Coppa Carnevale 2009
-
uschel
Coppa Carnevale 2009
http://www.agffodbold.dk/news.asp?id=6025
Edit: Som der var en der foreslog, så deler vi tråden op i to, ellers bliver den for lang og uoverskuelig. Mvh Admin
Edit: Som der var en der foreslog, så deler vi tråden op i to, ellers bliver den for lang og uoverskuelig. Mvh Admin
Senest rettet af uschel 17. feb 2009, 13:13, rettet i alt 1 gang.
-
Chap
Re: AGF deltager i Coppa Carnevale
Thomasberg udtalte for noget tid siden, at vi også selv ville deltage i det, og at der ville blive sendt 8-10 mand fra 1. holdstruppen derned.
-
Jesper BW1100
Re: AGF deltager i Coppa Carnevale
Det nævnes også i denne artikel:
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
-
Staropramen
Coppa Carnevale 2009 - Truppen udtaget
Så er truppen blevet offentliggjort.
Jeg hæfter mig umiddelbart ved at Wissam Nielsen er blandt de udtagne. Er der nogen der ved om han er blevet tilknyttet os på mere permanent basis?
Jeg hæfter mig umiddelbart ved at Wissam Nielsen er blandt de udtagne. Er der nogen der ved om han er blevet tilknyttet os på mere permanent basis?
-
Hausser
Re: Coppa Carnevale 2009 - Truppen udtaget
Ja, det gad jeg også godt at vide, men måske turneringen bliver den endegyldige test for Wissam, gør han det godt det, så tilknytter man ham måske. Jeg så ham jo i test-kampen mod VFF og der spillede han rigtigt godt, men om han er bedre end vores eksisterende spillere til højre backen er uvist, måske vi finder ud af det når vi hører nærmere fra Coppa Carnevale i det nye år.
Og det er lækkert at FCM fik nok en invitation til turneringen, der er vist få der glemmer hvad det betød for FCM sidste år (salg af Kjær for 30 millioner), forhåbentlig kan noget lignende gentage sig, tror der er mange scouts som er ekstra obs på os i år.
En stor og spændende trup som der er blevet udtaget hvor der specielt centralt på banen vil blive hård konkurrence om pladserne, måske endda så meget at man vil stille op i en 4-3-3 i stedet.
Et bud på en startopstilling kunne være:
Lössl (89)
Wissam Nielsen (90) - Kiilerich (90) - Reid (88) - Juelsgaard (89)
Adeola (89) - Lawal (88) - Yakubu (89) - Oliseh (90)
Fagerberg (89) - Jude (89)
Reserve målmand: Rinke (90)
Reserver forsvar: J. Jacobsen (90), Bøge (90), Sviatchenko (91), Ahlmann (91)
Reserver midtbane: Albæk (90), Zakaria Hassan (90), Izunna (90), Rilwan (91), Princewill (91)
Reserver angreb: Sylvester (90), Hvilsom (92)
Og det er lækkert at FCM fik nok en invitation til turneringen, der er vist få der glemmer hvad det betød for FCM sidste år (salg af Kjær for 30 millioner), forhåbentlig kan noget lignende gentage sig, tror der er mange scouts som er ekstra obs på os i år.
En stor og spændende trup som der er blevet udtaget hvor der specielt centralt på banen vil blive hård konkurrence om pladserne, måske endda så meget at man vil stille op i en 4-3-3 i stedet.
Et bud på en startopstilling kunne være:
Lössl (89)
Wissam Nielsen (90) - Kiilerich (90) - Reid (88) - Juelsgaard (89)
Adeola (89) - Lawal (88) - Yakubu (89) - Oliseh (90)
Fagerberg (89) - Jude (89)
Reserve målmand: Rinke (90)
Reserver forsvar: J. Jacobsen (90), Bøge (90), Sviatchenko (91), Ahlmann (91)
Reserver midtbane: Albæk (90), Zakaria Hassan (90), Izunna (90), Rilwan (91), Princewill (91)
Reserver angreb: Sylvester (90), Hvilsom (92)
-
Staropramen
Re: Coppa Carnevale 2009 - Wissam Nielsen
Så må man håbe at FCM er helt inde i regelsættet, så vi ikke får en gentagelse af forløbet omkring Agbetu sidste år.
Efter hvad jeg lige kan sjusse mig frem til på nettet, ser det dog ikke ud til at blive et problem.
Efter hvad jeg lige kan sjusse mig frem til på nettet, ser det dog ikke ud til at blive et problem.
-
188
U17 til "mini" Coppa Carnevale (GIRONI EDIZIONE)
Kanont, nu ser det ud til at U17 får chancen i en lignende turnering mod alle de store italienske ungdomshold. God mand de har fået til at hjælpe sig i Coppa Carnevale når han også lige får U17 med i et lignende udstillingsvindue.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
-
Hausser
Coppa Carnevale 2009 optakt
Igår kunne man læse på fcm.dk at det holdet til Coppa Carnevale skulle prøves af i en indbyrdes kamp mod store dele af A-truppen, og den besluttede jeg mig at tage ud og se.
Kampen var en 2*30 minutters forestilling som blandt andet bød på comeback til Frank, Salami og Sivebæk, og så fik samtlige Coppa Carnevale deltagere minutter i benene. DVS samtlige som ikke er skadede. Lawal sat på tribunen og Jesper Bøge tror jeg stadig er skadet ovenpå det riv han fik i træningskampen mod Skive.
Selve kampen var der ikke så meget at skrive hjem om, ihvertfald ikke for det "stjernespækkede" A-hold, som stillede med en håndfuld superligaprofiler, de havde måske lidt svært ved at motivere sig, for ungdomsholdet spillet ihvertfald lige op med A-holdet, som retfærdigvis også stillede med flere ungdomsspillere. Kampen endte 1-0 til A-holdet på et mål af Sekou Oliseh, lige i starten af kampen, men ungdommen havde bestemt fortjent en uafgjort for deres vilje og kan trods alt tage den del optimise med fra kampen. Chanceskabelsen kneb det dog med, men det var ens i begge ender.
Coppa Carnevale-holdet stillede op i en 4-4-2 således:
Lössl
J. Jacobsen - Reid - Sviatchenko - Juelsgaard
Adeola - Albæk - Izunna - Rilwan
Jude - Fagerberg
Lidt overraskede for mig, var Erik Sviatchenko valgt i midterforsvaret ved siden af Reid, frem for Kiilerich som ellers er fit, troede man ville benytte kampen til at lade den foretrukne forsvarsopstilling spille sammen, men det gjorde man måske også med Bøges skade, måske mener man bare at Sviatchenko er bedre end Killerich lige nu? Mener man det, indikerer det vel ikke alverden med fremtid for Killerich i FCM. Erik Sviatchenko solgte bestemt også varen og spillede glimrende sammen med Reid i midterforsvaret.
Anden halvleg, skiftede man over i en slags 4-3-3 formation med Sylvester og Rilwan som højtliggende wings, Jude på top og Zakaria og Izunna liggende bag Albæk på den centrale midt. Opstillingen fra anden halvleg så således ud:
Rinke
Zakaria - Albæk - Izunna
Rilwan - Jude - Sylvester
Udskiftninger
20 min. Fagerberg Sylvester
30 min. Lössl Rinke
30 min. Adeola Zakaria Hassan
45 min. Sviatchenko Kasper K. Hansen
Bedst hos Coppa Carnevale-holdet var Reid og Sviatchenko og Izunna og Albæk på midtbanen. De 4 fungerede rigtigt godt og var blandt kampens klart bedste sammen med Sekou Oliseh fra A-holdet. Modsat var Adeola, Jude og Fagerberg halvskidt kørende.
A-holdet stillede op således:
Raska
Kolja - Ipsa - Califf - Ahlmann
Sivebæk - Thyge - Yakubu - Rasmus Lynge
Frank - Oliseh
Anden halvleg var holdet ovre i den mere traditionelle 4-4-1-1 opstilling, med Thyge liggende bag Oliseh. da de begge to arbejder forholdsvist dybt i banen, var der ofte temmelig langt til målet for A-holdet og specielt i anden halvleg skabte de derfor ikke alverden. Opstillingen i anden halvleg:
Oliseh
Thyge
Princewill - Salami - Yakubu - Kiilerich
Ahlmann - Ipsa - Califf - Kolja
Raska
Udskiftniner:
20 min. Rasmus Lynge Princewill
30 min. Frank Salami
35 min. Sivebæk Kiilerich
Mest iøjnefaldende hos A-holdet var matchvinder Sekou Oliseh, som jeg syntes var ene om at skinne. Kolja var dog også glimrende på backen. Sivebæk gjorde comeback med en pivringe og ugidelig indsats, ligesom Frank heller ikke virker helt oppe i gear endnu.
Mit formål med at tage til Ikast, var egentlig for at prøve at lure en eventuel Idealstartopstilling til Coppa Carnevale, men må indrømme jeg forlod stadion med flere spørgsmål end svar. Kunne dog godt forestille mig at man primært vil forsøge sig med en 4-3-3 opstilling dernede, syntes næsten truppen indikerer det. Man har nemlig kun udtaget 2 deciderede kanter (Adeola & Rilwan), 4 angribere (Fagerberg, Jude, Sylvester og Oliseh) og hele 6 centrale midtbanespillere (Lawal, Yakubu, Izunna, Princewill, Zakaria Hassan og Albæk). Skal der være plads til alle de midtbanespillere, så ligner det en formation med 3 mand på midtbanen. Kan forresten se at prøvespilleren Wissam Nielsen fra B93, tilsyneladende ikke skal med alligevel, han står ihvertfald ikke længere opført i truppen http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=. Måske han er blevet vejet for fundet for let i forhold til alternativerne?
Et forsigtigt bud på en starter i Italien kunne være en 4-3-3 som ser således ud:
Lössl
J.Jacobsen (Bøge) Reid - Kiilerich - Juelsgaard
Izunna - Albæk - Yakubu (Lawal)
Jude - Fagerberg - Oliseh
Under alle omstændigheder bliver der kamp om pladserne dernede, kun Reid, Juelsgaard og Lössl betragter jeg som helt sikre i startformationen.
Kampen var en 2*30 minutters forestilling som blandt andet bød på comeback til Frank, Salami og Sivebæk, og så fik samtlige Coppa Carnevale deltagere minutter i benene. DVS samtlige som ikke er skadede. Lawal sat på tribunen og Jesper Bøge tror jeg stadig er skadet ovenpå det riv han fik i træningskampen mod Skive.
Selve kampen var der ikke så meget at skrive hjem om, ihvertfald ikke for det "stjernespækkede" A-hold, som stillede med en håndfuld superligaprofiler, de havde måske lidt svært ved at motivere sig, for ungdomsholdet spillet ihvertfald lige op med A-holdet, som retfærdigvis også stillede med flere ungdomsspillere. Kampen endte 1-0 til A-holdet på et mål af Sekou Oliseh, lige i starten af kampen, men ungdommen havde bestemt fortjent en uafgjort for deres vilje og kan trods alt tage den del optimise med fra kampen. Chanceskabelsen kneb det dog med, men det var ens i begge ender.
Coppa Carnevale-holdet stillede op i en 4-4-2 således:
Lössl
Adeola - Albæk - Izunna - Rilwan
Jude - Fagerberg
Lidt overraskede for mig, var Erik Sviatchenko valgt i midterforsvaret ved siden af Reid, frem for Kiilerich som ellers er fit, troede man ville benytte kampen til at lade den foretrukne forsvarsopstilling spille sammen, men det gjorde man måske også med Bøges skade, måske mener man bare at Sviatchenko er bedre end Killerich lige nu? Mener man det, indikerer det vel ikke alverden med fremtid for Killerich i FCM. Erik Sviatchenko solgte bestemt også varen og spillede glimrende sammen med Reid i midterforsvaret.
Anden halvleg, skiftede man over i en slags 4-3-3 formation med Sylvester og Rilwan som højtliggende wings, Jude på top og Zakaria og Izunna liggende bag Albæk på den centrale midt. Opstillingen fra anden halvleg så således ud:
Rinke
Zakaria - Albæk - Izunna
Rilwan - Jude - Sylvester
Udskiftninger
20 min. Fagerberg Sylvester
30 min. Lössl Rinke
30 min. Adeola Zakaria Hassan
45 min. Sviatchenko Kasper K. Hansen
Bedst hos Coppa Carnevale-holdet var Reid og Sviatchenko og Izunna og Albæk på midtbanen. De 4 fungerede rigtigt godt og var blandt kampens klart bedste sammen med Sekou Oliseh fra A-holdet. Modsat var Adeola, Jude og Fagerberg halvskidt kørende.
A-holdet stillede op således:
Raska
Kolja - Ipsa - Califf - Ahlmann
Sivebæk - Thyge - Yakubu - Rasmus Lynge
Frank - Oliseh
Anden halvleg var holdet ovre i den mere traditionelle 4-4-1-1 opstilling, med Thyge liggende bag Oliseh. da de begge to arbejder forholdsvist dybt i banen, var der ofte temmelig langt til målet for A-holdet og specielt i anden halvleg skabte de derfor ikke alverden. Opstillingen i anden halvleg:
Oliseh
Thyge
Princewill - Salami - Yakubu - Kiilerich
Ahlmann - Ipsa - Califf - Kolja
Raska
Udskiftniner:
20 min. Rasmus Lynge Princewill
30 min. Frank Salami
35 min. Sivebæk Kiilerich
Mest iøjnefaldende hos A-holdet var matchvinder Sekou Oliseh, som jeg syntes var ene om at skinne. Kolja var dog også glimrende på backen. Sivebæk gjorde comeback med en pivringe og ugidelig indsats, ligesom Frank heller ikke virker helt oppe i gear endnu.
Mit formål med at tage til Ikast, var egentlig for at prøve at lure en eventuel Idealstartopstilling til Coppa Carnevale, men må indrømme jeg forlod stadion med flere spørgsmål end svar. Kunne dog godt forestille mig at man primært vil forsøge sig med en 4-3-3 opstilling dernede, syntes næsten truppen indikerer det. Man har nemlig kun udtaget 2 deciderede kanter (Adeola & Rilwan), 4 angribere (Fagerberg, Jude, Sylvester og Oliseh) og hele 6 centrale midtbanespillere (Lawal, Yakubu, Izunna, Princewill, Zakaria Hassan og Albæk). Skal der være plads til alle de midtbanespillere, så ligner det en formation med 3 mand på midtbanen. Kan forresten se at prøvespilleren Wissam Nielsen fra B93, tilsyneladende ikke skal med alligevel, han står ihvertfald ikke længere opført i truppen http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=. Måske han er blevet vejet for fundet for let i forhold til alternativerne?
Et forsigtigt bud på en starter i Italien kunne være en 4-3-3 som ser således ud:
Lössl
J.Jacobsen (Bøge) Reid - Kiilerich - Juelsgaard
Izunna - Albæk - Yakubu (Lawal)
Jude - Fagerberg - Oliseh
Under alle omstændigheder bliver der kamp om pladserne dernede, kun Reid, Juelsgaard og Lössl betragter jeg som helt sikre i startformationen.
-
188
Re: Coppa Carnevale 2009 optakt
Tak for den fine kamprapport og dine tanker for Coppa Carnevale, spændende læsning. Håber de viser formatet dernede i år, og at vi kan se noget på FCM TV.
-
188
Coppa Carnevale TV
Fandt lige et link til cuppens web tv http://www.viareggiocup.tv/ svært at gennemskue hvad de kommer til at vise, om det bare er klip eller hele kampe. Men spændende hvis man kan følge lidt bedre med end normalt dernede fra.
-
Hausser
Re: Coppa Carnevale TV
Tak for linket, det ser da spændende ud.
Min bror mener han hørte noget med at FCM-TV havde planer om at sende fra Coppa Carnevale, under live transmissionen fra VFF-kampen. Hvis det er rigtigt, så er linket måske ikke nødvendigt, men om FCM agter at gøre det, ved jeg ikke helt..
Min bror mener han hørte noget med at FCM-TV havde planer om at sende fra Coppa Carnevale, under live transmissionen fra VFF-kampen. Hvis det er rigtigt, så er linket måske ikke nødvendigt, men om FCM agter at gøre det, ved jeg ikke helt..
-
188
Re: Coppa Carnevale TV
Sad selv og så kampen, og jeg mener også de talte om at sende FCM TV dernede fra. Nu må vi se hvad det bliver til, men om ikke andet er det da rart med et alternativt "objektivt" medie