Ambitiøs "midterhold"

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
ikastbo

Ambitiøs "midterhold"

Indlæg af ikastbo »

Måske skulle TT og div. trænere melde ud, at målsætningen for denne sæson er en god plasering i midten ??...og hvorfor så det?? ingen indkøb af nye spillere, FCM satser på unge egne spillere, måske skulle de næste SAS liga kampe bruges til at spille de nye unge ind på holdet... Der må være et stort press på div spillere, mår målsætningen er top 3.Pt er der mange skader, hvilket der nok altid er i en trup.Et hold unge angribere dog ikke frank.. Måske ville holdet kunne spille mere frit og afslappet,når forventningerne ikke er i top 3, det kunne jo være de ville overraske, ved at presset er væk..og alligevel få en ønske placering..(hvilket jeg håber) Jeg mener ikke det er forkert at have ambitioner tværtimod... men man skal også være realistisk..Kort sagt, med mange nye unge spillere,så er min holdning at forårs sæsonen skal/kan bruges til at spille holdet sammen, så de er klar på en frisk start til sommer...
Senest rettet af ikastbo 5. mar 2009, 13:23, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Ambitiøs "midterhold"

Indlæg af BW - 665 »

Din teori er ikke forkert, men jeg er slet ikke enig i at det er vejen frem lige nu - flere af de unge spillere har været inde og snuse til 1. holdet i flere omgange, og har efterhånden nået en alder hvor de endten skal sies fra, eller være en fast del af truppen som er værd at satse på.

Der er blevet taget nok hånd om vores 19-21 årige talenter, nu har vi en halv sæson uden de store sportslige perspektiver, så det er det helt rigtige tidspunkt at sætte de unge i scene - det her er en topklub, konkurrencen er hård, hvilke andre topklubber giver i øvrigt så mange unge chancen som os? De har fine betingelser - præstér eller forfølg karrieren andetsteds - hos flere af de andre topklubber havde de måske slet ikke engang fået chancen.

Målsætningen skal sættes højt - kravene vil være de samme når/hvis de spiller sig til en fast plads - og spillere såsom Jude, Fagerberg, Reid, Heinze, Sivebæk og Ipsa har alle haft rigeligt tid til at blive bragt ind på holdet - nu skal de til eksamen, det kan ikke være anderledes.

Albæk, Juelsgaard og Oliseh har nok en smule længere snor da de ikke tidligere har spillet bold på højere niveau end 2. division, men de skal også vise noget for at komme i betragtning til næste sæson.

Til sommer skal holdet bygges op igen, med ambitioner om mindst en top 3, vision 2011 står for døren, og til den tid skal TT have fundet ud af hvilke unge- og marginalspillere der kan bidrage til holdet, og hvilke der skal sendes videre og der skal købes erstatninger for.

Bobby

Re: Ambitiøs "midterhold"

Indlæg af Bobby »

ikastbo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Måske skulle TT og div. trænere melde ud, at
> målsætningen for denne sæson er en god plasering i
> midten ??...og hvorfor så det?? ingen indkøb af
> nye spillere, FCM satser på unge egne spillere,
> måske skulle de næste SAS liga kampe bruges til at
> spille de nye unge ind på holdet... Der må være et
> stort press på div spillere, mår målsætningen er
> top 3.Pt er der mange skader, hvilket der nok
> altid er i en trup.Et hold unge angribere dog ikke
> frank.. Måske ville holdet kunne spille mere frit
> og afslappet,når forventningerne ikke er i top 3,
> det kunne jo være de ville overraske, ved at
> presset er væk..og alligevel få en ønske
> placering..(hvilket jeg håber) Jeg mener ikke det
> er forkert at have ambitioner tværtimod... men man
> skal også være realistisk..Kort sagt, med mange
> nye unge spillere,så er min holdning at forårs
> sæsonen skal/kan bruges til at spille holdet
> sammen, så de er klar på en frisk start til
> sommer...

Jeg kan sagtens se fornuften i det du skriver, men så længe der er mulighed for en top 3 placering, vil det være dumt og uambisiøst at melde det ud. Vinder vi de næste to kampe over hhv. Brøndby og OB, har vi lige pludselig gode chancer for en medalje. Taber vi derimod begge kampe, ser det meget svært ud. Er det sidste tilfældet kan det godt være en god ide, at bruge endnu mere tid på at spille de unge spillere ind på holdet. Det tror jeg også helt automatisk bliver tilfældet, men så længe der er en realistisk mulighed for en medalje, skal vi stille i absolut stærkeste opstilling.

Besvar