FCM - FCK
-
Kim
FCM - FCK
Ja, vi kan lige så godt få startet op i tråden til på søndag.
Denne gang bliver afgørende for om vi stadig er med i mesterskabskampen eller om vi skal pakke 2011 visionen sammen for i år. Ting der taler til vores fordel - vi skal ikke ud i en midtugekamp, og ingen kan i øjeblikket tale om at vi spiller mange kampe og på den måde skulle lægge under for vores modstandere. Hvis vi mener gulddansen seriøst skal vi være i stand til at spille lige op med FCK OG slog dem på hjemmebane. Ellers må vi tage til takke med en placering som nummer 4 eller måske 3, hvis Brøndby skulle vise sig at gå ned med flaget.
Sæsonen kan reelt set vise sig at blive afgjort på søndag, i hvert fald hvad angår vores gulddrømme!
Spændende bliver det!
BW #456
Denne gang bliver afgørende for om vi stadig er med i mesterskabskampen eller om vi skal pakke 2011 visionen sammen for i år. Ting der taler til vores fordel - vi skal ikke ud i en midtugekamp, og ingen kan i øjeblikket tale om at vi spiller mange kampe og på den måde skulle lægge under for vores modstandere. Hvis vi mener gulddansen seriøst skal vi være i stand til at spille lige op med FCK OG slog dem på hjemmebane. Ellers må vi tage til takke med en placering som nummer 4 eller måske 3, hvis Brøndby skulle vise sig at gå ned med flaget.
Sæsonen kan reelt set vise sig at blive afgjort på søndag, i hvert fald hvad angår vores gulddrømme!
Spændende bliver det!
BW #456
Senest rettet af Kim 1. dec 2008, 14:01, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: FCM - FCK
Yes, det bliver uhyggeligt spændende. En god målestok for hvor vi er/bør være, hvis al snakken ikke skal ende som bare snak. Jeg ville ønske vi havde en rygrad spillekoncept mæssigt som vi må erkende FCK har.Har man ikke det må man ty til vildskab og jernvilje, når spillet ikke lige kører som forventet. Det vil vi meget gerne se udført mod FCK.De skal satme gå fra banen fuldstændig udmattede i det mindste.
-
Hausser
Lad os foreløbigt håbe at Lyngby kaan byde dem trods i aftenens pokalkamp og gerne skade en 7-8 stykker af dem, 20 minutter inde spiller Lyngby ihverfald rigtigt godt med. Det vil bestemt ikke gøre noget hvis de formår at pille lidt af selvtilliden af FCKerne..
Men ellers er det helt korrekt, vil vi være med i kampen om medaljer af den bedste karat, så bliver vi nødt til at kunne slå dem i denne indbyrdes kamp, ligesom vi også er nødt til det mod de andre tophold, simpelthen fordi vi smider flere point over en sæson end vores konkurrenter gør..
Men ellers er det helt korrekt, vil vi være med i kampen om medaljer af den bedste karat, så bliver vi nødt til at kunne slå dem i denne indbyrdes kamp, ligesom vi også er nødt til det mod de andre tophold, simpelthen fordi vi smider flere point over en sæson end vores konkurrenter gør..
-
YahooSeeker [Bot]
Deler dit håb....i den grad;-) Og som man kan se andre steder her på sitet, så er der flere forsøg på at nærmest retfærdiggøre vore magre høst på udebane. Det ændrer ikke en dyt på, at vi er ufatteligt dårlige pointmæssigt væk fra SAS Arena. På lige det punkt er vi blandt bunden i ligaen. Til gengæld i top på hjemmebane og det skal gerne give 3 points på søndag. Nu kan man jo altid være bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg gerne have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb ham!!!
-
Jesper BW1100
Re: Realisme!!!
Brasil Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu kan man jo altid være bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg gerne > have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds > pt.....køb ham!!!Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> ham!!!
Krohn Dehli: Fantastisk spiller, men i konkurrence med hans tidligere klub fra ungdomsårene tror jeg det ville have været svært at fiske ham. Men det ville måske have været muligt
Jan K: Så har han heller ikke været bedre. Han har gjort det udemærket, og ville også have været realistisk i FCM. Men han er slet ikke på Krohn Dehli niveau.
Santin: Når FCK er interesseret i en spiller kan vi andre lige så godt droppe det. De er både mere interessante sportsligt og økonomisk. Thats it. Så han var slet ikke realistisk.
Sionko: Totalt urealistisk at han skulle skifte FCK ud til fordel for en dårligere klub. Hvis han skifter bliver det til en klub på højere niveau. At han ikke spiller fast i FCK, siger mere om Ståles evner end det gør om Sionkos!
Generelt synes jeg nogle folk har en tendens til bare at blæse ud med 100 spillere, som folk gerne ville have set i FCM. Men som du selv siger så er det nemt at være bagklog, men det kan ikke bruges til noget. Derudover savner jeg af og til realisme fra diverse debattører. Man kan altså ikke bare kassere alle de spillere man har købt til fordel for nye i hvert transfervindue. Det er økonomien ikke til. Nogle gange må man være tålmodig og give nye spillere chancen for at spille sig ind på holdet.
> Nu kan man jo altid være bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg gerne > have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds > pt.....køb ham!!!Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> ham!!!
Krohn Dehli: Fantastisk spiller, men i konkurrence med hans tidligere klub fra ungdomsårene tror jeg det ville have været svært at fiske ham. Men det ville måske have været muligt
Jan K: Så har han heller ikke været bedre. Han har gjort det udemærket, og ville også have været realistisk i FCM. Men han er slet ikke på Krohn Dehli niveau.
Santin: Når FCK er interesseret i en spiller kan vi andre lige så godt droppe det. De er både mere interessante sportsligt og økonomisk. Thats it. Så han var slet ikke realistisk.
Sionko: Totalt urealistisk at han skulle skifte FCK ud til fordel for en dårligere klub. Hvis han skifter bliver det til en klub på højere niveau. At han ikke spiller fast i FCK, siger mere om Ståles evner end det gør om Sionkos!
Generelt synes jeg nogle folk har en tendens til bare at blæse ud med 100 spillere, som folk gerne ville have set i FCM. Men som du selv siger så er det nemt at være bagklog, men det kan ikke bruges til noget. Derudover savner jeg af og til realisme fra diverse debattører. Man kan altså ikke bare kassere alle de spillere man har købt til fordel for nye i hvert transfervindue. Det er økonomien ikke til. Nogle gange må man være tålmodig og give nye spillere chancen for at spille sig ind på holdet.
-
Hausser
> Nu kan man jo altid være
> bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg
> gerne have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i
> FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> ham!!!
Når nu alligevel du er igang med at ønske, kan jeg helt ærligt ikke forstå du ønsker dig midtbanespillere og ikke angribere ala Fall og Duncan i stedet? Dem du ønsker dig er da gode spillere, bevares, men hvad er det helt præcist de vil kunne tilføre os?
Jan K. - Bedre end topscorer Borring med 5 kasser og en stak assists? Næppe..
Sionko - God men aldrende spiller som bestemt ikke har tilført holdet mere hen over hele efteråret end Danny O. har med 5 kasser og flere assists.
Santin - Ophøjet til gudestatus i medierne til trods for han som angriber kun har scoret én kasse og lavet én assist i superligaen. Han er heldig at spille på et hold i medgang, ellers var han blevet udråbt til den nye Ailton, manden der kan en masse smart, men aldrig garner.
Krohn Dehli - Bestemt en dygtig spiller som sandsynligvis vil slå Thygesen af vores hold, men lad ham lige præstere i lidt mere end 5-6 kampe, syntes bestemt også han har haft udfald.
Hvis du havde nævnt Fall eller Ducan som ønsker, havde jeg derimod været enig..
> bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg
> gerne have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i
> FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> ham!!!
Når nu alligevel du er igang med at ønske, kan jeg helt ærligt ikke forstå du ønsker dig midtbanespillere og ikke angribere ala Fall og Duncan i stedet? Dem du ønsker dig er da gode spillere, bevares, men hvad er det helt præcist de vil kunne tilføre os?
Jan K. - Bedre end topscorer Borring med 5 kasser og en stak assists? Næppe..
Sionko - God men aldrende spiller som bestemt ikke har tilført holdet mere hen over hele efteråret end Danny O. har med 5 kasser og flere assists.
Santin - Ophøjet til gudestatus i medierne til trods for han som angriber kun har scoret én kasse og lavet én assist i superligaen. Han er heldig at spille på et hold i medgang, ellers var han blevet udråbt til den nye Ailton, manden der kan en masse smart, men aldrig garner.
Krohn Dehli - Bestemt en dygtig spiller som sandsynligvis vil slå Thygesen af vores hold, men lad ham lige præstere i lidt mere end 5-6 kampe, syntes bestemt også han har haft udfald.
Hvis du havde nævnt Fall eller Ducan som ønsker, havde jeg derimod været enig..
-
Hausser
Foreløbigt gør Lyngby deres til at hive lidt kræfter og selvtillid ud af FCK, de har presset dem ud i forlænget, herligt..
-
YahooSeeker [Bot]
Hausser Skrev:
> > Nu kan man jo altid være
> > bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg
> > gerne have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i
> > FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> > ham!!!
>
> Når nu alligevel du er igang med at ønske, kan jeg
> helt ærligt ikke forstå du ønsker dig
> midtbanespillere og ikke angribere ala Fall og
> Duncan i stedet? Dem du ønsker dig er da gode
> spillere, bevares, men hvad er det helt præcist de
> vil kunne tilføre os?
>
> Jan K. - Bedre end topscorer Borring med 5 kasser
> og en stak assists? Næppe..
>
> Sionko - God men aldrende spiller som bestemt ikke
> har tilført holdet mere hen over hele efteråret
> end Danny O. har med 5 kasser og flere assists.
>
> Santin - Ophøjet til gudestatus i medierne til
> trods for han som angriber kun har scoret én kasse
> og lavet én assist i superligaen. Han er heldig at
> spille på et hold i medgang, ellers var han blevet
> udråbt til den nye Ailton, manden der kan en masse
> smart, men aldrig garner.
>
> Krohn Dehli - Bestemt en dygtig spiller som
> sandsynligvis vil slå Thygesen af vores hold, men
> lad ham lige præstere i lidt mere end 5-6 kampe,
> syntes bestemt også han har haft udfald.
>
> Hvis du havde nævnt Fall eller Ducan som ønsker,
> havde jeg derimod været enig..
Ved godt det er en svær diskussion, men med vores udmeldte ambitioner?? Hvorfor ikke? Vis flaget--gå efter det umulige. Duncan....nulputte...en ubegavet totalt overvurderet spiller efter min mening. Under alle omstændigheder skal vi focusere på nuværende stab og få langt mere ud af dem, især på udebane.
> > Nu kan man jo altid være
> > bagklog og ønske sig meget, men hvor ville jeg
> > gerne have set Krohn Dehli, Santin og Jan K. i
> > FCM.Iøvrigt er Sionko ikke tilfreds pt.....køb
> > ham!!!
>
> Når nu alligevel du er igang med at ønske, kan jeg
> helt ærligt ikke forstå du ønsker dig
> midtbanespillere og ikke angribere ala Fall og
> Duncan i stedet? Dem du ønsker dig er da gode
> spillere, bevares, men hvad er det helt præcist de
> vil kunne tilføre os?
>
> Jan K. - Bedre end topscorer Borring med 5 kasser
> og en stak assists? Næppe..
>
> Sionko - God men aldrende spiller som bestemt ikke
> har tilført holdet mere hen over hele efteråret
> end Danny O. har med 5 kasser og flere assists.
>
> Santin - Ophøjet til gudestatus i medierne til
> trods for han som angriber kun har scoret én kasse
> og lavet én assist i superligaen. Han er heldig at
> spille på et hold i medgang, ellers var han blevet
> udråbt til den nye Ailton, manden der kan en masse
> smart, men aldrig garner.
>
> Krohn Dehli - Bestemt en dygtig spiller som
> sandsynligvis vil slå Thygesen af vores hold, men
> lad ham lige præstere i lidt mere end 5-6 kampe,
> syntes bestemt også han har haft udfald.
>
> Hvis du havde nævnt Fall eller Ducan som ønsker,
> havde jeg derimod været enig..
Ved godt det er en svær diskussion, men med vores udmeldte ambitioner?? Hvorfor ikke? Vis flaget--gå efter det umulige. Duncan....nulputte...en ubegavet totalt overvurderet spiller efter min mening. Under alle omstændigheder skal vi focusere på nuværende stab og få langt mere ud af dem, især på udebane.
-
Hausser
Nærmest perfekt indsats af Lyngby, blot manglede vi lige et par skader mere til FCK. Super de trak den helt ud i en forlænget og trods alt godt at FCK vandt i sidste ende, det er jo det bedste for vores europæiske muligheder..
-
Bobby
Hausser Skrev:
>
> Men ellers er det helt korrekt, vil vi være med i
> kampen om medaljer af den bedste karat, så bliver
> vi nødt til at kunne slå dem i denne indbyrdes
> kamp, ligesom vi også er nødt til det mod de andre
> tophold, simpelthen fordi vi smider flere point
> over en sæson end vores konkurrenter gør..
Helt enig. Vi skal simpelthen vinde for at hænge på i toppen. Tror ikke at OB og Brøndby sætter point til hjemme mod hhv. Vejle og FCN, selvom man jo har lov at håbe. Men uanset hvad så skal vi slå FCK hjemme, hvis vi mener det seriøst.
Det kan dog blive rigtig svært, hvis ikke vi får Reid og Califf klar. Alternativt bliver det vel en opstilling som mod Vejle med Ipsa og Kolja i midterforsvaret og Madsen på backen. De gjorde det egentlig ganske fornuftigt i mine øjne, men mod FCK's offensiv vil jeg være en smule (læs meget) bekymret for den konstallation, som jo på ingen måder er spillet sammen og kender hinandens løb. Lad os håbe det ikke bliver aktuelt.
Så gælder det altså også om at få spillet til at glide igen, og specielt Danny, Florescu, Thygesen og vores targetmand (hvem det så end bliver) mangler seriøst at komme op i omdrejninger igen.
Nå, det så er sagt har vi tidligere vist, at vi har noget nemmere ved at sætte os op til en topkamp, end hvis vi møder eksempelvis Horsens eller Vejle.
Så jeg er da fortrøstningsfuld, men meget afhænger af om vores midterforsvar bliver klar.
>
> Men ellers er det helt korrekt, vil vi være med i
> kampen om medaljer af den bedste karat, så bliver
> vi nødt til at kunne slå dem i denne indbyrdes
> kamp, ligesom vi også er nødt til det mod de andre
> tophold, simpelthen fordi vi smider flere point
> over en sæson end vores konkurrenter gør..
Helt enig. Vi skal simpelthen vinde for at hænge på i toppen. Tror ikke at OB og Brøndby sætter point til hjemme mod hhv. Vejle og FCN, selvom man jo har lov at håbe. Men uanset hvad så skal vi slå FCK hjemme, hvis vi mener det seriøst.
Det kan dog blive rigtig svært, hvis ikke vi får Reid og Califf klar. Alternativt bliver det vel en opstilling som mod Vejle med Ipsa og Kolja i midterforsvaret og Madsen på backen. De gjorde det egentlig ganske fornuftigt i mine øjne, men mod FCK's offensiv vil jeg være en smule (læs meget) bekymret for den konstallation, som jo på ingen måder er spillet sammen og kender hinandens løb. Lad os håbe det ikke bliver aktuelt.
Så gælder det altså også om at få spillet til at glide igen, og specielt Danny, Florescu, Thygesen og vores targetmand (hvem det så end bliver) mangler seriøst at komme op i omdrejninger igen.
Nå, det så er sagt har vi tidligere vist, at vi har noget nemmere ved at sætte os op til en topkamp, end hvis vi møder eksempelvis Horsens eller Vejle.
Så jeg er da fortrøstningsfuld, men meget afhænger af om vores midterforsvar bliver klar.
-
Hoffmann
Re: FCM - FCK . Califf - Reid?
Hekler Skrev:
> jeg kender den ved middagstid idag.
Så skal du snart i din seng Hekler!
> jeg kender den ved middagstid idag.
Så skal du snart i din seng Hekler!
-
fcebbesen
truppen
Lasse Heinze, Martin Raska, Jesper Juelsgård, Kolja Afriyie, Danny Califf, Winston Reid, Kristjan Ipsa, Christopher Poulsen, Claus Madsen, Adigun Salami, Gheorghe Florescu, Dennis Flinta, Danny Olsen, Jonas Borring, Frank Kristensen, Jude Nworuh, Ken Fagerberg, Mikkel Thygesen og Kim Christensen.
-
mrjelle
Re: truppen
Super alle mand klar, mon Frank starter på top det er vel det eneste tvivlsspørgsmål?