Jeg ved godt tv nærmest enerådigt dikterer hvorledes kampprogrammet skal planlægges i forhold til lørdag, søndag og mandags kampe. Meen det pisser mig sku lidt af når man pludselig rammer sportslige konsekvenser og det mener jeg man kommer til i forbindelse med programmet som det er nu:
Vi spiller pokal på onsdag og har så efterfølgende fået tildelt den tidlige lørdagskamp i Aalborg.
Esbjerg har tilgengæld fået mandags kampen mod ob 2 dage før retur kampen om onsdagen.
Det kan ikke undgå at betyde vi sparer spillere i Aalborg som idag i Esbjerg og samtidigt vil Esbjerg nok blive tvunget til at spare spillere mod os efter lovsvigtig overlevelses kamp i Odense 2 dage før.
Kunne man ikke fra DBU side indføre at der som minimum skulle planlægges 2 pause dage mellem liga og pokal semi, så det ikke går han og bliver en ulempe stadig at være med i pokalen hvilket jeg nemt kan tro de føler i Esbjerg i dette tilfælde.
Er jeg galt på den med mit galde eller hvad syntes i?!
Mike
Kampprogrammet inkl. Pokal.
Kampprogrammet inkl. Pokal.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Re: Kampprogrammet inkl. Pokal.
Det er lige nøjagtig sådan reglen erMike80 skrev:Kunne man ikke fra DBU side indføre at der som minimum skulle planlægges 2 pause dage mellem liga og pokal semi, så det ikke går han og bliver en ulempe stadig at være med i pokalen
Men det forhindrer jo ikke, at vi spiller søndag-onsdag-lørdag-torsdag mens Esbjerg skal spille søndag-onsdag-mandag-torsdag. Der er i alle tilfælde 2 frie dage mellem kampene. I øvrigt tror jeg sandsynligheden for at EfB sparer spillere er større i den anden semi, hvor de 3 dage senere skal møde FCN i et afgørende bundslag.
Men der er ingen tvivl om, at det i et sammenpresset forårsprogram med en smal trup ikke ligefrem er en fordel at være med i pokalen - samtidig med at vi havde den ekstra kamp mod Lyngby. Dem der drager mest fordel af det, er nok AaB som vi skal møde på lørdag, hvor de har haft 5 dages kamppause mens vi kun har 2.
Vi er i gang med at rotere spillerne, for at klare det. Thyge var ude sidste runde, i dag var det så Izunna, J.Poulsen (kom ind), Sivebæk og Hvilsom, det er temmelig mange. Så mon ikke de fire er med igen på torsdag, mens et par andre tager et hvil?
Jeg tror faktisk det er meget heldigt, at det er lige nu, hvor vi lige har startet en optur, at vi har alle disse kampe. Forhåbentlig kan vi ride på bølgen
Jeg tror faktisk det er meget heldigt, at det er lige nu, hvor vi lige har startet en optur, at vi har alle disse kampe. Forhåbentlig kan vi ride på bølgen
Ok:) jeg var blevet misledt af dette link som siger returkampen i esbjerg skulle afvikles onsdag og ikke torsdag.Kent skrev:Det er lige nøjagtig sådan reglen erMike80 skrev:Kunne man ikke fra DBU side indføre at der som minimum skulle planlægges 2 pause dage mellem liga og pokal semi, så det ikke går han og bliver en ulempe stadig at være med i pokalenDer skal være 2 frie dage mellem kampe.
Men det forhindrer jo ikke, at vi spiller søndag-onsdag-lørdag-torsdag mens Esbjerg skal spille søndag-onsdag-mandag-torsdag. Der er i alle tilfælde 2 frie dage mellem kampene.
http://spn.dk/fodbold/superliga/article2244007.ece
Mike
Mike80