Personligt har jeg tænkt meget over, hvad jeg ser som vores stærkeste start-11, og derfor vil jeg høre Jer, og Jeres begrundelser for hvad I mener vores stærkeste opstilling er - selvfølgelig med udgangspunkt i, at alle spillere i truppen er 100% klar.
Personligt ser min sådan her ud på nuværende tidspunkt:
Målmand:
Johan Dahlin - jeg vælger Dahlin ud fra det jeg har set i opstarten, og logikken i at han ikke er hentet ind for at sidde på bænken. Heinze har spillet flere opstartskampe end Haugaard, hvilket også må være en klar indikator på, at han har overhalet Haugaard. Og ud fra det jeg har set Heinze præstere, så er Dahlin cirka den sikreste mand på holdet pt.
Forsvaret:
Kristian Bak - Erik - Jim Larsen - Lauridsen
Bak er lederen, fighteren og dirigenten - selvskrevet grundet hans indflydelse på resten af holdet. Og samtidig han har i efteråret været en af de bedste backs i ligaen. I midterforsvaret har jeg valgt Erik og Jim, med Jim som den klart sikreste, da han er vores klart bedste duelspiller, og Superligaen er en lige, hvor fysikken er vigtig. Ved siden af har jeg valgt Erik, men det er kun hvis det er den "gamle Erik", ellers er Banggaard bedre. Francis er 4. valget i min bog. Lauridsens efterår forklarer alt, og Frederik Møller må være langt bagefter, for synes ikke han rigtigt bidrager offensivt.
Midtbanen:
Tim Sparv
Pione - Poulsen - Petter - Sly
På 6'eren er der stor konkurrence som i midterforsvaret, men jeg synes Sparv kommer med et større format end Izu gør. Han er rolig, og smider stort set aldrig en pasning væk, og er bindeledet mellem kæderne. Samtidig er han også en lederskikkelse, som kan dirigere holdet på banen. I nogle kampe vil jeg dog vælge Izu, da han er en bedre erobringsspiller, og er bedre til at lukke modstandere ned. Men i kampe hvor vi har bolden er Sparv mit valg. Kanterne giver sig selv, Rilwan svinger for meget i præstationer, mens Sly og Pione er bundsolide, og begge nogle målfarlige spillere. IMO er vi allermest sårbare på kanterne, hvis Sly eller Pione skulle gå i stykker. Poulsen og Petter komplimenterer hinanden perfekt, og er begge vigtige lederroller qua deres rutine og rolighed. Petter har ligesom kanterne noget X-faktor, og kan afgøre kampe på egen hånd. Jakob Poulsen er vores assistmager nr. 1, og samtidig vigtig på dødbolde.
Angrebet:
Duncan - Den bedste afslutter i Superligaen, han rammer målet på næsten 60% af sine afslutninger, og er en rigtig boksspiller. Samtidig er han spillet ind, og har nogle faste relationer og rutiner som alle på holdet kender, og det er specielt vigtigt når vi kun spiller med én angriber. Og så har jeg ikke set nok til Pusic i Midtjylland-trøjen endnu, til at kunne vælge ham over Duncan.
Bænk: Heinze, Banggaard, Andre Rømer, Kristoffer Olsson, Izunna, Rilwan, Pusic.
Start-11 foråret 2015
Start-11 foråret 2015
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Re: Start-11 foråret 2015
Jeg kan se at vi er meget på linie her med de samme tanker omkring midterforsvaret og den defensive midt 
Mht til Rilwan Hassan kunne jeg godt have en lille fornemmelse af at han måske kunne få et mindre gennembrud i foråret
Synes at jeg fornemmede det lidt i efteråret, hvor han også scorede 2 mål i de første 9 runder (hvoraf han jo var væk i 2 runder pga hans lidt dumme udvisning) hvorefter han desværre blev skadet
Han er naturligvis ikke førstevalg, men kunne godt forestille mig at han fik mere spilletid, også med henblik på at Sly måske ryger afsted i sommerpausen
Så har Rilwan sin chance for at bevise at vi skal tro på ham og ellers alternativt finde en spiller på eller højere end Slys niveau
Mht til Rilwan Hassan kunne jeg godt have en lille fornemmelse af at han måske kunne få et mindre gennembrud i foråret
Synes at jeg fornemmede det lidt i efteråret, hvor han også scorede 2 mål i de første 9 runder (hvoraf han jo var væk i 2 runder pga hans lidt dumme udvisning) hvorefter han desværre blev skadet
Han er naturligvis ikke førstevalg, men kunne godt forestille mig at han fik mere spilletid, også med henblik på at Sly måske ryger afsted i sommerpausen
Så har Rilwan sin chance for at bevise at vi skal tro på ham og ellers alternativt finde en spiller på eller højere end Slys niveau
Jeg er 100% enig, og der er nok slet ikke så stor tvivl om vores start-11, som nogen vil gøre det til. Der kan være lidt tvivl om midterforsvaret, men så snart Glen har besluttet sig for et makkerpar, vil han holde fast i dem så længe som muligt, for at skabe noget kontinuitet omkring vores svage led, forsvaret.Arff skrev:Personligt har jeg tænkt meget over, hvad jeg ser som vores stærkeste start-11, og derfor vil jeg høre Jer, og Jeres begrundelser for hvad I mener vores stærkeste opstilling er - selvfølgelig med udgangspunkt i, at alle spillere i truppen er 100% klar.
Midtbanen giver næsten sig selv. Izu kan få kampe fra start, men ellers vil han blive vigtig som en indskifter, der kan tilføje aggressivitet.
I angrebet er Duncan for vigtig til at ryge på bænken. Han er ikke synlig i alle kampe, men vi er markant ringere, når han ikke er med. Man skal bare ikke undervurdere Duncanbolden. Det så vi også i træningskampene. Pusic er en fin backup, og så må han slås med Urena om jokerrollen til sidst.
Den store forskel ifht. sidste forår er dels at vi kan starte forårssæsonen med noget der minder om stærkeste start-11 (sidste år var Andersson & Sly ude fra start, mens Pione og Rilwan ikke var på 100%). Derudover ligger styrken i den fremragende bænk. Vi har alle muligheder for at angribe kampene proaktivt, i stedet for sidste år, hvor vi måtte lappe sammen, kamp efter kamp.
Spillet er ikke prangende pt., men der er mange kampe foran os. Med ro på, sidder vi med alle trumferne.
Forresten, sagde Edith: Bak bliver uhyggeligt vigtig. Som Kent påpegede i en anden tråd, har vi ikke tabt en liga-kamp med ham på banen. Hans vilje kan næsten alene være forskellen i tætte (grimme) kampe, og bliver det tæt opløb, tror jeg at han kan være forskellen på guld eller ej.
Min start 11:
----------------------------Johan Dahlin----------------------------
------------------------------------------------------------------------
Kristian Bak--Erik Sviatchenko--Jim Larsen--Frederik Møller
---------------------------Izunna Uzochukwu----------------------
Pione Sisto--Petter Andersson--Jakob Poulsen--Sylvester Igboun
----------------------------Morten Duncan--------------------------
Bænk: Jakob Haugaard, Jepser Lauridsen, Patrick Banggaard, Tim Sparv, Kristoffer Olsson, Martin Pusic, Rilwan Hassan.
Er ked af at bænken ikke har plads til Andre Rømer, Marco Larsen, Marcos Urena, og Mikkel Duelund, men de må få chancen, når nogle af spillerne bliver solgt til sommer.
Jeg synes især Marco Larsen bringer vores midtbane nogle dybdeløb, som ingen af de andre tager på samme måde, og det kan vi få brug i nogle kampe. Ellers ser jeg Kristoffer Olsson være meget tæt på start 11, da hans ideer og kreativitet til at sætte vores kanter i scene ikke er set hos mange andre spillere i Superligaen. Men ellers er midtbanen stort set selvskrevet, som det ser ud i øjeblikket.
Frederik Møller har jeg på holdkortet, da han efter min overbevisning er en teknisk bedre fodboldspiller end Jesper Lauridsen. Jeg synes Lauridsen har tydelige begrænsninger i sit spil, men respekt for hans fighterhjerte. Desuden mener jeg at Frederik Møller bidrager med langt mere i offensiven, hvilket vi får brug for i langt de fleste kampe, hvor vi vil møde hold, der står langt tilbage på banen.
Angrebet: Her må og skal Duncan have chancen i de første par kampe. Han er landsholdsspiller og hele holdet kender hans løbemønstre og placeringer. Og måske er Pusic lige præcis det der skal til, før Duncan laver 18-22 mål for hele Superligasæsonen. Martin Pusic er en lidt anden type - mere bevægelig, og han skal bruges i kampe, hvos vi skal presse højt, og hvor vi måske ikke har bolden så meget. Kampe i Parken, Brøndby Stadion, Aalborg mm.
----------------------------Johan Dahlin----------------------------
Kristian Bak--Erik Sviatchenko--Jim Larsen--Frederik Møller
---------------------------Izunna Uzochukwu----------------------
Pione Sisto--Petter Andersson--Jakob Poulsen--Sylvester Igboun
----------------------------Morten Duncan--------------------------
Bænk: Jakob Haugaard, Jepser Lauridsen, Patrick Banggaard, Tim Sparv, Kristoffer Olsson, Martin Pusic, Rilwan Hassan.
Er ked af at bænken ikke har plads til Andre Rømer, Marco Larsen, Marcos Urena, og Mikkel Duelund, men de må få chancen, når nogle af spillerne bliver solgt til sommer.
Jeg synes især Marco Larsen bringer vores midtbane nogle dybdeløb, som ingen af de andre tager på samme måde, og det kan vi få brug i nogle kampe. Ellers ser jeg Kristoffer Olsson være meget tæt på start 11, da hans ideer og kreativitet til at sætte vores kanter i scene ikke er set hos mange andre spillere i Superligaen. Men ellers er midtbanen stort set selvskrevet, som det ser ud i øjeblikket.
Frederik Møller har jeg på holdkortet, da han efter min overbevisning er en teknisk bedre fodboldspiller end Jesper Lauridsen. Jeg synes Lauridsen har tydelige begrænsninger i sit spil, men respekt for hans fighterhjerte. Desuden mener jeg at Frederik Møller bidrager med langt mere i offensiven, hvilket vi får brug for i langt de fleste kampe, hvor vi vil møde hold, der står langt tilbage på banen.
Angrebet: Her må og skal Duncan have chancen i de første par kampe. Han er landsholdsspiller og hele holdet kender hans løbemønstre og placeringer. Og måske er Pusic lige præcis det der skal til, før Duncan laver 18-22 mål for hele Superligasæsonen. Martin Pusic er en lidt anden type - mere bevægelig, og han skal bruges i kampe, hvos vi skal presse højt, og hvor vi måske ikke har bolden så meget. Kampe i Parken, Brøndby Stadion, Aalborg mm.
Mht. til Hassan syntes jeg lidt man har tendens til at glemme hvilken klassespillere han egentligt er. Før hans skadeshelvede var han vores klart bedste spiller i efteråret 13 og blev også (så vidt jeg husker) valgt som årets spiller i klubben. Der var rygter om at Solbakken jagtede ham til Bundesligaen i Køln ligesom Erik Sviatchenko i fodbold fm fremhæver netop ham som den vil måske bedste spiller han har spillet sammen med sammen i hans karriere foruden Sisto. Hassan ville IMO (måske med undtagelse af FCK) være fast mand og profil på alle andre hold i ligaen, men lider i FCM lidt under at vi på pladserne allerede har to af ligaens bedste i Sisto og Igboun. Men jeg glæder mig til at Hassan forhåbeligt kan holde sig skadesfri og genfinde niveau for så behøver vi IMO ikke kaste 19mio til Farum for at finde kvalificeret løsninger hvis og når Sisto og Igboun ryger til sommer.974 skrev:Jeg kan se at vi er meget på linie her med de samme tanker omkring midterforsvaret og den defensive midt
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
-
Uldkraemmeren
Gentager lige mig selv fra en anden tråd:
*********************Dahlin************************
***Bak*******Banggaard****Sviat*****Lauridsen
*********************Sparv*************************
***Sisto******Andersson****Poulsen*******Sly***
********************Duncan************************
Målmand: Dahlin > Haugaard
Forsvar: Bak skal spille alle kampe om det så er i køreskol og/eller på krykker. Han er Superligaens bedste højre back og gør alle andre 10-15 % bedre pga. rendyrket vanvid og masser af indlæg. Rømer er omtrent halvt så god, så han skal end ikke på bænken.
Lauridsen er lige tanden bedre end Møller og er vigtig på dødbolde.
Banggaard og Sviatchenko i midterfosvaret fordi de supplerer hinanden så godt. Banggaard er den rolige type der læser spillet godt og placerer sig rigtigt, hvor Sviatchenko er den sure mand der æder modstanderne i duellerne og laver sine lækre raids op igennem midten af banen ved erobringer. Han er samtidigt farlig på dødbolde. Jim Larsen er god og kan mange af de samme ting som Sviatchenko men har ikke det samme topniveau og laver kampafgørende fejl engang imellem, så derfor ender han på bænken.
Midtbane: Izunna er god i de kampe hvor vi skal forsvare og spille på omstillinger. Problemet er at når han spiller, spiller FCM 10½ mod 11 fordi han rager alle de gule og røde kort til sig. Det er simpelthen ikke godt nok. Sparv derimod tilføjer masser af ro og flow i spillet, da han placerer sig godt og spiller gode fremadrettede afleveringer.
Andersson og Poulsen er omtrent 2 og 3 på holdkortet pga. topniveau og rutine. Olsson er dog så god at han puster Jakob Poulsen i nakken.
Sisto og Sly giver sig selv. Aggressive og målfarlige. Hassan svinger for meget i niveau men er alligevel en glimrende backup og har vist at han kan score årets mål, og laver også et fornuftigt antal assists.
Angreb:
Duncan er (næsten) lige så vigtig som Bak fordi han fylder så meget i feltet og skaber plads for kanterne. Samtidigt er spillet bundet meget op på ham som opspils station som kan bruges til at variere spillet med.
Pusic har jeg ikke set nok til i trøjen endnu, men bør spille i nogle af de udekampe hvor vi ikke kan forventes at dominere med bolden, da han er en tand bedre i presspillet og er hurtigere end Duncan.
Bænk: Haugaard, Jim Larsen, Ureña, Izunna, Olsson, Pusic, Hassan.
Det er en decideret luksusbænk vi har og den med længder bedste i Superligaen. Pusic bør være en fuldgod erstatning for Duncan, Olsson det samme på midtbanen, og Ureña har vist at han er kampafgørende når han som super-sub kommer ind i 2. halveg med sin speed og dybdeløb.
Det piner og plager mig at der ikke er plads på bænken til Marco Larsen fordi jeg elsker hans dybdeløb. Han skaber en masse uro og giver plads til de andre profiler. Scorer faktisk også et fornuftigt antal mål fordi han er god i boksen.
*********************Dahlin************************
***Bak*******Banggaard****Sviat*****Lauridsen
*********************Sparv*************************
***Sisto******Andersson****Poulsen*******Sly***
********************Duncan************************
Målmand: Dahlin > Haugaard
Forsvar: Bak skal spille alle kampe om det så er i køreskol og/eller på krykker. Han er Superligaens bedste højre back og gør alle andre 10-15 % bedre pga. rendyrket vanvid og masser af indlæg. Rømer er omtrent halvt så god, så han skal end ikke på bænken.
Lauridsen er lige tanden bedre end Møller og er vigtig på dødbolde.
Banggaard og Sviatchenko i midterfosvaret fordi de supplerer hinanden så godt. Banggaard er den rolige type der læser spillet godt og placerer sig rigtigt, hvor Sviatchenko er den sure mand der æder modstanderne i duellerne og laver sine lækre raids op igennem midten af banen ved erobringer. Han er samtidigt farlig på dødbolde. Jim Larsen er god og kan mange af de samme ting som Sviatchenko men har ikke det samme topniveau og laver kampafgørende fejl engang imellem, så derfor ender han på bænken.
Midtbane: Izunna er god i de kampe hvor vi skal forsvare og spille på omstillinger. Problemet er at når han spiller, spiller FCM 10½ mod 11 fordi han rager alle de gule og røde kort til sig. Det er simpelthen ikke godt nok. Sparv derimod tilføjer masser af ro og flow i spillet, da han placerer sig godt og spiller gode fremadrettede afleveringer.
Andersson og Poulsen er omtrent 2 og 3 på holdkortet pga. topniveau og rutine. Olsson er dog så god at han puster Jakob Poulsen i nakken.
Sisto og Sly giver sig selv. Aggressive og målfarlige. Hassan svinger for meget i niveau men er alligevel en glimrende backup og har vist at han kan score årets mål, og laver også et fornuftigt antal assists.
Angreb:
Duncan er (næsten) lige så vigtig som Bak fordi han fylder så meget i feltet og skaber plads for kanterne. Samtidigt er spillet bundet meget op på ham som opspils station som kan bruges til at variere spillet med.
Pusic har jeg ikke set nok til i trøjen endnu, men bør spille i nogle af de udekampe hvor vi ikke kan forventes at dominere med bolden, da han er en tand bedre i presspillet og er hurtigere end Duncan.
Bænk: Haugaard, Jim Larsen, Ureña, Izunna, Olsson, Pusic, Hassan.
Det er en decideret luksusbænk vi har og den med længder bedste i Superligaen. Pusic bør være en fuldgod erstatning for Duncan, Olsson det samme på midtbanen, og Ureña har vist at han er kampafgørende når han som super-sub kommer ind i 2. halveg med sin speed og dybdeløb.
Det piner og plager mig at der ikke er plads på bænken til Marco Larsen fordi jeg elsker hans dybdeløb. Han skaber en masse uro og giver plads til de andre profiler. Scorer faktisk også et fornuftigt antal mål fordi han er god i boksen.