Hvem slår igennem i 2010 (foråret)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Hvem slår igennem i 2010 (foråret)

Indlæg af Dondinho »

Hey alle Fcm Fans!

For at puste lidt liv i debatten så vil jeg her forsøge at starte en lidt anderledes debat:

I FCM har vi utroligt mange talenter og det er på tide at vi igen får et stort gennembrud hos en af dem. Spørgsmålet er bare hvem det bliver, jeg vil gerne hører jeres (vel argumenterede) fiduser til hvem der får gennembrudet i forårs sæsonnen 2010.

Personligt er jeg lidt splittet imellem to:
Jeg håber, håber, håber på Baba Collins, det virker til han er utroligt tændt og hvis ikke vi henter en ny angriber så kunne det godt blive til en del minutter til Collins. Jeg er dog bange for at han endnu engang bliver skadet og derved aldrig rammer sit topniveau.

Mit valg falder derfor på Albæk, han virker klar både fysisk og mentalt. Han har fået en del kamp også fra start og hans teknik er jo faktisk rigtig god. Han har manglet lidt at finde sin rolle på holdet, men jeg tror på at han ville kunne gøre dette i 2010. Hans spidskompetence er altså som fremadrettet midt som jeg ser det og der er han nød til at "kræve" at Thygesen og Florescu også dækker lige så meget af som han selv gør det.

Jeg tror egentligt at Albæks success afhænger meget af om han kan få en plads i hierakiet der gør han får lov at spille og at spille den plads han er bedst til.

Hvad tror I andre?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Hvem slår igennem i 2010 (foråret)

Indlæg af Mazter81 »

Umiddelbart ser jeg 3 spillere som har en realistisk chance for at få en ordentligt gennembrud og masser (en del) af spilletid i foråret: Fagerberg, Baba og Sivebæk.

Sivebæk er måske stadig ikke inde i en start-11'er men han må stå næst i køen efter D. Olsen og Borring. Jeg kan forstå at D. Olsen ikke kan træne med i øjeblikket pga noget slagskade eller lignende, men det kunne være på den plads han skal til at slå igennem.

I mangel på en ny angriber som kommer ind så tror jeg der blir mulighed for mere spilletid til både Fagerberg og Baba. Det er vel egentligt for begge spilleres vedkommende (vel også for Sivebæk) ved at være omkring last call for at slå rigtigt igennem på superliga-niveau - i hvert falde i FCM.
For Fagerbergs vedkommende kan man måske tvivle lidt på lysten til at give det endnu en skalle med hans begrænsede spilletid in mente (jeg tror stadig evnen er der), men det kræver altså også at han udvikler sig i den retning som træneren ønsker (f.eks. ved at stoppe med at drible bolden ud over sidelinjen hver anden gang).
Baba, hvis han kan holde sig fra af skader, bør også være klar til at kæmpe for sagen efter en længere skadespause og udlejning til Vejle. Men jeg er dog lidt nervøs for om han nogensinde rammer det niveau der skal til og hans udvikling måske er sat for meget i stå. Derudover er det også ret bekymrende at han tilsyneladende ikke kan tage det niveau (som trænerstaben og medspillere konstant har sagt han har til træning) med sig over i kampene - udover nogle enkelte kampe har han simpelthen ikke leveret nok.

Men umiddelbart mener jeg det er de spillere som står nærmest spilletid.

Med en Salami tilbage i truppen (og forhåbentlig på vej i topform igen) så ser jeg Albæks's chancer for et gennembrud i foråret som ret smalle - Han må simpelthen være nr. 4 i køen til en midtbaneplacering (med mindre Thyge anbringes andetsteds på banen).

Derudover skal der vel en længere skade til hos centrale spillere hvis andre spillere skulle slå igennem, hvor jeg mener vi er ret stabil besat hele vejen rundt, og jeg tror ikke at vi kan forvente mange ændringer i f.eks. bag-4'eren eller angrebet - med mindre Frank skal have pause - Han er vel også ved at have den alder hvor man ikke kan spille på maks 2 gange 90 minutter hver uge

Winther

Indlæg af Winther »

Jeg tror også på Albæk.Hvis de gir lov til at lade ham udfolde sig.Han er faktisk god fremad banen så han skal nok også bidrage med en del mål på sigt. Men det kræver at træneren viser trykhed og lader de unge spille mange kampe i træk.Med den talent masse der er i Fcm går de god tid i møde og med vores opbakning skal det nok blive godt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror Sivebæk får et endelig gennembrud i foråret. Han har jo store kvaliteter, og mangler vel kun det mentale.

Det kunne være dejligt hvis Baba og Fagerberg også fik gang i den.

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

Winther skrev:Jeg tror også på Albæk.Hvis de gir lov til at lade ham udfolde sig.Han er faktisk god fremad banen så han skal nok også bidrage med en del mål på sigt. Men det kræver at træneren viser trykhed og lader de unge spille mange kampe i træk.Med den talent masse der er i Fcm går de god tid i møde og med vores opbakning skal det nok blive godt.
Jeg er absolut med på Albæk! Selvom det blot var en træningskamp, og ovenikøbet den første rigtige af slagsen, så viste han rigtig gode takter i 1. halveg mod Randers, i dag...

Besvar