EL: Midtjylland vs. Suduva

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

EL: Midtjylland vs. Suduva

Indlæg af Steffen am »

Så er det vist ved at være tid til en kamptråd til sæsonens første gældende kamp
og første kamp i første runde i Europe League kvalifikationen.

Praktisk
Tid: Tor 30/6 kl. 1900.
Sted: MCH Arena
Vejret: 15-18 grader, let vind og let regn.
Dommer: TBD
Medie: Kanal 6, Dplay og Radions P3.
Billet: Gratis for sæsonkortholdere og 20,-/50,- for børn/voksne.

Registreret spillere
til de 2 kampe i første runde
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html

Startopstilling
Første kamp i sæsonen er svær at spå om, samt at det er en modstander der burde kunne slås uden at stille i stærkeste opstilling.
Jeg vælger dog alligevel at gå med det "kedelige, (men forhåbentlig sikrer) gæt" i form af startopstillingen i den seneste kamp, testkampen mod Randers.

Billede
Bænk: Dahlin, Halsti, Rømer, Duelund, Royer, Mabil og Kadlec

Modstanderen Suduva
Det er nok de færreste kender meget til Suduva og den lituanske liga.
Men Suduva ligger pt. nr. 4. i en liga der ligger nr. 42, på UEFAs rangliste (Danmark nr. 24)

I følge transfermarket har holdet en samlet værdi af £2.48m
til sammenligning ligger Midtjylland på £15.43m (med det forebehold transfervinduet gør at det ikke er helt opdateret)
http://www.transfermarkt.co.uk/suduva-m ... erein/8047
http://www.transfermarkt.co.uk/fc-midtj ... verein/865

Som Jesper er inde på i en anden tråd, er den Litauiske liga allerede i gang,
og selvom Midtjylland på papiret bør være favoritter, skal kampen som bekendt stadig spilles og forhåbentlig uden at undervurdere modstanderen.

Den samlede vinder
møder som bekendt i runde 2 vinderen af
FC Vaduz (Lic) – FK Sileks (Mac)
hvor Vaduz på samme måde bør være storfavoritter.

God Kamp :)

Brugeravatar
Kent

Re: EL: Midtjylland vs. Suduva

Indlæg af Kent »

Jeg håber Dahlin starter inde. Ved godt at Mikkel startede mod Randers, men Dahlin har fået 3 ud af 4 halvlege her i opstarten. Jeg mener også han er en bedre målmand. Synes jeg også man så mod Randers, hvor Dahlin har nogle fine redninger, hvor han samtidig holder bolden og dermed ikke giver returbolde.
Det er vigtigt at få spillet et forsvar sammen, men jeg kan ikke helt regne ud, om Halsti er foran Banggaard. I den forbindelse var det interessant, at Halsti byttede med Kian og ikke Banggaard i går. Ergo forsøgte man ikke at spille konstellationen Halsti-Kian sammen. Dermed tror jeg Banggaard starter.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Dahlin er selvfølglelig første keeper, så hvis han er klar til det, giver det god mening med ham på målet.

Tror umiddelbart Halsti og Banggaard er tæt, måske Halsti en lille smule foran, men det er stadig så nyt at Halsti er kommet til, at jeg i hvert fald tror at Banggaard starter i de her første gældende kampe.
At det var Kian der kom ud, tror jeg er lige så meget fordi man vil passe lidt på ham.
Mener han sad helt over mod Sunds og har fået minimum med tid mod Esbjerg og Randers.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

For mig er vores stærkeste 11 som følger:

Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kian Hansen, Patrick Banggaard, Filip Novak
Jakob Poulsen, Tim Sparv, Kristoffer Olsson
Pione Sisto, Martin Pusic, Vaclav Kadlec.

Har længe set os spille 4-3-3, så håber vi skifter.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Lidt højdepunkter fra Suduvas ligakamp i fredags kan ses i bunden af denne artikel:
http://fksuduva.lt/marijampoleje-koving ... lygiosios/

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tak for tippet. Deres forsvar ligner i hvert fald et der er til at snakke med. Modstanderen splitter dem fuldstændigt med enkle afleveringer igen og igen. Umiddelbart kunne det ligne guf for en hurtig angriber som Kadlec, hvis ellers vi formår at sætte ham op.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ja, ser dårlige ud defensivt, og deres keeper er vel ved at lave årets fail til sidst med sin skovtur. Vi skal dog nok forvente, at de vil vil stå ret lavt med tætte kæder (i hvert fald i den første kamp), så de bliver langt fra lige så let at spille uden om som i videoen. Bemærker i øvrigt, at de scorer en på kontra og en efter frispark, og det er nok også de våben, de møder frem med.
Jeg har set en del af de holdene her i Estland, når de spiller i Europa, og det er præcis den opskrift, de møder frem med mod de bedre hold - solid defensiv og så håb om en kontra eller standardsituation. Det er sjældent, at det er nok til at gå videre, men omvendt har jeg endnu ikke set nogle af holdene få store smæk.
Det er samtidig "Match of the Season" for dem, da præmiepengene for at gå videre er forholdsvis store for en klub som Suduva. Nu kender jeg ikke deres budget, men jeg ved her fra Estland, at europæisk deltagelse betyder utroligt meget for klubbernes økonomi - specielt hvis de går videre fra første runde. Det er i øvrigt fuldtidsprofessionelle spillere, og Suduva har et par spillere fra Kroatien og Serbien.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vores standarder skal være afgørende både i denne og senere kampe. Håber på Dahlin og en del fremadrettede spillere. Kampen skal lukkes på Mch Arena. Returkampen skal bare være en formalitet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fedt fundet hviid og interessant analyse :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jakob Poulsen siger jo meget hen af vejen det han skal sige.
https://www.youtube.com/watch?v=UeKQDdqGRs4

Men lyder som han stadig går ind til kampen med respekt for modstanderen, kan jeg godt lide :)
Har også hørt en enkelt englænder siger man ikke skal undervurdere sin modstander ;)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja undskyld mig, men det er ikke Napoli, Southampton eller Man.United vi skal spille imod. Vi ved hvad der kræves at spillerne. Højt pres på boldholderen som vi er så gode til, i alle 90+ minutter. Hvis enkelte spillere ikke præsterer 100% skal de skiftes ud. Vi skal have mange spillere med i vores fremadrettede raids og alle huske på, at hjælpe med i forsvaret hvis det bliver nødvendigt. Vi skal performe og vise, at vi vil videre. Vi skal satse alt på at få en storsejr i hus. Vi må ikke begynde at hvile på laurbærene, vi skal gå efter en storsejr. Fyld skrald på fra start. Lad os starte med en fest på Mch Arena i morgen.

Fenris

Indlæg af Fenris »

Nogen der ved om den vises på TV og hvor?

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Den vises på 6´eren

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Andre Rømer er ikke blevet udtaget til kampen. Mon han er på vej videre?
Ellers glædeligt med en skadesfri trup.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jacob skrev:Andre Rømer er ikke blevet udtaget til kampen. Mon han er på vej videre?
Ellers glædeligt med en skadesfri trup.
Virker mærkeligt med Rømer, men ellers har du bestemt ret, det er længe siden sidst det har været tilfældet.
Der er så det spørgsmålstegn der hedder 19 mand, plejer at være en tvivlsom og så naturligvis Rømer. Han burde trods alt være foran Munksgaard.

Måske om Halsti er i kampform, kan se der udtaget 4 midterforsvare.
Gætter på enten Halsti, Riis, Mabil eller Kadlec bliver siet fra.

Truppen mod FK Suduva
2. Kian Hansen
3. Tim Sparv
7. Jakob Poulsen
10. Martin Pusic
17. Kristoffer Olsson
26. Patrick Banggaard
27. Pione Sisto
31. Mikkel Andersen
33. Paul Onuachu
43. Rasmus Nissen Kristensen
70. Filip Novak