Flot kamp af AaB

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Bobby

Flot kamp af AaB

Indlæg af Bobby »

Kampen er vel og mærke ikke slut endnu, men flot kamp af AaB indtil videre og to rigtig flotte mål. Må sige at de spiller en rigtig flot kamp og især Kjetil Wähler ser ud til at være et rigtig godt køb.

Stort tillykke herfra, hvis det forhåbentlig holder.

Godt for dansk fodbold.
Senest rettet af Bobby 27. feb 2009, 20:04, rettet i alt 1 gang.

Bobby

Re: Flot kamp af AaB

Indlæg af Bobby »

Så blev det 3-0! Rigtig godt udgangspunkt inden returopgøret!

Flot AaB!

Chap

Indlæg af Chap »

Og hvor er det vigtigt for dansk fodbold. Specielt fordi Standard Liege i øjeblikket er bagud 0-2 mod Braga :) Vi må være virkelig få point fra Belgien efterhånden.

Kent

Indlæg af Kent »

Naturligvis et flot resultat af AaB, men det mest skræmmende var da godt nok Deportivo. Har sjældent set så ringe et spansk mandskab. Men godt for dansk fodbold.

Hausser

Indlæg af Hausser »

En gennemført klassepræstation af AaB, man har vel sjældent set noget lignende, udmyge og udstille et La Liga hold på den måde, og sejren var vel nærmere for lille end for stor. Det lugter vel nærmest af en træningfyring i La Coruna ovenpå denne fadæse, kan nærmest ikke huske at have set et spansk hold ville og kunne så lidt og det var trods alt ikke kun AaBs skyld. De spanierne kan godt nok ikke lide frostvejr :)

Det sagt, så har jeg svært ved at glæde mig over en sejr til et andet dansk hold, bagdelene er klart større end fordele

Rooney

Indlæg af Rooney »

Tilykke til Aab, det er sku et flot resultat og lad os håbe de holder den og går videre til næste runde =)

Martin

Indlæg af Martin »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> En gennemført klassepræstation af AaB, man har vel
> sjældent set noget lignende, udmyge og udstille et
> La Liga hold på den måde, og sejren var vel
> nærmere for eller end for stor. Det lugter vel
> nærmest af en træningfyring i La Coruna ovenpå
> denne fadæse, kan nærmest ikke huske at have set
> et spansk hold ville og kunne så lidt og det var
> trods alt ikke kun AaBs skyld. De spanierne kan
> godt nok ikke lide frostvejr :)
>
> Det sagt, så har jeg svært ved at glæde mig over
> en sejr til et andet dansk hold, bagdelene er
> klart større end fordele

Du har helt ret, det var virkelig klasse...

Bagdelen - vi kan da trods alt glæde os over, at AAB traditionelt er ligeså gode til at få driftsunderskud som os, og når de så ikke sælger spillere, så er der noget der indikerer, at evt. penge som der komme ud af en videre deltagelse udelukkende skal lappe huller rundt omkring i koncernen... Men erfaringer er der desværre ikke nogen der kan tage fra dem :(

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, man må ihvertfald sige de har fået sig en ordentlig omgang spartelmasse at lappe huller med. Det er så også er voldsomt tiltrænkt i det nordjyske, har læst at de sandsynligvis ville være kommet ud af seneste regnskab med et underskud på omkring 30 millioner hvis det ikke havde været for Champions League. Det er godt nok nogle kærkomne millioner de har tjent i Aalborg, derfor er det også lidt ekstra træls de har tjent dem :)

damp

Indlæg af damp »

Det er bare klasse af AaB.
De er uden tvivl det bedste hold nogensinde i dk fodbold i europa.
Deres måde at spille på, passer bare så godt til alle modstandere.

Det er bare så stort

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hausser Skrev:
> Tja, man må ihvertfald sige de har fået sig en
> ordentlig omgang spartelmasse at lappe huller med.
> Det er så også er voldsomt tiltrænkt i det
> nordjyske, har læst at de sandsynligvis ville være
> kommet ud af seneste regnskab med et underskud på
> omkring 30 millioner hvis det ikke havde været for
> Champions League. Det er godt nok nogle kærkomne
> millioner de har tjent i Aalborg, derfor er det
> også lidt ekstra træls de har tjent dem :)

Kan vel være lige meget når de ik kommer med i europa til næste år og laver minus 30 mil så er de tilbage på rette kurs :-) Jeg ser ik meget fremtid i det mandskab. Tænk hvis det havde været FCM der havde været med i CHL, så havde vi haft en håndfuld + 30 mil salgsemner.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Al respekt for Aab. 3-0 over et mandskab fra La Primera, det er jo fænomenalt.

Så er jeg egentlig ligeglad med at Deportivo ikke så alt for gode ud, for de kommer fra en liga som unægteligt er flere klasser bedre end den danske, samtidig med at den danske liga holder vinterpause.
Det var Davids kamp mod Goliath, en flot defensiv indsats, og særligt 2-0 målet var en perle.

Haha. Jeg tror Aabs sejr gør et eller andet ved FCKerne igen. De vil ikke være "mindre" gode end Aab. Vi så det jo sidst da Aab var gået videre og FCK pludselig leverede en superkamp og også gik videre. Det bliver spændende i aften! ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

damp Skrev:
> De er uden tvivl det bedste hold nogensinde i dk
> fodbold i europa.

Det synes jeg er at tage munden fuld. Al respekt for deres præstationer, men glem nu ikke Brøndbys fantastiske kampe.

Men Aab viser noget danske hold altid har manglet europæisk. Defensiv styrke, og evnen til at få score de vigtige mål.
Spiller for spiller synes jeg ikke det er så fantastisk et hold, men de spiller som et hold, og det er det som har skabt resultaterne.

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Ravnen Skrev:
> Spiller for spiller synes jeg ikke det er så
> fantastisk et hold, men de spiller som et hold, og
> det er det som har skabt resultaterne.

Og det er vel lige netop dette, der er jeres problem i midtjylland. I har spiller for spiller nogle rigtige profiler, men som hold fungere det bare ikke, kæmper ikke når de møder modgang, mister gnisten osv, bedst symboliseret ved jeres kamp i Sønderborg tidligere på sæsonen.

Jeg vil til enhver tid foretrække det stærke succesrige kollektiv der er bygget op i AaB, fremfor individualisternes slaraffenland i FCM, og resultaterne de seneste år taler vel for sig selv.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Chap Skrev:
> Og hvor er det vigtigt for dansk fodbold. Specielt
> fordi Standard Liege i øjeblikket er bagud 0-2 mod
> Braga :) Vi må være virkelig få point fra Belgien
> efterhånden.

Haha bliver nok ik i denne omgang vi tager dem. Så skal vi have 6 sejre endnu i europa. Så med mindre AAB vinder ude og FCK vinder begge dere, er det løb nok kørt. Kan vi jo kun takke os selv for :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dahl9210 Skrev:
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spiller for spiller synes jeg ikke det er så
> > fantastisk et hold, men de spiller som et hold,
> og
> > det er det som har skabt resultaterne.
>
> Og det er vel lige netop dette, der er jeres
> problem i midtjylland. I har spiller for spiller
> nogle rigtige profiler, men som hold fungere det
> bare ikke, kæmper ikke når de møder modgang,
> mister gnisten osv, bedst symboliseret ved jeres
> kamp i Sønderborg tidligere på sæsonen.

Ja jeg kan da kun være enige med dig. Vi har længe manglet en sikker defensiv organisation som kunne sikre os points på udebane. Meget godt kan vi takke Erik Rasmussen for, men dette problem hænger meget sammen med hans stil hvor vi altid skulle angribe uanset hvad, det gik bare ikke på udebane. Jeg tror at Thomasberg er mand for at vende dette, allerede nu spiller vi meget mere organiseret end længe set.

>
> Jeg vil til enhver tid foretrække det stærke
> succesrige kollektiv der er bygget op i AaB,
> fremfor individualisternes slaraffenland i FCM, og
> resultaterne de seneste år taler vel for sig selv.

Jeg vil foretrække en kombination. En stærk organisation krydret med dygtige individualister, FCM har materialet til dette, om vi så finder formlen til det må tiden vise.

Men stærkt gået Aab, det er inspiration for alle hold i superligaen. Generelt har denne sæson været en kolossal fremgang europæisk for danske hold. Vi selv i FCM var jo kun et mulehår fra at ordne Man City, lad os se om FCK kan gøre det bedre.

Besvar