SAS Arena er fortid!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
David

SAS Arena er fortid!

Indlæg af David »

Senest rettet af David 20. jan 2009, 15:10, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: SAS Arena er fortid!

Indlæg af Altoriso »

Det var egentlig pudsigt for jeg havde det lidt i tankerne her den anden dag, da der i et program blev snakket om den generelle økonomiske situation

Man kunne måske også på sigt regne med at SAS som det er nu bliver fortid

Men det er som det bliver nævnt i artiklen ret ærgerligt, da navnet har fået en klar og tydelig betydning i folkemunde

viksfar

Indlæg af viksfar »

Det er sgu noget ØV!! MEN sådan er det jo nu. Fodbold og alt omkring fodbolden er blevet en forretning!
Men så burde vi da også kalde den Zidan ArenA ;-)

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Det har vel egentligt ikke så meget med os at gøre. Er det ikke messecenter Herning der ejer stadion, og dermed henter de penge der kan hentes på et sponsornavn til stadion?

Er sgu ligeglad med om det kommer til t hedde Bamseline Arena, Stadium of Microsoft eller SPAR stadion....

For mig er det FORTET!

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Stadium of Microsoft er nu et ret fedt navn :)

Hausser

Indlæg af Hausser »

FCM må få en meget stor andel af de penge, uden FCM, ville MCH trods alt ikke kunne hive mange håndører på en sådan sponsoraftale.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg syntes også det er ærgeligt, SAS-Arena-navnet er jo efterhånden blevet en del af FCMs identitet, så meget at det knapt nok opfattes som et sponsornavn.

Men det er jo desværre en kedelig trend lige for tiden, sportsklubberne har meget svært ved at finde sponsorer og FCM er langt fra den eneste som har de problemer.

Ravnen

Fortet er der stadig

Indlæg af Ravnen »

Vi startede jo med at kalde det Fort Midtjylland, eller bare Fortet, før SAS Arena kom på banen. Det er jo bare et sponsornavn, ligesom sponsornavnet på trøjerne også bliver skiftet indimellem. For mig at se betyder det ikke alverden. Og som der siges, så er det jo messecentret som sælger navnet.

Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

Persian_Wolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Stadium of Microsoft er nu et ret fedt navn :)

Eller hvad med "It factory fort" :-)

BW - 665

Held i uheld?

Indlæg af BW - 665 »

... Er det helt urealistisk at tro på at Fortet nu er blevet mere attraktivt at lægge navn til, og vi deror kan få en, økonomisk set, mere lukrativ aftale i hus?

Jesper BW1100

Re: Held i uheld?

Indlæg af Jesper BW1100 »

Da vi som sagt ikke ejer SAS-Arena, men blot lejer os ind, tvivler jeg på vi får noget ud af et navne-sponsorat. Hvorfor skulle MCH forærer os nogle penge, som de tjener på baggrund af deres investering?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jesper BW1100 Skrev:
> Da vi som sagt ikke ejer SAS-Arena, men blot lejer
> os ind, tvivler jeg på vi får noget ud af et
> navne-sponsorat. Hvorfor skulle MCH forærer os
> nogle penge, som de tjener på baggrund af deres
> investering?

Nu var ordet "vi" nok et dårligt ordvalg, mente ikke klubben FCM som sådan, men dem som sponsoratet tilfalder - så ja, MCH.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nu tjener MCH jo penge på stadium-sponsoratet pga FCM. Uden FCM ville SAS jo helt sikkert ikke betale de mange penge som sponsoratet nu kostede. Derfor, selvfølgelig skal FCM have en bid af kagen og selvfølgelig er der en fordelingsnøgle.

Mht. at få en ny sponsor som smider flere penge end SAS gjorde, så er tiden desværre ikke gunstig for det lige nu, så det skal vi næppe regne med, også selv om SAS har fået en rigtig god omtale pga vores hjemmebane. Kommer dog an på hvad sponsoraftalen lød på i sin tid..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Nej FCM får ikke noget.

Xort

Indlæg af Xort »

Hekler Skrev:
> Nej FCM får ikke noget.

bare for at bruge en sætning du godt kan lide.
må vi få et link eller lign. for at bekræfte din påstand, eller er det bare noget du tror?

Logikken vil være at FCM får noget ud af det, om det er kolde kontanter eller billigere leje skal jeg ikke kunne sige, men som andre også siger så er det jo netop FCM brandet, der gør at MCH kan leje navnet på stadionet ud.

Udover det synes jeg det er synd at stadionet ikke hedder sådan længere, synes SAS Arena er et godt navn, nemt at sige og ikke noget hvor man kommer til at tænke på en bestemt virksomhed..
Tror altid at stadionet vil hedde SAS Arena i folkemunde, ihvertfald nogle år endnu, ligesom hvis SAS Ligaen skiftede navn.

Besvar