktisk også din kommentar bedre nu Mousebreaker,
at det formentlig er 3. pladsen han kigger på.
- DenStolteJyde
Han forventer noget hvilket jo er årsag til at vi kun får et 4tal. Havde han slet ingen forventninger ville det have givet en 12er. Men altså om Jess skal fyres eller ej afhænger jo nok noget af om man tænker at 4 er tilfredsstillende eller om man er det vi i skole kaldte en “stræber” du ved.. typen der bliver skuffet over at få 10.
Er man stræber så er man ikke tilfreds med at være 10 point efter bif og så må det få konsekvenser, enten for spillere, træner eller sportslig ledelse alt efter hvor man mener problemet er.
Er man stræber så er man ikke tilfreds med at være 10 point efter bif og så må det få konsekvenser, enten for spillere, træner eller sportslig ledelse alt efter hvor man mener problemet er.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Vijen skrev:FCM RFC 2-2
FCN FCM 0-4
FCM SIF 3-0
FCM BIF 3-3
FCK FCM 3-1
FCM SDR 2-2
VFF FCM 0-0
FCM EFB 3-0
OB FCM 0-1
AGF FCM 1-1
FCM ACH 5-2
LBK FCM 1-0
FCM AaB 2-0
EFB FCM 1-3
FCM FCK 1-3
ACH FCM 1-5
SDR FCM 1-0
FCM OB 1-0
SIF FCM 2-1
FCM AGF 0-1
BIF FCM 2-1
Når jeg lige løber vores resultater i ligaen over og vurdere ud fra, hvad jeg forventer af kampen før kampstart så har vi i vores 21 kampe lavet 8 ikke godkendte resultater. Det er simpelthen for mange når det sammenlignes med 9 kampe med gode resultater, især når de 2 sejre over OB var heldige
Har lige set vores spiller stats igennem på fcm.dk
Hvis ikke jeg var overrasket, så blev jeg det.
Jeg / Vi er mange der har glædet os til, at mange af vores unge u-19 spillere kom op i 1 holdstruppen, men desværre har det en konsekvens. Jeg mener, at det er super, at de er kommet op og træne på øverste hylde og får nogle kampe i superligaen, som er med til at udvikle dem. Det man skal huske, når man gør det er, at vi kan ikke forvente, at de performer som en superliga spiller som har 50+ superligakampe under huden. Generelt set har de spillere som har fået superliga debut gjort det fantastisk. Ja det er et stort ord at bruge, men det mener jeg de har. Vi kan selvfølgelig ikke forlange at de skal top-performe i den samme sæson, hvor de får debuten.
Martin Pusic: 12 sl-kampe samt 1 pokalkamp = 2 mål.
Kampe spillet af vores superligaspillere i sæsonnen 16/17. Spillere med 1-3 kampe spillet i sæsonen. Obs! kampe kan være som indskifter.
Andreas Poulsen : 1 kamp.
Mikael Anderson : 2 kampe.
Zaharias Faour : 0 kampe.
Bruninho : 2 kampe.
Rasmus Nicolaisen : 0 kampe.
Gloire Rutikanga : 0 kampe.
Kaan Karinen : 0 kampe.
Babajide David : 0 kampe.
Tim Sparv : 3 kampe.
Marco Larsen : 1 kamp.
Trupstørrelse: 28 spillere minus 5 spillere som ikke har spillet superligakampe / bidraget til vores pointhøst. Altså trupstørrelse nu kun 23 spillere. Derudover kan der have været skader og karantæner, som har gjort vores trup endnu mindre.
Jeg vil på ingen måde skælde ud på vores unge spillere, som har gjort hvad man kunne forlange af dem, blot vil jeg bemærke, at hvis så mange spillere er uden for truppen og primært er med for at lære og rykke sig, så skal truppen da som minimum op på 30-33 spillere, men det koster jo også. Dog må / kan vores unge ikke være så dyre som de etablerede spillere.
Vi må så absolut have haft superligaens mindste trup i dette efterår. Set i det perspektiv, skal vi være stolte og glade for vores 3 plads og være endnu gladere over, at andre klubber i sæsonen også har floppet. Håber at man i denne vinterpause lægger en strategi for vores trup fremadrettet og får købt fornuftigt ind. Det må aldrig ske igen, at vores trup bliver så tynd og uprøvet, især ikke når man vil være med i toppen.
-
Steffen am
Undskyld Truewolf, men kan ikke følge dig.
Trupper som Horsens og Silkeborg har knap kunne have udskiftere på bænken. Vi har haft måske superligaebs største trup antalsmæssigt.
Truppens strategi som du efterspørger er netop at give tid til de unge, som der også er blevet gjort lidt af, men det er naturligvis en svær balance når resultaterne ikke er der.
Men synes lige som dig, de har gjort det fornuftigt når de har fået chancen
Og ja, så med Bruninho og Sparv skadet i mere eller mindre hele efteråret
Trupper som Horsens og Silkeborg har knap kunne have udskiftere på bænken. Vi har haft måske superligaebs største trup antalsmæssigt.
Truppens strategi som du efterspørger er netop at give tid til de unge, som der også er blevet gjort lidt af, men det er naturligvis en svær balance når resultaterne ikke er der.
Men synes lige som dig, de har gjort det fornuftigt når de har fået chancen
Og ja, så med Bruninho og Sparv skadet i mere eller mindre hele efteråret
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Horsens truppen.
http://www.achorsens.dk/trupliste
22 spillere
Silkeborgs trup.
http://www.silkeborgif.com/saesonen/spillertruppen/
23 spillere
Steffen hvad er det du ikke kan følge ? synes ellers at jeg havde gjort mig umage med at forklare, så alle burde kunne forstå det jeg skrev. Det er jo ikke den store latinprøve.
http://www.achorsens.dk/trupliste
22 spillere
Silkeborgs trup.
http://www.silkeborgif.com/saesonen/spillertruppen/
23 spillere
Det jeg kommer frem til er at vores trup i en periode er på kun maximal 23 spillere, muligvis mindre. At Horsens og Silkeborg så med samme trup, kan præstere som de har gjort som oprykkere er flot, eller omskrevet pinligt, at vores spillere ikke kan matche dem.Steffen am skrev:Undskyld Truewolf, men kan ikke følge dig.
Trupper som Horsens og Silkeborg har knap kunne have udskiftere på bænken. Vi har haft måske superligaens største trup antalsmæssigt.
Steffen hvad er det du ikke kan følge ? synes ellers at jeg havde gjort mig umage med at forklare, så alle burde kunne forstå det jeg skrev. Det er jo ikke den store latinprøve.