Marcic får chancen i Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle

Marcic får chancen i Midtjylland

Indlæg af mrjelle »

http://www.bold.dk/nyt/Marcic-faar-chan ... idtjylland

Det var sku da noget af en drejning i sagen. Dog er den ingen fra FCM der udtaler sig så mon ikke man skal tage det med en gran salt.
Senest rettet af mrjelle 28. jan 2009, 12:28, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: Marcic får chancen i Midtjylland

Indlæg af Hausser »

Hmm, det er sgu en noget overraskende udmelding og IMO også en noget uheldig én, tror ikke længere på han slår igennem i FCM, ellers havde FCM næppe givet ham lov til at rejse. Derfor mener jeg det vil være i alles interesse såfremt Marcic blev afsluttet som kapitel i FCMs historie.

Tror udmeldingen handler om at Marcic og agenten ikke kan finde en ny klub, ihvertfald ikke en på et tilstrækkeligt niveau eller en som vil/kan betale en hyre som FCM. Det syntes jeg også dette citat understøtter:

"Der er en eller to klubber, som er interesserede i ham, men han ønsker ikke at forlade klubben på denne måde. Hvis der kommer et godt tilbud, kan han selvfølgelig skifte, men han har ikke spillet i et halvt år, hvordan skal en klub så kunne vide, hvad de får, spørger Aliaj."

Et andet rigtigt ærgeligt citat fra artiklen: "Han havde det svært i starten, var lidt overrasket over niveauet i Midtjylland" Og det er rigtig ærgeligt fordi at der også må have været en hel del FCMere og scouts som må være overrasket over Marcics lave niveau i forhold til resten af truppen og det er altså særdeles uheldigt når man har scoutet ham så længe som man har..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jeg er enig. Det var ikke lovende hvad vi så på banen i sin tid, og selvom man nok ikke kan bruge det til det helt store, så var hans præstationer i Brøndby Hallen heller ikke noget at råbe hurra for.

Men der må vel være en grund til at man pludselig ombestemmer sig, efter man var villige til at cutte ham kvit og frit og accepter en fejlinvestering - man kan vel håbe han har præsteret til træning og Thomasberg & co. ser et potentiale nu.

Uanset hvad bliver det vel formodentligt kun som gardering får chancen indtil videre, da vi har Afriyie som gør det fremragende - så kan han bruge pokalkampe, eller hvis Afriyie har karantæne eller skader, til at vise sit værd.

188

Indlæg af 188 »

>
> Uanset hvad bliver det vel formodentligt kun som
> gardering får chancen indtil videre, da vi har
> Afriyie som gør det fremragende - så kan han bruge
> pokalkampe, eller hvis Afriyie har karantæne eller
> skader, til at vise sit værd.

Der er desværre ikke så mange pokalkampe at give af i foråret grundet vores fadæse i AB :-(

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ret beset er det vel Marcic og ikke FCM der har ombestemt sig.

Hvis vi ikke får ham sendt videre, så lad os håbe at han slår til og viser sig som den profil vi forventede, men syntes godt nok ikke der er alverden der tyder på det..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det forlyder til, han har vist en strålende vilje, til at kæmpe for sagen i opstarten hidtil, så det kan meget vel være på vej mod lysere tider.
Han kæmpede i hvert fald bravt i dagens løbetest, hvor spillerne virkelig fik deres sag for.

Peter Ross

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

188 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Der er desværre ikke så mange pokalkampe at give
> af i foråret grundet vores fadæse i AB :-(

Nej, men det er der til næste sæson ;)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ret beset er det vel Marcic og ikke FCM der har
> ombestemt sig.

Det er ikke hvad udtalelserne tyder på? Og det er ikke kutyme i FCM at "forsvare" spillere vi alligevel vil skilde os af med, så altså alt peger i retningen af at han får en "second chance".

> Hvis vi ikke får ham sendt videre, så lad os håbe
> at han slår til og viser sig som den profil vi
> forventede, men syntes godt nok ikke der er
> alverden der tyder på det..

Han bliver nok næppe en profil så længe Kolja er i klubben, som jeg personligt mener er ligaens bedste højreback, medmindre han kan omskoles til at dække venstreback, foruden den højre midtbane som han har dækket før, så skal han nok få rigeligt med kampe som indskifter. Vi kunne godt bruge en ny "altmuligt mand" ala Claus Madsen, på bænken.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Mjaa, det skinner vel ret tydeligt igennem at agenten ikke kan finde en ny klub til Marcic og det er klart at FCM ikke kan være interesseret i bare at støde ham ud i kulden, han får trods alt løn og vi har betalt et transfergebyr for ham. Jeg er dog ret sikker på at FCM helst så, at Marcic fandt sig en ny klub, men kan han ikke det så er man selvfølgelig nødt til at få det bedste ud af situationen..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det lyder da ihvertfald positivt, lad os i så fald håbe at viljen kan bringe Marcic frem i klubben.

Angående løbetests og den slags, så savner jeg træningsrapporter. Hvem er hurtigst i FCM, hvem er mest udholdende og den slags, er jo altid interessant at få at vide. Så, hvem er den hurtigste? :)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mon ikke Marcic kan komme igang. De har trods alt fulgt ham temmelig længe, der må være et eller andet positivt ved ham. Synes det er fint nok han får en ny chance.

Dondy

Re: Marcic med i truppen mod Esbjerg

Indlæg af Dondy »

Det kunne tyde på at Marcic ikke er helt ude i kulden endnu, han er ihvertfald med i truppen som idag møder Esbjerg og mon ikke han får ihvertfald 45 min til at vise sig frem for træneren?

Jeg håber personligt at han kan blive et suplement på højre kanten og back up på backpladsen samt central midtbanen hvor han også kan spille.

Jeg håber vi kan se i foråret hvorfor FCM har holdt så godt øje med ham.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kampen er først i morgen men ja, forhåbentlig er han klar til at give den en skalle og bevise at han ikke var en fejlinvestering.

Syntes dog ikke ligefrem oddsene er med ham såfremt Marcics niveau ikke er hvad man forventede. Kolja er en jernmand og er næsten aldrig skadet og jeg er pesronligt ikke tilhængere af at give backs chancen længere fremme på¨banen, de har meget sjældent de offensive kvaliteter der skal til. Desuden bør Sivebæk og Madsen også være foran Marcic i køen om spilletid på højrekanten.

Håber som sagt Marcic smutter inden transfervinduets lukning, men der er nok ikke så meget der tyder på det..

Dondy

Indlæg af Dondy »

Nu er han foreløbeligt i startopstillingen imod Esbjerg så må vi se hvordan han klarer sig der. Håber på en god præstation.

Besvar