DBU P R3: Fremad Amager vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

DBU P R3: Fremad Amager vs. Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Så det tid til pokalbold.
Runde 3 hvor FCM kampen heldigvis er valgt som tv kamp.

John Faxes tropper fra Fremed Amager venter, lyser er lejet og bannerne lavet.
"Hængerøve mod Bonderøve"
https://www.facebook.com/fremadamagerel ... =3&theater

John Faxe er i en radio til en lille snak, lidt (kort) snak om kampen fra 1:29 og et par minutter frem,
men hvis du har tid, kan hele den anden time anbefales fra 1:00 til 2:00.
http://www.dr.dk/radio/ondemand/p3/liga-2016-10-10#!/

Praktisk:
Tid: Torsdag 27/10 kl. 19.45.
Sted: Sundby Idrætspark, København
Vejret: 11 grader, let skyet og let brise
Dommer: Lars Christoffersen
Medie: TV3 Sport1, Viaplay og Radioens P3

Karantæner:
Fremad Amager: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
Fremad Amager: ??
Midtjylland: Tim Sparv skadet, Dahlin, VdV, Wikheim, Bruninho tvivlsom.

Bud på start XI'er
Den er svær og helt sikkert forkert.
Men for legens skyld, et skud

Billede

Bænk: Dahlin, Kian, Rømer, Rilwan, Duelund, David, Pusic.

Men med 4 tvivlsomme, Marco Larsen og andre talenter på spring, er der selvfølgelig masser af muligheder for missere.

Sidste kamp mod Fremad Amager
Det er ved at være lidt tid siden, men 2 sejre i klubbens barndom

18.06.00 BET F. Amager - FC Midtjylland 1 : 3
12.09.99 BET FC Midtjylland - F. Amager 2 : 0

Fremad Amager trådte ind i runde 1 og har dermed spillet 2 kampe i turneringen allerede

Fremad Amager (2) 2 - 1 Avarta (3)
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=238484
VB 1968 (6) 0 - 2 Fremad Amager (2)
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=238484

God Kamp :)

Brugeravatar
Kent

Re: DBU P R3: Fremad Amager vs. Midtjylland

Indlæg af Kent »

Ingen tvivl om, at det bliver en kamp for reserverne. FCK-kampen er langt vigtigere, så alle der forventes at starte i den bør spares - såfremt der er en erstatning i truppen. Bruninho kan forhåbentlig få noget spilletid sammen med Riis, Halsti, Olsson, Thychosen, David mv.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:Ingen tvivl om, at det bliver en kamp for reserverne. FCK-kampen er langt vigtigere, så alle der forventes at starte i den bør spares - såfremt der er en erstatning i truppen. Bruninho kan forhåbentlig få noget spilletid sammen med Riis, Halsti, Olsson, Thychosen, David mv.
Kan godt følge din tanke, men er faktisk lidt uenig.
Det er ikke en katastrofe hvis vi taber til FCK, det er en katastrofe hvis vi taber til Fremed Amager.
For ligaen er Brøndby og Randers "6 points kampe" det mener jeg ikke FCK er i år.
Naturligvis vigtig kamp, og ikke fordi jeg vil nedgøre den i forhold til point, branding, stemning osv osv.
Men bliver skuffet hvis vi ikke stiller med et ok mandskab mod Fremed Amager.

Hvis vi sparer samtlige spillere og stillmer med føgende, er jeg bange for vi undervurderer torsdagens modstander (og John Faxe):

Raahauge
David - Riis - Nicolaisen - Hagelskjær
Halsti
Thycosen - Olsson - Duelund - Borring
Paul

Hvis Wikheim eller VdV ikke bliver klar til søndag, skal Duelund eller Borring skiftes ud med Marco Larsen.

I en sæson med 8 europæiske kampe mindre, burde vi godt kunne satse på pokalen også.
Fint med pause til Kian, men folk som Andersen, Banggaard, NK og Poulsen burde godt kunne spille 3 kampe på en uge, i en enkelt uge.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Bare vi ikke laver en Lyngby :)

Jeg mener helt klart at der skal spares, men med måde. Vi skal have den pokaltitel i år - så er sæsonen mere end godkendt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:Bare vi ikke laver en Lyngby :)

Jeg mener helt klart at der skal spares, men med måde. Vi skal have den pokaltitel i år - så er sæsonen mere end godkendt
Vi smagte selv den medicin sidste år imod Roskilde.
Ja det ville være fedt / godt / rart / dejligt om vi endelig kunne vinde pokalturneringen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der andre der har studset over, at Fcm skal spille en dag senere end Fck i pokalen. Flot at Fck skal kunne restituere 1 døgn mere end Fcm inden topbraget i Herning. Hvorfor kunne Fcm ikke have spillet Onsdag som alle de andre hold ?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:Er der andre der har studset over, at Fcm skal spille en dag senere end Fck i pokalen. Flot at Fck skal kunne restituere 1 døgn mere end Fcm inden topbraget i Herning. Hvorfor kunne Fcm ikke have spillet Onsdag som alle de andre hold ?
Medierne har magten her, og det kan vi ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

TV bestemmer - de betaler gildet :-)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Iflg. Jess så stiller vi i stærkeste, da vi satser stort på pokalturnerningen. Kampen mod FCK for han mere til lyde som en "gratis" kamp, og synes det er fedt at vi får lov at måle os med Danmarks bedste..

Ved ikke hvor meget vi skal ligge i det, han mente jo også hårdnakket at vi stillede i stærkeste opstilling mod Sønderjyske på udebane sidste år.

Vinder vi pokalturneringen, vil jeg se mig tilfreds med en 4. plads i ligaen, måske endda en 5.

Vinder vi ikke pokalturneringen,vil jeg se alt under en 3. plads som en skuffelse.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev:
TrueWolfMidt skrev:Er der andre der har studset over, at Fcm skal spille en dag senere end Fck i pokalen. Flot at Fck skal kunne restituere 1 døgn mere end Fcm inden topbraget i Herning. Hvorfor kunne Fcm ikke have spillet Onsdag som alle de andre hold ?
Medierne har magten her, og det kan vi ikke gøre noget ved.
Ja ærgerligt, men alternativet var vi havde en dag mindre et andet sted (det ærgerlige ligger egentlig i at Esbjerg kampen blev en mandags kamp)
Men at spille torsdag og søndag har vi prøvet så mange gange før nu, at det ikke bør blive et problem.
Densestar7430 skrev:Iflg. Jess så stiller vi i stærkeste, da vi satser stort på pokalturnerningen. Kampen mod FCK for han mere til lyde som en "gratis" kamp, og synes det er fedt at vi får lov at måle os med Danmarks bedste..

Ved ikke hvor meget vi skal ligge i det, han mente jo også hårdnakket at vi stillede i stærkeste opstilling mod Sønderjyske på udebane sidste år.

Vinder vi pokalturneringen, vil jeg se mig tilfreds med en 4. plads i ligaen, måske endda en 5.

Vinder vi ikke pokalturneringen,vil jeg se alt under en 3. plads som en skuffelse.
Tror i hvert fald du har en pointe i at det er lidt noget han skal sige.
Jeg er helt overbevist om i hvert fald Kian får en pause og Olsson og Halsti får en starter. Men bør også stadig være et ok slagkræftigt hold

WBW

Indlæg af WBW »

Så kom truppen:

Truppen mod Fremad Amager
2. Kian Hansen
6. Markus Halsti
7. Jakob Poulsen
8. Rafael van der Vaart
10. Martin Pusic
11. Jonas Borring
16. Johan Dahlin
17. Kristoffer Olsson
18. Kristian Riis
22. Mikkel Duelund
26. Patrick Banggaard
28. André Rømer
31. Mikkel Andersen
33. Paul Onauchu
36. Rilwan Hassan
42. Babajide David
43. Rasmus Nissen Kristensen
70. Filip Novak

Klar bevis på at vi satser på pokalturneringen i år!

Tænker dog stadig nogen af de sædvanlige bænkere, får chancen fra start imorgen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

jeg ser gerne Halsti, Riis, Olsson og Onuachu fra start. Måske endda starte med Pusic igen istedet for Onuachu som et sidste forsøg på at kickstarte ham. Han har været en ynk at se på de sidste mange kampe og virker helt blottet for selvtillid. Håber på at kampen går godt og vi med en 2-0 føring kan sætte David ind relativt tidligt i anden halvleg. Jeg vil gerne se hvor langt han er
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Håber ligeledes på de 4 du nævner og bør også være sandsynligt.
Håber også lidt på David men er nok mindre sandsynligt i hvert fald fra start, måske også svært at bruge hans fart hvis de kommer til at stå lavt, men spilletid bør han kunne få.

Opstiiling som OP med Duelund i stedet for Thycosen og så VdV, David og Pusic ind efter 60-65 min. ?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Med Olssons udtalelser om spilletid in mente, så synes jeg, at han skal have chancen. Så må han jo vise, hvorfor han skal have chancen fra start kontinuerligt.

Som andre håber jeg også, at Riis får tid. Jeg er meget spændt på ham.

Ja, vi skal spille kamp i weekenden (en meget, meget vigtig en). Men vi bør vel kunne holde til det her. Hvis vi var med i EL, hvilket vi da håber på i de kommende år, så skal vi kunne præstere godt både torsdag og i weekenden (eller mandag). Så jeg ser ingen undskyldninger i dag eller på søndag ifht. at have den rette energi. Jeg er nok mere bekymret for spændingsniveauet, når vi nu skal spille så vigtig en kamp mod FCK. Det kan måske være svært at få den rette tænding på holdet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ikke helt med på hvordan det kan ske.

At siden her kan tilgås
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/sta ... mad-amager
Men ikke findes på hjemmesiden på normal vis.

FCM kan selvfølgelig nå at få den ned igen, men den bliver nok ikke fjernet fra
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ed-en-fejl

Så med mindre der er "last minute changes", ser det ud til at vi får rimelig ret.
Selvom jeg må indrømme jeg faktisk havde troet Poulsen i hvert fald ville starte. Hvem skal være anfører med 1. og 3. valg på bænken (Polle og Kian) og 2. valg (Sparv) skadet.
VdV kunne måske være 4. valg men er også på bænken.

Dahlin, Riis, Banggaard, Halsti eller Rømer?
Dahlin som sikker sidste skanse, Riis har været det på reserveholdet, Banggaard på u21 landsholdet, Halsti med rutinen (og blev hentet på lederegenskaber?), Rømer med flest FCM kampe

Men godt at se Dahlin tilbage :)

Start-11: Johan Dahlin, Rasmus Nissen Kristensen, Kristian Riis, Patrick Banggaard, Filip Novak, Markus Halsti, André Rømer, Kristoffer Olsson, Mikkel Duelund, Jonas Borring, Paul Onuachu

Bænk: Mikkel Andersen, Kian Hansen, Jakob Poulsen, Rafael van der Vaart, Rilwan Hassan, Babajide David, Martin Pusic

Besvar