Med de skades historiker FCM har haft og har, har FCM så truppen til europe league og samtidig være i top 3 som Steinlein ligesom lægger op til med forbehold indtil transfer vinduet er lukket:
Ridderholm har selv været ude i medierne og sige, at beholder FCM spillerne så lover han metal.
Bak og Jansen har de fysik til 2 kampe om ugen ?
Bak er det største problem han er snart mere ude end inde, kan man være anfører på det grundlag ?
kan han være i topform på det grundlag ?
Starten af efteråret her viser et klart nej, samtidig har Erik S. heller ikke startet godt på den nye sæson.
Kibebe har ikke vist endnu at han kan overtage.
Har man i det hele taget et midtforsvar der kan stå højt på banen når man er spilstyrende ?
Hvis FCM kvalificere sig til euro league, skal man så ikke ud og finde en klassemidtforsvar ?
Har FCM en trup til Europe League og superliga ?
Re: Har FCM en trup til Europe League og superliga ?
Det korte svar må være: Jo, hvis man har penge til det.FCMReal skrev:Hvis FCM kvalificere sig til euro league, skal man så ikke ud og finde en klassemidtforsvar ?
Alt kan dog ikke klares med indkøb (Liverpool er et godt eksempel). Vi har været hårdt ramt af udskiftninger hen over sommeren, og jeg glæder mig egentlig til transfervinduet lukker, så vi ved, hvem der er købt og solgt. Kampen i Aalborg var et eksempel på, hvordan et hold med kontinuitet kan udstille et hold, der mangler det.
Det bekymrer mig virkelig, at Bak ikke kan spille hver uge uden skader og udskiftninger. En anfører skal optimalt set ligge oppe omkring de 30 hele kampe pr. sæson, men det når Bak slet ikke. Jeg elsker selvfølgelig Bak pga. hans klubhjerte, men vi må erkende, at vi har et problem - både omkring midterforsvaret og anførerhvervet.
jamen hvis man kvalificere sig, så er indtægten 15 - 20 mill kr. brutto, så må det da være bedre end ikke at have kvalificeret sig ?, prisen på en klasse midtforsvar må ligge på 5-7 mill kr. p.t.Acebone skrev:Det korte svar må være: Jo, hvis man har penge til det.FCMReal skrev:Hvis FCM kvalificere sig til euro league, skal man så ikke ud og finde en klassemidtforsvar ?
Alt kan dog ikke klares med indkøb (Liverpool er et godt eksempel). Vi har været hårdt ramt af udskiftninger hen over sommeren, og jeg glæder mig egentlig til transfervinduet lukker, så vi ved, hvem der er købt og solgt. Kampen i Aalborg var et eksempel på, hvordan et hold med kontinuitet kan udstille et hold, der mangler det.
Det bekymrer mig virkelig, at Bak ikke kan spille hver uge uden skader og udskiftninger. En anfører skal optimalt set ligge oppe omkring de 30 hele kampe pr. sæson, men det når Bak slet ikke. Jeg elsker selvfølgelig Bak pga. hans klubhjerte, men vi må erkende, at vi har et problem - både omkring midterforsvaret og anførerhvervet.
At man lige pludselig får så mange skader må give stof til eftertanke, specielt når det ikke er første gang i FCMs historie det sker.
Men spørgsmålet er jo også, hvad der sker, hvis ikke man kvalificerer sig. Personligt vil jeg tro, at der bliver solgt 1-2 spillere. Så de 10-15 mio man kan tjene på EL gør måske, at man er fri for at sælge spillere. Ift hvordan FCMs regnskaber har set ud de sidste par år, så vil jeg blive overrasket, hvis ikke de penge skal bruges til at lukke et hul. Jeg ser 3 scenarioer:FCMReal skrev: jamen hvis man kvalificere sig, så er indtægten 15 - 20 mill kr. brutto, så må det da være bedre end ikke at have kvalificeret sig ?, prisen på en klasse midtforsvar må ligge på 5-7 mill kr. p.t.
At man lige pludselig får så mange skader må give stof til eftertanke, specielt når det ikke er første gang i FCMs historie det sker.
1) Vi kvaller til EL = Vi sælger måske 1 spiller, hvis buddet bliver højt nok
2) Vi kvaller ikke til EL = Vi sælger 1-2 spillere, for at hjælpe på regnskabet
3) Vi kvaller ikke til EL = Investorer køber transferrettigheder til Duncan/Erik for 7-10 mio.
Tror ikke vi skal regne med mere tilgang til klubben i dette vindue, ligemeget hvad der sker. I midterforsvaret har vi 4 spillere, og vi har ikke råd til mere.
Men ellers deler jeg din bekynring ift truppens bredde. Vores skadessituation skal ændre sig rigtig meget for at det ikke kan ende med at blive en ulempe, hvis vi kommer i EL.
Hvis man kigger tilbage på Aab kampen og til dels også store perioder af sidste sæson, så er EN "klasseforsvarer" jo sådan set ikke nok.
Vi har længe haft alvorlige problemer i forsvaret og generelt lukket for mange mål ind. De fleste af os kan sagtens se problemerne med Bak`s mange skader og manglende tid som anfører på banen, med hans renderi ud og ind over sidelinjen., samt at han langt fra leverer hvad der "burde kunne forventes" af ham. Erik er ikke kommet ordentlig i gang, Kolya med de efterhånden normale 2-3 chanceskabende fejl i hver kamp, Lössl´s drops og manglende reaktioner osv. Kan efterhånden godt forstå frustrationerne på holdet, når man føler at der skal scores 3-4 mål hver kamp for at have en chance for at vinde.
Vi har alvorlige problemer i det defensive og kampen sidst mod Aab, der blev vores mangler og problemer rigtigt vist frem af et velspillende Aab mandskab. Jeg syntes også kampen viste hvor svært vi har ved at undvære en eller flere af vores 3 nigerianere, Izunna Hassan og Sly.
Jeg tror personligt ikke at der bliver hentet flere spillere, uanset om vi kvalificerer os til EL eller ikke og jeg tror spørgsmålet mere går på hvem vi evt. sælger og hvor mange desværre. Kan sagtens se en enkelt eller 2 ryge inden vinduet lukker, grundet økonomien i klubben. Med et El kan vi måske slippe for at sælge flere.
Jeg syntes egentlig at FCM har en ganske fornuftig trup, som den er. Men vi har alvorlige problemer som skal løses og det er meget hurtigt. Det må spillere, trænere og klub alle tage del i at få løst, for der ligger hårdt arbejde forude og problemerne ligger ligeså meget på trænersiden som på holdet og de enkelte spillere.
Vi har længe haft alvorlige problemer i forsvaret og generelt lukket for mange mål ind. De fleste af os kan sagtens se problemerne med Bak`s mange skader og manglende tid som anfører på banen, med hans renderi ud og ind over sidelinjen., samt at han langt fra leverer hvad der "burde kunne forventes" af ham. Erik er ikke kommet ordentlig i gang, Kolya med de efterhånden normale 2-3 chanceskabende fejl i hver kamp, Lössl´s drops og manglende reaktioner osv. Kan efterhånden godt forstå frustrationerne på holdet, når man føler at der skal scores 3-4 mål hver kamp for at have en chance for at vinde.
Vi har alvorlige problemer i det defensive og kampen sidst mod Aab, der blev vores mangler og problemer rigtigt vist frem af et velspillende Aab mandskab. Jeg syntes også kampen viste hvor svært vi har ved at undvære en eller flere af vores 3 nigerianere, Izunna Hassan og Sly.
Jeg tror personligt ikke at der bliver hentet flere spillere, uanset om vi kvalificerer os til EL eller ikke og jeg tror spørgsmålet mere går på hvem vi evt. sælger og hvor mange desværre. Kan sagtens se en enkelt eller 2 ryge inden vinduet lukker, grundet økonomien i klubben. Med et El kan vi måske slippe for at sælge flere.
Jeg syntes egentlig at FCM har en ganske fornuftig trup, som den er. Men vi har alvorlige problemer som skal løses og det er meget hurtigt. Det må spillere, trænere og klub alle tage del i at få løst, for der ligger hårdt arbejde forude og problemerne ligger ligeså meget på trænersiden som på holdet og de enkelte spillere.
Jeg er helt enig. En del af det handler om taktiske ting samt form, og kan sagtens løses uden nye spillere. Sidste år havde vi trods alt 9 clean sheets (det 4. højeste antal). Problemet er, at flere spillere virker helt ved siden af sig selv, og ikke rammer det niveau, vi ved de har.pr0j3ct skrev:Jeg syntes egentlig at FCM har en ganske fornuftig trup, som den er. Men vi har alvorlige problemer som skal løses og det er meget hurtigt. Det må spillere, trænere og klub alle tage del i at få løst, for der ligger hårdt arbejde forude og problemerne ligger ligeså meget på trænersiden som på holdet og de enkelte spillere.
Problemet er, at tiden er knap. På tordag er den første af efterårets 2 vigtigste kampe. Det er desværre sandsynligvis ikke nok tid til at få ret mange af de skadede spillere klar, men lad os håbe, at vi får en god træningsuge, så vi kan ramme det samme niveau, som vi viste i det meste af de første 4-5 kampe. Set over sæsonen er det trods alt kampen mod AaB, der stikker ud - det generelle mønster er klart bedre, så det burde være muligt at præstere langt bedre på torsdag. Udfordringen er at ramme niveauet fra de første 70 min mod FCK, så skal vi nok sikre os et godt udgangspunkt.
Nu må du komme på banen med hvad de taktiske ting består af, det er for nemt at bare slynge taktik ud som løsning, uden at konkretisere hvad de taktiske ændringer består af:Kent skrev:Jeg er helt enig. En del af det handler om taktiske ting samt form, og kan sagtens løses uden nye spillere. Sidste år havde vi trods alt 9 clean sheets (det 4. højeste antal). Problemet er, at flere spillere virker helt ved siden af sig selv, og ikke rammer det niveau, vi ved de har.pr0j3ct skrev:Jeg syntes egentlig at FCM har en ganske fornuftig trup, som den er. Men vi har alvorlige problemer som skal løses og det er meget hurtigt. Det må spillere, trænere og klub alle tage del i at få løst, for der ligger hårdt arbejde forude og problemerne ligger ligeså meget på trænersiden som på holdet og de enkelte spillere.
Problemet er, at tiden er knap. På tordag er den første af efterårets 2 vigtigste kampe. Det er desværre sandsynligvis ikke nok tid til at få ret mange af de skadede spillere klar, men lad os håbe, at vi får en god træningsuge, så vi kan ramme det samme niveau, som vi viste i det meste af de første 4-5 kampe. Set over sæsonen er det trods alt kampen mod AaB, der stikker ud - det generelle mønster er klart bedre, så det burde være muligt at præstere langt bedre på torsdag. Udfordringen er at ramme niveauet fra de første 70 min mod FCK, så skal vi nok sikre os et godt udgangspunkt.
FCM skal jo være spilstyrende med højt presspil, det er det den sportslige ledelse vægter
Der er bare det problem:
jf. f.eks. Alex Nørlund, at det kræver et midtforsvar med nogle hurtige fødder, og det er lige netop det FCM ikke har.
Det næste problem er, at man har en anfører der farer ud og ind af holdet, kan taktik ændre på det ?
og det faktum en anden herinde berør "manglende kontinuitet".