Nu provokerer jeg lidt i overskriften, men det er selvfølgelig et tab for landsholdet at miste Laursen, som har en unik vindermentalitet og er spillet godt ind på holdet.
Men det kan godt pisse mig lidt af, når såkaldte eksperter går helt i koma, og bl.a. Morten Bruun udtaler at vi så kan sætte Christian Poulsen ned på den plads. Hvad sker der? Midterforsvaret er vel nok den plads, vi er bedst besat på i Danmark. Vi vader vel næsten i spillere. Jeg nævner i flæng:
Ulrik Laursen
Per Krøldrup
Kristian Bak
Simon Kjær
Mathias Zanka Jørgensen
Anders Møller Christensen
Og der er sikkert flere...
For mig at se er Ulrik Laursen det oplagte valg, da han har niveauet og har spiller flere landsholdskampe, omend jeg gerne så Kristian Bak på pladsen, men han er nok desværre for uerfaren i landsholdssammenhæng til at han kommer ind nu, hvor det virkelig gælder.
Men at bruge en spiller, som ikke spiller pladsen på hans klubhold, og som oven i købet ikke får meget spilletid i øjeblikket, er imo en helt forkert løsning. Sådan noget sker desværre kun på det danske landshold. Tag nu og brug en der er vandt til at spille pladsen.
Laursen stopper og hvad så?
-
Bobby
Laursen stopper og hvad så?
Senest rettet af Bobby 31. jan 2009, 12:23, rettet i alt 1 gang.
-
Ravnen
Re: Laursen stopper og hvad så?
Bak er vel ikke mere uerfaren end Kjær, Zanka og tildels Møller?
Umiddelbart er det Krøldrup der burde tage over. Men på den lange bane ligner det et solidt klasseforsvar i mange år som følger med Agger og Kjær.
Umiddelbart er det Krøldrup der burde tage over. Men på den lange bane ligner det et solidt klasseforsvar i mange år som følger med Agger og Kjær.
-
Bobby
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bak er vel ikke mere uerfaren end Kjær, Zanka og
> tildels Møller?
>
> Umiddelbart er det Krøldrup der burde tage over.
> Men på den lange bane ligner det et solidt
> klasseforsvar i mange år som følger med Agger og
> Kjær.
Nej, han er ikke mere uerfaren end de tre du nævner, men han er mere uerfaren end Krøldrup og Laursen. Personligt synes jeg Laursen er bedre, men jeg tror du har ret i at det bliver Krøldrup.
Og ja på den lange bane er det oplagt er bruge Agger og Kjær.
-------------------------------------------------------
> Bak er vel ikke mere uerfaren end Kjær, Zanka og
> tildels Møller?
>
> Umiddelbart er det Krøldrup der burde tage over.
> Men på den lange bane ligner det et solidt
> klasseforsvar i mange år som følger med Agger og
> Kjær.
Nej, han er ikke mere uerfaren end de tre du nævner, men han er mere uerfaren end Krøldrup og Laursen. Personligt synes jeg Laursen er bedre, men jeg tror du har ret i at det bliver Krøldrup.
Og ja på den lange bane er det oplagt er bruge Agger og Kjær.
-
Lauth
Jeg vil begynde at spille Simon Kjær ind på vores landshold hvis jeg var Morten O. U19 træneren kalder ham for det største fund siden Agger så hvorfor ikke. Han er også begyndt at spille fast for Palermo så nu hurtigere han kan komme igang nu bederer.
-
Ravnen
Det var ihverfald oplagt at tage Kjær med, og lade ham få nogle indhop. Hvis han er god nok til Serie A, så er han ihverfald også god nok til bruttotruppen på det danske landshold.
-
fcebbesen
personlig så jeg gerne Kristian Bak på det danske landshold, da han har det landsholdet mangler nemlig lederegenskaber. Ellers kunne det være sjovt at spille Kjær og Agger sammen. Jeg er dog lidt bange for at de to ikke rigtig passer sammen.
Men hvad med Magnus Troest han er da lidt af den samme type som Martin Laursen, men han skal jo lide først få noget spilletid
Men hvad med Magnus Troest han er da lidt af den samme type som Martin Laursen, men han skal jo lide først få noget spilletid
-
Klauzito
Ulrik Laursen er sgu for langsom og kan vel ikke ret meget andet end at nikke.
Det bør blive Krøldrup med en masse erfaring eller en Kristian Bak der går forreste, men også kan noget konstruktivt.
Det bør blive Krøldrup med en masse erfaring eller en Kristian Bak der går forreste, men også kan noget konstruktivt.