Vejle henter 16-årig nigerianer...
Re: Vejle henter 16-årig nigerianer...
Læste det også lige på bold.dk, og tænkte at de nok bare havde forenklet en nyhed omkring dette, så det fremstod som om Vejle importerer "slaver" som Fcm. Men de har stort set bare skrevet hvad der står på vejle's egen side.
Hva faen sker der, er der nogen forskel på vejles og Fcm's ageren?
Hva faen sker der, er der nogen forskel på vejles og Fcm's ageren?
Tja der er vel ingen forskel. Jeg sendte (som privatperson) en mail tilPS skrev: Hva faen sker der, er der nogen forskel på vejles og Fcm's ageren?
mail@spillerforeningen.dk
Hvis jeg får en tilbagemelding skal jeg da gerne bringe den herinde.
Men vil da opfordre folk til at lægge pres på spillerforeningen og maile dem. Reglerne gælder vel for alle. Hvis vi er nok der skriver uden at få svar så kan vi jo kontakte medierne og spørger om spillerforeningens dobbeltmoral ikke ville være godt stof?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Jeg vil da gerne høre dit argument for hvorfor vi skulle blande os i Hvad Vejle gør?Le Compte skrev:Tja der er vel ingen forskel. Jeg sendte (som privatperson) en mail tilPS skrev: Hva faen sker der, er der nogen forskel på vejles og Fcm's ageren?
mail@spillerforeningen.dk
Hvis jeg får en tilbagemelding skal jeg da gerne bringe den herinde.
Men vil da opfordre folk til at lægge pres på spillerforeningen og maile dem. Reglerne gælder vel for alle. Hvis vi er nok der skriver uden at få svar så kan vi jo kontakte medierne og spørger om spillerforeningens dobbeltmoral ikke ville være godt stof?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
Nu skal jeg nok lade La Compte svare selv også, men personligt synes jeg ikke, det handler så meget om Vejle. Det handler vel dybest set om, at reglerne skal være ens for alle klubber. Alt andet vil være skævvridende og vildt dobbeltmoralsk.Hekler skrev:Jeg vil da gerne høre dit argument for hvorfor vi skulle blande os i Hvad Vejle gør?
Acebone skrev:Nu skal jeg nok lade La Compte svare selv også, men personligt synes jeg ikke, det handler så meget om Vejle. Det handler vel dybest set om, at reglerne skal være ens for alle klubber. Alt andet vil være skævvridende og vildt dobbeltmoralsk.Hekler skrev:Jeg vil da gerne høre dit argument for hvorfor vi skulle blande os i Hvad Vejle gør?
For mig virker det bare småligt...
/Hekler
/Hekler
quote]
Jeg vil da gerne høre dit argument for hvorfor vi skulle blande os i Hvad Vejle gør?[/quote]
Fordi Hekler: Hvis han må få en is så vil jeg også have en is
Jeg blander mig fordi jeg er utilfreds med det Spillerforeningen ikke gør. Jeg blander mig ikke fordi jeg har noget imod Vejle's opførsel. Hvis sagen mod FCM var så principel som spillerforeningen, DBU og Fifa gjorde den til så er det vel også principel når Vejle bryder reglerne? Ellers er det bare fordi Mads Øland skulle promovere sig selv på FCM's bekostning?
Jeg vil da gerne høre dit argument for hvorfor vi skulle blande os i Hvad Vejle gør?[/quote]
Fordi Hekler: Hvis han må få en is så vil jeg også have en is
Jeg blander mig fordi jeg er utilfreds med det Spillerforeningen ikke gør. Jeg blander mig ikke fordi jeg har noget imod Vejle's opførsel. Hvis sagen mod FCM var så principel som spillerforeningen, DBU og Fifa gjorde den til så er det vel også principel når Vejle bryder reglerne? Ellers er det bare fordi Mads Øland skulle promovere sig selv på FCM's bekostning?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Ja det er altså smålig misundelse?Le Compte skrev: Fordi Hekler: Hvis han må få en is så vil jeg også have en is![]()
/Hekler
/Hekler
For mig at se, har det ikke noget som helst med misundelse at gøre. Det er vel ganske enkelt et spørgsmål om, at reglerne skal være ens for alle. Længere er den ikke.
/Bobby
[/quote]
Ja det er altså smålig misundelse?[/quote]
Ja selfølgelig er det misundelse. Smålig? Det ved jeg nu ikke.
Et eller andet sted er sagen mod FCM vel startet pga. misundelse over vores resultater (og så fordi spillerforeningen frygter at import at spillere går ud over deres medlemmer). Sagen blev ikke rejst mod FCM fordi vi ikke behandlede afrikanere godt nok. Næ det var fordi det var en principsag. Det er det vel stadig eller hvad?
Ja det er altså smålig misundelse?[/quote]
Ja selfølgelig er det misundelse. Smålig? Det ved jeg nu ikke.
Et eller andet sted er sagen mod FCM vel startet pga. misundelse over vores resultater (og så fordi spillerforeningen frygter at import at spillere går ud over deres medlemmer). Sagen blev ikke rejst mod FCM fordi vi ikke behandlede afrikanere godt nok. Næ det var fordi det var en principsag. Det er det vel stadig eller hvad?
Jeg har svært ved at følge de herrers Harme. Som jeg kan se det har de ikke forbrudt sig mod nogen fifa regler. De har jo ikke skrevet kontrakt med nogle under 18.
http://onside.dk/node/39539
Hmm... hvordan er reglerne så egentlig? Nogen der kan forklare mig det?
Hvorfor kan Vejle og andre klubber (storklubber tilmed) hente spillere, som er under 18 år, når vi i FCM ikke må?
Jovist, han får ikke tilbudt en kontrakt lige nu, men udfra artiklen kan han træne sammen med truppen og - måske - spille reserveholdsfodbold? Hvordan adskiller det sig fra det, som FCM gjorde med spillerne fra Nigeria? Hvad er status i øvrigt på denne del af forretningen?
Mht. skriveriet omkring misundelse, så kan jeg ikke se, at det skulle have noget med det at gøre. Det er klart, at man ikke kan have dobbeltstandarder for klubberne.
Tror heller ikke Carlsberg ville undlade at reagerer, hvis Heineken som de eneste fik lov til at servere øl på udskækningsteder til personer under 18 år (lidt søgt eksempel - I know!)
If you can - please, enlighten me!
/Cortez
Hvorfor kan Vejle og andre klubber (storklubber tilmed) hente spillere, som er under 18 år, når vi i FCM ikke må?
Jovist, han får ikke tilbudt en kontrakt lige nu, men udfra artiklen kan han træne sammen med truppen og - måske - spille reserveholdsfodbold? Hvordan adskiller det sig fra det, som FCM gjorde med spillerne fra Nigeria? Hvad er status i øvrigt på denne del af forretningen?
Mht. skriveriet omkring misundelse, så kan jeg ikke se, at det skulle have noget med det at gøre. Det er klart, at man ikke kan have dobbeltstandarder for klubberne.
Tror heller ikke Carlsberg ville undlade at reagerer, hvis Heineken som de eneste fik lov til at servere øl på udskækningsteder til personer under 18 år (lidt søgt eksempel - I know!)
If you can - please, enlighten me!
/Cortez
FCM skriver heller ikke kontrakt med nigerianerne, sålænge de er under 18.uschel skrev:Jeg har svært ved at følge de herrers Harme. Som jeg kan se det har de ikke forbrudt sig mod nogen fifa regler. De har jo ikke skrevet kontrakt med nogle under 18.
Vejle gør nøjagtig det samme, som FCM gør.
Derfor er det vel også forventeligt at reaktionerne er de samme, fra alle de aktører der var efter FCM.
Harme og harme? Jeg er ikke så ham at det gør nogetuschel skrev:Jeg har svært ved at følge de herrers Harme. Som jeg kan se det har de ikke forbrudt sig mod nogen fifa regler. De har jo ikke skrevet kontrakt med nogle under 18.
Bottom line: Det er vel forbudt at hente unge under 18 fra et andet kontinent for at spille fodbold? Uanset hvem det drejer sig om? Og uanset om de så cykler frivilligt til Europa på en cykel. Det folk blev harme over i sin tid som jeg ser det er at FCM systematiserede det og hentede masser af talenter som gav klubben en del succes.
Nu er jeg måske en lille smule harm over at reglerne kun gælder for nogen. Jeg syntes det er fint VB har hentet en afrikansk spiller og jeg håber for den unge mand han slår og udnytter en chance for at få en god tilværelse.
Grunden til jeg mailede spillerforeningen var:
1. Principielle grunde: For reglerne må være ens for alle..
2. At gøre spillerforeningen opmærksom på at de var til grin hvis de ikke gjorde noget ved sagen. (de bliver til grin i mine øjne). Så jeg syntes de skulle drilles lidt
Jeg har overhovedet ikke noget imod det, at Vejle henter nigerianere under 18 år. Jeg har på intet tidspunkt kunnet forstå kritikken fra moralens vogtere, når man rent faktisk giver disse unge mennesker en vej ud af fattigdommen. Men det må vel betyde, at vi også må igen, eller hvad? Det er i mine øjne rimelig væsentligt, at der lægges en linje, og at den derefter følges uden undtagelse. Jeg skal gerne hilse det velkomment, hvis vi igen må hente de 16-årige, og så kan Vejle for min skyld hente snesevis af dem, uden at det skal røre mig.Hekler skrev:For mig virker det bare småligt...