Akademiet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Anders

Akademiet.

Indlæg af Anders »

Nu kan jeg se at i hele tiden snakker om hvor meget i bærer frugt fra akdamiet, og roser jeres talent arbejde. Det kan jeg også godt forstå at i gør. Men i skriver hele tiden om hvor gode talenter i har trænet op. Det hører ingen steder hjemme.
Erik Sviatchenko er hentet i Viborg, mon de ikke har gjort mindst lige så meget for sådan en spiller. I har jo efterhånden forsøgt at headhunte samtlige stor talenter i Viborg, hvor Erik Sviatchenko er den eneste der er hoppet på vognen.
Mads Albæk hentet i Herfølge.
Simon Kjær i Ac Horsens.

Så spørgsmålet er hvor mange talenter er enlig nogle i selv har gjort så gode ?

Noe

Re: Akademiet.

Indlæg af Noe »

Anders skrev:Nu kan jeg se at i hele tiden snakker om hvor meget i bærer frugt fra akdamiet, og roser jeres talent arbejde. Det kan jeg også godt forstå at i gør. Men i skriver hele tiden om hvor gode talenter i har trænet op. Det hører ingen steder hjemme.
Erik Sviatchenko er hentet i Viborg, mon de ikke har gjort mindst lige så meget for sådan en spiller. I har jo efterhånden forsøgt at headhunte samtlige stor talenter i Viborg, hvor Erik Sviatchenko er den eneste der er hoppet på vognen.
Simon Kjær i Ac Horsens.

Har de da ikke gået på akademiet?

Det er jo ikke til at vide, hvor gode de ville være blevet, hvis de var fortsat i de klubber du nævner. Omvent er der en del der indikerer, at akademiet er en afgørende faktor i deres udvikling: Simon kjær blev eksempelvis kasseret i Horsens (og dermed ikke headhuntet) og i forbindelse med Erik Sviatchenko, så peger Kuhn (som indrømmet ikke er objektiv) på akademi-arbejdet som grunden til hans succes.

Hvor tror du i øvrigt at Brøndby, Arsenal og Barcelona henter deres talenter? Ikke nede på gadehjørnet i hvert fald..

Anders

Indlæg af Anders »

Noe skrev:
Anders skrev:Nu kan jeg se at i hele tiden snakker om hvor meget i bærer frugt fra akdamiet, og roser jeres talent arbejde. Det kan jeg også godt forstå at i gør. Men i skriver hele tiden om hvor gode talenter i har trænet op. Det hører ingen steder hjemme.
Simon Kjær i Ac Horsens.

Har de da ikke gået på akademiet?

Det er jo ikke til at vide, hvor gode de ville være blevet, hvis de var fortsat i de klubber du nævner. Omvent er der en del der indikerer, at akademiet er en afgørende faktor i deres udvikling: Simon kjær blev eksempelvis kasseret i Horsens (og dermed ikke headhuntet) og i forbindelse med Erik Sviatchenko, så peger Kuhn (som indrømmet ikke er objektiv) på akademi-arbejdet som grunden til hans succes.

Hvor tror du i øvrigt at Brøndby, Arsenal og Barcelona henter deres talenter? Ikke nede på gadehjørnet i hvert fald..
Kuhn peger på akademiet er grund til at Erik Sviatchenko er blevet så god. Hvor meget ved han om det, han har jo ikke været der i ret langtid ? Tror nu nok han ville være blevet til noget ved at blive i Viborg.
Men det viser bare svagheds tegn fra Erik Sviatchenko, at han ikke kan stå for presset. Men det er altid noget at Kevin Ménsah og Alexander Juel Andersen er kloge nok til at afvise.

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

ehm... Er det er svaghedstegn at skifte fra en første divisions klub til en SAS Liga klub hvor han oven i får spilletid ?
Syntes det lugter langt væk af at du er sur og misundelig over at folk hellere vil til FCM end Viborg eller andre klubber =)

Noe

Indlæg af Noe »

Anders skrev: Men det viser bare svagheds tegn fra Erik Sviatchenko, at han ikke kan stå for presset. Men det er altid noget at Kevin Ménsah og Alexander Juel Andersen er kloge nok til at afvise.
Det er alt sammen rigtig fint. Indtil videre vil jeg så påstå at Houlkær og SIK har betydet mere for hans udvikling end VFF. Erik selv er formodentlig ligeglad - han har afgjort en superligakamp og er blevet rost fra alle sider.

Hvad er det egentlig du vil sige? Har Tårnby Boldklub betydet mere for Bendtners udvikling end Arsenal? De bedste spillere kommer til de bedste klubber og udvikler sig bedre, end de kunne i de mindre klubber. Det er præcis det, der gør sig gældende her.

Anders

Indlæg af Anders »

Viborg var ikke i første division den gang. Jeg er ikke sur og misundelig. Er bare irriteret over at i prøver på at headhunte alle unge talenter i Danmark.
Trods alt godt at de fleste afviser jer.
Men i får jo så heller aldrig nogle spiller der bare har den mindste klub føelse, bortset fra Frank.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er der ikke en venlig administrator, som vil rette de store stavefejl i emne overskriften?

Admin edit: Fixet overskrift.

Ja det er frygteligt, tænk engang at spillere skifter klub, det ligner ikke noget, de burde spille i den samme klub fra de var 6 år til de stoppede.... eller hvad? /ironi
Vågn op, sådan er fodboldverdenen i dag, det er ovre de tider hvor en spiller er hele sin karriere i en klub, det er i så fald en sjældenhed hvis det sker.

Akademiet er trods sin korte levetid, kendt i hele fodboldverdenen. Man udvikler hele mennesker, hvilket gør de talenter som kommer frem mere modne og parate til at slå til. Talentudviklingen er i ren verdensklasse, derfor er det også attraktivt for de unge spillere at komme på Akademiet. Dansk fodbold burde lovprise FC Midtjylland.

Noe

Indlæg af Noe »

Anders skrev:Viborg var ikke i første division den gang. Jeg er ikke sur og misundelig. Er bare irriteret over at i prøver på at headhunte alle unge talenter i Danmark.
Men i får jo så heller aldrig nogle spiller der bare har den mindste klub føelse, bortset fra Frank.
Jeg savner næsten Viborg ;)

Det er da godt nok en ordentlig gang tomme postulater du kommer med her:
Anders skrev: Er bare irriteret over at i prøver på at headhunte alle unge talenter i Danmark.
Det er jo begrænset hvor meget plads der er på akademiet, så det er givetvis kun de bedste, vi forsøger at hente. Hvad er det for en verden du lever i? Tror du Brøndby, FCK, AGF og AaB ville lade dem spille i småklubberne, hvis de ikke røg til FCM? I øvrigt; er det urealistisk at det er et smart karrieretræk, som også gavner spillerne?
Anders skrev: Trods alt godt at de fleste afviser jer.
Og det ved du, at de gør?
Anders skrev: Men i får jo så heller aldrig nogle spiller der bare har den mindste klub føelse, bortset fra Frank.
Jeg lister lige nogle af viborgs klubkoryfæer gennem tiden:

Søren Frederiksen
Finn Døssing
Heine Fernandez
Jakob Glerup
Steffen Højer
Michael Gravgaard
Arek Onyszko
Ralf Pedersen

Hvad har de alle, bortset fra Jacob Glerup, til fælles? De var villige til at forlade dit elskede VFF til fordel for andre danske klubber. Ofte er der tale om lokalrivaler (SIF, Aab, RFC). Om det var ambitioner eller pengene som trak, skal jeg lade være usagt, men klubhjertet holdt dem ikke tilbage.

Tempo

Indlæg af Tempo »

Noe skrev: Jeg lister lige nogle af viborgs klubkoryfæer gennem tiden:

Søren Frederiksen
Finn Døssing
Heine Fernandez
Jakob Glerup
Steffen Højer
Michael Gravgaard
Arek Onyszko
Ralf Pedersen

Hvad har de alle, bortset fra Jacob Glerup, til fælles? De var villige til at forlade dit elskede VFF til fordel for andre danske klubber. Ofte er der tale om lokalrivaler (SIF, Aab, RFC). Om det var ambitioner eller pengene som trak, skal jeg lade være usagt, men klubhjertet holdt dem ikke tilbage.
En anden ting de stort set alle (ved ikke med Finn Døssing og Steffen Højer) har tilfælles er, at de allesammen i større eller mindre grad, har fået deres fodboldopdragelse i andre klubber end VFF.
Og det samme gælder jo iøvrigt både Kevin Mensah og Alexander Juel, som Anders nævner, der er blevet hentet i hhv. SIK og BT/SVIF...

Simon

Indlæg af Simon »

Hvem har i selv i Viborg udover Mensah og Alexander Juel? Ingen?

Selv et klubikon som Glerup er hentet i Aalborg Chang som 19-årig, så hurra for din egen logik omkring egne talenter :geek:

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Anders skrev: Så spørgsmålet er hvor mange talenter er enlig nogle i selv har gjort så gode ?
Ja alle ved jo at vi intet gør, vi hugger bare de største talenter som lader sig overtale af Steinleins sølvtunge alene.
Der er intet specielt ved forholdene, Trænerne er rådne, de bliver ikke udfordret, og der er ingen muligheder videre i systemet efter akademiet...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Anders skrev: Kuhn peger på akademiet er grund til at Erik Sviatchenko er blevet så god. Hvor meget ved han om det, han har jo ikke været der i ret langtid ?
Ja superligatrænere, hvad ved de om træning????
Som pædagog ved jeg fx, at jeg er nødt til at kende et barn mindst 2-3 år inden jeg kan sige noget som helst om hvad vil være en positiv og negativ indvirkning.
Jeg er ligeledes sikker på at en tilfældig misundelig viborgfan, ved meget mere om udviklingen af en spiller på FCM´s akademi end nogen anden...
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Anders skrev:Viborg var ikke i første division den gang. Jeg er ikke sur og misundelig. Er bare irriteret over at i prøver på at headhunte alle unge talenter i Danmark.
Ja fordi FCM er en ond organisation, og ingen spillere vælger klubben fordi de selv ser bedre muligheder, end i Viborg. Det er alt sammen blændværk, det ved alle!!!
/Hekler

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Det var dælme da godt nok et underligt indlæg :?

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Mini Bager skrev:
Det var dælme da godt nok et underligt indlæg :?

Kan kun give dig 100% ret mini-bager ..! For mig lyder det som en godt og gammeldags tudeindlæg..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Besvar