TV-midtvest bragte her til aften en længere udsendelse med Jude, Adeola og Yakubu. http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=6
Programmet hedder "Med gud på sidelinien" og drengene fortæller lidt om hvor meget deres gud betyder for dem, men syntes nu udsendelsen har et masse andet interessant indhold.
Syntes også programmet giver anledning til at reflektere en smule over knægtenes første seniorår i FCM. Jeg havde måske nok forventet mig mest af Adeola og mindst af Jude, som jeg ikke helt troede ville have fysikken til dansk fodbold. Sådan er det som bekendt ikke gået og Jude virker umiddelbart som den der står på randen af det endelige gennembrud. Og selv hvis han ikke slår igennem i FCM, tror jeg på at han vil have rigtigt gode muligheder for at sikre sig en hæderlig seniorkontrakt andet steds i Danmark, så meget syntes jeg bestemt han har bevist. Jude virker, med andre ord, allerede til at have fået opfyldt det primære succeskriterie med at komme til FCM, at komme til at leve af fodbolden og kunne hjælpe familien i Nigeria.
Yakubu derimod, svæver lige nu et sted i det uvisse og som han giver udtryk for, så er konkurrencen enorm på hans position og han virker til at blive udfordret bagfra af bl.a Izunna. Forhåbentlig finder man ud af noget med Yakubu til sommer, for tror han skal til en mindre klub for at få opfyldt sit primære mål.
Adeola har været hæmmet af skader de sidste mange år og har endnu et stykke vej endnu, men jeg tror forsat på han kan komme tilbage til FCM til sommer og vise sig som den fantastiske kantspiller han var i ungdomsrækkerne. Forhåbentlig bliver han skaderne kvit og udvikler sig det sidste i det næste halve år i Skive.
Fælles for dem alle er, at jeg håber de hver især slår igennem og kommer til at leve af fodbolden. Ikke nødvendigvis i FCM, selv om det kunne være rart, men også gerne i lidt mindre klubber.